Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σπάσιμο κοχλία σε εφελκυσμό


Nikos88

Recommended Posts

Σχετικα με το #25.

 

Ειναι αδυνατον να βαλουμε δυναμη Χ ΚΝ σε κοχλια (ονομαστικη δυναμη που αντιστοιχει σε σπασιμο στο σπειρωμα) και να σπασει στο κεφαλι. Αυτος ο κοχλιας θα ειχε ηδη σπασει στο κεφαλι σε καποιο φορτιο πριν φτασουμε το Χ.

 

 

 

Σχετικα με το #30

 

Εχω την αισθηση οτι με την χρηση μπουζονιου ο κοχλιας θα ειναι ‘’πιο σκληρος’’ και τα συνδεομενα μερη ‘’πιο μαλακα’’. Τετοιες συνδεσεις προτιμουνται εκει που το ζητουμενο ειναι η στεγανοτητα και οχι εκει που το ζητουμενο ειναι η αντοχη σε δυναμικα φορτια.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 44
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Σχετικα με το #25.

 

Ειναι αδυνατον να βαλουμε δυναμη Χ ΚΝ σε κοχλια (ονομαστικη δυναμη που αντιστοιχει σε σπασιμο στο σπειρωμα) και να σπασει στο κεφαλι. Αυτος ο κοχλιας θα ειχε ηδη σπασει στο κεφαλι σε καποιο φορτιο πριν φτασουμε το Χ.

 

imt, δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά, λες ότι ΟΛΟΙ οι κοχλίες σπάνε στην βάση της κεφαλής;

 

Κάτι άλλο, σχετικό όμως.

Ρίξτε μια ματιά στο άρθρο αυτό. Λέει ότι τα μπουλόνια που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές

BS 3692

DIN 931, 933

DIN 6814, 6915

BS 4190

JIS G4105

εάν υπερβούμε το 70% της μέγιστης τάσης θραύσης, θα ξυριστεί το πάσο τους

 

ενώ τα μπουλόνια που είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τις αμερικάνικες προδιαγραφές

ASTM A325, A490 (είτε μετρικό είτε σε ίντσες)

BS 4395

JIS B1186

AU 1252

μπορούν να φθάσουν το 100% της μέγιστης τάσης θραύσης χωρίς να ξυριστεί το πάσο τους.

 

Ηξερα ότι δεν πρέπει να υπερβαίνουμε το 70% της μέγιστης τάσης θραύσης (για να είμαστε στην ασφαλή ελαστική περιοχή), αλλά ότι εάν υπερβούμε αυτό το όριο, τα μεν ευρωπαϊκά θα κουρευτούν/ξυριστούν, ενώ τα αμερικάνικα όχι, αυτό δεν το ήξερα...

Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο... Προφανώς αφορά τα περικόχλια κατά DIN934. Προσπαθώ να ανακαλέσω στην μνήμη μου περιπτώσεις αστοχίας. Έχω έρθει πολλές φορές αντιμέτωπος με αστοχία σπειρώματος, αλλά συνήθως λόγω λάθος υλικού (μαλακό περικόχλιο), λάθος βήματος (Μ10x1.25 σε M10x1.50, ή ίντσες σε χιλιοστά), ή λόγω χτυπημένου πάσου (που έχει βγάλει γρέζο)...

 

Από την άλλη έχω και πολλά παραδείγματα αστοχίας του κοχλία...

 

:confused::confused::confused:

Link to comment
Share on other sites

‘’imt, δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά, λες ότι ΟΛΟΙ οι κοχλίες σπάνε στην βάση της κεφαλής;’’

 

Δεν ειπα αυτο.

 

Στο # 25 :

‘’ Εάν σπάσει δηλαδή με δύναμη Χ kN (δύναμη που ας υποθέσουμε αντιστοιχεί στην μέγιστη τάση θραύσης στην διατομή του σπειρώματος) στην βάση της κεφαλής και όχι στο σπείρωμα, τι μας λέει αυτό το γεγονός για τον κοχλία αυτό; ‘’

 

εδωσα την απαντηση :

 

‘’ Ειναι αδυνατον να βαλουμε δυναμη Χ ΚΝ σε κοχλια (ονομαστικη δυναμη που αντιστοιχει σε σπασιμο στο σπειρωμα) και να σπασει στο κεφαλι. Αυτος ο κοχλιας θα ειχε ηδη σπασει στο κεφαλι σε καποιο φορτιο πριν φτασουμε το Χ.’’

 

(και βεβαια ειχα υποψη μου, οπως ειχε αναφερθειο σε προηγουμενο post, οτι μιλαμε για κοχλιες με normal κορμο.)

 

Διαφορετικα διατυπωμενη, η απαντηση μου εχει ως εξης :

Aν ενας κοχλας (με normal κορμο) σπασει στο κεφαλι εφαρμοζοντας του μια εφελκυστικη δυναμη Α, τοτε αυτη η δυναμη θα ειναι μικροτερη απο την ονομαστικη δυναμη Χ του κοχλια.

Αυτο σημαινει οτι ο κοχλιας δεν ειναι της ποιοτητας που ο κατασκευαστης του ισχυριζεται οτι ειναι. Το σημειο λοιπον που σπαει ενας κοχλιας ειναι (σε μερικες, οχι σε ολες τις περιπτωσεις) ‘’δεικτης’’ της ποιοτητας του.

 

 

Σχετικα με το συνημμενο αρθρο :

 

Πιστευω οτι, με τις κρατουσες συνθηκες στην αγορα, δεν αρκει η διαβεβαιωση (η΄οι καταλογοι) του προμηθευτη οτι ειναι ‘’DIN ταδε’’ και ‘’κατηγοριας ταδε’’ για να την θεωρησουμε ως τετοια. Η Κινα μερια δουλευει πολυ !

Θεωρω οτι μαλλον σε κατι τετοιο οφειλονται οι ‘’εμπειριες’’ του αρθρογραφου.

Το DIN μονο του δεν καθωριζει (πληρως) την ποιοτητα ενος κοχλια αλλα κυριως την γεωμετρια του (μορφη, ανοχες κλ). Η κατηγορια (υλικο, κατεργασιες κλ) ειναι αυτη που καθωριζει τελικα την ποιοτητα. Και στην κατηγορια παιζει παιχνιδι ο κατασκευαστης !!!

Link to comment
Share on other sites

Διαφορετικα διατυπωμενη, η απαντηση μου εχει ως εξης :

Aν ενας κοχλας (με normal κορμο) σπασει στο κεφαλι εφαρμοζοντας του μια εφελκυστικη δυναμη Α, τοτε αυτη η δυναμη θα ειναι μικροτερη απο την ονομαστικη δυναμη Χ του κοχλια.

Αυτο σημαινει οτι ο κοχλιας δεν ειναι της ποιοτητας που ο κατασκευαστης του ισχυριζεται οτι ειναι. Το σημειο λοιπον που σπαει ενας κοχλιας ειναι (σε μερικες, οχι σε ολες τις περιπτωσεις) ʽʼδεικτηςʼʼ της ποιοτητας του

 

Διευκρίνησε σε παρακαλώ: Γιατί λες ότι η δύναμη αυτή Α, είναι οπωσδήποτε μικρότερη από την ονομαστική δύναμη Χ;

Link to comment
Share on other sites

Τα ειπαμε στο #23.

Ας τα ξαναπουμε ομως με αλλον τροπο.

 

Αν ενας κοχλιας (με normal κορμο) υποβληθει σε εφελκυσμο και σπασει με μια δυναμη Α σε μια διατομη κοντα στο κεφαλι σημαινει οτι η ταση στην διατομη αυτη εφτασε την μεγιστη τιμη, ενω στο σπειρωμα ειναι χαμηλωτερη απο την μεγιστη τιμη (διοτι αν δεν ηταν, θα εσπαγε στο σπειρωμα).

Ναι, αλλα πως εξηγειται η ταση (με την δυναμη Α) να ειναι μεγαλυτερη στον κορμο (που εχει μεγαλυτερη διατομη) και μικροτερη στο σπειρωμα (που εχει μικροτερη διατομη) ? Εξηγειται με το οτι στον κορμο, κοντα στο κεφαλι, υπαρχει μεγαλη συγκεντωση τασεων οποτε η ισοδυναμη ταση που προκυπτει εφτασε την μεγιστη τιμη και ετσι ο κοχλιας εσπασε !

Αν φανταστουμε οτι ο κοχλιας δεν ειχε την συγκεντωση τασεων στο κεφαλι τοτε δεν θα εσπαγε με την δυναμη Α, οποτε θα μπορουσαμε να σηκωσουμε την δυναμη Α μεχρι την Χ (ονομαστικη δυναμη) κατω απο την οποια η ταση στο σπειρωμα θα εφτανε την μεγιστη τιμη και θα ειχαμε σπασιμο στο σπειρωμα.

 

Αρα Α < Χ !!!

Link to comment
Share on other sites

Ζητω συγνωμη που στο post #35 μου ξεφυγαν καποιες λεξεις.

Συμπληρωνω λοιπον :

 

Πιστευω οτι, με τις κρατουσες συνθηκες στην αγορα, δεν αρκει η διαβεβαιωση (η΄οι καταλογοι) του προμηθευτη οτι μια βιδα ειναι ʽʼDIN ταδεʼʼ και ʽʼκατηγοριας ταδεʼʼ για να την θεωρησουμε ως τετοια. Η Κινα μερια δουλευει πολυ !

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.