Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ιδιοκτησιακό - πολεοδομικό ερώτημα: Θέση στάθμευσης


xmrk

Recommended Posts

..

υ.γ. νομιζω πως η σωστή ορολογία είναι παρακολούθημα και όχι παράρτημα :)

 

ναι μπορεί....

δεν το θυμαμαι καν ... για τα τυπικά των τίτλων έχουμε τους δικηγόρους

η ουσία μέσες άκρες δεν αλλάζει

 

 

****

εδιτ

και ευχαριστώ για την διόρθωση σας....

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 25
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Συμφωνώ με τον τίτλο ότι η ένοια αποκλειστική χρήση χώρου όπου σαφώς εμφανίζεται σε διάγραμμα μηχανικού και προσαρτάται και περιγράφεται στο συμβόλαιο αγοραπωλησίας υπάρχει. Ο φίλος μας όμως εδώ δεν αναφέρει ότι έχει αποδεχτεί κάτι τέτοιο.....όσον αφορά τους γείτονες του.....

Επίσης δεν αναφέρει αν οι θέσεις έχουν χιλιοστά, θεωρώ ότι δεν έχουν άρα δεν μπορούν να πουληθούν και ως ανεξάρτητες ιδιοκτησίες.

Συμπέρασμα..... εφόσον δεν έχει υπογράψει ότι συναινεί μα την αποκλειστική χρήση τους απο ορισμένους ιδιοκτήτες.......?

Και κάτι ακόμα, το κοινόκτητες/ ή κοινόχρηστες όπως ονομάζω εγώ δεν δίνει δικαίωμα σε άλλον ιδιοκτήτη εκτός πολυκατοικίας να τις χρησιμοποιεί. Παρά σε αυτούς και μόνο σε αυτούς, σύμφωνα με την τελευταία υπουργική απόφαση.

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα των θέσεων στάθμευσης έχει απασχολήσει όλο τον κόσμο που έχει ανακατευτεί με την ευρεία έννοια της πολυκατοικίας, αρχικά, από την ισχύ του ΓΟΚ/73, με την εισαγωγή της έννοιας της pilotis και αργότερα (1979) με την έννοια της υποχρεωτικής εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης στις πολυκατοικίας.

 

Για λόγους, που δεν χρειάζεται να αναλυθούν εδώ, οι θέσεις στάθμευσης, που απαιτούνταν τα πρώτα χρόνια (αρχές δεκαετίας '80) και διαμορφώνονταν είτε στην pilotis είτε στον ακάλυπτο, μεταβιβάζονταν (κακώς) με χιλιοστά ενώ αυτό ήταν παράνομο αφού οι χώροι αυτοί είναι κοινόκτητοι και κοινόχρηστοι των συνιδιοκτητών (και όχι κοινόχρηστοι με την ευρεία έννοια του όρου). Μετά την εμφάνιση των πρώτων προβλημάτων από τις διενέξεις, άρχισε να χρησιμοποιείται η έννοια "αποκλειστική χρήση" που ορίζεται στον Αστικό Κώδικα και έτσι, οι χώροι στάθμευσης, που δημιουργούνταν στους συγκεκριμένους χώρους, περιγράφονταν ως παρακολούθημα της αντίστοιχης Ο.Ι.

 

Την εποχή εκείνη, ήταν εύκολο να δημιουργηθούν οι θέσεις και να περιγραφούν στη σύσταση, αφού η πράξη αυτή αφορούσε μόνον στους ιδιοκτήτες του οικοπέδου και τον κατασκευαστή. Μην ξεχνάμε, άλλωστε ότι, κάθε νέος αγοραστής Ο.Ι. δηλώνει, κατά τη σύνταξη του αντίστοιχου συμβολαίου, ότι συναινεί και προσχωρεί σε ότι αναγράφεται στη σύσταση.

 

Εξετάζοντας, τώρα, το ερώτημα που έβαλε η xrmk, διαπιστώνουμε ότι αυτές δημιουργήθηκαν στην pilotis χωρίς να αναφέρονται στη σύσταση και στο αγοραπωλητήριο συμβόλαιο. Επομένως, με βάση την παραπάνω ανάλυση, οι δύο θέσεις είναι, στην ουσία, ανυπόστατες και κακώς καταβλήθηκε τίμημα γι' αυτές. Χωρίς να εξετάζω το θέμα της ενδεχόμενης παράβασης πολεοδομικών κανονισμών, όπως πχ η υποχρεωτική φύτευση, νομίζω ότι το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί με δύο εναλλακτικές. Είτε με απαίτηση κατά του κατασκευαστή, για την παράνομη πώληση της θέσης, που είναι δύσκολο να αποδειχθεί αφού δεν υπάρχουν παραστατικά στοιχεία, είτε με συναινετική επίλυση του θέματος, μεταξύ των σημερινών συνιδιοκτητών, αν και η λύση αυτή δεν εξασφαλίζει και την οριστική του επίλυση, αφού οποιοσδήποτε μελλοντικός συνιδιοκτήτης μπορεί να επαναφέρει το θέμα.

 

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται η συνδρομή ενός μηχανικού και ενός δικηγόρου, με γνώσεις στην πολεοδομική νομοθεσία.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς!:| Εγώ ομως τώρα, τι κάνω;;

Κατ' αρχάς η αγοραστική αξία του σπιτιού μου πέφτει και δεν αντιστοιχεί σε αυτά που πλήρωσα εγώ για να το αγοράσω.

Κατα δεύτερον, ο "καλός γείτονας" που προκάλεσε ολη αυτή την ανακατοσούρα το είχε προμελετήσει.Τόσα χρόνια (10 ολόκληρα!!) δεν είχε πει κουβέντα γιατί ο κατασκευαστής διατηρούσε ακομα ιδιοκτησία και από τη σύσταση διατηρούσε δικαίωμα να κάνει μια μεταβολή σαν αυτή(να μου δώσει νομιμη αποκλειστική χρήση της θέσης).Είναι τυχαίο που το ξεκίνησε μολις πούλησε και το τελευταίο διαμέρισμα που ως τώρα το νοίκιαζε;;;!!!! Και εννοείται πως τόσα χρόνια όποτε φεύγαμε για μέρες, του λέγαμε να χρησιμοποιεί τη θέση με όλη την καλή διάθεση.Και αυτό είναι το "ευχαριστώ". Να σου λέει κατάμουτρα "το ξέρω οτι έχεις πληρώσει,και περίμενα δέκα χρόνια να στη φέρω!"

Συμπέρασμα...να υποχωρίσω στον εκβιασμό αποκλείεται!!! Οσο για τον κατασκευαστή, είναι πολύ καλός άνθρωπος και ακόμα και να μπορούσα (που μάλλον μπορώ) να τον κυνηγήσω, δεν θέλω ούτε πρόκειται να το κάνω.Το πιστεύω πραγματικά οτι δεν είχε καμία πρόθεση να με μπλέξει. Απλά και σ' αυτόν όπως και σε μας το έπαιζαν όλοι εδω μέσα "φίλοι", και δεν μας πέρασε από το μυαλό οτι θα φερόταν κάποιος έτσι. Αφελείς;;;;.......Όντως!!!!

Εβαλα έναν γνωστό μου μηχανικό να δει τι μπορούμε να κάνουμε. Ψάχνει και ο κατασκευαστής.....και θα δούμε.Το καλό είναι οτι έμαθα οτι για να φτιάξουν τα παρτέρια θέλουν άδεια οικοδομής γιατί έχει λήξει εδώ και πολλά χρόνια, οπότε τους μετέφερα την πληροφορία (με ένα τόνο απειλής στη φωνή για την περίπτωση που τα ξεκινήσουν χωρίς αυτή) και κερδίζουμε κάποιο χρόνο!!

Link to comment
Share on other sites

Τόσα χρόνια (10 ολόκληρα!!) δεν είχε πει κουβέντα γιατί ο κατασκευαστής διατηρούσε ακομα ιδιοκτησία και από τη σύσταση διατηρούσε δικαίωμα να κάνει μια μεταβολή σαν αυτή(να μου δώσει νομιμη αποκλειστική χρήση της θέσης).

 

Κατ' αρχάς, είναι δύσκολο να αποδεχτεί ένας τρίτος, όπως εγώ, ότι αυτός που ξεκίνησε την κόντρα, το είχε προμελετημένο και περίμενε 10 χρόνια για να κάνει την κίνηση.

 

Αυτό, όμως, που αναφέρεις παραπάνω έχει αξία, εάν διαβάσει ο μηχανικός σου και ο δικηγόρος σου τη σύσταση και το συμβόλαιό σου, ώστε να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα και να σε συμβουλεύσουν.

 

Επιμένω, όμως, ότι πρέπει να γνωρίζουν πολεοδομική νομοθεσία και όχι να ξεκινήσουν να μαθαίνουν με αφορμή την υπόθεσή σου.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Επί θέματος pilotis να κάνω και εγώ μια ερώτηση. Σε πολυκατοικία με pilotis υπάρχουν έξι διαμερίσματα συνόλου 700 τμ. Μετά την διαίρεση με το 250 τμ ανά θέση βάσει του προεδρικού διατάγματος 350/96 προκύπτουν 3 θέσεις στην piloti για κατοικία. Περισσεύει μια θέση την οποία ο εργολάβος και ιδιοκτήτης των περισσοτέρων διαμερισμάτων φαίνεται στα σχέδια να την προορίζει για χρήση καταστήματος του που έχει ανοίξει στο ισόγειο. Γίνεται αυτό ή η pilotis ανήκει αποκλειστικά στα οροφοδιαμερίσματα.

Edited by TERIE
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.