GTnews Δημοσιεύτηκε July 7, 2025 at 11:30 πμ Δημοσιεύτηκε July 7, 2025 at 11:30 πμ Μέχρι το 2030, σύμφωνα με την EY, οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα φιλοξενούν πάνω από 50 εκατομμύρια EVs, καλύπτοντας το 15% του συνολικού στόλου. Σύμφωνα με την ΕΥ, το μέλλον της ηλεκτροκίνησης δεν θα εξαρτάται μόνο από την ταχύτητα της διείσδυσης της, αλλά κυρίως από το πώς και πότε φορτίζονται τα οχήματα αυτά - και ακόμη περισσότερο, από τη δυνατότητα να επιστρέφουν ενέργεια στο δίκτυο (Vehicle-to-Grid -V2G). Όπως ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), η πρόσφατη μελέτη της EY και της Eurelectric, με τίτλο “Plugging into potential: unleashing the untapped flexibility of EVs”, αποτυπώνει τις δυνατότητες, που προσφέρει η έξυπνη φόρτιση και η αμφίδρομη διαχείριση ενέργειας. Μέσω αυτών, όχι μόνο μειώνεται το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) για τον καταναλωτή έως και 20%, αλλά καθίσταται δυνατή και η αποσυμφόρηση των δικτύων, με εξοικονόμηση €4 δισ. ετησίως για τους διαχειριστές. Η οικονομία κλίμακας είναι εμφανής: η έξυπνη φόρτιση επιτρέπει στα EVs να απορροφούν ενέργεια, όταν το κόστος είναι χαμηλό ή όταν υπάρχει πλεόνασμα από ΑΠΕ. Αντίστοιχα, η τεχνολογία V2G επιτρέπει την επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο, όταν υπάρχει αιχμή ζήτησης. Αυτό οδηγεί σε μείωση των επενδύσεων σε υποδομές και καλύτερη διαχείριση ενός συστήματος, που αναμένεται να δει τη συνολική του ζήτηση να ξεπερνά τις 4.500 TWh έως το 2050. Οφέλη Τα οφέλη είναι, επίσης, απευθείας μετρήσιμα για τους οδηγούς. Η μελέτη δείχνει, για παράδειγμα, πως οι ιδιοκτήτες EVs στο Ηνωμένο Βασίλειο μπορούν να μειώσουν το TCO έως και 26%, ενώ στη Γερμανία φτάνει και το 29%. Στο μεταξύ, οι οδηγοί οικογενειακών οχημάτων στη Γαλλία εξοικονομούν 15% ετησίως, με την εξοικονόμηση να αγγίζει τα €1.800 στη Γερμανία για SUV κατηγορία. Τέλος, το smart charging μεταφράζεται σε οικονομικά κίνητρα για τον τελικό χρήστη και ευρύτερα οφέλη για το ενεργειακό σύστημα. Επιπλέον, η μελέτη εκτιμά πως τα EVs μπορούν να καλύψουν το 4% της συνολικής ευρωπαϊκής ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το 2030 - αρκετή για να τροφοδοτήσουν 30 εκατ. νοικοκυριά. Και αν μέχρι το 2040 η τεχνολογία V2G υιοθετηθεί πλήρως, πάνω από το 10% της ετήσιας ενέργειας θα μπορούσε να αποθηκεύεται προσωρινά σε EVs και να επιστρέφεται στο δίκτυο. “Σε μια εποχή που οι αρνητικές τιμές ρεύματος αυξάνονται λόγω ανελαστικής παραγωγής και μειωμένης ζήτησης, η ανάγκη για ευελιξία διπλασιάζεται. Η ευελιξία των EVs όχι μόνο απορροφά το πλεόνασμα από ΑΠΕ, αλλά μειώνει τη σπατάλη ενέργειας, προσφέροντας οικονομικά αποδοτική σταθεροποίηση του συστήματος”, διαπιστώνει η μελέτη της ΕΥ. Τι λένε οι αριθμοί πώλησης Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο πεντάμηνο του έτους ανήλθε στο 15,4%, με τις αντίστοιχες πωλήσεις να ανέρχονται στις 701.089 μονάδες, τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 62% όλων των ταξινομήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση. Συγκεκριμένα η Γερμανία σημείωσε αύξηση 43,2%, το Βέλγιο 26,7%, η Ολλανδία 6,7%, ενώ από την άλλη η Γαλλία σημείωσε μείωση 7,1%. Οι ταξινομήσεις του πρώτου πενταμήνου των υβριδικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας συνολικά το 35,1% της αγοράς, ενώ το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων το πρώτο πεντάμηνο ήταν 38,1%, όταν πέρσι την αντίστοιχη περίοδο το ποσοστό ήταν 48,5%. Από την άλλη οι ταξινομήσεις των plug-in από την αρχή του έτους έφτασαν τις 375.182 μονάδες. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+52,8%) και η Ισπανία (+66,6%). Το πρώτο πεντάμηνο οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 20,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο μεγάλη πτώση (-34,3%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-26,1%), την Ιταλία (-15,4%) και την Ισπανία (-13,3%). Τέλος, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 26,6%, με το ποσοστό των πωλήσεων τον Μάϊο να βρίσκεται στο 9,5%. View full είδηση
gktpgeue Δημοσιεύτηκε July 9, 2025 at 03:52 πμ Δημοσιεύτηκε July 9, 2025 at 03:52 πμ Υπάρχει πολεοδομικό πρόβλημα με το θέμα. Βασικά ο κόσμος δεν έχει γκαράζ στα σπίτια του οπότε σε δημόσιους φορτιστές θα υπάρχουν ουρές. Το να υπάρχουν άπειροι φορτιστές στους δρόμους θα έπαιρνε τουλάχιστον 2 δεκαετίες πιστεύω οπότε πάλι καλύτερα θα ήταν να λυθεί το θέμα πολεοδομικά.
Apollon Δημοσιεύτηκε July 15, 2025 at 08:48 πμ Δημοσιεύτηκε July 15, 2025 at 08:48 πμ Αυτή την στιγμή υπάρχει advantage/disadvantage. Τα όποια οφέλη που υπάρχουν από την κτήση και χρήση των EVs οφείλονται, κυρίως, καθαρά στο γεγονός πως αποτελούν την μειοψηφία των αυτοκινήτων. Τα οφέλη που παρέχονται είναι από τα bonus και επιδοτήσεις που δίνει το κράτος, το οποίο αυτή τη στιγμή τα διαφημίζει για επιτύχει περιβαλλοντικούς στόχους. Μην μπούμε τι διαφημίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και ποιους σκέφτεται (τους πολίτες των πόλεων ή τις αυτοκινητοβιομηχανίες). Ποια τα πλεονεκτήματα όταν δεν θα υπάρχει επιδότηση, στο κόστος αγοράς, χρήσης (τέλη κυκλοφορίας), κτλ κτλ. Όποτε προσωρινά οι κάτοχοι EVs, που σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις είναι συνήθως οι έχοντες την οικονομική άνεση, βρίσκονται σε advantage. Το άρθρο λέει ότι το 2040, θα έχουμε και θα χρησιμοποιούμε τεχνολογίες V2G, δηλαδή το όχημα θα αποθηκεύει και θα δίνει ρεύμα στο δίκτυο? Αυτά είναι λόγια να αγαπιόμαστε. Δηλαδή θα είναι το ηλεκτρικό αμάξι μπαταρία, φόρτισε ξεφόρτισε με όποιο κόστος στη διάρκεια ζωής του? Εδώ τα κινητά σου λέει μην το φορτίζεις όλη των ώρα, μην το έχεις στο 100% κτλ, και θα το κάνουν αυτά στα αμάξια που η μπαταρία κοστίζει το μισό αμάξι? Αναφέρεται σε αριθμούς πωλήσεων. Φυσικά με τις επιδοτήσεις φτάνει η τιμή του EV να είναι ίδια με του θερμικού. Δες όπως διαφορές Κινούμε ηλεκτρικά 2 και 3, διαφορά 5000 στην τιμή. Ποιος αγοράζει τώρα με την ίδια άνεση πλέον ηλεκτρικό? Αναφέρει το άρθρο: "Η οικονομία κλίμακας είναι εμφανής: η έξυπνη φόρτιση επιτρέπει στα EVs να απορροφούν ενέργεια, όταν το κόστος είναι χαμηλό ή όταν υπάρχει πλεόνασμα από ΑΠΕ" Η φόρτιση των EVs, κατά κύριο λόγο γίνεται το βράδυ, σταθμευμένα στις οικίες για πολλές ώρες. Μα δεν ισχυεί πλέον, ότι το βράδυ δεν υπάρχει πλεόνασμα και ότι πλεόνασμα υπάρχει από ΑΠΕ είναι τις ώρες αιχμής (11 με 15?). Αυτές τις ώρες το αυτοκίνητο που βρίσκεται συνήθως σε χρήση? Τέλος πάντων, καλή η διαφήμιση στα ηλεκτρικά αλλά έχει κουράσει. Καλό είναι τα μακροπρόθεσμα σχέδια να μην παίρνονται με μια εντολή Forecast.Linear, σε 30-50 χρόνια μπροστά. Εάν θέλεις να βελτιώσεις την ζωή στη πόλη, ξεκινάς με το να βελτιώσεις την παροχετευτικότητα του δικτύου. Κοινώς να κοιτάξεις να μειώσεις τον χρόνο των διαδρομών. Αυτό συνεπάγεται με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, περισσότερα και καλύτερης ποιότητας μέσα μαζικής μεταφοράς.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα