Jump to content
Sign in to follow this  
Engineer

Το 10% των αυτοκινήτων στην Ελλάδα θα είναι ηλεκτρικά το 2030 σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την ενέργεια

Recommended Posts

Πολιτικές και κίνητρα για την προώθηση των ηλεκτροκίνητων επιβατικών οχημάτων στη χώρα μας, έτσι ώστε να φτάσουν το 2030 στο 10% του συνόλου των επιβατικών οχημάτων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία, περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που δίνει σήμερα σε διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ», πέραν της προώθησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Σχέδιο περιλαμβάνει επίσης τον πλήρη εξηλεκτρισμό των μέσων σταθερής τροχιάς (τρένο) αλλά και  μεγάλη διείσδυση των βιοκαυσίμων, των οποίων το ποσοστό τριπλασιάζεται, σε αντικατάσταση των πετρελαιοειδών.

Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται η επίτευξη των φιλόδοξων περιβαλλοντικών στόχων στον τομέα των μεταφορών που είναι ένας από τους πρωταγωνιστές στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Συγκεκριμένα, η μείωση του μεριδίου των πετρελαϊκών προϊόντων στις μεταφορές (εξαιρέσει των καταναλώσεων στις αερομεταφορές και την εγχώρια ναυσιπλοΐα) από το 96% που ήταν το 2016 προβλέπεται να πέσει στο 87% το έτος 2030.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται, σύμφωνα με παράγοντες του ΥΠΕΝ, και μέτρα για τον έλεγχο της παρουσίας αυτοκινήτων που καίνε ντίζελ στα αστικά κέντρα, αλλά και κίνητρα, φορολογικά και άλλα, για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, όπως η επιδότηση της τοποθέτησης φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων, η διεύρυνση του σχετικού δικτύου σε συνεργασία με τους παρόχους ρεύματος κ.λπ. 

Σύμφωνα με το Σχέδιο, η σταδιακή ανανέωση του υφιστάμενου στόλου επιβατικών οχημάτων, με νέα υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης ανά μονάδα μεταφορικού έργου, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και τα αποδοτικότερα οχήματα εσωτερικής καύσης, θα οδηγήσουν σε μία μείωση της τελικής κατανάλωσης ενέργειας των επιβατικών οχημάτων της τάξης του 9% για την περίοδο 2016 – 2030.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ο εξηλεκτρισμός του τομέα των μεταφορών θα επιτευχθεί κυρίως μέσω των σιδηροδρόμων, ενώ στους υπο-κλάδους των επιβατικών οχημάτων και λεωφορείων το έτος 2030, αναμένεται η συνεισφορά του ηλεκτρισμού να ανέλθει σε 5% και 3% αντίστοιχα.

Αντίστοιχα τα βιοκαύσιμα αναμένεται να αναλάβουν ένα μεγάλο μερίδιο της κατανάλωσης πετρελαίου κατά την περίοδο 2016 – 2030, μεταβάλλοντας το ποσοστό συμμετοχής τους στον υπο-κλάδο των λεωφορείων από το 6% στο 35% και από 1% στο 10% στα επιβατικά οχήματα.


View full είδηση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Engineer
      Το ένα τρίτο της ενέργειας που παράγεται σε όλο τον κόσμο προέρχεται πλέον από ανανεώσιμες πηγές, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA), που δείχνει την εντυπωσιακή ανάπτυξη τόσο της αιολικής όσο και της ηλιακής ενέργειας.
      Η Ασία σημείωσε αύξηση 11% στην ανανεώσιμη ενέργεια πέρυσι, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της Αφρικής ήταν λίγο πάνω από 8,4%. Τα δύο τρίτα της ενέργειας που προστέθηκε πέρυσι προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και οι αναπτυσσόμενες χώρες ηγούνται των νέων προσθηκών.
      Η ανανεώσιμη ενέργεια σημειώνει ανάπτυξη εδώ και πέντε χρόνια και οι αριθμοί που δημοσιεύθηκαν στην έκθεση της IRENA δείχνουν ότι δεν αναμένεται να επιβραδυνθεί τα επόμενα χρόνια, βοηθώντας στο να επιτευχθούν οι παγκόσμιοι κλιματικοί στόχοι.
      Η νέα τεχνολογία είναι ένας από τους κυριότερους παράγοντες πίσω από την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθιστώντας την πρόσβαση σε αυτές τις πηγές ενέργειας ευκολότερη από ποτέ. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση της αιολικής και ηλιακής ενέργειας, οι οποίες συνέβαλαν περισσότερο στη νέα ενεργειακή δυναμικότητα το 2018. Η αιολική ενέργεια παρουσίασε αύξηση κατά περίπου 49 γιγαβάτ ισχύος παγκοσμίως, ενώ η ηλιακή ενέργεια σημείωσε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, ύψους 94 γιγαβάτ ισχύος.
      Ενώ η υδροηλεκτρική ενέργεια παραμένει η μεγαλύτερη πηγή ανανεώσιμης ενέργειας στον πλανήτη, η ανάπτυξή της έχει μειωθεί σταθερά τα τελευταία χρόνια. Άλλες αξιοσημείωτες πηγές είναι η βιοενέργεια, η οποία παρουσίασε αύξηση τόσο στην Κίνα όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η γεωθερμική ενέργεια που αυξήθηκε στην Τουρκία, την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το ένα τρίτο της ενέργειας που παράγεται σε όλο τον κόσμο προέρχεται πλέον από ανανεώσιμες πηγές, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA), που δείχνει την εντυπωσιακή ανάπτυξη τόσο της αιολικής όσο και της ηλιακής ενέργειας.
      Η Ασία σημείωσε αύξηση 11% στην ανανεώσιμη ενέργεια πέρυσι, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της Αφρικής ήταν λίγο πάνω από 8,4%. Τα δύο τρίτα της ενέργειας που προστέθηκε πέρυσι προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και οι αναπτυσσόμενες χώρες ηγούνται των νέων προσθηκών.
      Η ανανεώσιμη ενέργεια σημειώνει ανάπτυξη εδώ και πέντε χρόνια και οι αριθμοί που δημοσιεύθηκαν στην έκθεση της IRENA δείχνουν ότι δεν αναμένεται να επιβραδυνθεί τα επόμενα χρόνια, βοηθώντας στο να επιτευχθούν οι παγκόσμιοι κλιματικοί στόχοι.
      Η νέα τεχνολογία είναι ένας από τους κυριότερους παράγοντες πίσω από την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθιστώντας την πρόσβαση σε αυτές τις πηγές ενέργειας ευκολότερη από ποτέ. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση της αιολικής και ηλιακής ενέργειας, οι οποίες συνέβαλαν περισσότερο στη νέα ενεργειακή δυναμικότητα το 2018. Η αιολική ενέργεια παρουσίασε αύξηση κατά περίπου 49 γιγαβάτ ισχύος παγκοσμίως, ενώ η ηλιακή ενέργεια σημείωσε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, ύψους 94 γιγαβάτ ισχύος.
      Ενώ η υδροηλεκτρική ενέργεια παραμένει η μεγαλύτερη πηγή ανανεώσιμης ενέργειας στον πλανήτη, η ανάπτυξή της έχει μειωθεί σταθερά τα τελευταία χρόνια. Άλλες αξιοσημείωτες πηγές είναι η βιοενέργεια, η οποία παρουσίασε αύξηση τόσο στην Κίνα όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η γεωθερμική ενέργεια που αυξήθηκε στην Τουρκία, την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
    • By Engineer
      Ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετατοπίζουν την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου με αυξανόμενους ρυθμούς, νέα έρευνα δείχνει ότι μέχρι στιγμής τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ένα πολύ μεγαλύτερο συνολικό αντίκτυπο.
      Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αποτρέψει περίπου το 3% της συνολικής κατανάλωσης πετρελαίου από το 2011, το μεγαλύτερο μερίδιο μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με το Bloomberg, πάνω από to 75% του πετρελαίου που αποφεύγεται να χρησιμοποιηθεί οφείλεται στα ηλεκτρικά λεωφορεία.
      Η έκθεση του ερευνητικού και δημοσιογραφικού ιδρύματος εκτιμά ότι για κάθε 1.000 ηλεκτρικά λεωφορεία στο δρόμο, αποφεύγεται η κατανάλωση 500 βαρελιών ντίζελ καθημερινά. Ενδεικτικά, ο ίδιος αριθμός ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Ι.Χ. «εκτοπίζει» μόνο 15 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
      Η κινητήρια δύναμη πίσω από το φαινόμενο είναι η Κίνα, αναφέρει το Bloomberg. Σύμφωνα με περσινή έρευνα, από τα περίπου 385.000 ηλεκτρικά λεωφορεία στον κόσμο το 2017, το 99% βρίσκονται στην Κίνα, με την χώρα να συνεχίζει την ταχεία ανάπτυξη. Μόνο η πόλη Σενζέν ανακοίνωσε το 2017 ότι διαθέτει πλέον αμιγώς ηλεκτρικό στόλο 16.000 λεωφορείων.
      Το Bloomberg εκτιμά ότι η αποτροπή κατανάλωσης φυσικού αερίου και ντίζελ θα αυξηθεί φέτος στα 96.000 βαρέλια λόγω των ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας τη σωρευτική χαμένη ζήτηση στα 352.000 βαρέλια ημερησίως από το 2011. Ωστόσο, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αυξάνεται επίσης, αναμένοντας να φτάσει τα 12 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως την ίδια περίοδο. Η έρευνα δίνει μεγαλύτερη σημασία στη μελλοντική εκτίμηση, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη ζήτηση περίπου 6,4 εκατομμυρίων βαρελιών καθημερινά μέχρι το 2040.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετατοπίζουν την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου με αυξανόμενους ρυθμούς, νέα έρευνα δείχνει ότι μέχρι στιγμής τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ένα πολύ μεγαλύτερο συνολικό αντίκτυπο.
      Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αποτρέψει περίπου το 3% της συνολικής κατανάλωσης πετρελαίου από το 2011, το μεγαλύτερο μερίδιο μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με το Bloomberg, πάνω από to 75% του πετρελαίου που αποφεύγεται να χρησιμοποιηθεί οφείλεται στα ηλεκτρικά λεωφορεία.
      Η έκθεση του ερευνητικού και δημοσιογραφικού ιδρύματος εκτιμά ότι για κάθε 1.000 ηλεκτρικά λεωφορεία στο δρόμο, αποφεύγεται η κατανάλωση 500 βαρελιών ντίζελ καθημερινά. Ενδεικτικά, ο ίδιος αριθμός ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Ι.Χ. «εκτοπίζει» μόνο 15 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
      Η κινητήρια δύναμη πίσω από το φαινόμενο είναι η Κίνα, αναφέρει το Bloomberg. Σύμφωνα με περσινή έρευνα, από τα περίπου 385.000 ηλεκτρικά λεωφορεία στον κόσμο το 2017, το 99% βρίσκονται στην Κίνα, με την χώρα να συνεχίζει την ταχεία ανάπτυξη. Μόνο η πόλη Σενζέν ανακοίνωσε το 2017 ότι διαθέτει πλέον αμιγώς ηλεκτρικό στόλο 16.000 λεωφορείων.
      Το Bloomberg εκτιμά ότι η αποτροπή κατανάλωσης φυσικού αερίου και ντίζελ θα αυξηθεί φέτος στα 96.000 βαρέλια λόγω των ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας τη σωρευτική χαμένη ζήτηση στα 352.000 βαρέλια ημερησίως από το 2011. Ωστόσο, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αυξάνεται επίσης, αναμένοντας να φτάσει τα 12 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως την ίδια περίοδο. Η έρευνα δίνει μεγαλύτερη σημασία στη μελλοντική εκτίμηση, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη ζήτηση περίπου 6,4 εκατομμυρίων βαρελιών καθημερινά μέχρι το 2040.
    • By Engineer
      Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση έθεσαν από το μεσημέρι (ώρα 15:00) σήμερα ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, κι ο υφυπουργός, Στάθης Γιαννακίδης, το σχέδιο νόμου για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης» σχετικά με την θέσπιση των κανόνων που διέπουν την κατάρτιση, τον συντονισμό, τη διαχείριση, τη χρηματοδότηση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων που χρηματοδοτούνται από τους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
      Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια αυτή διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του συγκεκριμένου νομοθετήματος.
      Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τη Δευτέρα 8 Απριλίου (ώρα 15:00).
      Πηγή: reporter.gr
      Η σελίδα της διαβούλευσης: http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10203

      View full είδηση
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.