Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ενανθράκωση με διάβρωση


 

Recommended Posts

Δεν διαφωνώ για το σκυρόδεμα αλλα σίγουρα γνωρίσω οτι στην Ελληνική αγορά είχαμε επίσημα

 

S220

S400

S500s Tempcore

S500s Vanadus

B500c Tempcore

 

με λίγα λόγια tempcoring μόνο στα 500. Σκέφτηκα και εγώ μην έιναι εισαγωγής αλλά η διαγράμμιση είναι Ελληνική. Το θέμα βέβαια είναι η κλίση στην "ελαστική" περιοχή. Το καβάλημα το έχουμε ξαναδεί και στον S400 μερικές φορές να βγάζουν καλύτερα ή χειρότερα πάντα βέβαια πάνω απο τα ελάχιστα και εξηγείται και απο το άρθρο το οποίο προσπαθώ να απλοποιήσω για να τι εξηγλησω στην sovatzou

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 2,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ναι πράγματι , ο S400s συνήθως παράγονταν κατόπιν παραγγελίας αλλά εφόσον ο έλεγχος και η νομοθεσία ήταν ελλιπής , τους έχω ικανούς να μας πουλούσαν S400s και να μας χρέωναν S500s.

Aν είχε στη μελέτη S500s καλά κάνατε και το συγκρίνατε με εκείνο το ιδεατό διάγραμμα αλλά από το σχήμα της κόκκινης καμπύλης η συμπεριφορά του δοκιμίου μοιάζει με S400s.

Link to comment
Share on other sites

...σας προτείνω δύο - τρία άρθρα περισσότερο εμπεριστατωμένα σχετικά με την μηχανική επίδοση διαφόρων κατηγοριών χάλυβα και τον δείκτη ποιότητας χαλύβων πριν και μετά απο διάβρωση.

 

Προσωπικά προτιμώ το

"The Impact of Corrosion on the Mechanical Behavior of Welded Splices of Reinforcing Steel S400 and B500c" - Ch.Alk. Apostolopoulos, D. Michalopoulos and L. Dimitrov

που, αν και φαινομενικά έχει διαφορετικό αντικείμενο, περιέχει την παρακάτω εξαίσια εικόνα:

 

post-33892-0-79271200-1328717919_thumb.jpg

Representative stress-strain diagrams of noncorroded B500c and S400 and also corroded at various levels S400 steel specimens

 

 

Εδώ μπορείτε να λάβετε μία άμεση εικόνα περί των συνεπειών της διάβρωσης στο διάγραμμα σ/ε. Φυσικά, ξέρω ότι οι περισσότεροι δεν χρειαζόταν να δείτε το συγκεκριμένο διάγραμμα για να κατανοήσετε τις συνέπειες της διάβρωσης στα μηχανικά χαρακτηριστικά του χάλυβα.

 

Το παραθέτω απλά ως χειροπιαστό και τυπικό δείγμα διαγράμματος. Είναι γνωστό ότι η διάβρωση, σημειακή ή μη, δεν προκαλεί γόνατο στον ελαστικό κλάδο της καμπύλης σ/ε. Εξάλλου, καμία ανωμαλία μορφής (φυσική ή τεχνητή, ακούσια ή εκούσια) δεν προκαλεί τέτοιο γόνατο.

 

Τα γόνατα αυτά προκύπτουν συνήθως από ατέλεια της δοκιμής, πχ ολίσθηση της αρπάγης, ολίσθησης αποκόλλησης του μηκυνσιόμετρου κλπ...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

The paper

 

Λοιπον το έβαλα για να καταλάβετε οτι η γωνία της εγκοπής επηρεάζει την διαρροή και σε μερικές φορές την Fracture Toughness ειδικότερα σε μέταλλα με μικρό κόκκο (μαρτενσιτης). Στις περιπτώσεις της διάβρωσης ο προσανατολισμός της εγκοπής είναι τυχαίος και άρα υπάρχει σημαντική αποκλιση λόγω κλασσικού εντατικού πεδίου + λίγο δύσκολο !!! σε σχέση με τα επίπεδα ολίσθησης του κόκκου. ΠΧ το ίδιο φαινόμενο σε S220 θα μας έδειχνε μικρότερη διακύμανση (μεγαλύτερος κόκκος). Αυτό είναι κάτι που γνωρίζουμε σχετικά καλά περίπου 20 χρόνια. Σε γενικές γραμμές θεωρούμε οτι fine grained materials are more sensitive to loading orientations.

 

Και όμως Αλέξη το είδαμε 18 φορές και δεν υπήρχε αστοχία πειράματος (προφανώς θα το είχαμε ακυρώσει).

 

Εξάλλου, καμία ανωμαλία μορφής (φυσική ή τεχνητή, ακούσια ή εκούσια) δεν προκαλεί τέτοιο γόνατο.

 

Εξήγηση!!!!!

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

+1 Αλέξη,

Μα και στη δημοσίευση #1269 παραθέτω την εικόνα 2.12. της σοβατζούς που δείχνει ότι το συμβατικό όριο διαρροής βρίσκεται με παράλληλη μετάθεση και μετά το γόνατο της καμπύλης.

 

κ.Ροδόπουλε δεν καταλαβαίνω αυτή τη λογική

Διάβρωση - Εγκοπές - Άύξηση της αντοχής.

Οι εγκοπές ναι , μειώνουν την αντοχή αλλά όταν έχεις διάβρωση έχεις και απομείωση της διατομής.

 

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός ότι η ''διάβρωση μειώνει την αντοχή''.

Edited by spy1551
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

"Inelastic cyclic behaviour of as-received and pre-corroded S500s tempcore steel reinforcement" - Ch. Alk. Apostolopoulos, C.A. Rodopoulos

 

"The plateau value is found to be independent to corrosion exposure and strain rate and hence providing a strong potential for being a characteristic indicator of the behaviour of steel reinforcement under realistic inelastic loading"

 

 

Τελικά τι ισχύει; Αυτό που γράφουν τα papers ή αυτό που γράφουν τα posts; :confused:

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

ευχαριστώ τους συναδέλφους που μερικώς ή ολικώς με δικαιώνουν με τον ένα ή άλλο τρόπο για την επιμονή μου ότι το διάγραμμα ροδόπουλου ήταν μία μπούρδα και μισή

 

Τελικά τι ισχύει; Αυτό που γράφουν τα papers ή αυτό που γράφουν τα posts; :confused:

 

έλα ντε? και επίσης ακόμη περιμένω την ερμηνεία για τα yield και την προσομοίωση (φαντάζομαι) της διάβρωσης με notches

 

Τα γόνατα αυτά προκύπτουν συνήθως από ατέλεια της δοκιμής, πχ ολίσθηση της αρπάγης, ολίσθησης αποκόλλησης του μηκυνσιόμετρου κλπ...

 

το είχα πει από τα πρώτα post αυτό. καλά κάνεις και το υπενθυμίζεις

 

Aν είχε στη μελέτη S500s καλά κάνατε και το συγκρίνατε με εκείνο το ιδεατό διάγραμμα αλλά από το σχήμα της κόκκινης καμπύλης η συμπεριφορά του δοκιμίου μοιάζει με S400s.

 

πάντως κάτι δεν πάει καλά. και είναι περίεργο ότι ακόμη και γω που από hobby διαβάζω τα posts ροδόπουλου και δεν ασχολούμαι με το αντικείμενο (εδώ ο κόσμος καίγεται η διάβρωση μας μάρανε) το είχα σαν το δεύτερο πιθανό σενάριο λόγω καβαλικέματος.

 

εν ολίγοις ροδόπουλε μέχρι στιγμής είναι ξεκάθαρο ότι πήγες για μαλλί και βγήκες κουρεμένος.

 

και δεν θα έβγαινες κουρεμένος αν δεν είχες το στυλάκι "εκεί που τους έχω βρει όλους μαζεμένους". (δικά σου λόγια ήταν αυτά αν ενθυμίσε. αν δεν ενθύμησε, να σε ενθυμίσω. διότι εγώ είμαι παντού και πουθενά)

 

και εμένα αυτά τα στυλάκια δεν μου αρέσουν και πολύ, τα κόβω

Edited by sovatzou
Link to comment
Share on other sites

Μην μπερδευεις τα πράγματα εδώ μιλάμε για ολιγοκυκλική κόπωση και back stress (plateau value), αλλο πράγμα.

 

Εκτεταμένη διάβρωση μειώνει την αντοχή. Το πρώτο πράγμα που χάνεις είναι η ολκιμότητα.

 

Sovatzou or else

 

δεν μπορείς να κάνεις παράλληλη μετάθεση και να πας στο 0,2% διότι πολύ απλά ο καταστατικός νόμος έχει αλλάξει. Θα μπορούσε κάποιος να πάρει την δευτερη γωνία και να κάνει μετάθεση. ΔΕΝ γίνεται.

 

 

Αλέξη κοίτα τι γίνετε και το έχω ξανά δείξει φωτό και εδώ

post-25466-0-23153000-1328721688_thumb.jpg

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

Ναι πράγματι , ο S400s συνήθως παράγονταν κατόπιν παραγγελίας αλλά εφόσον ο έλεγχος και η νομοθεσία ήταν ελλιπής , τους έχω ικανούς να μας πουλούσαν S400s και να μας χρέωναν S500s.

 

στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας είναι γνωστό ότι ο χάλυβας που έμπαινε στις οικοδομές ήταν για τα πανηγύρια.

 

υπήρχαν τεράστιες ποσότητες παράλληλης εισαγωγής από τουρκία.

 

οι χάλυβες αυτοί το μόνο που δεν είχαν ήταν ολκιμότητα, παραμορφωσιμότητα και όπως θέτε πέστε το.

 

πάντως ο ροδόπουλος s500s δεν τράβηξε ούτε στ' ονειρό του σε αυτήν την οικοδομή.

 

διότι αν έχει τραβήξει, θα πρέπει να μας πει και τα όρια των ελαστικών περιοχών (όπως ο ίδιος είπε) που εντόπισε.

 

και μέχρι τώρα μας έχει φλομώσει σε παραπομπές, αλλά όρια δεν μας είπε

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.