Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ερώτηση για άνοιγμα παραθύρου σε τοίχο ημι-υπογείου


 

Recommended Posts

Καλησπέρα συνάδελφοι και καλή χρονιά!

Είμαι νέος μηχανικός και θα ήθελα τη γνώμη σας για μια απαίτηση πελάτη.

Μου ζητήθηκε αν είναι δυνατό να ανοιχτεί παράθυρο (ίδιων διαστάσεων με τα διπλανά παράθυρα) στον τοίχο του ημι-υπογείου που φαίνεται στα σχήματα. 

Η ερώτησή μου είναι αν όντως είναι δυνατό να γίνει - και αν απαιτείται εκ νέου στατική μελέτη.

Κάθε γνώμη καλοδεχούμενη. Ευχαριστώ πολύ!

 

ΤΟΜΗ:

image.thumb.png.5bc661fbb6186e89173671d9c7a96534.png

 

ΚΑΤΟΨΗ:

image.thumb.png.cd56fd43e86faa5c3a50ad5a8c1d0a68.png

Link to comment
Share on other sites

Αν ο όρος "τοίχος" = "τοιχίο υπογείου", προσωπικά θα το έκανα ενημερώνοντας βέβαια την οικοδομική άδεια.

Και λέω θα το έκανα διότι στατικά το υπόγειο είναι θεωρητικά αμετάθετο (δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες για το τι απαιτείται για να είναι αμετάθετο διότι μάλλον θα σε μπερδέψω). 

Ό,τι κάνεις όμως διαφορετικό των προβλέψεων των εγκεκριμένων της Οικ. Αδείας σχεδίων, πρέπει να ενημερώσεις το φάκελο αυτής.  

Link to comment
Share on other sites

22 ώρες πριν, Geostavrak said:

Καλησπέρα συνάδελφοι και καλή χρονιά!

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να ελέγξεις είναι, αν στο συγκεκριμένο σημείο, υπάρχει υποστύλωμα. Αν ναι, ξεχνάς το παράθυρο.

Κατά δεύτερον, υπάρχει το θέμα στατικής επάρκειας της δημιουργούμενης δοκού (πρέκι), μιας και το άνοιγμα δεν έχει προβλεφθεί. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να ενημερώσεις τους ιδιοκτήτες, ώστε να μην πάρεις πάνω σου το ρίσκο. Ειδικά όταν μελέτη κι επίβλεψη έχουν γίνει από άλλο μηχανικό. Η απάντησή σου θα είναι σαφής και κατηγορηματική: Δεν αναλαμβάνεις καμία ευθύνη, διότι δεν ξέρεις πώς έχει κατασκευαστεί. Επίσης, τους ενημερώνεις ότι η οποιαδήποτε επέμβαση θα πρέπει να γίνει με αδιατάρακτη κοπή. Εννοείται ότι, όσο κι αν σε πιέσουν, δεν θα επιβλέψεις οποιαδήποτε εργασία.