Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ηλεκτρικοί υπολογισμοί κίνησης


kostas92

Recommended Posts

Καλησπέρα παιδιά... Είναι νέος στο site αυτό και από οτι κοίταξα γίνεται πολυ καλή δουλειά και σχεδόν πάντα υπάρχει λύση για κάποιο θέμα ή απορία που δημιουργείται... Ειμαι φοιτητής σε ΤΕΙ ηλεκτρολογίας, και με την σειρά μου θα ήθελα λιγάκι να με βοηθήσετε, να μου πείτε τυχόν διορθώσεις και γενικά την γνώμη σας σε μια εργασία που μας εχει δοθεί. (Ίσως σε μερικούς φανούν γελοία αυτα που ζητάω icon_huh.gif αλλά πρέπει και εγω απο κάπου να αρχίσω a082.gif )

 

Όπως αναφέρεται και στον τίτλο του θέματος αυτού, το θέμα της εργασίας μας είναι οι "Ηλεκτρικοί Υπολογισμοί Κίνησης". Συγκεκριμένα η εργασία αναφέρει: "Να υπολογισετε την διατομή του καλωδίου, τον διακόπτη, τις ασφάλειες, το θερμικό, την πτώσή τάσης για έναν τριφασικό κινητήρα με τα εξής χαρακτηριστικά : τριφασικός κινητήρας βραχυκυκλωμένου κλωβού 75KW, cosφ 0.78, n=0.85, και σε απόσταση τοποθέτησης 70 μέτρων και 1000 μέτρων."

 

Βάση των τύπων που βρήκα σε βιβλία και άλλες εργασίες υπολόγισα το PIN απο τον τύπο: Pin=POUT/n (οπου υποθέτω το Pout ειναι τα 75 KW σωστα? unsure.png ) και βρήκα PIN=88.2KW .

 

Επειτα υπολόγισα το ION απο τον τύπο ION=Pin/sqrt(3)*Vπολ*cosφ και βρήκα ονομαστικο ρεύμα ION=164A και το πολλαπλασίασα με το συντελεστή 1.25 όπως αναφέρουν πολλες βιβιλιογραφίες και βάση του κανονισμού οπότε I=164*1.25 = 205 A. Και κοιτώντας στους πίνακες κατέληξα στην επιλογή καλώδίου J1VV-S 3*120+70 mm2 (αν κάνω και εδω λάθος διορθώστε με). Τέλος υπολόγισα την πτώση τάσης από τον τύπο: Δu=sqrt(3)*ρ*l*i*cosφ/S (όπου ρ=0.0175 και l=70m). Και βρήκα Δu=2.82V<16V (αφού πρέπει να ειναι μικρότερη του 4% της τάσης των 400V), οπότε η διατομή αυτή είναι αποδεκτή.! (?)

 

AN μέχρι εδώ τα έχω παει καλα, το επομενο ερωτημα μου είναι τι διακόπτες, ασφάλειες και θερμικό να χρησιμοποιήσω.? (σιγουρα ξερω τριπολικές ασφάλειες βραδύες τήξεως 250Α).!! (Γιατι πρεπει να βάλω και τα χαρακτηριστικα των υλικών)

 

Ευχαριστώ πολυ εκ των προτέρων για όποια βοήθεια-παρατήρηση-συμβουλή-διόρθωση δεχτω, και συγνώμη για το μεγάλο κειμενο μου.!!worry.gif Να ειστε όλοι καλα.!! Περιμενω απαντησεις σας.!!!

Link to comment
Share on other sites

Το Pin σωστά το βρήκες. Σκοπός είναι να μάθεις για ποιο λόγο πολλαπλασίασες με το 1,25.

Σαν μαθητευόμενος μηχανικός πρέπει κατά τη γνώμη μου να μάθεις τώρα που έχεις την ευκαιρία όσα περισσότερα μπορείς.

Οπότε ρώτα τον καθηγητή σου ότι απορίες έχεις.

Εντάξει, οι βιβλιογραφίες λένε 1,25 αλλά πρακτικά τι σημαίνει αυτό?

Επομένως, λέω εγώ, έχεις συνδεσμολογία με διακόπτη Y/Δ (πρέπει να το αναφέρεις και αυτό).

 

Μία ένσταση στον τύπο της πτώσης τάσης. Στον παρονομαστή πρέπει να τοποθετήσεις το συντελεστή n(= αριθμός αγωγών στην ίδια φάση). Πρέπει να το δεις και οικονομοτεχνικά. Σε συμφέρει π.χ. για μία φάση να χρησιμοποιήσεις αγωγό 120mm² ή 2x50mm². Παράδειγμα δίνω για να καταλάβεις αυτόν το συντελεστή.

Επίσης το θερμικό πρέπει να προστατεύει τα τυλίγματα του κινητήρα.

Οπότε έχεις 2 τύπους για Ith (=thermal).

Αν τα τυλίγματα συνδέονται στο δίκτυο, τότε Ith=Inom (nomimal)

Αν τα τυλίγματα συνδέονται στο δίκτυο μέσω τριγώνου (κοινώς τρίγωνο), τότε Ith= In/sqrt(3). Ή μπορούμε να πούμε Ith=0,58xInom

Καλό είναι ο καθηγητής σας να σας αναφέρει ότι πρέπει να κάνετε τον υπολογισμό σε STC, ούτως ώστε να σας δίνει το ερέθισμα ότι για άλλους θερμοκρασιακούς συντελεστές και άλλους υψομετρικούς συντελεστές θα πρέπει να συνυπολογίσετε και άλλους παράγοντες. Επίσης πρέπει να σας δίνει και τον τρόπο συνδεσμολογίας των τυλιγμάτων του κινητήρα.

Ελπίζω να μη γίνομαι δυσνόητος. Εδώ είμαστε για απορίες.

 

ΥΓ: Βιβλία έχετε ή σημειώσεις?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καταρχας να σε ευχαριστησω γιατι απαντησες στα ερωτηματα μου.!!!! Θα τα παρω με την σειρα που τα ειπες και εσυ.!!! :)

 

Εντάξει, οι βιβλιογραφίες λένε 1,25 αλλά πρακτικά τι σημαίνει αυτό?

Απο τις πολλες βιβλιογραφιες που βρηκα και ορισμενα βιβλια που διαβασα κατεληξα στο γεγονος οτι αναλογα την θερμοκρασια που θα λειτουργει ο κινητηρας, λαμβανουμε υποψην και τον αναλογο συντελεστη..! Κατι σαν "ανωτερο ρευμα λειτουργιας" να το πω, με λιγα λογια για προστασια...! Σωστα??

 

Επομένως, λέω εγώ, έχεις συνδεσμολογία με διακόπτη Y/Δ (πρέπει να το αναφέρεις και αυτό).

Αυτο ισχυει σε καθε κινητηρα??? Λογω οτι τραβαει πολυ ρευμα κατα την εκκινηση ετσι?

 

Μία ένσταση στον τύπο της πτώσης τάσης. Στον παρονομαστή πρέπει να τοποθετήσεις το συντελεστή n(= αριθμός αγωγών στην ίδια φάση). Πρέπει να το δεις και οικονομοτεχνικά. .

Για την πτωση τάσης αυτον τον τυπο εχω μαθει μεχρι τωρα που χρησιμοποιησα.!! Βεβαια βρηκα και αυτον που ανεφερες αλλα δεν τον γνωριζα τον αριθμο αγωγων ανα φαση οποτε ειπα να παω εκ του ασφαλους.!!!

 

Σε συμφέρει π.χ. για μία φάση να χρησιμοποιήσεις αγωγό 120mm² ή 2x50mm². Παράδειγμα δίνω για να καταλάβεις αυτόν το συντελεστή

Αυτο τωρα δηλαδη ειναι σα να μοιραζουμε το ρευμα της φασης σε 2 αγωγους? Για ισοκατανομη φορτιου?? Καλα δεν καταλαβα??? Αφου βαση των πινακων βρισκω 120, πως γινεται να βαλω 2χ50 (Υποθετω το μισο δεν επιλεγουμε..???)

 

 

Τωρα οσο για το Ιth πρωτη φορα τα βλεπω αυτα που αναφερεις.!!! Δεν το γνωριζω αυτο, οπως και δεν μας ανεφερε τον τροπο συνδεσμολογιας του κινητηρα και το εχω απορια γιατι (δυστυχως εχουμε καταληψη τοσο καιρο και δεν μπορουμε να ρωτησουμε αποριες.!)

 

Βιβλια ακομα δεν πηραμε, καθυστερουν πολυ να μας ερθουν.!!! Η δουλεια μας γινεται με το ιντερνετ, με καποια βιβλια απο προηγουμενα εξαμηνα και με τα site αυτου του τυπου.!!! (Θελω πολυ να μαθω για ολα αυτα γιατι μου εκανε ενα "κλικ" αυτη η εργασια και ΣΙΓΟΥΡΑ θα το ψαξω περαιτερω το θεμα αυτο.!! )

 

Και κατι που ξεχασα να ρωτησω (ξερω σε κουρασα, με συγχωρεις).!!! Για την επιλογη ασφαλειων, διακοπτων και θερμικου (θερμικο ρελε θα βαλουμε σωστα?) ποιο ρευμα 8α λαβω υποψην, το Ιον ή το ρευμα με την προσαυξηση?

 

Σε ευχαριστω πολυ για τον χρονο σου και την υπομονη σου!!!!!

Edited by kostas92
Link to comment
Share on other sites

Ειχα προβλημα με το Eclass και δεν μπορουσα να στειλω μηνυμα καθολου (δεν ξερω γιατι) και εστειλα αργοτερα.!!! Μουτ λυθηκε παντως το κομματι αυτο.!!!!!

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Link to comment
Share on other sites

Δες και το επισυναπτόμενο αρχείο που σου στέλνω. Μπορεί να σε βοηθήσει.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΤΩΣΗΣ ΤΑΣΗΣ ΚΑΛΩΔΙΩΝ.doc

Link to comment
Share on other sites

Να σαι καλα.!!!!! Φαινεται αρκετα χρησιμο.!! Ευχαριστω πολυ.!!

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Link to comment
Share on other sites

φίλε μου και αυριανέ συνάδελφε κώστα καλωσόρισες στην παρέα.

 

καθός υπολογίσεις το Ιον το πολλαπλασιάζεις με τον συντελεστή 1,25. αυτό που βρίσκεις είναι το Ιth, δηλαδή Ith=1.25* Iον.

 

επειδή ο κινητήρας σου είναι αρκετά μεγάλης ισχυος, θα πρέπει σίγουρα να μην ξεκινήσει απ'ευθείας, αλλά με κάποιον άλλο τρόπο (ή με οδηγητή ή με ομαλό εκκινητή ή με αυτομετασχηματιστή ή με το πιο διαδεδομένο για τις κοινές χρήσεις Υ-Δ)

 

με βάση το Ith θα κάνεις απο εκεί και έπειτα όλους τους υπολογισμούς σου. απλά να προσέξεις την επιλογή του θερμικού ρελέ σου. ανάλογα με τη θέση που θα το τοποθετήσεις θα πρέπει να το ρυθμίσεις ή στην τιμή του Ith ή στο 0,58*Ith.

 

αυτό έχει να κάνει με το αν απο το θερμικό περνάει όλο το ρεύμα της γραμμής ή το ρεύμα που διέρχεται στη συνδεσμολογία τριγώνου.

Link to comment
Share on other sites

Παιδια καλησπερα, ειμαι και εγω νεος στο site, θα ηθελα λιγο την βοηθεια σας σχετικα με την επιλογη διακοπτων (τετραπολικων) για εναν κινητηρα βραχυκυκλωμενου κλωβου.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.