Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αναφορά ΤΕΕ για Μηχανικούς ΤΕ κατασκευαστικού τομέα


Pappos

Recommended Posts

Μια ερώτηση...

Η σελίδα του ΤΕΕ κάπου αναφέρει για Προσχέδιο Π.Δ. για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα αποφοίτων ΤΕΙ του κατασκευαστικού τομέα

 

Δηλαδή πρόκειται να βγουν και μηχανικοί μελετητικού τομέα ή μήπως το ΤΕΕ θεωρεί τους μηχανικούς ΤΕ εργολάβους οικοδομών ??

 

Αν είναι έτσι να τους γράφει στο ΤΕΕ σαν εργολάβους και να τους δίνει δώρο μυστρί, σφυρί και ποδιά για τα καρφιά.

 

(Η ποδιά δεν έχει ουδεμία σχέση με την ενδυμασία των ελευθεροτεκτόνων)

 

Θα ήθελα τεκμεριωμένη απάντηση σας παρακαλώ από τους συντρόφους του ΤΕΕ.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 37
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Η πιο τεκμηριωμένη απάντηση βρίσκεται στο ρόλο που έχει παίξει το ΤΕΕ εδώ και χρόνια για το εν λόγω θέμα. Και ο ρόλος αυτός είναι η συστηματική προσπάθεια συκοφάντησης και απαξίωσης τόσο των ιδρυμάτων όσο και των αποφοίτων τους. Προφανώς και δεν υπάρχουν "απόφοιτοι ΤΕΙ του κατασκευαστικού τομέα" όπως δεν υπάρχουν και απόφοιτοι ΤΕΙ υπομηχανικοί ή εργοδηγοί. Η φραστική αυτή αστοχία όμως, αποτελεί ένα μικρό μόνο ολίσθημα του ΤΕΕ αν αναλογιστεί κανείς όλα τ' άλλα που έχει πει κατά καιρούς για τους πτυχιούχους μηχανικούς.

Link to comment
Share on other sites

Μάλιστα...και γιατί αυτή η στάση του ΤΕΕ απέναντι στους μηχανικους ΤΕ ?

 

Γιατί δεν τους δέχεται ???

 

edit: άκυρο η απάντηση. Εσύ δεν είσαι του ΤΕΕ. Συγνώμη GeorgeS... αλλά θέλω απάντηση από μέλη του ΤΕΕ.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν τμήματα στα ΤΕΙ που είναι του κατασκευαστικού τομέα και τμήματα που δεν είναι. Τμήματα των ΤΕΙ που δεν είναι του κατασκευαστικού τομέα είναι των πχ "Τουριστικών Επαγγελμάτων", "Κλωστοϋφαντουργίας", "Τεχνολογίας Ήχου & Μουσικών Οργάνων" κ.λπ.

Πρότεινε εσύ καλύτερη λέξη αντί της "κατασκευαστικού".

Μήπως "Τεχνικού", "Οικοδομικού", "Έργων Υποδομής", κάποια άλλη;

 

Καλά, το τμήμα ΤΕΙ "Κλωστοϋφαντουργίας" του ΤΕΙ Πειραιά που ανήκει στη "Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών" (ΣΤΕΦ), είναι ανώτατη εκπαίδευση; Έχει και 7 εξάμηνα σπουδών με μαθήματα (μαθηματικά, φυσική, χημεία, θερμοδυναμική κ.λπ.) και ένα 8ο με πτυχιακή.

Έχουμε χάσει εντελώς την μπάλα όταν βαφτίζουμε ένα τμήμα μ' αυτό τον τίτλο "Ανώτατο".

Και οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Χημικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Ηλεκτρολόγοι Τεχνολογικής Εκπαίδευσης τι θα κάνουν, μόνο με οικοδομές θα ασχολούνται; Σε μια βιομηχανία όπως η κλωστοϋφαντουργική δεν μπορούν να απασχοληθούν;

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα αγαπητέ μου φίλε Χαρη.

 

Προτιμώ το τομέα "Δομοστατικών" και τον τομέα "Υποδομής". Αυτά για περί "κατασκευαστικού".

 

Μετά δεν απαντήθηκε η ερώτησή μου γιατί το ΤΕΕ δεν δέχεται τους συναδέλφους μηχανικούς. Είμαι περίεργος να μάθω.

 

Εννοείται κάτι ΤΕΙ "Κλωστοϋφαντουργίας" και τετοια αστεία πρέπει να κλείσουν όπως και κάτι αστεία τμήματα πανεπιστημίων.

 

Επειτα θα ήθελα να μάθω που μας κατατάσει το ΤΕΕ. Σε ποια βαθμίθα εκπαίδευσης.

Link to comment
Share on other sites

Εννοείται κάτι ΤΕΙ "Κλωστοϋφαντουργίας" και τετοια αστεία πρέπει να κλείσουν όπως και κάτι αστεία τμήματα πανεπιστημίων.

 

Δηλαδή, κατά τη γνώμη σου μεταξύ του Διπλωματούχου και του εμπειροτέχνη δεν υπάρχει καμία βαθμίδα κατάρτισης;

Ο κατασκευαστικός κλάδος (αν μπορεί με αυτό τον όρο να περιγράφει το σύνολο των δραστηριοτήτων των μηχανικών) είναι ο μόνος που έχει καταφέρει να έρθει σε τέτοια σύγχυση. Δεν ξέρω πως και από πότε ξεκίνησε, αλλά αν ρωτήσετε παλαιότερους θα σας πουν πως το επάγγελμα του εργοδηγού, για παράδειγμα, κάποτε έχαιρε σεβασμού. Αν παρακολουθήσετε ντοκιμαντέρ στον τομέα των κατασκευών θα δείτε τεχνικούς οι οποίοι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους μηχανικούς δίπλα τους και παρόλα αυτά είναι εμφανές ποια η θέση και ο ρόλος ποιανού. Από πότε εμείς (οι Έλληνες) αποφασίσαμε να περάσουμε στην απαξίωση ένα τεράστιο μέρος του κλάδου δεν το κατάλαβα. Γιατί το να είσαι τεχνικής εκπαίδευσης θεωρείται προσβολή;

 

Για μένα απλά πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε πως ο καθένας μας έχει κάποια όρια (αντοχής, ευφυΐας, ικανότητας, αφοσίωσης) και αυτά πρέπει να σε οδηγούν σε ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης και απόκτησης επαγγελματικών δικαιωμάτων και όχι το ότι στα 17 πέρασες σε μια σχολή. Αλλά αυτό μπορεί να ελεγχθεί μόνο μέσα από ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα με πολλούς εισακτέους γενικής κατεύθυνσης και λίγους απόφοιτους ειδικής.

 

Ξέρω ότι με αυτό που θα πω θα παρεξηγηθούν πολλοί από εσάς, αλλά ναι δεν θεωρώ την κατάρτιση των Τ.Ε. ανάλογη των αποφοιτών πολυτεχνικών σχολών.

Μη μου πείτε πως στα μηχανογραφικά σας τις είχατε πρώτες;! Για μένα αυτό από μόνο του είναι ένας διαχωρισμός και ο στρουθοκαμηλισμός δεν ωφελεί κανέναν.

Μην ακούσω «δεν γνωρίζεις τι μαθήματα κάνουμε» γιατί το μάθημα δεν προσδιορίζεται από τον τίτλο του αλλά από την φύση του, το βαθμό των απαιτήσεων του και τον τρόπο διδασκαλίας του (μαθηματικά κάνεις σε όλο το δημοτικό, δεν κάνεις όμως τα ίδια).

 

Επίσης, καθώς, τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕ απορρέουν από ένα Βασιλικό Διάταγμα (διορθώστε με αν κάνω λάθος), όσες σχολές (βλ. Διακοσμητική, Αποκαταστάσεις) δεν υπήρχαν τότε, δεν έχουν σήμερα κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Και εκεί γίνεται πολύ καλή δουλεία μέσα στα ΤΕΙ. Δεν είδα κανέναν να κόπτεται για αυτά τα παιδιά. Δηλαδή, ο Διακοσμητής δεν θα μπορούσε να υπογράψει άδεια χρωματισμού όψεων ή διαρρυθμίσεων;

 

Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλοί Τ.Ε. που ακριβώς επειδή αγαπούν και πιστεύουν αυτό που κάνουν, κάνουν δουλειά πολύ υψηλού επιπέδου και Διπλωματούχοι για κλάματα. Με ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα θα μπορούσαμε όλοι να έχουμε οδηγηθεί σε καλύτερες επιλογές και κατά συνεπεία σε ένα καλύτερο εργασιακό σύστημα, καλύτερο για τους επαγγελματίες όπου ο καθένας θα κάνει τη δουλειά του και όχι λίγο από όλα και καλύτερο για την αγορά στην οποία θα παρέχονται υψηλές υπηρεσίες.

 

Ας μην κρυβόμαστε, το θέμα δεν είναι η επιστημονική κατάρτιση αλλά το μοίρασμα της οικονομικής πίτας. Αν είχαμε όλοι αξιόλογες απολαβές, κανένας δεν θα έβαζε το κεφάλι του στον τορβά να υπογράφει πράγματα (κυρίως στατικά) που κατά βάθος ξέρει ότι δεν μπορεί να τεκμηριώσει. Και εδώ πάλι έχω να πω πως κατά τη γνώμη μου πρέπει να γίνουν αλλαγές. Γιατί ένα μεταλλικό βιομηχανικό κτήριο 2000τ.μ. βγάζει αμοιβή Αρχιτεκτόνικών (μ & ε) 24000 ευρώ και Στατικών 12000ευρώ. Ποιανού η συμβολή είναι μεγαλύτερη, σας ρωτώ;!

 

Άνοιξα πολλά κεφάλαια και βγήκα εκτός θέματος... Αλλά τίποτα δεν είναι στέκεται μόνο του.

Σαν Αρχιτέκτων Μηχανικός αυτό που θα ήθελα να δω μια μέρα, είναι γραφεία με τουλάχιστον τέσσερις Διπλωματούχους μηχανικούς μέσα και ανάλογο υποστηρικτικό προσωπικό (το οποίο να αμείβεται σωστά και όχι ψυχούλα) από τις ανάλογες σχολές. Μόνο έτσι πιστεύω πως μπορούμε να αναλαμβάνουμε έργα και να τα παραδίδουμε ολοκληρωμένα στην πόλη και να κάνουμε όλοι τη δουλειά μας σωστά και με οικονομικές συνθήκες καλύτερες και για εμάς και για τους πελάτες.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

dada δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τα γραφόμενά σου. Έτσι είναι όπως τα γράφεις.

Link to comment
Share on other sites

Στη Γερμανια Pappo παντως κατασκευαστη σε θεωρουν, βεβαια στο Ελλαδισταν οτι δηλωσεις εισαι, με 7 εξαμηνα αμφιβολων σπουδων απαιτεις πληρη δικαιωματα σε μελετες και κατασκευες. Και αν δεν ειναι αμφιβολης ποιοτητας οι σπουδες σου παρακαλω παραθεσε μας το προγραμμα σπουδων της σχολης σου.

Κατα τα αλλα ειχε γινει ενα θεμα παλιοτερα στο ΤΕΕ αν πρεπει να φερετε το τιτλο του μηχανικου γενικοτερα καθως παραπλαναται το κοινωνικο συνολο, δε γινεται να εχουν τον ιδιο επαγγεματικο τιτλο αποφοιτοι διαφορετικων σχολων με διαφορετικη καταρτιση, αλλα για λογους μαλλον κοινωνικης ειρηνης και καλης θελησης δε προχωρησε. Κακως κατα τη γνωμη μου καθως βημα δε κανετε πισω σε τιποτα: τωρα σε ενοχλει το ''κατασκευαστικου τομεα''Συνεχιστε να προσβαλετε ολο τον κλαδο των διπλωματουχων, το φορεα που μας εκπροσωπει, τις πολυτεχνικες σχολες και τον κοπο ολων οσων φοιτουν σε αυτες. Ιδιαιτερα εσυ.

Διαλογος θα γινει με τους ψυχραιμοτερους, αυτους που θελουν καλυτερη παιδεια στην Ελλαδα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

με 7 εξαμηνα αμφιβολων σπουδων απαιτεις πληρη δικαιωματα σε μελετες και κατασκευες. Και αν δεν ειναι αμφιβολης ποιοτητας οι σπουδες σου παρακαλω παραθεσε μας το προγραμμα σπουδων της σχολης σου.

 

Τι θα πει αμφίβολες σπουδές! Και εγώ αν δούλευα μάγειρας αμφίβολες σπουδές θα είχα κάνει!!!!!

Άλλο να υποτιμάμε και άλλο να προσδιορίζουμε επακριβώς τα μεγέθη.

Link to comment
Share on other sites

Όσο και να μην θέλω να συμμετέχω (γιατί πάντα μου ανεβαίνει η πίεση και είμαι νέος ακόμα) κάτι τέτοια βλέπω και αναγκάζομαι. Από πότε ο δομοστατικός στην Γερμανία θεωρείται μόνο κατασκευαστής; Βέβαια εδώ χρειάζεται και η συνδρομή της bricoudi μιας και εργάστηκε εκεί. Ποιές σπουδές είναι αμφίβολης ποιότητας όταν η αξιολόγηση των τμημάτων ΑΤΕΙ που έγινε τον Μάρτιο έθεσε ως μόνο ουσιώδες πρόβλημα την καθυστέρηση στην αποφοίτηση;

 

Το ΥΠΕΠΘ σε όλη τη νομολογία μάς αποκαλεί Πτυχιούχους Μηχανικούς Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Το ΥΠΕΧΩΔΕ το ίδιο. Το ΤΕΕ ως τί λειτουργεί όταν προσπαθεί να αποσείσει από εμάς τον τίτλο του μηχανικού; Ως "τεχνικός σύμβουλος" του κράτους; Αν δεν κάνω λάθος ο όρος "τεχνικός σύμβουλος" αναφέρεται σε κάποιον ο οποίος είναι ικανός να συμβουλεύει σύμφωνα με τις γνώσεις του. Έκανε ποτέ το ΤΕΕ αξιολόγηση τμημάτων για να αποφανθεί ποιές σχολές δικαιούνται να βγάζουν μηχανικούς και ποιές όχι; Έχει τα προσόντα για να το κάνει; Μιας και το έφερε η κουβέντα, μιλάμε για το ΤΕΕ του οποίου ο πρόεδρος αποφοίτησε από σχολή διάρκειας 7 εξαμήνων, έτσι;

 

Όσο δε για το ποιός προσβάλλει ποιόν μην αγχώνεσαι αγαπητέ και το ΤΕΕ δεν χάνει ποτέ την ευκαιρία να αναφερθεί και στους "κακούς τεχνολόγους που μόνο ζημιά έχουν κάνει σε αυτήν την χώρα". Αλλά αυτό το "ο διάλογος θα συνεχιστεί με τους ψυχραιμότερους" ήταν όλα τα λεφτά! Εννοούνται ως ψυχραιμότεροι ποιοί; Αυτοί που σε οποιαδήποτε πρόταση του ΤΕΕ δεν θα αντισταθούν; Ή αυτοί που θα συμφωνήσουν ότι κακώς οι πτυχιούχοι μηχανικοί φέρουν τον τίτλο του μηχανικού;

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.