Μετάβαση στο περιεχόμενο

Γεωδαιτικά GPS και Πολιτικοί Μηχανικοί


Recommended Posts

Με τη λογική σου spy . Αφαιρώντας μαθήματα τοπογράφων και άλλων ειδικοτήτων, 4 χρόνια φτάνουν και σένα και σε περισσεύουν κιόλας.

 

Μιας και πλέον υπάρχουν οι τοπογράφοι να ασχολούνται με τα τοπογραφικά και να αφήνουν εσένα απερίσπαστο στα στατικά σου.

Link to comment
Share on other sites

Όσο τα επαγγελματικά δικαιώματα του ενός μπαίνουν στα χωράφια του άλλου αυτό θα γίνεται. Εφόσον σαν ΠΜ έχω το δικαίωμα της σύνταξης και υπογραφής τοπογραφικών διαγραμμάτων και σταθμό θα πάρω και gps. Το αν κάνω θα απόσβεση και με τι μεγέθους έργα αυτό είναι θέμα προσωπικής οικονομοτεχνικής μελέτης. Αν π.χ. ένα διπλόσυχνο κάνει 16.000 και πάρω τα 8.000 από επιδότηση, δεν θα κάνω απόσβεση με 10-20 "μικρά" τοπογραφικά? Τι χρειάζεται δηλαδή, να χαράξω την Αττική οδό για να αποσβέσω?

Link to comment
Share on other sites

Με τη λογική σου spy . Αφαιρώντας μαθήματα τοπογράφων και άλλων ειδικοτήτων 4 χρόνια φτάνουν και σένα και σε περισσεύουν κιόλας.

 

Μιας και πλέον υπάρχουν οι τοπογράφοι να ασχολούνται με τα τοπογραφικά και να αφήνουν εσένα απερίσπαστο στα στατικά σου.

 

Μπα δε νομίζω , πολιτικοί , μηχανολόγοι και ηλεκτρολόγοι ίσως να χρειάζονται και παραπάνω χρόνια.Αυτό μπορείς να το καταλάβεις από την πληθώρα μεταπτυχιακών που υπάρχουν για τις αντίστοιχες σχολές.

Επαναλαμβάνω ότι σέβομαι τη δουλειά σας και για τοπογραφικά παίρνω τοπογράφο αλλά διαφωνώ στο ότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε.

Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθημάτων αλλά αντικειμενικότερο κριτήριο είναι η ύλη και ο όγκος κάθε μαθήματος.Μπετόν Ι δεν είναι το ίδιο σε αρχιτέκτονες ,πολιτικούς και τοπογράφους.

Στο εργοστάσιο μεταλλικών κατασκευών που δούλευα τις αποτυπώσεις αγκυρίων τις έκαναν μηχανολόγοι και κάποια πιο μικρά εργοστάσια έχουν απλούς Αλβανούς εργαζομένους τους που τους έχουν για αυτή τη δουλειά και οι οποίοι δεν έχουν κανένα θεωρητικό υπόβαθρο.

Link to comment
Share on other sites

Λες και το θέμα απόσβεσης δεν αφορά τους τοπογράφους ;

 

Και φυσικά θέμα του καθενός είναι αν θα κάνει ή όχι .

Γούστο του και καπέλο του να μην κάνει και ποτέ . Αν δεν ενοχλεί αυτόν γιατί να απασχολεί εμάς .

Link to comment
Share on other sites

Θωμά αναφέρομαι στην άποψη του 1ου ποστ, ότι δηλ. για να αποσβέσει ο ΠΜ το gps πρέπει να κάνει "μεγάλες" δουλειές ειδικότητας τοπογράφου. Σε αυτό έχω ένσταση.

 

Για να λέμε και το σωστό βέβαια, επειδή πέφτουν στα χέρια μου κατά καιρούς πάρα πολλά τοπογραφικά συναδέλφων όλων των ειδικοτήτων, τα διαγράμματα των τοπογράφων είναι συνήθως (το τονίζω για να μην παρεξηγηθώ) πολύ πληρέστερα από των ΠΜ, συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντος ;)

Link to comment
Share on other sites

Δε διαφωνούμε Αλέκο .

 

Απλά εννόησα πως ούτε εμείς έχουμε εύκολη υπόθεση την απόσβεση . Δεν κυκλοφορούν τόσες πολλές μεγάλες δουλειές επιτέλους και για μας.

 

Μακάρι να κυκλοφορούσαν να μην αναρωτιόμαστε γιατί αγοράζετε GPS και πως θα τα αποσβέσετε . Λες και μας έπιασε ο πόνος !!!

Link to comment
Share on other sites

[ Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθημάτων αλλά αντικειμενικότερο κριτήριο είναι η ύλη και ο όγκος κάθε μαθήματος.Μπετόν Ι δεν είναι το ίδιο σε αρχιτέκτονες ,πολιτικούς και τοπογράφους.

 

Μα ούτε η τοπογραφια είναι ίδια σε Πολιτικούς και στους Τοπογράφους.Στους Τοπογράφους ( Εγώ ημουν στο Α.Π.Θ) είναι πολυ πιο δύσκολη απο ότι στους Πολιτικούς Μηχανικούς.

Κατα την γνώμη μου ο Πολιτικός μηχανικός έχει βασικές γνώσεις Τοπογραφίας που είναι απαραίτητες για οποιοδήπότε μηχανικό .....και τίποτα παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Οπως είπε ο συνάδελφος Alex, τα πάντα είναι θέμα επαγγελματικών δικαιωμάτων, και όχι υπόβαθρου. Το υπόβαθρο αποκτάται και με διάβασμα εάν έχει κάποιος συνάδελφος πολιτικός τόοοση κάψα να μάθει τα ...μυστικά της τοπογραφίας...

Το θέμα είναι ότι μπορεί να υπογράψει πρακτικά, ό,τι υπογράφουμε κι εμείς. Και δεν το λέω με εμπάθεια, πως θα έπρεπε να γίνει σαφής διαχωρισμός δικαιωμάτων, αλλά σε μια αγορά που η κατάσταση στα τοπογραφικά εχει φτάσει σε μαλλιοτράβηγμα μεταξύ τοπογράφων, αρχιτεκτόνων, πολιτικών μηχανικών, δημοσίων υπαλλήλων ανεξαρτήτου ειδικότητος με σφραγίδες αλλων (ζωντανών ή νεκρών 8-) ), δασολόγων κ.ο.κ., πως μπορούμε να αμυνθούμε ως κλάδος και να περιχαρακώσουμε το δικαίωμά μας στην εργασία? Και ας μην αρνηθούμε πως το "ψωμί" του ελεύθερου επαγγελματία τοπογράφου (από όσο έχω καταλάβει καθώς είμαι νέος - συγχωρέστε με αν προτρέχω) είναι τα ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ.

Link to comment
Share on other sites

Δεν μιλάω για πιο εξειδικευμένα πράγματα αλλά για ένα τοπογραφικό ενός γηπέδου.Στοιχηματίζω ότι και οι δύο αν κάνουμε μια αποτύπωση η απόκλιση θα είναι <1cm.

 

Αν ήμουνα στη θέση σου δεν θα έβαζα στοίχημα γι' αυτό. Πάλι μπερδεύεις την επιπεδομετρία με τη γεωδαισία.

Άλλο το "μέτρημα" που έγραψα ειρωνικά πριν και άλλο η αποτύπωση που γίνεται στην επιφάνεια της γης και το ζητούμενο που είναι η ορθή απόδοση της σε έναν χάρτη, σε ένα επίσημο datum.

 

Επαναλαμβάνω ότι σέβομαι τη δουλειά σας και για τοπογραφικά παίρνω τοπογράφο αλλά διαφωνώ στο ότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε.

Συμφωνώ μαζί σου σχετικά για τον αλληλοσεβασμό.

Όμως, τα στατικά και τις μεταλλικές κατασκευές που έχω για υδραυλικές μελέτες τα δίνω σε πολιτικό μηχανικό - παραδέχομαι ότι δεν μπορώ να τα κάνω αλλά ούτε έχω και το χρόνο να μάθω γι' αυτούς τους τομείς της επιστήμης ανεξαρτήτως μαθημάτων που έκανα και σε αντίθεση μ' εσένα που θεωρείς τον εαυτό σου υπερ-επιστήμονα.

 

Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθημάτων αλλά αντικειμενικότερο κριτήριο είναι η ύλη και ο όγκος κάθε μαθήματος.Μπετόν Ι δεν είναι το ίδιο σε αρχιτέκτονες ,πολιτικούς και τοπογράφους.

 

Μα με αυτά που γράφεις αυτοαναιρείσαι. Η διαφορά μας είναι ότι εμείς έχουμε γνώσεις γεωδαισίας οι οποίες είναι απαραίτητες για τη σύνταξη ενός τοπογραφικού ενώ εσείς δεν τις έχετε ούτε επιφανειακά.

 

 

Μα αυτό ακριβώς πιστεύω ότι δε χρειάζονται 5 χρόνια για τη σχολή Α.Τ.Μ.

 

Χρειάζονται γιατί υπάρχει και ο υδραυλικός και ο συγκοινωνιακός τομέας με τους οποίους μάλιστα, κατά τη γνώμη μου, οι Τοπογράφοι έχουν μεγαλύτερη σχέση λόγω καλύτερης αντίληψης του αναγλύφου. Αλλά και εμβάθυνση στους κλασσικούς τομείς γεωδαισίας, φωτογραμμετρίας κλπ

 

Κλείνοντας θεωρώ ότι οι μηχανικοί του πολυτεχνείου γενικότερα θα έπρεπε να έχουν κλιμακούμενα επαγγελματικά δικαιώματα μόνο σε δύο τομείς (αντίστοιχους του ΥΠΕΧΩΔΕ) βάσει κατεύθυνσης σπουδών και πιστοποιημένων γνώσεων και εμπειρίας. Αυτό που έγραψε συνάδελφος ότι νέος μηχανικός σε επίπεδο ιδιωτικού έργου μπορεί να υπογράψει τη γέφυρα Ρίο - Αντίρριο είναι χαρακτηριστικό και εντελώς παράλογο.

Link to comment
Share on other sites

@Kasvan Δε θυμάμαι τους συγγραφείς αλλά για τις Γεωδαισίες είχαμε ένα μαύρο και μπλε βιβλίο.Το βιβλίο του Beton I στη Θεσσαλονίκη ήταν διαφορετικό για Αρχιτέκτονες,Πολιτικούς και Τοπογράφους (άσε που υπάρχουν 3 στο κορμό).

Είχαμε και εργασίες στις Γεωδαισία σε αγροτεμάχια (και όχι στο χώρο του Πολυτεχνείου που κάνουν τώρα) και φυσικά όχι μόνο στο επίπεδο.Αυτό που λες για το datum το κατανοώ απολύτως.

Αν δεχτώ τα τοπογραφικά σχέδια να τα υπογράφουν μόνο τοπογράφοι θα αρνηθείτε κι εσείς τα δικαιώματα σας να υπογράφετε διώροφα ;

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.