Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σχέση μελέτης-κατασκευής


 
dratsiox

Recommended Posts

Ξεκινάω ένα νέο νήμα για να συζητήσουμε τη σχέση μελέτης -κατασκευής και τα προβλήματα που δημιουργουνται από τις ελλιπείς μελέτες ή τη μη σωστή εφαρμογή κατά την κατασκευή.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι τα περισσότερα προβλήματα δημιουργούνται όταν οι μελετητές δεν έχουν καλή σχέση με το εργοτάξιο (για να το πω ευγενικά) και προτείνουν λύσεις δύσκολα εφαρμόσιμες. Βέβαια όλα γίνονται αλλά.........

Από την άλλη όταν δεν γίνεται σωστός έλεγχος και σωστή επίβλεψη ο κατασκευαστής μπορεί να κάνει και πάρτι! Λείπει ο γάτος και χορεύουν τα ποντίκια!

Link to comment
Share on other sites

Ο μελετητής που βγάζει μελέτη με οπλισμό σε πλάκα Φ10/17.0 ή Φ8/16 πολύ απλά δεν ξέρει από κατασκευή. Ειδικά στην πλάκα πάντα υπολογίζουμε άρτιο αριθμό γιατί για παράδειγμα το /12.5 θα τραβήξει ο μάστορας με κιμωλία ανά 25cm και εκεί θα περνά τα ίσια και τα σπασίματα.

 

Υπάρχουν πολλά ακόμα, αλλά εγώ τους καταλαβαίνω αυτούς τους μελετητές μόνο από το σχέδιο. Και φυσικά δεν είναι καλοί μηχανικοί γιατί αυτά που κάνουν δεν εφαρμόζονται στην πράξη.

 

Άλλο παράδειγμα, σε υποστύλωμα 25 έρχονται από δοκό 4Φ16 και από το υποστύλωμα Φ20 (άσε τους συνδετήρες...)

Άσε που δεν μπορούν να περάσουν τα σίδερα...μετά πως θα σκυροδετήσουν...φωλιές για χελιδονάκια κάνουνε...

 

Υπάρχουν πολλά ακόμα που τώρα δεν λέω γιατί αρχίζει ήδη η πίεση μου και ανεβαίνει...

 

Αλλά όπως έχω πει...ας έχεις και Dr. Dr. Dr... και άλλα ειδικά special effect...στον ξυλότυπο θα φανεί ότι δεν ξέρεις..δεν νιώθεις πως να το κάνουμε τώρα...

 

Πολλοί λύνουν ολοκληρώματα, διαφορικές και άλλα τέτοια καλούδια...αλλά δεν σημαίνει ότι μπορείς να βγάλεις και σωστό ξυλότυπο...βγάλε τα papers και παίξε με το MatLab να χαίρεσαι, αλλά μην βγάζεις ξυλοτύπους....θα πέσει τόσο γέλιο από τα μαστόρια που δεν θα σε παίρνουν στα σοβαρά...

 

Οι καλοί μηχανικοί το έχω πει χίλιες φορές...καλή θεωρητική κατάρτιση και παράλληλα καλή εφαρμογή στην κατασκευή.

 

Και το τελευταίο δεν μαθαίνεται στους Η/Υ και στα προγραμματάκια C++ και MatLab...

Link to comment
Share on other sites

Το προβλημα προφανώς δε βρίσκεται μόνο στα οικοδομικά έργα - φέρων οργανισμός, αλλά και στα αρχιτεκτονικά, μηχανολογικά κλπ κλπ. Πιστεύω ότι είναι εν μέρει πρόβλημα των σχολών εν μέρει, οι οποίες ναι μεν προσφέρουν γνώσεις (είτε θεωρητικές, είτε πρακτικές, είτε και τα δύο σε οποιαδήποτε αναλογία), όχι όμως συγκεντρωμένες ώστε ό,τι μάθει ο φοιτητής από τη σχολή να μπορεί να τα συνδυάσει στην πράξη.

Βέβαια κάποια από αυτά μπορεί να είναι πράγματα που μαθαίνονται, αν κάποιος βγει σε εργοτάξιο για ένα διάστημα, να δει πως δουλεύουν...

Επίσης στην εποχή του υπολογιστή, επικεντρώνονται όλοι στα καθαρά υπολογιστικά και όχι στον ξυλότυπο, αγνοώντας έτσι τα θέματα της κατασκευής.

Εν μέρει είναι και θέμα του συστήματος, που επιτρέπει με μηδενική εμπειρία και μόνος του κάποιος να δουλέψει και να φτιάξει έργα ανεξαρτήτως κλίμακας και σημασίας (τουλάχιστον για τα ιδιωτικά).

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως ένα άλλο πρόβλημα των μελετητών είναι πως δε σκέφτονται πως θα κατασκευαστεί αυτό που έχουν υπολογίσει στην πράξη.Δηλαδή, με ποια σειρά θα πρέπει να γίνουν κάποιες εργασίες.Και μόνο αυτό μπορεί να γλιτώσει τον κατασκευαστή-επιβλέποντα από πολλά προβλήματα.

Από την άλλη, όμως, κάποιοι στο εργοτάξιο θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα και δε μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν γιατί το σχεδίασε έτσι ο συνάδελφος μελετητής.

Σημειώνω πως έχω ασχοληθεί αποκλειστικά με τη μελέτη.

Link to comment
Share on other sites

Γι τον παραπάνω λόγω είναι καλό να αφιερώνουμε λίγο χρόνο παραπάνω στην παρουσίαση βημάτων κατασκευής (μέσω σκίτσων ή έστω περιγραφικά) κάποιων ζόρικων σημείων ώστε να διευκολύνεται ο επιβλέπων και ο κατασκευαστής, γιατί όπως σωστά είπε ο dratsiox είναι πιθανόν να μην καταλάβουν τι είχε στο μυαλό του ο μελετητής...

Link to comment
Share on other sites

θέλω να συμμετάσχω στη συζήτηση αλλά ειναι η πρώτη φορά που μέσω γραπτόυ λόγου δεν μπορώ να εκφραστω για να πω αυτά που θέλω να πω.

απλά θα σας παρακολουθήσω

Link to comment
Share on other sites

εν συντομία:

1. ότι πληρώσεις παίρνεις

2. ότι πληρώνουν δίνεις

3. πάει κάποιος για παπούτσια, ψάχνει σε 5 μαγαζιά, θέλει παθολόγο ρωτάει 4-5 ποιος ειναι καλός, θέλει μηχανικό πάει στο γνωστό του

4. υπάρχει και μελετη εφαρμογής για τις φάσεις και ότι θετε, μεχρι και λεπτομέρειες ξυλοτύπου κλπ αλλά όλοι κάνουν τον μ@...

5. ο ιδιοκτητητης κάνει τον εργολάβο

 

χιλιάδες άλλα πράγματα κατ'εικονα και ομοιωση των πρακτικων που εφαρμόζονται παντού στη χωρα που ζούμε π.χ. ότι δηλώσεις εισαι κλπ

Link to comment
Share on other sites

γενικά συμφωνώ με τον rigid,

αυτό που θέλω να πω εγώ, και ας παρεξηγηθώ,είναι το ότι και η <<κουτσή μαρία>> πήρε ένα κονσερβέ στατικό πρόγραμμα και το ξέσκισε!! - όμως το μεγάλο κρίμα το έχουν οι κατασκευαστές ,μηχανικοί και μή, που και για 100ε διαφορά ..διαλέγουν στατικό μελετητή.Φυσικά υπάρχουν και οι σωστοί μελετητές και κατασκευαστές, αλλά δεν μιλάμε τώρα γι'αυτούς.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.