Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νέος μηχανικος


teo1985

Recommended Posts

Συνάδελφοι,

 

Η εποχή δεν ειναι για τέτοιου είδους ακροβατικά. Αστάθες νομοθετικό πλαίσιο (επιεικεστατος χαρακτηρισμός), η αγορά δε κινείται, εθνικοί εργολάβοι, αδιαφάνεια, θέλετε και αλλα; Ειδικά για έναν νέο το κλίμα δεν ειναι ευνοϊκό δυστυχως, οσο ικανός και να ειναι.

 

Κατι εντελώς καινοτόμο με εξαγωγές θα μπορούσε να παει καλα, αλλα χωρις εμπειρία φαντάζει δύσκολο αλλα φυσικα οχι ακατόρθωτο. Και θα ειναι κρίμα να χρεωθεί ένας νέος μηχανικος με ενα χρέος.

 

Υπάλληλος σε καλη πολυεθνική ειναι μια λυση. Εκει θα μάθεις πολλα και θα εχεις exposure σε διεθνή κουλτούρα με training, project και συναναστροφές με έμπειρους μάνατζερ ειδικά στη διαχείριση κρίσεων και στη λήψη αποφάσεων.

 

Αν απο φοιτούσα τωρα, θα εκανα ενα μάστερ ή ενα διδακτορικό σε ένα τομέα που μου αρέσει και εχει ανάγκη η σημερινή βιομηχανία παγκοσμίως. Και θα στοχευα σε 10 εταιρείες τοπ που ασχολούνται με αυτο. Με σωστή προετοιμασία για τη συνεντευξη, ψυχραιμία και επιμονή η δουλεια θα ερχόταν.

 

Και μη ξεχνάμε: βρες δουλεια πανω σε αυτο που αγαπας, και δε θα χρειαστει να δουλέψεις ποτε στη ζωη σου!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω AAlex...

Αλλά ! Η δουλειά για ένα νέο μηχανικό σε πολυεθνική είναι 'οπως ξέρουμε όλοι δύσκολο να βρεθεί..μακάρι αλλά μέχρι τότε δεν μπορούμε να καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα..

Επίσης "Αν απο φοιτούσα τωρα, θα εκανα ενα μάστερ ή ενα διδακτορικό σε ένα τομέα που μου αρέσει και εχει ανάγκη η σημερινή βιομηχανία παγκοσμίως. Και θα στοχευα σε 10 εταιρείες τοπ που ασχολούνται με αυτο. Με σωστή προετοιμασία για τη συνεντευξη, ψυχραιμία και επιμονή η δουλεια θα ερχόταν."

και αυτό ακούγεται ωραίο αλλά δυστυχώς ένας νέος μηχανικός είναι δύσκολο να ¨"αφουγκραστεί" τι ανάγκη έχει η σημερινή βιομηχανία.. Εδώ έμπειροι μηχανικοί δεν έχουν απάντηση σ αυτό το ερώτημα (έχει συζητηθεί στο forum).Είναι κ λίγο δύσκολο να βρει και τι του αρέσει επειδή δεν βλέπει αρκετά αντικείμενα επίσης..

Σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητώ τις παραπάνω λύσεις παρόλα αυτά..

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Romeos,

 

Οταν εβλεπα εταιρείες μεγαθήρια έλεγα απο μεςα μου οτι 'σιγά μη πάρουν εμένα ´. Τελικα κατάλαβα οτι αυτο ειναι μια ψευδαίσθηση. Χτύπα θέσεις που πιστεύεις οτι ταιριαζεις στο job spec και θα με θυμηθείς. Μη ξεχνάς οτι ειμαι υπέρ της εργασίας στο εξωτερικό κ εχω περιγράψει σε παλιότερο post το πως ειναι ο καλύτερος τρόπος για να βρεις δουλεια.

 

Όσον αφορά το τι θέλει η αγορά.. Αυτο έρχεται μεςα απο ενημέρωση. Διαβάζω Economist, ψαχνω γενικα στο Ίντερνετ, μιλαω με έμπειρους και τελος το IChemE magazine που μας στέλνουν ειναι φοβερο.

 

Για τον τομέα μου το μέλλον ειναι στις τεχνολογίες υδρογόνου και στο oil and gas. Η Total θα πάρει 10,000 κοσμο στα επόμενα 2-3 χρονια. Η εταιρεία μου ρίχνει δεκάδες εκατομμύρια σε r n d για fuel cell.

 

Στο oil and gas δεν υπαρχει κόσμος και πλεον ψάχνουν σαν τρελοί. Στη Σαουδικη γινεται ενα chemical complex joint venture (Dow and Aramco) που θα ειναι το μεγαλύτερο single phase όλων των εποχών.

 

Στην Αγγλία γίνονται άπειρα προτζεκτ σε συντήρηση, τρένα και νεα κατασκευή.

 

Ο πληθυσμός αυξάνει και θα υπάρξουν ανάγκες σε τρόφιμα, κατασκευές, υποδομές, ενεργεια. Μπες σε σάιτ πανεπιστημίων να δεις διδακτορικά και θέματα.

 

Λες σε ολα αυτα να μην υπαρχει θέση για όλους;

Link to comment
Share on other sites

Εχω διαβάσει το post  που μιλάς για εργασία ναι..

Κ εγώ στέλνω βιογραφικά έξω προς το παρόν όπως και πολλοί συνάδελφοι.

Εσύ είχες κάνει κάποιο μεταπτυχιακό έξω? Η απλά πήγες και έψαξες με το πτυχίο από Ελλάδα ?

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Romeos,

 

Με το πτυχίο στο στόμα και οπου βγάλει. Δε εχω μεταπτυχιακο αλλα σκοπεύω να κανω γιατι το χρειάζομαι και θελω να εμπλουτισω γνώσεις και skills.

Link to comment
Share on other sites

Κατι εντελώς καινοτόμο με εξαγωγές θα μπορούσε να παει καλα, αλλα χωρις εμπειρία φαντάζει δύσκολο αλλα φυσικα οχι ακατόρθωτο.

 

Ακόμα κι αν οι συνθήκες γίνουν ιδανικές, μόνο τα σπάνια γεωργικά προϊόντα και ορυκτά μπορούν να αποτελέσουν εξαγώγιμα προϊόντα κι αυτά είναι λίγα για να βρουν δουλειά όλοι οι άνεργοι και να επαναπατρισθούν οι ξενιτεμένοι. Οι βιομηχανικές καινοτομίες δε μπορούν να αξιοποιηθούν σε κλίμακα ικανή να δημιουργήσει τα εκατομμύρια θέσεων εργασίας που μας λείπουν λόγω έλλειψης ενεργειακών πόρων. Άρα μας μένει η εξαγωγή εργατικών χεριών και αν στέλνουν κανα φράγκο πίσω στους δικούς τους, ίσως μπορέσει να σταθεί μια στοιχειώδης παραγωγή που να καλύπτει τις εγχώριες ανάγκες. Αλλιώς θα γίνουμε όλοι αγρότες ή μεταλλωρύχοι με βιοτικό επίπεδο αφρικής.

Edited by georgiosmadonanakis
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ georgiosmadonanakis,

 

Κατα βάση συμφωνώ μαζι σου. Στην Ελλαδα πρεπει να καταλάβουμε τι μπορουμε να εξάγουμε και απλα να το κάνουμε!

 

Εχουμε τους ισχυρότερους εφοπλιστές στο κοσμο και δε παράγουμε ουτε ψαρόβαρκα. Η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα δεν υπαρχει. Μονο ο Σκαραμαγκας συντηρούσε 10Κ κοσμο (εργολάβους, suppliers, κλπ).

 

Η βιομηχανία ζάχαρης φυτοζωει, και πολλοί αλλου που δε θυμάμαι τωρα. Λενε για τον τουρισμό, αλλα προσωπική μου άποψη ειναι οτι δεν εχουμε τέτοια βιομηχανία. Πήγα στον Νιαγαρα και ειδα τι παει να πει τουρισμός και εξυπηρέτηση. Εμεις δε το εχουμε αυτο και ακούω απο συναδέλφους οτι Ισπανια και Τουρκία έχουν πλεον υποδομές ανώτερες απο τις δικές μας. Αν χτίζαμε υποδομές, θα ειχε δουλεια για εμας.

 

Και το χειρότερο ειναι οτι δε βλέπω πολιτική προς την ανάπτυξη. Η ανάπτυξη εχει γινει σαν τον Γκοντο. Ακομα τον περιμένουμε...

Edited by AAlex
Link to comment
Share on other sites

Στη ναυτιλία τα πάμε καλά διότι η δουλειά δε γίνεται εντός ελλάδος. Οι ναυτικοί μας είναι το καλύτερο παράδειγμα εξαγωγής εργατικών χεριών.

 

Τα ελληνικά ναυπηγεία δεν έχουν ελπίδες να ανταγωνιστούν τα υπερσύγχρονα kawasaki, hyundai, daewoo-sampsung της άπω ανατολής, ούτε τα φτηνά του μπανγκλαντές.

 

Η ελληνική ζάχαρη είναι κι αυτή ασύμφορη όταν το κόστος μεταφοράς της από τις τροπικές χώρες με την υψηλή θερμοκρασία και υγρασία και τα πάμφθηνα εργατικά χέρια είναι μηδαμινό. Εδώ χαλάμε ένα σωρό νερό και λιπάσματα που μόνο με επιδοτήσεις μπορούν να αγοραστούν και έχουν και επιπτώσεις και στο περιβάλλον.

 

Οι τουριστικές μας δυνατότητες περιορίζονται από το γεγονός ότι είμαστε μικρή χώρα, τα αξιοθέατά μας ενδιαφέρουν μόνο τους λάτρες της ιστορίας και οι προσδοκίες μας σε λεφτά είναι ψηλές.

 

Ακόμα κι αν η πολιτική ήταν η βέλτιστη, δύσκολα θα μπορούσαμε να σπάσουμε το όριο του αρνητικού εμπορικού ισοζυγίου και οι εξαγωγές μας να ξεπεράσουν τις εισαγωγές.

Edited by georgiosmadonanakis
Link to comment
Share on other sites

Αγαπήτε georgiomadonanakis,

 

Ας τα βάλουμε κατω. Καταρχήν τα ναυπηγεία μπορούν να συναγωνιστούν σε επισκευή πλοίων, νεα κατασκευή στυλ υποβρύχια, μικρές φρεγάτες, μετασκευές κ κανένα κότερο νεα κατασκευή με λιγο ζορι. Δηλαδή, κατι σαν ιδιαίτερη καταςκευη. Μεχρι εκει. Απο νεα κατασκευή, εχεις δίκιο. Δε μπορω να δω οτι τα παμε καλα, οταν ολα τα ναυπηγεία φυτοζωουν. Απο εξαγωγές εργατικών χεριών διαφωνώ γιατι όλοι πλεον ειναι Φιλιππινεζοι που ειναι φτηνοί. Ημουν κοντα σε αυτόν τον κλάδο κ εβλεπα πλοία με έλληνα εφοπλιστή και ξένο πλήρωμα. Όλοι οι εργολάβοι έχουν παει Τουρκία ή Ντουμπάϊ να κυνηγήσουν δουλειες ή απλα κανόνι.

 

Απο τουρισμό, διαφωνώ γιατι εχουμε τα παντα. Φυσική ομορφιά, ιστορία, πολλα νησιά και υπέροχα παραθαλάσσια μέρη. Οταν ομως δινεις στον τουρίστα μια τρύπα με 50 ευρω τη μερα, ενώ βρίσκει με 30 4στερο ξενοδοχείο στην Ισπανια, που θα παει; Παράδειγμα: 8 βραδιά Ιμπιζα με 240 το άτομο σε 5αστερο ξενοδοχείο με γεύμα included πτήσεις και μεταφορική. 8 βραδιά Αμοργο σε τρύπα και πληρωσα 400 ευρω κ άνευ απόδειξης.

 

Για τη ζάχαρη, δε γνωρίζω τοση λεπτομέρεια κ δεν εχω χρονο να ψαξω. Σίγουρα ομως οι ισορροπίες αλλάζουν κατα καιρούς και το Board πρεπει να βλέπει μπροστα απο τις εξελίξεις. Παράδειγμα η εταιρεία μου που καθε χρονο ρίχνει εκατοντάδες εκατομμύρια σε έρευνα για fuel cell κ προσαρμόζει πολιτικές πανω στις νομοθεσίες που θα βγουν σε λίγα χρονια.

 

Η καινοτομία παντα υπαρχει και ειδικα τωρα χρειάζεται οσο ποτε. Ριζική αναβάθμιση των πανεπιστημίων ειναι το πρώτο βήμα και χάραξη πολιτικής.

Edited by AAlex
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.