Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προσθήκη σε υφιστάμενο κτήριο (ιδεατό στερεό σε στενό δρόμο)


Recommended Posts

Αγαπητοί συνάδερφοι είμαι νέος μηχανικός και θέλω να ρωτήσω (αν μπορεί κάποιος να μου απαντήσει) το εξής:

ο νόμος (ΓΟΚ/85. ΑΡΘΡΟΝ-23. ΜΕΡΟΣ-Α) αναφέρει για τις προσθήκες σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια:

 

Σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα σύμφωνα με την παρ.1 επιτρέπεται προσθήκη καθ' ύψος αν δεν απαγορεύεται από ειδικές διατάξεις η οποία μπορεί να εκτείνεται έως το περίγραμμα του κτιρίου, έστω και αν το τελευταίο υπερβαίνει τα όρια του οικοδομήσιμου τμήματος του οικοπέδου που καθορίζονται από τον παρόντα νόμο ή από τις ειδικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή.

Στην περίπτωση αυτή επιτρέπεται μόνο η ενίσχυση ή συμπλήρωση της φέρουσας κατασκευής για το εκτός του οικοδομήσιμου τμήματος του οικοπέδου μέρος της οικοδομής. Στα κτίρια της παρ.1 επιτρέπονται οι επισκευές για λόγους υγιεινής και χρήσεως.

 

Θα ήθελα να σας κάνω την εξής ερώτηση: Με τον όρο «υπερβαίνει τα όρια του οικοδομήσιμου τμήματος του οικοπέδου» εννοεί ότι μπορούμε να κάνουμε προσθήκη και εκτός του Ιδεατού στέρεου;

Έχω μια περίπτωση που ο δρόμος (δίοδος) μπροστά από την ιδιοκτησία μου είναι 2,5μ και θέλω να κάνω προσθήκη β ορόφου (είναι διώροφο κτίσμα προ του 55 και νομίμως υφιστάμενο) . Αν εφαρμόσω το Ιδεατό στερεό δε κτίζει τίποτα

Σημείωση το κτίριο είναι γωνιακό έχει μπροστά έναν δρόμο πλάτους 6μ και πλάγια

έναν 2,5

Ευχαριστώ πάρα πολύ

Link to comment
Share on other sites

Δύσκολη ερώτηση. Η φράση "υπερβαίνει τα όρια του οικοδομήσιμου τμήματος του οικοπέδου" πρέπει να εννοεί την κάλυψη και τις αποστάσεις Δ. Επειδή όμως κάλυψη και αποστάσεις Δ διαμορφώνουν το ιδεατό στερεό, μπορεί να το πιάνει και αυτό. Νομίξω οτι πρέπει να το παλαίψεις στη πολεοδομία, και στη χειρότερη περίπτωση να περάσει ΕΠΑΕ. Και αφού ο ΓΟΚ είναι ασαφής στο θέμα, μπορείς να ζητήσεις και ερμηνεία (ζήσε Μάη μου...).

Link to comment
Share on other sites

SBABAL αυτό που γράφεις ότι: