Μετάβαση στο περιεχόμενο

georgios_m

Core Members
  • Περιεχόμενα

    1.384
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    10

georgios_m last won the day on Αύγουστος 1

georgios_m had the most liked content!

Φήμη στην κοινότητα

499 Εξαιρετική

3 Ακόλουθοι

Σχετικά georgios_m

  • Κατάταξη:
    Διακεκριμένο Μέλος

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    ΑΘΗΝΑ
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

1.734 profile views
  1. Δεν είπα ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ ΕΜΠ και Πάτρας διότι αμφότερα ΕΜΠ και Πανεπιστήμιο Πατρών είναι ιδρύματα και όχι σχολές. Ότι είναι για τους ΠΜ της Αθήνας το ΕΜΠ είναι για τους Πατρινούς το Πανεπιστήμιο Πατρών και όχι η Πολυτεχνική Σχολή του πανεπιστημίου πατρών. Μάλιστα η αντιστοίχιση του ΕΜΠ με την πολυτεχνική σχολή της Πάτρας και όχι με ολόκληρο το αντίστοιχο πανεπιστήμιο, υποβιβάζει το ΕΜΠ από ίδρυμα σε σχολή, η οποία θα πρέπει να ενταχθεί σε κάποιο ευρύτερο ίδρυμα πχ το ΕΚΠΑ και να έχει μόνο κοσμήτορα και όχι δικό του πρύτανι. Κι αυτό το τελευταίο μάλλον δημιουργεί προβλήματα σε όλα τα πανεπιστήμια της Αθήνας που έχουν μέγεθος σχολής (ΕΜΠ, Οικονομικό, Χαροκόπειο, Πάντειο, Γεωπονικό, Καλών τεχνών). Γι' αυτό όλα έχουν διαιρεθεί σε επιμέρους σχολές για να φανούν μεγαλύτερα γιατί αλλιώς θα πρέπει να συγχωνευθούν.
  2. Το πολυτεχνείο έχει δικό του πρύτανη ενώ η πολυτεχνική σχολή έχει κοσμήτορα. Το πολυτεχνείο δηλαδή είναι ίδρυμα ενώ η πολυτεχνική είναι σχολή που υπάγεται σε άλλο ίδρυμα. Κάθε ίδρυμα διαιρείται σε σχολές, κάθε σχολή σε τμήματα και κάθε τμήμα διαιρείται σε τομείς. Ως οντότητες έχουν σημασία το ίδρυμα και το τμήμα. Όταν πάρεις πτυχίο το υπογράφει ο πρύτανης και ο πρόεδρος του τμήματος, όχι ο κοσμήτορας της πολυτεχνικής..
  3. ναι, υπάρχει ως σχολή αλλά δεν είναι ίδρυμα. μιας και λέμε για το "πολυτεχνείο της Πάτρας", το τμήμα διαχείρισης περιβάλλοντος και φυσικών πόρων του Αγρινίου ανήκει κι αυτό εκεί. Γενικά οι σχολές είναι κυρίως διοικητικές οντότητες. Οι ιδιότητες των τμημάτων απορρέουν απευθείας από το ίδρυμα, χωρίς η σχολή να καθορίζει κάτι. Για το ΕΜΠ το πολυτεχνείο είναι ο ιδρυματικός του τίτλος. Οι μηχανικοί της Θεσσαλονίκης λένε σπουδάζω αριστοτέλειο, όχι στο πολυτεχνείο θεσσαλονίκης..
  4. η επίσημη ονομασία είναι: τμήμα πολιτικών μηχανικών της πολυτεχνικής σχολής του πανεπιστημίου πατρών. στο μηχανογραφικό γράφει πολιτικών μηχανικών πάτρας με υποσημείωση πανεπιστήμιο πατρών. η αναφορά σε πολυτεχνείο/πολυτεχνική σχολή δεν είναι σωστή διότι δίνει την εντύπωση αυτοτελούς ιδρύματος που όμως δεν είναι σωστή.
  5. georgios_m

    Ερώτηση

    Το ερώτημα του παιδιού είναι εύλογο απλά δεν είναι διατυπωμένο σωστά. Το "μη καλοί μηχανικοί" είναι μάλλον η δική του αυτοκριτική που βλέπει ότι τα μαθήματα μεν τα πέρασε αλλά στατική τελικά δεν έμαθε και αναρωτιέται αν αυτό ήταν όλο ή αν υπάρχει και κάτι άλλο που ξέρουν όλοι αυτοί που φτιάχνουν οικοδομές και στέκονται..
  6. Ο όρος "Πανεπιστήμιο" στο ΠΔΑ δε βλέπω ακόμα να έχει συνδεθεί με επίπεδο ΠΕ για το δημόσιο. Πχ το παρόν κείμενο μιλά για Τεχνολογικό Τομέα ή κάτι τέτοιο, κατά πάσα πιθανότητα για το λόγο που σου λέω. Όχι. Τουλάχιστον στο δημόσιο, οι πτυχιούχοι φοβούνται τον ανταγωνισμό. Ασχέτως του αριθμού θέσεων ΤΕ, αν είναι μικρός ή μεγάλος, είναι θέσεις αποκλειστικά για ΤΕ και κάποιοι περιμένουν τη σειρά τους να διοριστούν. Αν καταργηθεί η κατηγορία ΤΕ και σκάσουν και οι ΠΕ ως συνυποψήφιοι, η κατάταξη θα αλλάξει εις βάρος των ΤΕ. Κι όσες ικανότητες και να 'χεις αν αλλάξει ο τρόπος που αυτές μοριοδοτούνται, όσο να 'ναι αδικείσαι.
  7. Ξεχνάτε να λάβετε ένα παράγοντα υπόψη: Εάν ΠΕ και ΤΕ αναγνωριστούν ως ισάξιοι τίτλοι σπουδών, τότε θα αμφισβητηθεί η έννοια του μηχανικού ΤΕ στο δημόσιο και θα πρέπει κι εκεί οι θέσεις να διατεθούν από κοινού, πράγμα που θα βλάψει κυρίως τους υποψηφίους ΤΕ. Κι εκεί είναι χειροπιαστή η θέση εργασίας, ενώ το τι δικαιούσαι να υπογράψεις δε σου εξασφαλίζει και την πελατεία.
  8. Το "απέτυχαν" σημαίνει απέτυχαν ως ενδιάμεση βαθμίδα μεταξύ ΠΕ και ΔΕ και δεν ευθύνονται τα ίδια τα ΤΕΙ αλλά διάφοροι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες. Αποτυχία μπορεί να είναι και το γεγονός ότι κατέληξαν πχ να κάνουν συγκρίσιμη ύλη με τα πολυτεχνεία και όχι κάτι εντελώς δικό τους που να τα καθιστά μοναδικά. Η διαφοροποίηση σε ανώτερες και κατώτερες σχολές είναι εξ ορισμού λάθος. Κανονικά οι διάφορες εργασίες έπρεπε να έχουν μοιραστεί ολόκληρες σε πανεπιστημιακές, τεχνολογικές κλπ και ο μηχανικός ο πολυτεχνίτης να μη μπορεί πχ να ανοίξει ο ίδιος μηχανουργείο αλλά μόνο τμήμα μελετών. Αντίστοιχα ο τεχνολόγος να μη μπορεί να εργαστεί κι ο ίδιος ως τεχνίτης αλλά μόνο ως εργοδηγός.
  9. Πρόκειται για το μδ. Εκπόνηση μελετών πλωτών τμημάτων των τεχνι- κών έργων. Ενδεικτικά περιλαμβάνονται: πλωτές αποβά- θρες θαλάσσης, πλωτές ημιβυθιζόμενες ή καταδυόμενες εξέδρες γεώτρησης ή παραγωγής, πλατφόρμες ανύψω- σης, κινητές εξέδρες, σημαδούρες, πλωτές αποβάθρες, εξέδρες αποβίβασης. (πολιτικοί μηχανικοί) που το έχουν φυσικά και οι Ναυπηγοί ως: μη. Εκπόνηση μελετών πλωτών τμημάτων των τεχνι- κών έργων. Ενδεικτικά περιλαμβάνονται: πλωτές αποβά- θρες θαλάσσης, πλωτές ημιβυθιζόμενες ή καταδυόμενες εξέδρες γεώτρησης ή παραγωγής, πλατφόρμες ανύψω- σης, κινητές εξέδρες, σημαδούρες, πλωτές αποβάθρες, εξέδρες αποβίβασης. Εννοεί λοιπόν τις θαλάσσιες κατασκευές, κάνοντας διάκριση μεταξύ πλοίου και θαλάσσιας κατασκευής. Πχ μια πλωτή γέφυρα του στρατού ή τα συστήματα ποντισμού βάθρων γεφυρών θεωρούνται θαλάσσιες κατασκευές και όχι πλοία, άρα τα φτιάχνουν οι πολ/μηχ, χωρίς βέβαια να αποκλείονται και οι ναυπηγοί.
  10. Ναι, έχεις δίκιο. Νομίζω όμως ότι το λογικό είναι εμείς οι μηχανικοί να φτάνουμε ως εδώ: "Εκπόνηση μελετών Αρχιτεκτονικής Τοπίου εκτός των μελετών φυτοτεχνικής διαμόρφωσης περιβάλλο- ντος χώρου και έργων πρασίνου."
  11. Το λ - γεωτεχνικά έργα, είναι απλά συνώνυμο με το γεωτεχνικό επιμελητήριο, καμία σχέση* όμως δεν έχει σαν αντικείμενο. Το γεωτεχνικό επιμελητήριο είναι οι γεωπόνοι και η διένεξη γίνεται για τα εξής αντικείμενα εκπόνηση Δασικών Μελετών, Υδρογεωλογικών Μελετών, εκπόνηση Μελετών Φυτοτεχνικής Διαμόρφωσης Περιβάλλοντος Χώρου και Έργων Πρασίνου, που για κάποιο λόγο βρέθηκαν μέσα στο δικό μας κατάλογο. *μάλλον σχεδόν καμία σχέση, διότι στο ΓΕΩΤΕΕ βρίσκονται και οι Γεωλόγοι που διεκδικούν συμμετοχή σ' αυτό το... "λ" και φυσικά στους σεισμούς και τις πλημμύρες.
  12. Άρθρο 2 Κοινές δραστηριότητες μηχανικής Ο διπλωματούχος μηχανικός ασκεί τις εξής κοινές δρα- στηριότητες μηχανικής: στ) Κατασκευή/υλοποίηση τεχνικών έργων/εγκαταστά- σεων. τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτή η κατηγορία και ποιά τα όριά της; έχει σχέση με ένα πρόσφατο θρεντ σχετικό με τη χορήγηση διαφόρων βιομηχανικών αδειών σε μη μηχανολόγους;
  13. Ναι, αλλά είναι θεσμοθετημένα από τα ίδια τα τμήματα που έχουν την ακαδημαϊκή ελευθερία να τα παράγουν και να τα τροποποιούν. Δεν υπόκεινται σε κάποιο κεντρικό ενιαίο έλεγχο που να μοιράζει τα γνωστικά αντικείμενα ταυτόχρονα με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα. Ακόμα και μεταξύ τμημάτων ίδιου τίτλου και ίδιων δικαιωμάτων υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στο περίγραμμα, ποιοτικές και ποσοτικές. Ως παράδειγμα αναφέρω τους Πολ/μηχ Πάτρας: μέχρι πρόσφατα η κατεύθυνση της πολεοδομίας απορροφούσε τεράστιο ποσοστό φοιτητών που έκαναν και τη διπλωματική τους σε αυτό το αντικείμενο. Ξαφνικά πήρε σύνταξη η καθηγήτρια, δεν αντικαταστάθηκε και μια ολόκληρη σειρά μαθημάτων καταργήθηκε. Στα υπόλοιπα πανεπιστήμια λογικά συνεχίζεται. Υπάρχουν λοιπόν μεγάλες διαβαθμίσεις με άλλους να την έχουν σα κύριο αντικείμενο και άλλους να μην έχουν κάνει ένα μάθημα... Όπως φαίνεται κι από την αντίδρασης του ΓΕΩΤΕΕ, ο νόμος αυτός μάλλον στο σύνολο των δικαιωμάτων μηχανικού επικεντρώνεται, παρά στη διευθέτηση εσωτερικών διαφορών.
  14. Μη φαγώνεστε ακόμα για τη μοιρασιά όταν δεν έχουν ξεκαθαριστεί θέματα που μας αφορούν όλους μαζί. Πχ όπου λέει το ΦΕΚ ότι το τάδε πράγμα είναι δουλειά του τάδε διπλωματούχου μηχανικού, σημαίνει αυτομάτως ότι πλέον ΔΕΝ είναι του εκάστοτε μη διπλωματούχου μηχανικού που μέχρι τώρα πιθανώς ήταν; πχ οι γεωτρήσεις παύουν να είναι δουλειά και του γεωλόγου; οι χημικές μελέτες παύουν να είναι και του χημικού; ο δασολόγος παύει να κάνει δασικές μελέτες; ο γεωπόνος χάνει τις εντομοκτονίες; ο βιολόγος χάνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις; Γενικά είναι λίγο θεωρητικό το ΦΕΚ, χωρίς μνεία στο πώς θα υλοποιηθούν στην πράξη τα επαγγελματικά δικαιώματα, με κωδικούς δραστηριοτήτων κλπ. Αποδέχεται ότι προκύπτουν από το αντικείμενο κάθε σχολής, γιατί όμως να μη προκύπτει και το αντικείμενο των σχολών από ένα αντίστοιχο ΦΕΚ ώστε να είναι και μεταξύ τους συμβατά;
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.