Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σιδηρόδρομος: Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες από Φθινόπωρο του 2017


Engineer

Recommended Posts

Με αυστηρό χρονοδιάγραμμα τον Αύγουστο του 2017 προχωρούν τα έργα στο τελευταίο τμήμα του σιδηροδρομικού διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό μήκους 106χλμ.

 

Τα έργα που ξεκίνησαν στις αρχές του 2014 προχωρούν με ταχύτητα. "Η πίεση είναι μεγάλη να ολοκληρωθούν τα έργα στην ώρα τους" είπε στο ypodomes.com στέλεχος της κατασκευαστικής κοινοπραξίας.

 

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, τα έργα έχουν καλούς ρυθμούς και έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση της ηλεκτροκίνησης μέσα στις μεγάλες σήραγγας Καλλιδρόμου και Όθρυος.

 

Το μεγάλο στοίχημα είναι να ολοκληρωθούν τα έργα για να μην "κολλήσει" η σημερινή μονή γραμμή που περιορίζει την κίνηση σε επιβατικά και εμπορευματικά δρομολόγια και να χρησιμοποιηθεί σε όλη της την έκταση η ηλεκτροκίνηση με οφέλεια για τα τρένα, τους εμπορικούς πελάτες και τους επιβάτες.

 

Εκτός από τα μεγάλα έργα ολοκλήρωσης του τμήματος Τιθορέα-Δομοκός κόστους 415εκ.ευρώ, που περιλαμβάνουν επιδομή (τις γραμμές δηλαδή), σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, εκτελείται παράλληλα και άλλη μία εργολαβία για την κατά τόπους ανάταξη της σηματοδότησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, έργα που όπως πληροφορείται το ypodomes.com πάνε κάλα και αναμένεται να ολοκληρωθούν προς το τέλος της χρονιάς.

 

Η σημερινή προβληματική κατάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας έχει να κάνει με την ύπαρξη μίας "τρυπας" στη μέση της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη που δημιουργεί πολλά προβλήματα και κοστίζει.

 

Χαρακτηριστικό είναι πως τα επιβατικά δρομολόγια σταματούν στον Δομοκό για την αλλαγή της μηχανής από ντιζελοκίνητη σε ηλεκτροκίνητη (και τούμπαλιν).

 

 

Η συνολική λειτουργία της διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα επιτρέψει τον καλύτερο προγραμματισμό επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων με τη δεύτερη κατηγορία να παρουσιάζει εκρηκτική αύξηση που σήμερα δεν μπορεί να καλυφθεί.

 

Θα έχει ως συνέπεια την χρονική μείωση των δρομολογίων, την γενική μείωση του κόστους από τη χρήση της ηλεκτροκίνησης ενώ θα φέρει και πάλι πίσω τους επιβάτες που θέλουν τα τεξιδέψουν με το τρένο αλλά θεωρούν τις σημερινές συνθήκες απαγορευτικές.

 

Ένα από τα μεγάλα ζητήματα που προκύπτουν από τα έργα είναι η αξιοποίηση των μεγάλων σταθμών της διαδρομής σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη και την μετατροπή τους σε μεγάλα κέντρα εμπορικών χρήσεων που θα φέρουν έσοδα και θα βοηθήσουν στη βιωσιμότητα του δικτύου.

 

Τέλος αξίζει να σημειώσουμε ότι θα αποτελέσει το θέλγητρο για την προσέλκυση ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών που μαζί με την (προς ιδιωτικοποίηση) ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κληθούν να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους επιβάτες. ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο έχει συσταθεί επιτροπή στο Υπουργείο Υποδομων για να υποβληθεί πόρισμα για τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις για την εφαρμογή του κανονισμού 1370/2007 της ΕΕ για την απελευθέρωση των δημόσιων επιβατικών σιδηροδρομικών (και οδικών) μεταφορών.

 

Πηγή: http://www.ypodomes....noporo-tou-2017

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

έργα που έπρεπε ναχαν γίνει από το 1985  προσπαθούμε να τα τελειώσουμε το 2020

φυσικά πρέπει να υπάρχει και συνέπεια ως ΚΡΑΤΟΣ....

γιατί τι να τις κάνεις τις ΥΠΟΔΟΜΕΣ  όταν ο καθένας από ταξιτζηδες -  αγρότες  -μεταναστες  κτλ  μπλοκαρουν τις γραμμές  και  μας καθιστούν τριτοκοσμική χώρα  ακόμα και σε έναν άλλο τομέα

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

η νέα εξαγγελία ήρθε όχι στο 6μηνο αλλά στο 4μηνο αλλά έβαλε 15' καθυστέρηση

ή προηγούμενη έλεγε 3 ώρες και ένα τέταρτο

τι να πιστέψω εγώ τώρα?

 

http://www.michanikos.gr/topic/45628-%CE%A4%CE%BF-2018-%CF%84%CE%BF-%CE%91%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%98%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7-%CF%83%CE%B5-3-%CF%8E%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-15-%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CF%81/

Edited by imhotep
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Από το 1977 που ξεκίνησα σαν φοιτητής τα ταξίδια με τρένο είχαν ξεκινήσει τα έργα και θα τελείωναν το 1981 .

 

Τελικά κοντά στην σύνταξη , επειδή είμαι ΕΕ , διότι αν ήμουν ΔΥ θα ήμουν συνταξιούχος , θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε στις 3,5 ώρες . 

 

Βέβαια έχω ταξιδέψει ήδη στις 4.10 ώρες .

Link to comment
Share on other sites

έχω κάνει 24ωρο κοντά  το Ξάνθη-Αθήνα το 1997 :mrgreen:

και ενω μου άρεσε να ταξιδευω με τρένο για τη διαδρομή

μπήκα ΚΥΟΤΟ-ΤΟΚΥΟ  (δεν ήταν και το γρήγορογρήγορο)  και δεν ξαναμπήκα σε ελληνικό 8-)

Link to comment
Share on other sites

Αλλο πράγμα το ελληνικό τρένο . Τότε πηγαίναμε με το Ακρόπολις , το Ελλάς Εξπρές , το Εβρος και άλλα ωραία . Εκανες και γνωριμίες .

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.