Μετάβαση στο περιεχόμενο

Έλεγχος φορτίου ανυψωτικών μηχανημάτων


s.a.k.i.

Recommended Posts

michalis, διευκρίνησε σε παρακαλώ: αναρωτιέσαι ρητορικά ή έχεις κάποιο αντίστοιχο πρόβλημα και ρωτάς πραγματικά;

 

Ακόμα και για βάρη της τάξης των 40 τόννων, πάλι η πιο πρακτική και οικονομική λύση που μπορώ να σκεφτώ είναι τα μπετονένια βάρη. Σε συστοιχία βέβαια, π.χ. 8 βάρη των 5 τόννων το κάθε ένα ή καλύτερα 10 βάρη των 4 τόννων. Δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά κάτι τέτοιο θα πρότεινα.

 

Κανενα προβλημα. Απλα αναλύω το ερωτημα του συναδέλφου.

 

Και οντως. Εαν θες να μεταφέρεις βάρη μεχρι 40 τόνους θα πρέπει να τα κάνεις το πολυ έως 25 που είναι η μεταφορική ικανότητα ενος φορτηγού.

 

Εγω πιστεύω ότι το να μεταφέρει ο ιδιος -ή ο πελάτης του- εστω και το λιγότερο φορτίο (των 2,5 τόνων που προανέφερα) στο χώρο του ελέγχου είναι πρόβλημα.

Φαντασου δε να μιλάμε πχ για ενα μαρμαράδικο με γερανογεφυρες τύπου πυλώνα και ανυψωτικης ικανότητας 35-40 τονων (εδω θέλει 5 τόνους επιπλέον σε στατική δοκιμη).

Ακόμη και αμα τα χωρίσουμε σε πακέτα των 5 τόνων και έστω ότι τα μεταφέρουμε μετα πώς θα γίνει να τα πιάσει όλα μαζί για την δοκιμή?

Και μετα φόρτωμα και σε αλλον πελάτη?

Μμμμ !!!! Μαλλον θα μπει χοντρα μέσα απο τα μεταφορικα εξοδα εκτος εαν εχει ιδιοκτητο τριαξονικο φορτηγό.

 

Εαν δεν προκειται για αρχικο ελεγχο τύπου ΑΑ αλλα για κανονικο έλεγχο τύπου Α τότε πιστευω οτι αυτο που προτεινες ειναι εσφαλμενο.

Αντιθετα η χρηση δεξαμενων ειναι πιο εφικτη λύση απο θέμα μεταφορας αλλα αντιοικολογικη (κριμα να πεταμε τοσο νερο μετα απο καθε ελεγχο)

 

ΥΣ: Υπαρχει δυναμικος αλλα και στατικος έλεγχος παντα με φορτίο.

Link to comment
Share on other sites

Όταν άνοιξα το θέμα αναφερόμουν σε έλεγχο χωρίς τεράστια και ογκώδη φορτία τα οποία κοστίζουν σε χρήμα, κόπο και χρόνο. Στο νου μου έχω κάποιο δυναμόμετρο το οποίο θα παρεμβάλλεται μεταξύ άγκιστρου γερανού ή περονών του ανυψωτικού μηχ/τος (clark) και σταθερού αγκυρωμένου σημείου του εδάφους. Υπάρχουν στην αγορά αυτά τα δυναμόμετρα με καλώδιο στο οποίο συνδέεται το όργανο μέτρησης ώστε ο χρήστης να είναι μακριά από το φορτίο για λόγους ασφαλείας. Το ερώτημά μου είναι αν είναι εφαρμόσιμο και λειτουργικό κάτι τέτοιο, ποιός μπορεί να πιστοποιήσει ότι η αγκύρωση αντέχει το εφελκυστικό φορτίο που επιθυμούμε και αν είναι κάτι τέτοιο ασφαλές καθώς το ελατήριο του δυναμομέτρου κατά τη φόρτιση αποκτά ενέργεια και τι θα γίνει σε περίπτωση που κάτι αστοχήσει κατά τη φόρτιση; Που θα μεταφερθεί αυτή η ενέργεια;

Link to comment
Share on other sites

Το δυναμόμετρο δεν θα είναι ελατήριο. Μπορεί να είναι πχ ένας κοίλος κύλινδρος με μυκηνσιόμετρα. Ο οποίος βέβαια λειτουργεί σαν ελατήριο, αλλά με πολύ μικρή αποθηκευμένη ενέργεια (λόγο πολύ μικρής μεταβολής του μήκους)

Link to comment
Share on other sites

Γιατί πολυ μικρή αποθηκευμένη ενέργεια; E=1/2Kx2 και F=Kx. Θα είναι μικρότερη κάτα μέτρο στην περίπτωση που αναφέρεις αλλά θα έχει μεγάλο ποσό αν π.χ. το φορτίο είναι της τάξης F=80000Ν (8 τόννους)

Link to comment
Share on other sites

Διότι το x είναι αυτό που μπορεί να πάρει σε εφελκυσμό ένα μεταλλικό τμήμα μήκους, ας πούμε, 20cm

Link to comment
Share on other sites

Όταν άνοιξα το θέμα αναφερόμουν σε έλεγχο χωρίς τεράστια και ογκώδη φορτία τα οποία κοστίζουν σε χρήμα, κόπο και χρόνο. Στο νου μου έχω κάποιο δυναμόμετρο το οποίο θα παρεμβάλλεται μεταξύ άγκιστρου γερανού ή περονών του ανυψωτικού μηχ/τος (clark) και σταθερού αγκυρωμένου σημείου του εδάφους. Υπάρχουν στην αγορά αυτά τα δυναμόμετρα με καλώδιο στο οποίο συνδέεται το όργανο μέτρησης ώστε ο χρήστης να είναι μακριά από το φορτίο για λόγους ασφαλείας. Το ερώτημά μου είναι αν είναι εφαρμόσιμο και λειτουργικό κάτι τέτοιο, ποιός μπορεί να πιστοποιήσει ότι η αγκύρωση αντέχει το εφελκυστικό φορτίο που επιθυμούμε και αν είναι κάτι τέτοιο ασφαλές καθώς το ελατήριο του δυναμομέτρου κατά τη φόρτιση αποκτά ενέργεια και τι θα γίνει σε περίπτωση που κάτι αστοχήσει κατά τη φόρτιση; Που θα μεταφερθεί αυτή η ενέργεια;

 

Προφανως και απ' οτι γράφεις δεν εχεις μιλησει αναλυτικά με κάποιον φορέα ελέγχων ούτε εχεις παρακολουθησει κάποιο σεμιναριο ελέγχων ΜΕ και ΑΜ.

Εαν το ειχες κάνει θα ηξερες ότι θα πρεπει να γίνουν περαν των στατικων και δυναμικες δοκιμες στο μηχανημα. Και σ' αυτες συνηθως προκυπτουν τα περισσοτερα προβλήματα. Η μεθοδολογια ελέγχων υπάρχει μεσα στο γραπτό λόγο της κάθε εταιρείας και στην υφιστάμενη νομοθεσία του Ελληνικου κρατους και αυτη τη διαδικασία υποχρεωτικα θα πρέπει να ακολουθήσεις.

Αυτοσχεδιασμοί πάνω σε αυτα τα πραγματα ειναι επικίνδυνοι και δε σε διασφαλίζουν σε καμία περίπτωση καθώς θα έχεις ξεφύγει από την διαδικασία και μάλιστα παρουσία μαρτύρων (πχ του χειριστη) και επιπλεον δε θα εχεις τα επιθυμητα αποτελέσματα (ευρήματα)

 

Αρα το προβλημα σου εχει ηδη λυθει απο τους φορεις ελεγχου και καλα θα κάνεις να μιλησεις με κάποιον φορέα. Αλλωστε χωρις φορέα δεν μπορεις να προχωρήσεις στη πραγματοποιηση ελέγχων (ως ιδιώτης μηχανικός).

 

Εαν παλι θες να αυτοσχεδιάσεις φεύγοντας εκτος των κανόνων ελέγχου -που οπως καταλαβαίνεις εχουν προκύψει μέσα από την εμπειρία εκατομμυρίων ελέγχων στη Ευρώπη εδω και δεκαετίες- σε διαβεβαιώνω ότι όταν θα καταλάβεις τι ακριβώς ειχες κάνει δε θα κοιμάσαι τα βράδια.

Link to comment
Share on other sites

Προφανως και απ' οτι γράφεις δεν εχεις μιλησει αναλυτικά με κάποιον φορέα ελέγχων ούτε εχεις παρακολουθησει κάποιο σεμιναριο ελέγχων ΜΕ και ΑΜ.

Σωστά.

 

Εαν το ειχες κάνει θα ηξερες ότι θα πρεπει να γίνουν περαν των στατικων και δυναμικες δοκιμες στο μηχανημα.

Αυτό το γνωρίζω και από τη νομοθεσία (ΦΕΚ 1186Β/25-8-03) και από το τι προβλέπεται για το κάθε μηχάνημα.

 

Αρα το προβλημα σου εχει ηδη λυθει απο τους φορεις ελεγχου και καλα θα κάνεις να μιλησεις με κάποιον φορέα.

Αυτό που ζητώ και δε μου έχει λυθεί ακόμα είναι αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για τσιμεντένια ή μεταλλικά φορτία κάποια άλλη δυναμομετρητική συσκευή και πόσο ασφαλής είναι αυτή. Ο φορέας και η βιβλιογραφία υπάρχει. Αυτοσχεδιασμοί όσον αφορά το τι ελέγχεται εννοείται πως δε χωράνε.

Link to comment
Share on other sites

Εξακολουθω να σου λεω να μιλησεις με τον φορεα που προανεφερες.

Σίγουρα δυναμικες δοκιμες δεν μπορουν να γινουν παρα μονο με

πραγματικό φορτιο και οχι αυτο που σκεφτεσαι. Πως θα κάνεις κινήσεις με το περονοφόρο όταν οπως λες θα εχεις πιασμένο το ενα ακρο του δυναμομετρου σταθερά στο έδαφος? Και επιπλεον εαν εχεις αστοχια της διάταξης και εν συνεχεια ατύχημα ποιος θα παει μεσα?

Πως θα ελεγξεις το υδραυλικο συστημα ανυψωσης εαν αυτο χάνει 3-4% του ύψους που είναι μικρο ποσοστο αλλα ικανο να σου μεταβάλει κατα κόρον το εφαρμοζομενο φορτίο? Καθε λίγο θα το αναπροσαρμόζεις.

 

Και ακόμη και να μπορεις να κάνεις στατικη δοκιμη πότε δε θα εισαι σιγουρος για την αγκύρωση σου καθωτι σε κάθε ελεγχο αυτη θα αλλάζει.

 

Μεινε στην δοκιμασμενη λύση και μιλα με τον φορέα. Κανε το σεμιναριο, μην βιάζεσαι και μην πειραματιζεσαι. Αυτη η δουλεια εχει να κανει με την ασφαλεια ανθρώπων

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.