Μετάβαση στο περιεχόμενο

ενδοδαπέδια θέρμανση - πολλά προβλήματα


georgey1973

Recommended Posts

καλημέρα και καλή χρονιά

 

Θα ήθελα τις γνώσεις σας στο εξής (μιας και δεν έίμαι του επαγγέλματος):

 

Κατοικώ στην Κοζάνη σε μονοκατοικία με υψόμετρο 750μ.).

Μπήκα στο σπίτι μου πέρυσι τέτοιο καιρό (14/12/2009) και φέτος διανύω τον δεύτερο χειμώνα, έβαλα ενδοδαπέδια θέρμανση (την εγκατέστησε ντόπιος υδραυλικός αλλά ο μηχανικός που συνεργάζεται είναι από μακριά και δεν μπορώ να τον προσεγγίσω).

Το σπίτι ειναι 148 τ.μ. με δάπεδο μαρμαρο & ξύλο παχους 13,5χιλιοστών. Έχει μόνωση DOW 7,5 εκ.στους τοίχους και 2,5 εκ. σε οροφή, δάπεδο και κολώνες.

Πέρυσι έκαψα 2,5 τόνους πετρέλαιο, φέτος το κόβω για 3,5, δυστυχώς...

 

Στους χώρους που εχω το μάρμαρο (και πλακάκι στα μπάνια) δεν έχω προβλημα.

Το πρόβλημα το έχω στα τρία υπνοδωμάτια που έχω ξύλο. Εκεί έχω θερμοκρασία 1,5 - 2 βαθμούς λιγότερη από τους χώρους με μάρμαρο. Το θέμα υφίσταται για 2-3 εβδομάδες (όχι συνεχόμενες) όλο το χειμώνα, που έχει -6 & -8 τη νύχτα και -1 ή 0 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία τη μέρα. Η θερμοκρασία του νερού προσαγωγής είναι 45 βαθμοί και σε περιόδους υπερβολικού ψύχους το ανεβάζω στους 48 βαθμός λίγες μέρες πριν.

 

Ένα λάθος που προφανώς έχω κάνει είναι οτι έχω μόνο έναν θερμοστάτη χώρου, στο κέντρο της οικοδομής και πάνω από τα μάρμαρα... Στα ανοίγματα είναι πιο πυκνά τα κυκλώματα. Η θερμοκρασία επί του ξύλινου δαπέδου είναι 27 με 29 βαθμούς, άρα η ενδοδαπέδια κάνει σωστά τη δουλεία της φαντάζομαι, αλλά τα δωμάτια δεν ζεσταίνονται...

Υπάρχει λύση?

Αν βάλω θερμοστάτη στα δωμάτια θα βοηθήσει?

 

Και κάποια άλλα ερωτήματα:

 

1. Ο θερμοστάτης έχει κλίμακα 22 - 22,5 - 23 κλπ, που σημαίνει οτι αν ζητάω θερμοκρασία χώρου 22,5 βαθμών, ανάβει στους 22β. και σβήνει στους 23β. και μετά ξανανάβει όταν η θερμοκρασία πέσει στους 22 βαθμούς. Αυτό τον 1 βαθμό όμως (από τους 22 στους 23) αργεί παααααάρα πολύ να τον πιάσει (και λιγότερο να πέσει απο τους 23 στους 22) με συνέπεια να καίει ο λέβητας (πετρ.) τα μαλλιοκέφαλά του (ειδικά όταν έξω έχει "μείον"). Μήπως στην ενδοδαπέδια συνίσταται να έχουμε μοκρότερο "διαφορικό", π.χ. 1/4 του βαθμού ή δέκατα του βαθμού, και αν ναι, στην τελική θα ξοδεύω λιγότερο πετρέλαιο??:)

 

2. Σε νορμάλ καιρικές συνθήκες π.χ. 10 βαθμοί κελσίου, τι είναι πιο οικονομικό, το νερό προσαγωγής να είναι 42β. (όπως συστήνεται στη μελέτη), ή 45β. (δηλαδή αύξηση των βαθμών προσαγωγής συνεπάγεται απαραίτητα και λιγότερο χρονο λειτουργίας του καυστήρα, άρα οικονομία?)

 

3. Με δεδομένο οτι η θερμοκρασια προσαγωγής νερού είναι 42 -45β., η θερμοκρασία του νερού του λέβητα (που είναι stand by) συμφέρει να είναι στουσ 50βαθμούς, ή στους 70π.χ.?

 

4. Οταν ανάβει ο θερμοστάτης δίνει εντολή στον κυκλοφορητή, μήπως θα ήταν προτιμότερο να δίνει εντολή απευθείας στον λέβητα να ανάψει?

 

5. Αν "στραγγαλίσω" κάποια κυκλώματα σε χώρους που έχω υπερβολική ζέστη, αυτό σημαίνει οτι θα έχω και οικονομία στο πετρέλαιο?

 

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας!

Link to comment
Share on other sites

Κατ' αρχάς, 2,5cm θερμομόνωσης στην οροφή είναι απελπιστικά λίγο. Δεν μιλάω για δοκάρια/κολόνες όπου δεν μπορείς να κάνεις πολλά... Στην οροφή τουλάχιστον 8cm για την περιοχή σου.

 

Τα υπόλοιπα έπονται...

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς το ξύλο είναι κακός αγωγός της θερμότητας και σαφώς στα δωμάτια με ξύλινο δάπεδο θα έχεις μικρότερη θερμοκρασία απο τα αλλα. Μάρμαρα και κεραμικα ζεσταινονται πιο γρήγορα απο το ξύλο και αποδίδουν την θερμοτητα πιο γρήγορα. Αλλα και κρυωνουν πιο γρήγορα.

 

Οπότε εάν θέλεις να αναβασεις στα δωμάτια με ξύλο την θερμοκρασια θα πρέπει να αναβεις περισσότερη ώρα τον καυστηρα σου. Άρα οι υπόλοιπο χώροι θα ανεβάσουν υψηλότερη θερμοκρασια.

 

Ο θερμοστατης πρέπει να βρίσκεται στον ψυχροτερο χώρο.

 

----

 

Εάν βάλεις επιπλεον θερμοστατη θα πρέπει να βάλεις και μια ηλεκτροβανα που θα αυτός θα ελέγχει και οι χώροι που σε ενδιαφέρουν να έχουν ξεχωριστό κύκλωμα νερού θέρμανσης απο τους υπόλοιπους. Έτσι όντως θα καταφέρεις να έχεις ίδια θερμοκρασια και σε αυτούς. Αλλιώς δεν εχει νόημα. Ανέβαζε απλά τον υπάρχον θερμοστατη πιο ψηλά.

 

Υπάρχει βέβαια και το ζήτημα χωροθέτησης των δωματίων που λες ότι είναι προβληματικά. Εάν πχ αυτα είναι βορινα τότε μπορει το σύστημα σου να λειτουργεί οκ αλλα λόγω αυξημένων απωλειών να έχουν χαμηλότερες θερμοκρασιες. Σε αυτη την περίπτωση μια επιπλεον θερμομονωση τους θα ήταν προτιμότερη λύση.

 

Σαφώς και τα 2,5cm μονωσης σε μπετα, δάπεδα και οροφές για την περιοχή σου δεν επαρκούν. Το λέμε συνέχεια αλλα οι περισοτεροι νομίζουν ότι είναι πεταμένα λεφτά η επιπλεον θερμομονωση του σκελετου. Και μόνο λόγω αυτού του γεγονότος έχεις σοβαρά αυξημένη κατανάλωση. Σε πρώτη ευκαιρία καλο είναι να μονωσεις τις οροφές σου επιπλεον.

 

Υ.Γ. Όσο πιο χαμηλή η εξωτερικη θερμοκρασια τόσο πιο ψηλά πρέπει να είναι η θερμοκρασια του νερού προσαγωγης για θερμανση και αντίθετα. Υπάρχει και αυτόματο σύστημα αντισταθμισης (έτσι λέγεται) της θερμοκρασίας του νερού προσαγωγής που κάνει αυτό το πράγμα και μπορείς εύκολα να το τοποθετήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Κατ' αρχάς, 2,5cm θερμομόνωσης στην οροφή είναι απελπιστικά λίγο. Δεν μιλάω για δοκάρια/κολόνες όπου δεν μπορείς να κάνεις πολλά... Στην οροφή τουλάχιστον 8cm για την περιοχή σου.

 

Τα υπόλοιπα έπονται...

Αν στρώσω στην πλάκα (κάτω από την κεραμποσκεπή) αφρό πολυουρεθάνης, στη μια πλευρά του σπιτιού που έχω τις απώλειες)θα μετριάσω το πρόβλημα?

 

Ευχαριστώ Γιώργος

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και θα βελτιώσεις την κατάσταση εώς και να την αναστρέψεις (αναλόγως το πάχος της πολυουρεθανης).

 

Θα ήταν ούτως ή άλλως μια κίνηση την οποία θα πρότεινα να κανείς άσχετα με το προβλημα που αντιμετωπίζεις μιας που θα κάνεις πολυ γρήγορα απόσβεση απο την οικονομία που θα έχεις σε καύσιμο. Προτείνω να τοποθετήσεις πολυουρεθανη σε όλη την πλάκα. (είναι και σχετικά φθηνή). Μην ξεχνας ότι η πλακα αποτελεί ενιαίο κομμάτι και εάν ένα μέρος της ψυχεται τότε απώλειες θα έχεις απο όλη την πλάκα. Θα λειτουργεί θερμογεφυρα. Η θερμότητα ακολουθεί τον πιο εύκολο δρόμο διαφυγής όπως και το νερο. Μπορει απο αλλού να έρχεται και απο αλλου να διαφεύγει. Γι αυτό για να έχεις σωστό αποτέλεσμα ότι κανείς να το κανείς σε όλη την πλάκα σου ή τουλάχιστον σε όσο το δυνατον μεγαλύτερο ενιαίο κομμάτι.

 

Υ.Γ. Η πολυουρεθανη είναι αυτη την στιγμή το καλύτερο θερμομονωτικο υλικό για την οικοδομη.

Link to comment
Share on other sites

Ούτε και εγώ είμαι του επαγγέλματος, αλλά διαβάζοντας το ποστ σου, μου ήρθαν στο μυαλό τα δικά μου......

 

Εγώ μένω σε διαμέρισμα με ενδοδαπέδια. Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας (νεόχτιστό) έκαψα 1600λιτρα!!! Στο δεύτερο χρόνο έκαψα 700!!!! και τώρα είμαι περίπου στα 250λιτρα από τις 15Οκτωβρίου.....

 

Τι έχω κάνει εγώ:

1ον: έβγαλα το θερμοστάτη του εργολάβου (τον αναλογικό που κοστίζει 5ευρώ.....) και έβαλα εναν της Siemens ψηφιακό συγκεκριμένα αυτόν:

RDD10.1.jpg

Aυτός λειτουργεί όπως λές, τον βάζεις 22 και ανάβει στους 21,5 και σβήνει στους 22,5. Και εδώ είναι παγίδα!!! εάν τα νερά σου είναι κρύα, 40βαθμούς και κάτω, θα δουλέυει ΟΛΗ ΜΕΡΑ, έτσι την πατησα την πρώτη χρονιά....

Αφού ανέβασα τα νερά, δουλεύει περίπου 2 ώρες για να ανεβάσει 1 με 1,5 βαθμούς και να σβήσει!

 

2ον: το βάζω τη νυχτα για 7 ώρες να δουλεύει 1 βαθμό λιγότερο από ότι την ημέρα(12 με 7 το πρωϊ), οπότε δεν ιδρώνουμε την νύχτα στον ύπνο, και το πρωϊ που ξυπνάμε το σπίτι είναι ωραίο και ζεστό!!!

 

3ον: έλεγξα και ρύθμισα όλα τα κουφώματα γιατί έμπαζαν από παντού...Σφράγισα το τζάκι και όλα τα ανοίγματα του (είναι αρκετές απώλειες εαν δε το ανάβεις το τζάκι)

 

4ον: Είτε είμαστε σπίτι είτε έχουμε φύγει για 2 -3 μέρες, η θέρμανση ΔΕΝ ΣΒΗΝΕΙ ΠΟΤΕ, παρατήρησα ότι αμα το σβήσεις και κρυώσει η πλάκα μετά πολύ δύσκολα ξαναζεσταίνει, με το θερμοστάτη να βαράει υπερωρίες.....

 

5ον: τον καυστήρα είτε τον έχεις στους 50 είτε στους 70 να ξέρεις θα κάψει ακριβως το ίδιο, με τη διαφορά ότι στους 50 δε θα έχεις πολύ ζεστό νερό για χρήση.

 

6ον: τον θερμοστάτη κυκλοφορητή τον έχω να κόβει στους 35βαθμούς, γιατί στους 20 ή 25 που τον είχε βάλει ο εργολάβος, εμφανίζονταν το εξής φαινόμενο: με το που έδινε εντολή ο θερμοστάτης χώρου να σβήσει ο καυστήρας, και ενώ το πάτωμά είχε 28 με 29 βαθούς, το νερό μεχρι να πέσει στους 20 με 25βαθμούς κυκλοφορούσε, με αποτέλεσμα να μου κρυ'ωνει το πάτωμα.....

 

Αυτά τα λίγα από εμένα, ξαναλέω ότι δεν είμαι μηχανολόγος μηχανικός, αλλά πίστεψε με έχω κάνει μεταπτυχιακο επάνω στην ενδοδαπέδια!!! (άπειρες ώρες δοκιμών, μετρήσεων, ρυθμίσεων, έχω βάλει και ωρομετρητή στον καυστήρα και έχω πάρει μπόλικες μετρήσεις και συγκριτικά για την κατανάλωση και την απόδοση με διάφορους συνδιασμούς ρυθμίσεων θερμοστάτη -καυστήρα)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Επαναλαμβάνω, είναι αδιανόητο να έχεις μόνο 2,5cm θερμομόνωσης στην οροφή. Καμία ενέργεια δεν θα έχει αποτέλεσμα αν δεν αλλάξει αυτό. Όταν θα βάλεις επαρκή θερμομόνωση, μπορεί (το πιθανότερο) να λυθεί πλήρως το πρόβλημά σου και να μην χρειαστείς άλλη επέμβαση.

 

Το τι μόνωση θα βάλεις δεν μπορώ να στο πω θεωρητικά. Υπάρχουν μηχανικοί που ξέρουν να υποδείξουν την κατάλληλη μόνωση για την περίπτωσή σου και να υπολογίσουν το αναγκαίο πάχος της. Απευθύνσου αρμοδίως.

Link to comment
Share on other sites

Ο λέβητας για να ρυθμιστεί κάτω από τους 70°C θα πρέπει να είναι χαμηλών θερμοκρασιών. Αν έχετε απλό λέβητα και τον δουλέψετε στους 50°C κινδυνεύετε να τρυπήσει πολύ γρήγορα.

 

Επίσης όλα τα σπίτια την πρώτη χρονιά θα κάψουν παραπάνω γιατί πρέπει να "στεγνώσουν".

 

Είναι καλή ιδέα να βάλετε έναν θερμιδομετρητή ώστε βλέπετε κάθε στιγμή πραγματικά τι ενέργεια απορροφά το σπίτι και μπορείτε να κρίνετε ως ένα βαθμό αν αποδίδει σωστά το σύστημα.

 

Γενικά όπως σας λέει και ο AlexisPap, πρέπει να απευθυνθείτε σε "ειδικό", μην παίζετε με το σύστημα σας. Μπορεί να σας στοιχίσει πολύ ακριβά πέρα από το θέμα του πετρελαίου.

 

Αν και ο "ειδικός" θα έπρεπε να είναι αυτός που δέχτηκε να κάνει την εγκατάσταση...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.