Jump to content

Στατική μέτρηση - GPS


Recommended Posts

Συνάδελφοι,

 

Έκανα εχτές μια δοκιμαστική στατική μέτρηση με δίσυχνο Hiper Pro σε ένα βάθρο ΓΥΣ. Το άφησα για 35 λεπτά. Σαν σταθμό αναφοράς χρησιμοποίησα το σταθμό του Πολυτεχνείου που έχουμε εδώ στα Χανιά. Απόσταση δέκτη-σταθμού 10.8km.

Έκανα post-processing τα δεδομένα και υπολόγισα τις συντεταγμένες του τριγωνομετρικού ΓΥΣ. Το λογισμικό μου έβγαλε ακρίβεια ΧΥ 0.004μ και Η 0.014μ (όπως πάντα μεγαλύτερο στο Η). Συγκρίνοντας τις συντεταγμένες με εκείνες της ΓΥΣ στο ΧΥ έχω απόκλιση ΔΧ=0.016μ, ΔΥ=0.012μ ενώ στο Η έχω ΔΗ=0.514μ! Ενώ έχω εισάγει σωστά το ύψος του δέκτη από το σημείο αναφοράς του βάθρου, έχω μεγάλη απόκλιση στο Η...

Πιστεύετε απλά ότι έπρεπε να αφήσω τον δέκτη περισσότερη ώρα? Αλλά γιατί μου έβγαλε το λογισμικό καλή ακρίβεια?..

 

Ευχαριστώ

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

συνάδελφε nk104

1.δεν γνωρίζεις τη ακρίβεια του ορθομετρικού υψομέτρου του βάθρου της ΓΥΣ.το οποίο έχει προσδιορισθεί με τριγωνομετρική υψομετρία και μάλιστα χωρίς μέτρηση απόστασης

2. το μοντέλλο γεωειδούς που χρησιμοποίησες είναι πολύ πιθανό να μην 'προσαρμόζεται' καλά στην περιοχή

τα ξαναλέμε

Link to comment
Share on other sites

ξανατρέξε το post processing. σίγουρα κάτι έχεις ξεχάσει ή να το διατυπώσω ορθά κάτι δεν έχεις υπολογίσει σωστά στο ύψος της κεραίας, ή στο ύψος του βάθρου. δες καλύτερα τις προδιαγραφές του gps να δεις μήπως πρέπει να προσθέσεις και κάποιο άλλο ύψος π.χ. το μικρό στυλεό που προσαρμόζεται μεταξύ τρικοχλίου και κεραίας κλπ.

 

κάπου εκεί υπάρχει το σφάλμα. επίσης αφού κάνεις στατικό δες μέσα στο χρονικό διάστημα των μετρήσεων σου αν έχεις κα΄ποιο διάστημα που οι μετρήσεις είναι "κακές". δεν έχεις δηλαδή αρκετούς δορυφόρους ή έχεις κακό σήμα και αφαίρεσε το από το post-processing.

 

επειδή αναφέρεις σφάλμα της τάξης των 50cm καταλαβαάινω ότι κάπου έχειι γίνει κάποιο χονδροειδές σφάλμα. αν ανέφερες σφάλμα της τάξης των 10cm τα πράγματα θα ήταν πιο δύσκολα στο να αντιληφθείς τι πήγε στραβά.

 

τέλος να ξέρεις ότι μπορείς να στείλεις τα αρχεία σου στην εταιρία από την οποία αγόρασες τον εξοπλισμό και να σου κάνουν αυτοί την επίλυση και να σου υποδείξουν το σφάλμα.

 

καλή τύχη...

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι,

 

Έκανα εχτές μια δοκιμαστική στατική μέτρηση με δίσυχνο Hiper Pro σε ένα βάθρο ΓΥΣ. Το άφησα για 35 λεπτά. Σαν σταθμό αναφοράς χρησιμοποίησα το σταθμό του Πολυτεχνείου που έχουμε εδώ στα Χανιά. Απόσταση δέκτη-σταθμού 10.8km.

Έκανα post-processing τα δεδομένα και υπολόγισα τις συντεταγμένες του τριγωνομετρικού ΓΥΣ. Το λογισμικό μου έβγαλε ακρίβεια ΧΥ 0.004μ και Η 0.014μ (όπως πάντα μεγαλύτερο στο Η). Συγκρίνοντας τις συντεταγμένες με εκείνες της ΓΥΣ στο ΧΥ έχω απόκλιση ΔΧ=0.016μ, ΔΥ=0.012μ ενώ στο Η έχω ΔΗ=0.514μ! Ενώ έχω εισάγει σωστά το ύψος του δέκτη από το σημείο αναφοράς του βάθρου, έχω μεγάλη απόκλιση στο Η...

Πιστεύετε απλά ότι έπρεπε να αφήσω τον δέκτη περισσότερη ώρα? Αλλά γιατί μου έβγαλε το λογισμικό καλή ακρίβεια?..

 

Ευχαριστώ

 

 

 

 

Ήξερες τις προβολικές συντεταγμένες του κέντρου φάσης της κεραίας GPS του Πολυτεχνείου σε ΕΓΣΑ87? Πως κάνεις επίλυση σε ΕΓΣΑ με ένα ζέυγος και περιμένεις να πάρεις συντεταγμένες ΕΓΣΑ? Το πιο πιθανό είναι να είναι σε κάποιο ETRF. Μην ξεχνάς οτι το GPS ο βορράς της ψευδοπροβολής ΕΓΣΑ87 που έχεις στο λογισμικό επίλυσης στο γραφείο δεν ταυτίζεται με το πραγματικό αζιμούθιο που προκύπτει από την υλοποίηση του ΕΓΣΑ.

Επίσης για να παρεις ορθομετρικό υψόμετρο πρέπει να έχεις μοντέρλο γεωειδούς ακρίβειας????

Τέλος κανένα τριγωνομετρικό ΓΥΣ δεν είναι συμβατό σε σχέση με άλλο αν τα μετρήσεις με GPS και είναι λογικό...

Διαφώτισέ με τι έκανες για να σε βοηθήσω.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Το λογισμικό μου έβγαλε ακρίβεια ΧΥ 0.004μ και Η 0.014μ...ενώ στο Η έχω ΔΗ=0.514μ! ... Αλλά γιατί μου έβγαλε το λογισμικό καλή ακρίβεια?..

 

Μας περιγράφεις ένα πολύ συνηθισμένη κατάσταση. Το Η του λογισμικού είναι καρτεσιανή τιμή στο WGS84 (δείχνει ότι έχεις συλλέξει αρκετά στοιχεία και είχες καλή γεωμετρία αστερισμού), δεν έχει καμμιά σχέση με το ορθομετρικό Η που δίνει η ΓΥΣ για το σημείο.

 

Κατά τη γνώμη μου δεν έχεις και άσχημη προσέγγιση, δεδομένων των 11 χιλιομέτρων και του ότι δεν υπάρχει τρόπος να λάβεις υπ όψη την διαφορά αποχών του γεωειδούς στην απόσταση αυτή, όπως λέει σωστά ο Θεοχάρης. Για να πετύχεις ΔΗ στην περιοχή κάτω των 10 εκατοστών θέλεις πολύ-πολύ δουλειά ακόμα και μικρότερες πλευρές.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι καλησπέρα,

 

Σας ευχαριστώ όλους για τις γρήγορες και ακριβείς απαντήσεις. Ευτυχώς που είχε μεγάλο σφάλμα το Η και μπορώ να βρώ το λάθος όπως είπε και ο συνάδελφος markon.

Τελικά από κεκτημένη ταχύτητα τσίμπησα το λάθος γεωειδές στο πρόγραμμα...Τώρα έχω σφάλμα της τάξης των 0.03cm!

 

@atsimeri

Τις προβολικές ΕΓΣΑ του σταθμού αναφοράς μου τις έδωσαν απο το εργαστήριο Γεωδαισίας του ΠΚ (τα ημερίσια δεδομένα είναι διαθέσιμα online).

 

Σας ευχαριστώ και πάλι.

 

Link to comment
Share on other sites

Αν χρησιμοποιείς εμπορικό μοντέλο γεωειδούς τότε μην το "δένεις" οτι αποτελεί στάνταρ τέτοια καλή προσέγγιση... Η καλή τιμή του υψομέτρου που παίρνεις είναι απλά παρεμβολή και εξαρτάται από το πόσο καλοφτιαγμένο είναι το μοντέλο σου. Συνήθως τα εμπορικά είναι κατα πολύ υποδεέστερα από ένα τοπικό σύστημα που θα μπορούσες να υπολογίσεις εισάγοντας στο σύστημα μετρημένα σημεία με γνωστό ορθομετρικό πχ βάθρα ΕΑΧ της ΓΥΣ ή reperes.

Link to comment
Share on other sites

συνάδελφε atsimeri

πολύ σωστά τα όσα αναφέρεις για το ότι, ο βορράς της ψευδοπροβολής ΕΓΣΑ87 που έχουμε στο λογισμικό επίλυσης στο γραφείο δεν ταυτίζεται με το πραγματικό αζιμούθιο που προκύπτει από την υλοποίηση του ΕΓΣΑ

διαπιστώνεις όμως απο το αρχικό ερώτημα του συναδέλφου ότι σε αποστάσεις της τάξης των 10 χλμ οι οριζοντιογραφικές διαφορές

ήταν της τάξης του 0,015 νομίζω ικανοποιητικές!!!!!

για τα ορθομετρικά υψόμετρα τα έχουμε συζητήσει εκτενώς στο φόρουμ

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ συνάδελφε

 

Αν το ζήτημα πονάει μια φορά στηνΕλλάδα, το ζήτημα των υψομέτρων πονάει 3000!!! Προφανώς το λογισμικό της εταιρεία χρησιμοποιεί ε΄να προσεγγιστικό-εμπειρικό μοντέλο γεωειδούς...

 

Αν θέλεις μπορώ να επεκταθώ παραπάνω, πάντως να ξέρεις ότι θίγεις ένα τεράστιο ζήτημα και αν το θελήσεις μπορούμε να το συζητήσουμε....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...
On 4/23/2010 at 4:53 PM, atsimeri said:

 

 

 

Ήξερες τις προβολικές συντεταγμένες του κέντρου φάσης της κεραίας GPS του Πολυτεχνείου σε ΕΓΣΑ87? Πως κάνεις επίλυση σε ΕΓΣΑ με ένα ζέυγος και περιμένεις να πάρεις συντεταγμένες ΕΓΣΑ? Το πιο πιθανό είναι να είναι σε κάποιο ETRF. Μην ξεχνάς οτι το GPS ο βορράς της ψευδοπροβολής ΕΓΣΑ87 που έχεις στο λογισμικό επίλυσης στο γραφείο δεν ταυτίζεται με το πραγματικό αζιμούθιο που προκύπτει από την υλοποίηση του ΕΓΣΑ.

Επίσης για να παρεις ορθομετρικό υψόμετρο πρέπει να έχεις μοντέρλο γεωειδούς ακρίβειας????

Τέλος κανένα τριγωνομετρικό ΓΥΣ δεν είναι συμβατό σε σχέση με άλλο αν τα μετρήσεις με GPS και είναι λογικό...

Διαφώτισέ με τι έκανες για να σε βοηθήσω.

Συνάδελφε, τις ίδιες απορίες είχε κι ο @Kane...Μπορείς να μας διαφωτίσεις;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.