Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ακρίβεια αποτύπωσης και χάραξης...


Recommended Posts

Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος κάποιο πρακτικό κανόνα-αλγόριθμο ή και πρόγραμμα ( και όχι την μετάδοση μεταβλητοτήτων-συμμεταβλητοτήτων :cry: αν και η απάντηση σε αυτήν κρύβεται... ) που να μπορούμε να γνωρίζουμε τις αποστάσεις των οδεύσεων μας και των στάσεων μας για να πετύχουμε μια ακρίβεια αποτύπωσης της τάξεως Χ cm Σε συνάρτηση με την απόδοση του οργάνου. 'Οπου Χ μεταβλητή.

 

Φυσικά κάνοντας κάποιες παραδοχές... Στην κέντρωση στην σκόπευση κτλ.

 

Γνωρίζω πως υπάρχουν κανονισμοί που αναφέρουν κάποια τέτοια όρια σε συνάρτηση με την κλίμακα . Αλλά είναι πλέον παρωχημένοι .

Link to comment
Share on other sites

φίλε Thomas κατι απλό είναι η ακρίβεια της γωνιομέτρησης και τη απόστασης που δίνει ο κατασκευαστής, από την οποία μπροτείς να υπολογίσεις το σφάλμα στον υπολογισμό ενός σημείου , αλλά όχι και για όδευση όπου τα σφάλματα προσθέτονται σύμφωνα με το νόμο των συμμεταβλητοτήτων.

Δηλαδή αν το όργανο λέει 10cc ακρίβεια και στη γωνιομέτρηση και

+-3 + 3 ppm για την απόσταση τότε σημαίνει ότι για απόσταση 1000μ ο προσδιορισμός έχει σφάλμα μπρος πίσω 0.006μ

και δεξιά αριστερά sin10cc * D = 0.016 μ .

Αν παραδεχτούμε ότι το στήσιμο είναι τέλειο (βέβαια έχουμε και τους αντισταθμιστές).

Τώρα για όδευση πρέπει να υπολογισθεί ο νόμος των συμμεταβλητοτήτων

αλλιώς με ανάλογα με την κρίση σου.

Link to comment
Share on other sites

Πίασ' τ΄αυγό και κούρευτο..

Για ένα όργανο η ακρίβεια μηκών είναι του τύπου Αmm+/-Βppm

Αυτό μας δίνει ότι όσες λιγότερες είναι οι κορυφές της όδευσης τόσο καλύτερα ,αφού με περισότερες στάσεις "χάνεις" πάντα τα Α mm , ασε που η απόσταση είναι μικρότερη σε ευθεία απ΄οτι σε τεθλασμενη οπότε έχεις μικρότερο το S X Bppm.

Μέχρι εδώ καλά.

Στην αποτύπωση όμως παίζει και το γωνιομετρικό σφάλμα του οργάνου.

Μεγαλύτερη απόσταση από στάση σε σημείο ----> μεγαλύτερο σφάλμα.

Για να μην το κουράσουμε στην ακρίβεια παίζει ρόλο και η γεωμετρία του χωρου που θα αποτυπώσεις καθώς και η γεωμετρία της όδευσής σου και γιαυτό δεν μπορούν να μπούν όλα αυτά σε πρακτικό κανόνα που να δωσει αριθμητικά αποτελέσματα. (Υπολογισμός Apriori σφάλματος).

Τελικά κάθε ένας έχει το δικό του "πρακτικό" τρόπο να κάνει τον σχεδιασμό της όδευσής του για να ελαχιστοποιεί το σφάλμα αλλά δεν είναι και "επιστημονικά" τεκμηριωμένος

Link to comment
Share on other sites

ΟΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΠΑΛΑΙΩΜΕΝΕΣ.ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΡΓΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ 70-80.ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΟΤΑΝ ΛΥΝΕΙΣ ΟΔΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΓΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗ ΟΡΙΖΟΝΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΩΝ ΟΔΕΥΣΕΩΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ.ΤΩΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΟΛΑ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΦΑΚΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΣΤΥΛΑΙΟΥΣ, ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΠΟΛΑΠΛΟΥΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΡΑΨΙΜΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ.ΟΣΕΣ ΔΟΥΛΙΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΕΙΤΕ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑ ΕΙΤΕ ΠΡΑΞΕΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΡΩΤΩ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΩ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ προσομοίαζω κάποια πράγματα στο autocad για να δω τι συμβαίνει με την ακρίβεια ... στην λογική που περιέγραψε ο chris .

 

Αλλά μου δημιουργήθηκε το ερώτημα αν έκανα μια ανοιχτή εξαρτημένη όδευση από το ένα άκρο και με διαδοχικές στάσεις έως ποια απόσταση έπρεπε να σταματήσω για να έχω μια αξιοπρεπή ακρίβεια των 5 εκ. Με όργανο π.χ. 10cc ;

 

Ή αλλιώς έως σε ποια απόσταση θα έπρεπε να την δέσω από άλλα τριγωνομετρικά ... Προφανώς τότε θα φαινόταν και τα σφάλματα για κάθε στάση.

Φαντάζομαι με την εμπειρία βγάζεις κάποια συμπεράσματά σε τέτοιες ερωτήσεις . Χωρίς να μπορείς να τεκμηριώσεις το γιατί ... όπως είπε και ο dkako πολύ σωστά .

 

Εξάλλου υπάρχουν

όπως είπα και πριν κάποια όρια αναλόγως κλίμακας αποτύπωσης άρα και ακρίβειας . Τα οποία έχουν ανοχή προς τα πάνω καθώς δε βγαίνουμε πλέον έξω με θεοδόλιχο και σταδίες... Αυτά παλιά στο Α.Π.Θ. ...

 

Αν και με τις διακοπές ρεύματος μου ήρθαν κάτι φλασιές με καρνέ μετρήσεων , θεοδόλιχο ,πεταλούδα και ανάγνωση μετρήσεων ... Ούτε στο χειρότερο μας εφιάλτη ...

:P :P

Link to comment
Share on other sites

Ξέχασα να πω για το σφάλμα στον κατακόρυφο κύκλο το οποίο είναι και το πιο σημαντικό αλλά απαλείφεται με ανάγνωση σε δύο θέσεις.

Αυτό φέρει μεγάλο σφάλμα στο μήκος.

 

Παρακαλώ Τοποσατ να γράφεις σε μικρά γράμματα

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να είμαι τοπογράφος, αλλά επειδή έχω ασχοληθεί αρκετά με τοπογραφικά, γνωρίζω ότι οι μεγάλες απώλειες είναι επό το στήσιμο και όχι από το όργανο. Επίσης, από την εμπειρία, όταν έχεις μεγάλες αποστάσεις μεταξύ στάσεων και όταν φυσάει αέρας, αυξάνει ραγδαία το σφάλμα. Ο αέρας επηρεάζει τον στοχοφόρο στην μέτρηση στάσης. Με τρίποδο στόχου μειώνεται αυτό το σφάλμα.

 

Για τεταμένη όδευση (γωνίες ~200g) έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Νομίζω ότι μια όδευση για μέτρηση δρόμου π.χ. 5-6 km πρέπει οπωσδήποτε να είναι πλήρως εξαρτημένη (τριγωνομετρικά αρχής και τέλους).

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.