Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επάρκεια μεταλλικής κατασκευής.


 

Recommended Posts

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

 

Το αντικείμενο μου έιναι κυρίως τα κτίρια βαρέου τύπου προκατασκευής....δηλαδή οπλισμένα μπετά και μάλιστα αρκετά! Για την ανάλυση των κατασκευών χρησιμοποιώ το robot που ίσως μαζί με το lusas fem είναι τα πιο δύνατα για πεπερασμένα στοιχεία. Με μεταλλικές κατασκευές έχω ασχοληθεί πολύ λίγο αλλά είμαι σε θέση να τις αναλύσω και να κάνω διαστασιολόγηση....ειδικότερα με την ευκολία που παρέχει το robot για αυτές. Αυτό που δεν έχω είναι η εμπειρία και η τριβή σε αυτό το αντικείμενο. Για αύτο το λόγο έχω κολλήσει με μία συγκεκριμένη κατασκευή και θα ήθελα την εκτίμηση σας για την διατομή των υποστηλωμάτων. Όπως φαίνεται και από το συνημμένο είναι μια πέργκολα η οποία θα βρίσκεται πάνω από μπαρ. Αυτό σημαίνει ότι η διατομή θα πρέπει να είναι μικρή και δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω bracers, χιαστή μεταξύ των υποστηλωμάτων. Ο κοιλοδοκός shs 150X6 πληρεί όλους τους

ελέγχους, λυγηρότητας, τυχιματική μετατόπιση, άνεμο και σεισμό. Αλλά καθαρά από οπτική εκτίμηση...μια επιφάνεια 78μ2 να στηρίζεται σε 4 κολώνες των 15εκ......μου αφήνει ερωτηματικά για την επάρκεια τους.

 

Εσείς τι νομίζετε?

 

Ευχαριστώ

 

Υ.Γ. Δυστηχώς δεν μπορώ να κάνω add το συνημμένο max size reached.

Οι διαστάσεις είναι 14.4μ Χ 5.4μ και το ύψος 4.25μ. Υπαρχει περιμετρικά δικτύωμα 60εκ.

Link to comment
Share on other sites

Όπως καταλαβαίνεις όλα παίζονται στο τι φορτία πήρες, πάντως με προβληματίζει το γεγονός ότι η ..σημερινή πέργολα είναι ,..αυριανός κλειστός χώρος! με άλλα φορτία ανέμου κ.τ.λ

1.Με δεδομένο ότι θα έχεις πακτωμένους κοιλοδοκούς (αφού δεν έχεις σύνδεσμους) και ότι η αντοχή σε κάμψη δεν είναι και το..φόρτε της διατομής αυτής (150x6).

2.Δεν ξέρεις (ίσως) πως αυτός ο χώρος εξελιχθεί αύριο.

3.Εχει να κάνει με πολλά..κεφάλια απο κάτω! (μπαρ)

 

θα έβαζα σίγουρα μεγαλύτερη διατομή κάνωντας συντηριτικότερες παραδοχές

Link to comment
Share on other sites

Και εμένα μου φαίνεται μικρή η διατομή.

Ίσως να θεωρούσες την πέργκολα κλειστή και να έπαιρνες ανεμοφορτία στεγάστρου να σε οδηγούσε σε ποιο ρεαλιστικές διατομές. Όπως είπε και ο Στέφανος πέργκολες μετατρέπονται πολύ εύκολα σε κλειστούς χώρους.

 

1.Η πέργκολα τι δοκούς έχει?

2. Τις δοκούς κατά την μεγάλη διεύθυνση τις έλεγξες σε λειτουργικότητα?

3. Υπάρχει δυνατότητα να προσθέσεις ακόμα ένα πλαίσιο κατά την μικρή διέυθυνση?

4. Σε περίπτωση που δεν μπορείς να αλλάξεις την διατομή σου σκέψου το ενδεχόμενο να κάνεις τα υποστυλώματα σύμμικτα.

Link to comment
Share on other sites

Έχετε δίκιο......η διατομή δεν αρκεί αν υπολογίσουμε τις πιθανές μελλοντικες πλαγιοκαλύψεις ή ίσως και τα ποτά...ειδικά αν είναι και νοθευμένα....Μάλλον θα πάω σε 200Χ8, αρκετά μεγαλύτερη απο τις

απαιτήσεις αλλα μιας και υπάρχουν μόνο 4 κολώνες για τέτοια επιφάνεια

και κοντά στη θάλασσα...θα χρειαστεί.

 

Σχετικά με τις ερωτήσεις σου iovo:

1) Η δοκός αποτελείται από δικτύωμα 60εκ. Πάνω δοκάρι 100Χ5, κάτω 70Χ5, διαγώνια 50Χ4 και κάθετα 50Χ3.

2) Η αλήθεια είναι οτι δεν έκανα έλεγχο λειτουργικότητας....περνάει οριακά!

3)Δεν είναι εφικτό να προσθέσω και άλλο πλαίσιο

4) και όσο αφορά την κατασκευή σύμμικτης κολώνας θα δώσει μεγαλύτερη διατομή και δύσκολα θα την κατασκευάσουν σωστά εδώ στα Χανιά.

Link to comment
Share on other sites

Έχετε δίκιο......η διατομή δεν αρκεί αν υπολογίσουμε τις πιθανές μελλοντικες πλαγιοκαλύψεις ή ίσως και τα ποτά...ειδικά αν είναι και νοθευμένα....Μάλλον θα πάω σε 200Χ8, αρκετά μεγαλύτερη απο τις

απαιτήσεις αλλα μιας και υπάρχουν μόνο 4 κολώνες για τέτοια επιφάνεια

και κοντά στη θάλασσα...θα χρειαστεί.

 

Σχετικά με τις ερωτήσεις σου iovo:

1) Η δοκός αποτελείται από δικτύωμα 60εκ. Πάνω δοκάρι 100Χ5, κάτω 70Χ5, διαγώνια 50Χ4 και κάθετα 50Χ3.

2) Η αλήθεια είναι οτι δεν έκανα έλεγχο λειτουργικότητας....περνάει οριακά!

3)Δεν είναι εφικτό να προσθέσω και άλλο πλαίσιο

4) και όσο αφορά την κατασκευή σύμμικτης κολώνας θα δώσει μεγαλύτερη διατομή και δύσκολα θα την κατασκευάσουν σωστά εδώ στα Χανιά.

 

Γέμισε τις κοιλοδοκούς με σκυρόδεμα και πιστεύω θα είναι εντάξει. Και την αντοχή θα αυξήσεις, και την πλαστιμότητα (ιδανική περίσφιξη σκυροδέματος μεσω κοιλοδοκών) και τη δυσκαμψία. Και το κόστος δεν είναι μεγάλο.

Link to comment
Share on other sites

Βάλε κάποια οριζόντια δύναμη (πχ 2ΚΝ) στο ψηλότερο επίπεδο και δες τις μετακινήσεις. Τέτοιου είδους κατασκευές συνήθως έχουν πρόβλημα λειτουργικότητας και δεν εννοώ του κανονισμού για τα φορτία λειτουργίας, εννοώ ότι ενώ στατικά όλα φαίνονται οκ, αν κάποιος σπρώξει δυναμικά τη μία γωνία της κατασκευής πιθανό να τη δει να ταλαντώνεται ολόκληρη!

Προσπάθησε να δημιουργήσεις πραγματική πάκτωση ενσωματώνοντας τους στύλους στο σκυρόδεμα βάσης. Αν κάνεις σύνδεση με αγκύρια έχε υπόψην ότι ακόμη κι αν τα αγκύρια αντέχουν, η σύνδεση δεν θα συμπεριφερθεί ως πάκτωση. Δοκίμασε να το λύσεις με ελατήρια και κατά τη γνώμη μου προσπάθησε να διαστασιολογήσεις την ανωδομή με αρθρώσεις στη βάση.

Εγώ αν θα το έλυνα θα έβαζα ΗΕΑ (εκτίμηση 160 έως 240) στους στύλους και IPE (εκτίμηση 160 έως 240) τα περιμετρικά δοκάρια (οπότε γλιτώνεις το περιμετρικό δικτύωμα και πιθανές αστοχίες στις πολλές κολλήσεις κοιλοδοκών) και κοιλοδοκούς για την πέργολα. Με τέτοιες διατομές θα αντέχει και σε μελλοντικό κλείσιμο.

200X8 και 150Χ6 διατομές είναι δύσκολο να βρεις ετοιμοπαράδοτες. Επίσης χρησιμοποιείς πολλές διαφορετικές διατομές στην κατασκευή σου το οποίο δεν συμπαθούν οι κατασκευαστές.

Link to comment
Share on other sites

... Αν κάνεις σύνδεση με αγκύρια έχε υπόψην ότι ακόμη κι αν τα αγκύρια αντέχουν, η σύνδεση δεν θα συμπεριφερθεί ως πάκτωση. ....

 

που το στηρίζεις αυτό συνάδελφε;

Link to comment
Share on other sites

Έκανα έρευνα και ο 200Χ8 δεν υπάρχει στην αγορά αυτη τη περίοδο. Θα έχει το εργτοστάσιο της σιδενόρ τέλη Ιουλίου...Το ΗΕΑ 200 που είχα δοκιμάσει είχε αστοχία κατα την μια διεύθυνση στη λυγηρότητα.....το ΗΕΑ 240 είναι εντάξει αλλα πόλύ βαρή και για μπαρ σχετικά μεγάλη διατομή. Μάλλον όμως η μόνη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτήν την περίπτωση. Σχετικά με την οριζόντια δύναμη έκανα προσομοίωση με push over analysis και συμπεριφέρθηκε με μικρή αρμονική ταλάντωση.....η απόσβεση ήταν ικανοποιητική.

Εχω σκοπό να κάνω την στήριξη/πάκτωση με αγκύρια σε πέδιλο περίπου 1Χ1μ αν και ο κατασκευαστής θέλει να βάλει "βλίστρα" ή κάτι τέτοιο. Ενδιαφέρον αυτό με την ενσωμάτωση των στυλών στο μπετό....αλλά κατασκευαστικά πως γίνεται? Άν τελικά καταλήξω σε κοιλοδοκό θα το γεμίσω με μπετόν καθώς είναι ενίσχυση - όπως λέει και ο φίλος ο m@rios -με πολλά οφέλει και μικρό κόστος.

Η ιδέα να χρησιμοποιήσω IPE και να αποφύγω το δικτύωμα.....δεν ξέρω αλλά μάλλον θα κάνει κοιλιά μιας και είναι 14.4μ άνοιγμα.

Link to comment
Share on other sites

Γέμισε τις κοιλοδοκούς με σκυρόδεμα και πιστεύω θα είναι εντάξει. Και την αντοχή θα αυξήσεις, και την πλαστιμότητα (ιδανική περίσφιξη σκυροδέματος μεσω κοιλοδοκών) και τη δυσκαμψία. Και το κόστος δεν είναι μεγάλο.

 

Αυτό εννοούσα όταν έλεγα σύμμικτες είναι καλή αντιμετώπιση νομίζω.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.