Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ενανθράκωση με διάβρωση


 

Recommended Posts

Αυτα προκυπτουν απο ΑΤΕΟ σαν δημοσιο εργο που ειναι (εργασιες-απροβλεπτα-αναθεωρηση-Εργολαβικο οφελος -γενικα εξοδα και ΦΠΑ 24%) .Στα δημοσια εργα ολα τα αλλα ( πλην εργασιων ) ειναι περιπου το 65% των εργασιων .

Edited by KF
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 2,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ανάλογα τον τύπο, κλπ .... Γενικά υπολόγιζε από 1270-2150Ε/μ.μ.  Στα παραπάνω βάλε τις εργασίες επισκευής των βάσεων. Χαλαρά το ελάχιστον 1600Ε/μ.μ. Δεν βάζουμε μέσα διαμορφώσεις πεζοδρομίων και ειδικά τεμάχια. 

 

Πάμε τώρα

 

15,75 μέτρα πλάτος Χ 29 ανοίγματα = 456,75 μ.μ

 

456,75 μ.μ Χ 1600Ε=730800Ε κατ ελάχιστον.

 

Με τα ειδικά τεμάχια, κλπ. Χαλαρά 1Εκ. Δεν θα αλλάξεις όμως και τα εφέδρανα (372 τεμάχια) απο έχουν αποδημήσει εις τόπον χλοερό? δεν θα στεγανώσεις και το κατάστρωμα? Χαλαρά 3,5 Εκ 

 

Επισκευές βάθρων, τενόντων κλπ βάλε ακόμα 1 εκ. Αντικατάσταση στηθαίων, στύλων και ΗΜ βάλε ακόμα 1,5 εκ. Χαλαρά θέλουμε συνολικά περί τα 9-10 Εκ για να κάνουμε τα απαραίτητα μόνο. Βάλε ότι η γέφυρα είναι διπλή. Μια εικοσάρα.  

Link to comment
Share on other sites

Ο υπολογισμός απαιτούμενης ποσότητας ψευδαργύρου και ειδικότερα Ε25 βάσει της εξίσωσης Faraday

 

θα βρείτε επίσης και την πυκνότητα ρεύματος προστασίας που ενδείκνυται ανά κλάση ΕΝ 206-1 για τον πρώτο χρόνο προστασίας. Από εκεί και πέρα (δεύτερο χρόνο, κλπ) υπολογίστε απαίτηση 30-60% της αρχικής τιμής διότι ο χάλυβας θα πολωθεί και άρα θα μειώσει την απαίτηση.

 

Θα δείτε οτι τα πράγματα είναι εξαιρετικά απλά. Βάσει κανονισμών είναι η μοναδική μέθοδος που μπορεί να πιστοποιήσει χρονοεπάρκεια.

 

 

CP-Sacrifcial Anodes-TUV.xlsx

Link to comment
Share on other sites

Οποιος ειναι εξυπνος προσεχει για να εχει.Δυστυχως το δημοσιο δεν ειναι και τοσο εξυπνο.Περιμενει πρωτα να διαλυθει το συμπαν και μετα επεμβαινει με πολλαπλασιο προφανως κοστος .

Link to comment
Share on other sites

Μια οικονομική λύση ( προσωρινή) είναι το plug joint. Διαφορετικά αν ο αρμός είναι σε καλή κατάσταση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί το κόστος για την επισκευή της μόνωσης στις μεταβατικές (να λυθεί , να σηκωθεί και εξασφάλιση στεγανότητας) είναι περίπου στα 600 ευρώ/μμ. Εάν οι αρμοί έχουν διαλυθεί τότε δεν μιλούσα κάν για καθοδική προστασία μιας και το βασικό πρόβλημα είναι άλλο...Σε κάθε περίπτωση αν είχα να επιλέξω ανάμεσα απο καθοδική και αντικατάσταση των αρμών θα επέλεγα το 2ο.

Link to comment
Share on other sites

Μια οικονομική λύση ( προσωρινή) είναι το plug joint. Διαφορετικά αν ο αρμός είναι σε καλή κατάσταση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί το κόστος για την επισκευή της μόνωσης στις μεταβατικές (να λυθεί , να σηκωθεί και εξασφάλιση στεγανότητας) είναι περίπου στα 600 ευρώ/μμ. Εάν οι αρμοί έχουν διαλυθεί τότε δεν μιλούσα κάν για καθοδική προστασία μιας και το βασικό πρόβλημα είναι άλλο...Σε κάθε περίπτωση αν είχα να επιλέξω ανάμεσα απο καθοδική και αντικατάσταση των αρμών θα επέλεγα το 2ο.

 

το πρόβλημα είναι όταν η έλλειψη αρμών έχει εδραιώσει διάβρωση και παθολογία. Εκεί θα φτιάξεις και τους αρμούς και θα βάλεις και κανένα glue on ή φυτευτό. Δυστυχώς σε παγκόσμιο επίπεδο μόλις τα τελευταία 10 χρόνια μάθαμε για την χημική προσβολή απο τα υδροδιαλυτά υπολείμματα των ελαστικών (Zinc Sulfate, Lead Nitrate) και των καταλυτών. Δυστυχώς καταλήγεις να κάνεις και τα 2 ταυτόχρονα ενω σχεδόν πάντοτε έχεις χάσει και τις βάσεις των εφεδράνων οπότε ο λογαριασμός αυξάνει. Το δυσκολότερο και πλέον υψηλού κόστους, είναι η αποτίμηση της κατάστασης των κεφαλών των τενόντων. 

Link to comment
Share on other sites

Στην Ελλάδα δυστυχώς το μεγαλύτερο μέρος της γεφυροποιίας μας έχει κατασκευαστεί με σχεδόν μηδενική χρήση των παραμέτρων ανθεκτικότητας. Αν στα παραπάνω βάλουμε και την σχεδόν μηδενική συντήρηση κρατάμε στα χέρια μας μια ωρολογιακή βόμβα τόσο από πλευράς αξιοπιστίας των γεφυρών όσο και από πλευράς οικονομικών απαιτήσεων. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι γέφυρες στην Ελλάδα,

 

α) είναι ηλικίας +30 χρόνων. 

β) δεν έχουμε σχέδια as-build αλλα βαφτίσαμε τα οριστικά σαν as-build

γ) δεν έχουμε πιστοποιήσεις υλικών. Ενα τιμολόγια που γράφει B250 δεν αποτελεί πιστοποίηση

δ) η ποιότητα κατασκευής και ενεμάτωσης των τενόντων είναι τουλάχιστον black box

ε) παρουσιάζουν αστοχίες στεγάνωσης του φορέα, κατεστραμμένους αρμούς, λανθασμένη τοποθέτηση ΗΜ, πολλαπλές στρώσεις ασφαλτοτάπητα (έχει μετρηθεί ακόμα και 60 εκατοστά), ελλιπείς επικαλύψεις, κακοτεχνίες, κλπ   

ζ) παρουσιάζουν πλήρως κατεστραμμένα εφέδρανα και βάσεις εφεδράνων  

η) δεν ακολουθούν καμία στρατηγική συντήρησης. Δεν μιλάμε για προληπτική αλλά ούτε για την άμεσα υποχρεωτική.

θ) το να βλέπεις πλέον σπασμένους τένοντες στην Ελλάδα έχει γίνει καθημερινότητα. Ενώ σε άλλες χώρες θα χτύπαγαν πολλά καμπανάκια, στην Ελλάδα το καταγράφουμε και κοιτάμε να δούμε αν υπάρχει σοβαρή ρηγμάτωση και στοπ.  

 

όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα κοκτέιλ που απαιτεί τεράστια κονδύλια που δεν υπάρχουν. Πάνω από όλα όμως απαιτούν την δημιουργία μιας νοοτροπίας που δυστυχώς εκτός εξαιρέσεων δεν βλέπω να εδραιώνεται.

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

                Guide for Evaluation of Concrete Structures Prior to Rehabilitation - ACI 364

 

ACi-3641r_94.pdf

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.