Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μεθοδος καλωδιωσης σηματων VRV (Κεντρικος κλιματισμος)


kosmas85

Recommended Posts

θα ηθελα τη βοηθειας σας για ενα προβλημα που εχω. Βαζω ενα κεντρικο συστημα κλιματισμου VRV και σκεφτομαι αν γινεται το καλωδιο επικοινωνιας μεσα εξω να γινει με κομβο και οχι μαργαριτα .. και εξηγω : θα περασω τα ψυκτικα στο πατωμα οποτε θα εχω καπου ενα κεντρικο συλλεκτη . ειναι δυνατον να οδευσω και το καλωδιο επικοινωνιας μαζι με τα ψυκτικα και να κανω κομβο καπου στο συλλεκτη η πρεπει να παω σε στυλ μαργαριτας που ειναι το συμβατικο .. δλδ απο εσωτερικη μοναδα σε επομενη εσωτερικη κτλ? η δευτερη περιπτωση δε βολευει καθολου γιατι θελει καινουργιο σκαψιμο. αν μπορειτε δωστε μου τα φωτα σας!!! ευχαριστω!!

Link to comment
Share on other sites

Αν κατάλαβα σωστα έχω την εντύπωση ότι αυτό που προτείνεςι ΔΕΝ ενδείκνυται γενικώς εκτός αν το επιτρέπει ο κατασκευαστής. Οταν λες "κόμβος" στην ουσία εννοείς τοπολογία "αστέρα" ε? . Η τοπολογία αστέρα ΔΕΝ συνηθίζεται σε κυκλώματα bus όπως πιθανότατα είναι στη δική σου περίπτωση.

 

Στη πραγματικότηα τα VRV συστήματα έχουν ένα εσωτερικό bus σύστημα (ενίοτε μπορεί να είναι και modbus) όπου ένα δισύρματο καλώδιο πηγαίνει από μονάδα σε μοναδά και καταλήγει στην εξωτερική. Αυτή είναι η σωστή συνδεσμολογία και αυτή φαντάζομαι δείχνει και το manual. Το ίδιο συμβαίνει και στα συστήματα BMS τύπου bus. Έχω μάλιστα πολύ κακή εμπειρία από σύστημα BMS που οι τεχνήτες δεν κατάλαβαν και έκαναν αστεροειδή τοπολογία (δηλ. τράβηξαν από καθε μονάδα/τερματική συσκευή καλώδια σε ένα κεντιρκό σημείο διακλάδωσης). Το σύστημα δούλεψε προβληματικά και αλλάξαμε όλη την καλωδίωση.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβως οπως το λες ειναι .. ενα δισυρματο καλωδιο μπλενταζ ειναι που παει απο μοναδα σε μοναδα και καταλήγει στην εξωτερικη. και αν ειναι το ιδιο με το bus που περιγραφεις αυτο ακριβως ειναι που 8ελω να κανω. ξεχωριστα απο καθε μοναδα σε ενα κεντρικο σημειο και με ενα καλωδιο στην εξωτερικη. εχω ακουσει οτι δουλευει και ετσι απο ψυκτικους. αφου το λες ομως μαλλον θα σε ακουσω. και σε ευχαριστω.

Link to comment
Share on other sites

Αν αναλύσει κανείς το κύκλωμα θα δει ότι στην Bus τοπολογία οι συσκευές στην ουσία είναι συνδεδεμένες παράλληλα, οπότε θα μπορούσε κάποιος να πει γιατι να μην κάνω διακλάδωση ? αφου στην ουσία πάλι διακλάδωση κάνεις απλά την κάνεις στη κλέμα της κάθε συσκευής. Το πρόβλημα είναι ότι μεγαλώνουν δραματικά οι αποστάσεις των καλωδιώσεων και οι σύνθετες αντιστάσεις.

 

Δες λίγο το παρακάτω σχήμα

 

http://www.mypicx.com/02152011/bus_system/

 

Στη 1η περίπτωση το σήμα προς την συσκευή 3 ας πουμε (που είναι διευθυνσιοδοτημένο) κάνει τη διαδρομή λ1, λ2, λ3 (περνάει απ' όλες).

 

Στην 2η περίπτωση το σήμα (πάλι διευθυνσιοδοτημένο) κάνει τη διαδρομή λ, λ', λ1, λ1, λ', λ2, λ'', λ3.

 

Στο λέω πολύ απλά δεν είναι ακριβώς έτσι, αλλά αυτό που πρέπει κανείς να δει είναι ότι τα διευθυνσιοδοτημένα συστήματα (όπως τα συστήματα) bus, οι εντολές (σήματα) περνάνε απ όλες τις συσκευές του δικτύου και αυτή που το σήμα την αφορά "ακούει" και ανταποκρίνεται.

 

Οτι μπορεί να δουλέψει αν όλα είναι πολύ κοντά είναι πιθανό ακόμα και σε αστέρα αλλά δεν συνίσταται.

Link to comment
Share on other sites

Να πω πως και η τοπολογία στο ΚΝΧ, αλλά και στα bus τον inverter Φ/Β είναι όμοια με αυτή που περιγράφει ο georges. Από συσκευή σε συσκευή και τερματισμός. Όχι αστέρας.

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστω πολυ παιδια ... το καταλαβα.. ας ειμαστε σιγουροι τοτε γιατι αν πεσει το δαπεδο και δε δουλεψει θα φαμε ξυλο. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Εδώ συνάδελφε θα τσακωθούμε. Το internet είναι internet και η σωστή πρακτική είναι σωστή πρακτική. Πάρε αύριο τηλέφωνο τον κατασκευαστή να σου πει.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ συνάδελφε θα τσακωθούμε. Το internet είναι internet και η σωστή πρακτική είναι σωστή πρακτική. Πάρε αύριο τηλέφωνο τον κατασκευαστή να σου πει.

 

Εγω φιλε μου να παρω τον κατασκευαστη αλλα μην ξεχνας σε ποια χωρα ζουμε .. πολυ φοβαμαι οτι δυσκολα θα εχω μια μονοσημαντη απαντηση και απο εκει .. εχω κακη εμπειρια στο παρελθον και γιαυτο εχω καταληξει να ψαχνω λυσεις απο το ιντερνετ οπως λες..

Link to comment
Share on other sites

Επειδή ξέρω το θέμα των VRV, κάντω έτσι όπως σου είπα και λέει ο κατασκευαστής να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Πρόκειται για αμιγώς εσωτερικό bus κύκλωμα και αυτός είναι ο σωστός τρόπος.

Link to comment
Share on other sites

Να πω πως και η τοπολογία στο ΚΝΧ, αλλά και στα bus τον inverter Φ/Β είναι όμοια με αυτή που περιγράφει ο georges. Από συσκευή σε συσκευή και τερματισμός. Όχι αστέρας.

 

Στο ΚΝΧ γίνεται ένα δίκτυο με διακλαδώσεις. Όλες οι διακλαδώσεις μπορούν να μαζευτούν σε μία χωρίς πρόβλημα. Είναι σαν μία γραμμή φωτισμού ας πούμε. Δεν βλέπω διαφορά αν οι διακαλδώσεις είναι απλωμένες με το να γίνουν σε ένα σημείο, αν πληρούνται όλες οι απαιτήσεις (μήκη γραμμών κλπ).

 

Στο vrv δεν είμαι σίγουρος τι γίνεται...

 

Kosmas 85, κάτι που θα μπορούσες να κάνεις, είναι να ρίξεις τα καλώδια σε μορφή αστέρα, αλλά σε κάθε μηχάνημα να πάνε δύο καλώδια. Δεν θα κάνεις τις συνδέσεις σαν αστέρα, αλλά ως εξής: Από την εξωτερική μονάδα φτάνεις στο σημείο που μαζεύονται τα καλώδια. Φεύγεις για την πρώτη εσωτερική και γυρίζεις πίσω, για να πιάσεις το καλώδιο που πάει στην δεύτερη εσωτερική, ξαναγυρνάς κοκ.

 

Δες αν σε βολεύει από άποψη πλήθους μονάδων, μήκους καλωδίων, πλήθους συνδέσεων κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.