Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επιλογή σχολής


jzer40

Recommended Posts

Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη για τα όποια ορθογραφικά λάθη αλλά γράφω επί τροχάδην και η ώρα είναι μικρή.:rolleyes:

 

Κοιτάξτε τα προγράμματα σπουδών για να σχηματίσετε καλύτερη άποψη. Έτσι θα έχετε μια πρώτη ιδέα για το που μπορεί να απασχοληθεί ο κάθε απόφοιτος καθώς θα ξέρετε τι μπορεί να προσφέρει, διαφορετικά πολλά λέγονται. Και όσο πιο νέα τα τμήματα, τόσο λιγότερα θα ξέρουν οι έμπειροι που ασκούν το επάγγελμα.

 

Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τα επ. δικαιώματα τα οποία είναι μια πονεμένη ιστορία, κακά τα ψέματα, όταν κάποιος γνωρίζει, εάν δεν του αποδίδονται τα σχετικά δικαιώματα τις υπογραφές τις αγοράζει. Και πληγωμένος είναι μόνο ο εγωισμός του, αφού δεν θα μπορεί να σφραγίζει την δουλειά του. Αυτο θα ισχύει μέχρι να υπάρξει αντιστοιχία προπτυχιακών σπουδών και επ. δικαιωμάτων. Συνεπώς σε ότι και αν κάνει πρέπει να είναι καλός και για να είναι καλός πρέπει να το αγαπάει και να το νοιάζεται το αντικείμενο. Εάν τα επ. δικαιώματα είναι το μοναδικό ζητούμενο τότε οι "κλασσικές" ειδικότητες είναι μάλλον μονόδρομος.

 

Όσον αφορά την δυσκολία των 2-3 πρώτων χρόνων, ε δεν έχει καμία σχέση με τις πανελλήνιες. Γτ συνάδελφοι όλοι γνωρίζουμε ότι άλλο η αντιμετώπιση ενός προβλήματος στα πλαίσια του τμήματος και άλλη στις πανελλήνιες. Και ξέρουμε ότι και να κοπεί στο πρώτο έτος φυσική όταν θα έχει μπει στα βαθιά -και πολύ πιο ενδιαφέροντα- του τμήματος, την φυσική θα την περάσει αργότερα για πλάκα. Το πόσο αργότερα εξαρτάται τόσο από τον ίδιο αλλά και από τα ελάχιστα για αποφοίτηση μαθήματα του κάθε τμήματος και πόσα αντιστοιχούν κατά μέσο όρο ανά έτος. Κάτι που ποικίλει μερικές φορές δραματικά από τμήμα σε τμήμα. Και να μην ξεχνάμε ότι κατά περίπτωση μιλάμε και για σχολές που έχουν απαιτήσεις σε χημεία κ.α. με τους περισσότερους για πολυτεχνείο να έρχονται από τεχνολογική-ενώ άλλα αντικείμενα δεν διδάσκονται καν στο λύκειο όπως βασικές γνώσεις γεωλογίας. Οπότε το πόσο δύσκολα ή εύκολα θα του φανούν εξαρτάται πρωτίστως από το πόσο θα ασχοληθεί=πόσο νοιάζεται για το αντικείμενο.

 

Επιπλέον θα προτείνω να σκεφθεί σοβαρά την περίπτωση για εξωτερικό -είτε πριν είτε μετά τις προπτυχιακές- μιας και το ενδιαφέρον του ήταν για "μηχανικό βιομηχανίας". Τόσο για αποκατάσταση (γτ λίγοι κλάδοι βιομηχανίας μπορούν να στηριχθούν στην Ελλάδα "εδώ και τώρα" και δεν υπάρχει ιδιαίτερη θέληση μιας και είμαστε ιδιαίτερα ξεροκέφαλοι, η πίτα με τα οικοδομικά είναι σταθερή ή συρικνώνεται ενώ οι πεινασμένοι αυξάνονται και για τα μεγάλα έργα πιθανότατα μιλάμε για συγκεκριμένες θέσεις σε συγκεκριμένες εταιρείες και τις θυγατρικές τους) όσο και για σπουδές (κριτήρια για βαθμολόγηση του γραπτού: το αν έχει πάρει διπλωματική στον εκάστοτε καθηγητή, το εάν ο καθηγητής έιναι μη-μηχανικός, σε ποιο έτος φοιτά εκείνη την στιγμή ο φοιτητής -οι "παλιοσειρές" αντιμετωπίζονται ευνοϊκότερα και μπορεί να περάσει κάποιος μάθημα δίνοντας χειρότερο γραπτό απ' ότι τις προηγούμενες φορές-,εάν είναι η πρώτη φορά που εξετάζεται στο συγκεκριμένο μάθημα, το πόσο θα γλείψει ο φοιτητής, το αν η δουλειά πατέρα/μητέρα είναι σχετική με το αντικείμενο του μαθήματος και ένα κάρο άλλα πράγματα έχουν δει τα μάτια μου)

 

 

Για τα ΤΕΙ δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη μιας και δεν έχω "χειροπιαστά" παραδείγματα για την αποκατάσταση των αποφοίτων (μοναδικός ΣΤΕΦίτης που γνωρίζω είναι σε τμήμα σχετικό με προγραμματισμό).

 

Κλείνοντας έχω να τονίσω ότι η επίδοση στις πανελλήνιες δεν είναι και κάποιο φοβερό σύστημα αξιολόγησης του υποψηφίου, όταν μιλάμε για τεχνικά επαγγέλματα. Γτ συνάδελφοι όταν βγαίνουν 17 kμόρια από παπαγαλία βιολογίας και ΑΟΔΕ και μέτρια επίδοση στα υπόλοιπα, η Τεχνική Θερμοδυναμική με ανοιχτά βιβλία στο δεύτερο έτος με τον φοιτητή να καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, δεν περνιέται σε καμία περίπτωση με την ίδια λογική. Και φυσικά στην επαγγελματική του πορεία -εάν το ακολουθήσει- δεν θα κοιτάει το ταβάνι μέχρι να θυμηθεί τον τύπο, θα ανοίξει την βιβλιογραφία και θα προχωρήσει. Το θέμα είναι αν θα έχει συναίσθηση της φυσικής σημασίας αυτών που κάνει και αν θα μπορέι να καταστρώσει την βέλτιστη λύση του προβλήματος.

 

Αυτά από εμένα, εύχομαι καλή τύχη σε ότι και αν κάνει ο γιος σας.

Link to comment
Share on other sites

Τον ζαλίσαμε τον άνθρωπο. Εν κατακλείδι θα έλεγα ότι όλες οι παραπάνω σχολές είναι "δεύτερες" είτε λόγω ανύπαρκτου αντικειμένου είτε λόγω έλλειψης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Οι λύσεις είναι 3.

1. Γράφεται όπου του αρέσει καλύτερα έστω και στο όνομα και ξαναδίνει.

2. Εξωτερικό. Μακράν η καλύτερη επιλογή

3. Κολέγιο. Το σνομπάρουμε τώρα αλλά όταν το πτυχίο τους μετράει το ίδιο πλέον πρέπει να έχουμε ανοικτό μυαλό.

Link to comment
Share on other sites

Επειδη εχω προσωπική εμπειρία σε μεταπτυχιακό επιπεδο με μια απο τις σχολές που εχεις αναφερει και επειδη δε θελω να καταλήξω σε κανενα δικαστηριο κατηγορουμενος .... σου στελνω πμ ;)

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω και προκρίνω μία εκ των κάτωθι λύσεων.

 

1. Η φυγή στην Αγγλία για σπουδές μηχανικών, αν το επιτρέπουν τα οικονομικά.

 

2. Μηχανικός και ξερό ψωμί. Δείτε και το σαιτ αυτο για τα επαγγελματικά, βοηθάει

http://dide.chan.sch.gr/anakoinwseis/theodorou%20katsaneba-june09.pdf

 

Αυτά τα ολίγα

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
το παιδί ήθελε να γίνει μηχανολόγος ΑΕΙ, αλλά δε τα πήγε καλά...

Χωρίς να θέλω να γίνω προσβλητική, αν δεν μπορούσε τώρα στις Πανελλήνιες θα δυσκολευόταν πολύ στο Πολυτεχνείο... Τα 2 πρώτα έτη που είναι μόνο μαθηματικά και φυσική θα του βγάζαν την πίστη... Ίσως εδώ να δίνω δίκιο στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ...Δεν μπορεί όλοι να μπουν σε όλες τις σχολές...

Για τις άλλες σχολές που αναφέρατε, δε βρίσκω κανένα λόγο υπάρξης τους... Σε ποιά εργασία μπορεί να δουλέψει ο Μηχανικός Επιστημής Υλικών? Τι μπορεί ακριβώς να κάνει ο Μηχανικός Ορυκτών Πόρων στην Ελλάδα? Μόνο στα ΕΛΠΕ, Motor Oil και άλλα τέτοια με πετρέλαιο μπορεί να πάει...

Γνώμη μου: Αν θέλει τόσο πολύ την Μηχανολογία, ας περάσει στα ΤΕΙ...Θα είναι πιο βολικά γι αυτόν...Και μάλλον θα είναι πιο εύκολο να βρει μετά εργασία, μιας και θεωρούνται πιο φτηνοί από μας τους ακριβοπλήρωτους (εδώ γελάμε...) μηχανικούς ΑΕΙ...

 

Θα ήταν πιο συνετό πρίν γράφεις διάφορα, να μελετάς και να ενημερώνεσαι. Από τα γραφόμενά σου φαίνεται ότι δεν έχεις καμμία επαφή με τις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Καταρχήν ποιός σου είπε ότι στα ΤΕΙ είναι πιό εύκολα από τα AΕΙ και ότι θα καλοπεράσει στο τμήμα μηχανολογίας; Tα ίδια μαθηματικά και την ίδια φυσική κάνουν με το Πολυτεχνείο. Τις ίδιες ακριβώς δυσκολίες θα αντιμετωπίσει και εκεί.

 

Κατά δεύτερον πολλά από τα αντικείμενα που περιγράφεις και χαρακτηρίζεις άχρηστα, όχι λόγο ύπαρξης μόνο έχουν αλλά διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό την τεχνολογική ανάπτυξη παγκοσμίως (άλλο που στην Ελλάδα είμαστε πίσω)...

 

http://ww2.prospects.ac.uk/p/types_of_job/materials_engineer_job_description.jsp

 

http://dmse.mit.edu/

Link to comment
Share on other sites

Andante, έχοντας εμπειρία και από τα δύο (απόφοιτος του ΑΕΙ ωστόσο) να σε ενημερώσω ότι πλανάσαι πλάνη οικτρά αν νομίζεις ότι και το ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ των μαθημάτων είναι το ίδιο και όχι μόνο οι τίτλοι. Η θεωρητική εμβάνθυνση (με ότι καλό και κακό μπορεί να συνεπάγεται αυτό) στις μηχανικές και τα μαθηματικά του ΑΕΙ είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τα του ΤΕΙ μηχανολογίας, με αποτέλεσμα το μάθημα σαν ΜΑΘΗΜΑ (και όχι σαν πρακτική εφαρμογή που εκεί τα ΤΕΙ για μένα ξεκάθαρα υπερέχουν) να είναι ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ πιο δύσκολο να περαστεί στο ΑΕΙ.

Link to comment
Share on other sites

Θα ήταν πιο συνετό πρίν γράφεις διάφορα, να μελετάς και να ενημερώνεσαι. Από τα γραφόμενά σου φαίνεται ότι δεν έχεις καμμία επαφή με τις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις.

 

Πρώτον, έχω βαρεθεί σε αυτό το φόρουμ να αποδείξω ότι δεν ειμαι ελέφαντας...Και εξηγούμαι: το αν ξέρω ή όχι για τις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις, δε κρίνεται ούτε από το post to συγκεκριμένο... Και δευτερεύον, δε νομίζω ότι μπορείς εσύ να κρίνεις αν είμαι ή όχι ενημερωμένη... Θα μπορούσα να πω το ίδιο για σένα αλλά ο στόχος μου και η παρουσία μου σε αυτό το forum δεν είναι να έρχομαι σε προσωπικές αντιπαραθέσεις...Αυτό το αφήνω σε όλους που είναι και πιο ικανοί...

Στο θέμα μας τώρα: Τα μαθηματικά και οι φυσικές που κάνουν στα ΤΕΙ είναι σαφώς λιγότερα (έχω μιλήσει με φίλους απόφοιτους από ΣΤΕΦ και ξέρω...). Και έτσι πρέπει... Εγώ που έκανα του κόσμου τα μαθηματικά δε νομίζω ότι μου πρόσθεσαν παραπάνω αξία...

Πρότεινα στο κύριο να προτείνει στο γιό του να περάσει ΤΕΙ όχι γιατί είναι πιο εύκολα από τα ΑΕΙ ή πιο 'γελοία' ή δε ξέρω εγώ... Το πρότεινα γιατί αφού εξ αρχής το παιδί ηθελε να γίνει Μηχανολόγος, δε θα ήταν καλύτερά να τελειώσει το αντίστοιχο ΤΕΙ από το να περάσει σε μια άλλη σχολή που δεν θα τις ενδιέφερε το περιεχόμενο?

Και τέλος, για τις άλλες σχολές: μιλάω πάντα για τα ελληνικά δεδομένα...Και ναι, αυτές οι σχολές είναι ενδιαφέρουσες αλλα όταν στην Ελλάδα (και επιμένω, μιλάω για Ελλάδα και μόνο) κάποιος απόφοιτος από αυτές τις σχολές δε έχει ούτε κατοχυρωμένα ΕΔ αλλά και ούτε προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης, δε βρίσκω λόγο υπαρξής τους...

Παρόμοια συζήτηση έχει ήδη γίνει για μερικές σχολές ΑΕΙ... Σε συμβουλεύω να την παρακολουθήσεις...

Link to comment
Share on other sites

Εχω δεί οδηγούς σπουδών και έχω παρακολουθήσει και μάθημα σε ΤΕΙ και σας πληροφορώ ότι η διαφορά μαθηματικού επιπέδου ανάμεσα τουλάχιστον στις "αδερφές" σχολές Μηχανολογίας-Μηχανολόγων Μηχανικών, Δομικών Εργων-Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρολογίας-ΗΜΜΥ είναι πολύ μικρή. Με λίγα λόγια ο φοιτητής ΤΕΙ που καταλαβαίνει και δεν συναντά δυσκολίες στα μαθηματικά της σχολής του κατά 101% θα ανταποκριθεί ΑΝΕΤΑ και στο αντίστοιχο ΑΕΙ. Oκ στα Μαθηματικά μπορεί τα αντίστοιχα ΑΕΙ να κάνουν επιπλέον τον μετασχηματισμό Laplace και συστήματα διαφορικών εξισώσεων και κάτι ψιλά ακόμα αλλά κάτι τρέχει στα γύφτικα...

 

Απλά το πρόβλημα στα ΤΕΙ, είναι ότι το μαθηματικό επίπεδο των φοιτητών είναι τις περισσότερες φορές (με εξαιρέσεις φυσικά) χαμηλό με αποτέλεσμα τα παιδιά να δυσκολεύονται ακόμα περισσότερο. Ξέρω παιδιά Μηχανολόγους ΤΕΙ που δεν ξέρουν όχι ολοκλήρωση, αλλά δεν έχουν κατανοήσει ούτε βασικές έννοιες όπως της εφαπτομένης και για αυτό δεν φταίει το ΤΕΙ αλλά το σχολείο.

 

Οσο για τις σχολές που αναφέρει η κυρία, θέλω να της πώ ότι από τη στιγμή που θέλουμε να λεγόμαστε αναπτυγμένη ευρωπαική χώρα και όχι τριτοκοσμικό κράτος θα πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτά τα δεδομένα και θα το κάνουμε, θέλουμε δεν θέλουμε αργά ή γρήγορα. Με την έννοια αυτή οι σχολές αυτές είναι καλή επιλογή και έχουν λόγο ύπαρξης ΑΡΚΕΙ να υπάρχει ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ από αυτόν που τις επιλέγει.

 

Οσο για την συγκεκριμένη σχολή ΕΧΕΙ αποκτήσει Ε.Δ. με προεδρικό διάταγμα και στο λέω επειδή έχω πολύ κοντινό μου πρόσωπο που σπουδάζει σε αυτήν.

Link to comment
Share on other sites

Οσο για τις σχολές που αναφέρει η κοπελιά...

Θα προτιμούσα να με αποκαλούσες κυρία... Είναι πιο κόσμιο και ευγενικό και αρμόζει σε μια συζήτηση μεταξύ συναδέλφων...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.