Jump to content

georgios_m

Core Members
  • Content Count

    1,729
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

georgios_m last won the day on February 5

georgios_m had the most liked content!

Community Reputation

523 Εξαιρετική

3 Followers

About georgios_m

  • Rank
    Διακεκριμένο Μέλος

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    ΑΘΗΝΑ
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Recent Profile Visitors

2,142 profile views
  1. Περαιτέρω απάντηση στο δίλημμα προϋποθέτει περαιτέρω συγκεκριμενοποίηση του διλήμματος. Γενικότητες του τύπου "παντού είναι καλά" σχετίζονται με ένα καθεστώς όπου τα πτυχία λειτουργούν ως τυπικά προσόντα για επαγγελματικά δικαιώματα και διορισμό στο δημόσιο και ως υπόβαθρο μόνο για περαιτέρω εξειδίκευση. Ναι, για μέχρι εκεί είναι όλα εξαιρετικά. Επειδή όμως μας μιλάς για ένα αντικείμενο που ξεπερνά την ελληνική πραγματικότητα (και ίσως και τις προδιαγραφές των ελληνικών σχολών) η απάντηση ίσως πρέπει να δοθεί από κάποιον πιο ειδικό. Για ένα τόσο ανταγωνιστικό αντικείμενο ίσως χρειάζεται έγκαιρος προσανατολισμός απευθείας στο χαοτικό όπως προαναφέρθηκε σύστημα ώστε τα 5 (και βάλε) πρώτα χρόνια σπουδών να μην είναι μόνο σπουδές υποβάθρου, μακριά από το χώρο της τελικής εξειδίκευσης. Η πλειοψηφία εξ άλλου που κινείται έτσι, το τρένο για μια καλή δουλειά στον βιομηχανικό τομέα τελικά το χάνει. Πχ στην ελληνική αγορά εργασίας κανείς δε θα σε κρίνει για τη διπλωματική σου εργασία ή για τη μεταπτυχιακή και διδακτορική σου διατριβή, τις δημοσιεύσεις σου και τα ερευνητικά προγράμματα που συμμετείχες. Στην αυτοκινητοβιομηχανία όμως πιθανώς να απαιτείται όλα αυτά να έχουν γίνει σε γνωστική περιοχή αιχμής και όχι σε κάτι δευτερεύον που θα ασχοληθούν τα ιδρύματα με το φτηνότερο ή τον πιο απαρχαιωμένο εξοπλισμό. Και μπορεί να μετράει και κοντά σε ποιό καθηγητή δούλεψες. Μεταξύ των δύο σχολών που ρωτάς μπορεί να μην υπάρχει καλύτερος και χειρότερος αλλά σε κάποια παράμετρο να υπερτερεί ο ένας και σε κάποια άλλη ο άλλος και κάποιες δυστυχώς να μην τις καλύπτει κανένας. Δυστυχώς, η δύσκολη πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες για ένα παιδί της ηλικίας σου είναι μάλλον χειρότερο πρόβλημα από τις ίδιες τις ελλείψεις των τμημάτων σε υποδομές. Κάποια τμήματα καμια φορά κοινοποιούν στα σάιτς τους αναλυτικά τους εξοπλισμούς των εργαστηρίων τους (μέχρι και μοντέλα οργάνων) και λίστες με τα επιτεύγματά τους.
  2. Εμένα σαν αυτοκριτική μου ακούγεται.. Διότι αν ξαφνικά οι 200 φοιτητές που έχει ανά έτος το τμήμα π/μ της Πάτρας επιλέξουν ξύλινες, η κα καθηγήτρια αυτομάτως θα σταματήσει να βάζει αυτή την εργασία ή θα την απλοποιήσει, μη μπορώντας να διαχειριστεί τον όγκο αυτό. Για τον ίδιο λόγο κανένα υποχρεωτικό μάθημα δεν περιλαμβάνει υποχρεωτική εργασία επαγγελματικού επιπέδου. Το ότι υπάρχουν παραθυράκια και στα επιλογής για να πάρεις πτυχίο χωρίς να κάνεις τελικά καμία εργασία (σχετική με ότι υπογράφει ο πολ/μηχ) είναι ευθύνη των καθηγητών που με τη σειρά τους επικαλούνται το μεγάλο αριθμό εισακτέων και την έλλειψη προσωπικού και υποδομών για να κάνουν τη δουλειά όπως θα ήθελαν και όπως θα έπρεπε. Τώρα μέχρι πού φταίνε οι καθηγητές και πού αρχίζει η έλλειψη υποδομών είναι θέμα που σηκώνει συζήτηση: τι ωράριο και φόρτος εργασίας είναι η δουλειά ενός καθηγητή, ποιός τον ελέγχει κλπ. Προσεχώς όμως που θα τους δίνεται η εξουσία να ορίσουν τον αριθμό φοιτητών που μπορούν να διαχειριστούν, δε θα έχουν πια καμία δικαιολογία.
  3. Γιατί έχει έτοιμη την πελατεία του θείου και με την ισοτίμηση των πτυχίων του δίνεται η ευκαιρία να την αναλάβει και να γλιτώσει το ψάξιμο για μια δουλειά στην πληροφορική! Λογικά ο θείος ως τώρα τις δίνει σε άλλον ηλεκτρολόγο τις δουλειές. Ίσως πρέπει να πάει κοντά σ' αυτόν να μάθει. Ίσως βοηθούσε και κανένα μεταπτυχιακό στον αντίστοιχο τομέα της νέας σχολής. Πρόσφατα άνοιξε παρόμοιο θρεντ με θέμα τις στατικές μελέτες. Είναι ευρύτερο το πρόβλημα της απόστασης του πανεπιστημίου από την αγορά εργασίας.
  4. Τυπικά είναι και τα δύο εξίσου καλά και αναγνωρισμένα τμήματα. Όμως επειδή το ερώτημα αφορά υποδομές, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το ΕΜΠ υπερτερεί. Το τμήμα μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ είναι όσο ολόκληρη η πολυτεχνική της Πάτρας, όπου τα εργαστήρια των μηχανολόγων χωράνε όλα μαζί σε 1 - 2 κτίρια. Μάλιστα του ΕΜΠ τα κτίρια είναι και πιο σύγχρονα. Στην Πάτρα το αυτοκίνητο το φτιάχνει ένα εργαστήριο μεταξύ κι άλλων πρότζεκτς, ενώ στο ΕΜΠ υπάρχει αυτοτελής τομέας οχημάτων. Αυτό σημαίνει περισσότερα μέλη ΔΕΠ, μεγαλύτεροι προϋπολογισμοί και κυρίως μεγαλύτερο πλήθος θέσεων εργασίας. Από την άλλη, σημαίνει και ανταγωνισμός μεγαλύτερος και ίσως τελικά λιγότερες οι πιθανότητες να προχωρήσεις.. Επίσης στην Πάτρα μεταξύ των λιγότερων μεν ευκαιριών μπορείς να βρεις και κάποιες που στην Αθήνα δεν προσφέρονται γιατί ο τοπ καθηγητής μπορεί να είναι ένας, αυτός της Πάτρας. Αλλά κι απ' την άλλη, στην Πάτρα, αν καταφέρεις να προχωρήσεις, πχ μπαίνοντας στην ομάδα της φόρμουλας, μάλλον δεσμεύεσαι και να μείνεις για αρκετά από τα επόμενα χρόνια εκεί και αν δε το πράξεις, η προσαρμογή στο επιστημονικό - εργασιακό περιβάλλον της Αθήνας να γίνει από μηδενική βάση.
  5. Αν και δεν ανήκω σε καμία από τις δύο για να μου πέφτει λόγος, νομίζω ότι οι δύο ειδικότητες ΗΜ και ΜΜ πρέπει να ενωθούν και να ξαναχωριστούν με νέα κριτήρια. Μεταξύ των νέων ειδικοτήτων θα υπάρχει σίγουρα μία που θα συνδυάζει όλα όσα χαρακτηρίζονται "Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέτες" και άλλη μία, δύο ή περισσότερες που θα ασχολούνται με την τεχνολογία, κατά προτίμηση σε ζεύγη εργαστηρίων, ένα από ΗΜ και ένα από ΜΜ. Γιατί έτσι όπως είναι τα πράγματα, νομίζω καμία από τις δύο σχολές δεν προετοιμάζει κόσμο για τον κατασκευαστικό κλάδο της οικοδομής.
  6. ε άρα είναι οκ και για τις μέλισσες.. άσε που δε θα είναι και όλα τα φάρμακα βλαβερά για τα έντομα. υπάρχουν κι άλλα, για μύκητες κλπ. καλή παρατήρηση πάντως.
  7. από ότι βλέπω οι φωτεινές ώρες της ημέρας γενικά βγαίνουν ακατάλληλες για ψεκασμό. μήπως το έχουν λάβει υπόψη; γιατί δε τους στέλνεις ένα mail να μάθουμε;
  8. ντάξει, όχι και κλέφτες, απλά θεωρεί το ελεύθερο επάγγελμα τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης και βαράει ανάλογα.
  9. Εννοεί πχ ένας εστιάτορας το φαϊ που τρώει ο ίδιος το περνάει σα δαπάνη του εστιατορίου και έτσι μειώνει το φορολογητέο. Κι αντιστοίχως ο μηχανικός τα χαρτικά και τους υπολογιστές των παιδιών του τα περνάει σαν έξοδα γραφείου δικά του. Αλλά και πάλι τα έχει χαλάσει αυτά τα λεφτά, ενώ ο μισθωτός έχει αφορολόγητο και για λεφτά που δε δαπάνησε.
  10. Όταν λέμε πρώτο ευρώ εννοούμε πρώτο πραγματικό ευρώ "τσέπης" και όχι λογιστικό. Εξ άλλου αντίστοιχα έξοδα αφαιρούνται και στους μισθωτούς, δηλαδή οι ασφαλιστικές εισφορές.
  11. Να θυμίσω επίσης ότι έχουν υποσχεθεί και την αύξηση του αφορολόγητου κατά 1000 ευρώ ανά τέκνο.
  12. Τελικά αυτό το "μετά" θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του έτους ή το να καταφέρνουν να πιάνουν σήμα όλες οι συσκευές; Πολύ φιλόδοξο αν πρόκειται για το πρώτο διότι χρειάζονται πάρα πολλές μελέτες μέχρι να υπάρχει διαθέσιμο για κάθε σημείο της χώρας το αντίστοιχο ασφαλέστερο ανά περίπτωση κινδύνου (πυρκαϊά, πλημμύρα, σεισμός κλπ). Και θα πρέπει κάπως να σου δείχνει και την κατεύθυνση, δηλ. δεν αρκεί να σου πει τρέχα προς τα βόρεια αν εσύ δεν έχεις τρόπο προσανατολισμού. Επίσης να συνδυάζει δεδομένα, να μη σε διώχνει ας πούμε από ένα πλημμυρικό πεδίο και σε στέλνει σε ένα ασταθές πρανές. Και τέλος να μοιράζει τους αποδέκτες σε εναλλακτικές οδούς διαφυγής για να μην εγκλωβιστούν όλοι μαζί σε μία ενώ μπορούσαν να σωθούν από κάποια άλλη.
  13. Γιατί η κοστολόγηση στη δουλειά μας θεωρείται εμπιστευτική πληροφορία ώστε κάθε μηχανικός να ζητάει όσα πραγματικά θέλει να ζητήσει και όχι επειδή τόσα ζητούν και οι άλλοι.
  14. Η αλήθεια είναι ότι τα στοιχεία παρετέθησαν με παραπλανητικό τρόπο! Δηλαδή συγκρίθηκαν οι κατώτερες βαθμολογίες εισαγωγής τμημάτων μηχανικών της επαρχίας (συμπεριλαμβανομένων και παρακμιακών ειδικοτήτων) με τις ανώτερες βαθμολογίες εισαγωγής των ακμαίων ΤΕΙ της Αθήνας. Αλλά και η πλευρά της ελίτ των διπλωματούχων νομίζω πως κακώς διαμαρτύρεται διότι η ισοτίμηση αυτή θα ανεβάσει μεν κάποιους στον τίτλο του διπλωματούχου αλλά τους υπόλοιπους θα τους κατεβάσει πιο κάτω από εκεί που καλώ ή κακώς είναι τώρα, κάνοντας σαφέστερη τη διάκριση ΑΕΙ-ΤΕΙ. Ο στόχος λοιπόν πρέπει να είναι ο θεσμός να εφαρμοστεί.
  15. καλά αυτό εννοείται ότι αποκλείεται. στην υποθετική περίπτωση που θα γινόταν επαναχρησιμοποίηση υλικών, θα γινόταν στοχευμένη διαδικασία, όχι από εδώ κι από κεί. αυτό φυσικά έχει νόημα στην περίπτωση κάποιου δυσεύρετου υλικού που διατίθεται σε μεγάλη κλίμακα, πχ από βιομηχανικό κτίριο. θα γινόταν ο έλεγχος σε μαζική κλίμακα ώστε να είναι cost effective, διαχωρισμός σε κατάλληλα και ακατάλληλα κομμάτια και η μελέτη θα είχε λάβει υπόψη της τις μηχανικές αντοχές που θα είχαν προσδιορισθεί πειραματικά. τα παραπάνω αναφέρθηκαν για λόγους πληρότητας, εφόσον ρωτηθήκαμε. σε μια ελληνική οικοδομή κατοικίας δεν μπορώ να φανταστώ τι υλικό φέροντος οργανισμού θα μπορούσε να είναι μεταχειρισμένο και κυρίως από πού το έβρισκε ο άνθρωπος.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.