Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση


Skeptikos

Recommended Posts

"επιστροφή του φαινομένου εισαγωγής υποψηφίων με βαθμό 4 και 5 σε ΤΕΙ..."

http://troktiko.blogspot.com/2010/07/blog-post_4292.html

Λυπηρό φαινόμενο. Άντε μετά η κοινωνία να σεβαστεί τους ελεύθερους επαγγελματίες που συναντάει μπροστά της. Κι εκείνοι φοβισμένοι και γεμάτοι ανασφάλεια προχωράνε σε εξευτελιστικές μειώσεις των αμοιβών τους.

Αυτή η κατρακύλα πρέπει να τελειώσει για το καλό όλων μας...

Link to comment
Share on other sites

δεν αντιλέγουμε, δεν είμαστε υπέρ της κατάργησης του 10.

Διαγωνίστηκαν 92.000 για 88.000+ θέσεις, άντε και στις 92000 θέσεις την επομένη.

Οι λόγοι που το έκαναν είναι γνωστοί, αλλά πάντα υπάρχει και το "αλλά"...

Βλέπεις εάν ίσχυε το "10", ένα σεβαστό ποσοστό, θα κατέφευγε :

-εξωτερικό και μετά επιστροφή με πτυχίο κλπ (γνωστή κουβέντα)

-κολλέγιο και η συνέχεια γνωστή

-στην ανεργία, ή στην ανεύρεση εργασίας, που ούτε θέλουν να το σκεφτούν στην παρούσα κατάσταση

 

αλλά τελείως άστοχο ότι δεν θα υπάρχει σεβασμός στους ελ. επαγγελματίες.

Αυτό μας έλειπε ο σεβασμός να ακολουθεί το βαθμό εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Μήπως να βάζαμε και βαθμίδες σεβασμού ανά πολίτη σύμφωνα με τα γραπτά των πανελληνίων ???

και ο χαμηλός βαθμός εισαγωγής οδηγεί σε μεγάλες εκπτώσεις ??

Αυτά ποιός σας τα μαθαίνει ???

Link to comment
Share on other sites

-στην ανεργία, ή στην ανεύρεση εργασίας, που ούτε θέλουν να το σκεφτούν στην παρούσα κατάσταση.

Ίσα, ίσα η ενασχόληση με την γή στο άμεσο μέλλον θα αποτελέσει πολύ προσοδοφόρα προσπάθεια για την επιβίωση αρκετών ανθρώπων που στέλνουν βιογραφικά και δε μπορούν να βρούνε δουλειά σε εταιρείες της Αθήνας.

Αν θέλουμε να αποφύγουμε τις οδυνηρές συνέπειες της κρίσης ο κόσμος θα πρέπει να απομακρυνθεί από το κλεινόν άστυ.

 

Όσο για τα παραπάνω ερωτήματα, η απάντηση βρίσκεται στην έλλειψη παιδείας που συνεπάγεται από τις χαμηλές βάσεις και της επικράτησης της λογικής άντε να κοροϊδέψουμε να τρυπώσουμε σε ένα ίδρυμα και βλέπουμε. Πολλοί αντί να στρωθούν έστω μέσα στη σχολή το ρίχνουν στα συνδικαλιστικά για την αναβάθμιση της, στις καταλήψεις για την εξίσωση με αποτέλεσμα να κάνουν κακό στο επίπεδο σπουδών και των υπολοίπων.

Όλα αυτά φτάνουν στα αυτιά και στα μάτια της κοινωνίας με αποτέλεσμα να εκβιάζονται οι νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες με την απλή φράση, έλα μωρε τι νομίζετε ότι μάθατε εκεί συνέχεια καταλήψεις και θέλετε κι ελάχιστη αμοιβή..

Και συνάδελφοι με κατεβασμένη την ουρά στα σκέλια ξεροκαταπίνουν και ρίχνουν τις τιμές.

Στο μέλλον αν κάποιος πέρνει τις ελάχιστες αμοιβες, όλοι οι υπόλοιποι θα τον κοιτάνε σα εξωγήινο, να το θυμηθείτε εκεί οδεύουμε ολοταχώς.

Link to comment
Share on other sites

Skeptikos θα σου πω τί απαντώ εγώ: "Αφού δεν κάνουμε τίποτα εκεί μέσα τότε καλύτερα για εσάς να κάνετε μόνος σας την δουλειά σας να μην ξοδεύεστε κιόλας". Ποτέ δεν έχω πληρωθεί με λιγότερο από την ελάχιστη. Στα υπόλοιπα τώρα πίστεψέ αυτοί που θα περάσουν με 4 και 5 καταρχήν δεν θα είναι στις συναφείς με το επάγγελμά μας σχολές αλλά σε κάτι ιχθυικαλλιέργειες κλπ. Επίσης οι μισοί και πλέον από αυτούς θα τα παρατήσουν μέσα σε 2-4 χρόνια εφόσον φυσικά δεν προσπαθήσουν να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών. Τέλος έχουν χαθεί εξάμηνα και εξάμηνα λόγω καταλήψεων. Όταν λέω έχουν χαθεί εννοώ ότι δεν κατοχυρώθηκαν τα μαθήματα και αναγκαστικά ξαναδηλώθηκαν για παρακολούθηση. Η τελευταία φορά που θυμάμαι το Υπουργείο να φροντίζει να μην χαθεί το εξάμηνο ήταν το 1994 που είχαν κλείσει όλα τα ΤΕΙ της χώρας.

Link to comment
Share on other sites

Ελπιδοφόρες γενικά οι απαντήσεις σου και συμφωνώ με το δυναμισμό σου προσωπικά.Μπορεί να μη πέσουν στο 4 με 5 οι παρεμφερείς με το επάγγελμα μας, κάτι μου λέει στο 9 με 10 θα βρεθούνε σίγουρα, ειδικά τώρα με την κρίση στην οικοδομή.

Link to comment
Share on other sites

Όχι με 10. Εγώ νομίζω οι βάσεις θα είναι γύρω στο 12-13. Το λέω αυτό γιατί οι σχολές μας έχουν αρκετά μεγάλη ζήτηση και συνήθως περνάνε αυτοί που για λίγο έχασαν τα Πολυτεχνεία/πανεπιστήμια.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς θα συμφωνήσω σε όσα λέει ο cna και να προσθέσω ότι τελικά δε παίζει και τόσο ρόλο ο βαθμός εισαγωγής. Αν δε κάνω λάθος, το δικό μου τμήμα έχει το χαμηλότερο βαθμό εισαγωγής από τα υπόλοιπα Δομικών Έργων, αλλά έντονα ακούγεται ότι είναι το καλύτερο από όλα και ότι όσοι είναι απόφοιτοι από το τμήμα των Σερρών προτιμούνται. Έχει να κάνει με τη δουλειά που γίνεται μέσα στο τμήμα. Το λένε και παιδιά που έχουν περάσει και από τα τμήματα Πειραιά και Ηρακλείου.

Πάντως κακά τα ψέματα, είμαι 10000% κατά της κατάργησης της βάσης του 10.

Αλλά μη νομίζετε, όσοι μπαίνουν με χαμηλές βαθμολογίες και δε στρώνονται στο διάβασμα, το παλεύουν 2-3 εξάμηνα, βλέπουν ότι δε περνάνε τίποτα και ότι τα κενά αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, ώσπου στο τέλος παρατάνε τη σχολή.

Κατά τη γνώμη μου πρέπει οι σχολές ειδικά για τα τεχνικά επαγγέλματα να ενοποιηθούν μεν, αλλά να γίνεται διακριτοποίηση μέσα: ποιοί θα πάνε για εφαρμοστές (πχ να βγάζουν απλά άδειες κτλ), και ποιοί θα επικεντρωθούν στα περισσότερο ακαδημαϊκά για να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να ασχοληθούν με έρευνα (ή να γίνουν καθηγητές) ώστε να υπάρχει και ανάπτυξη στον κλάδο.

Επίσης θα πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος εισαγωγής. Να μετράει τι έκανες σε όλο το λύκειο σε μαθήματα που έχουν σχέση με αυτό που θέλεις να σπουδάσεις, και αν τα έχεις πάει καλά, να σου δίνεται η δυνατότητα να σπουδάσεις το αντικείμενο. Εάν πάλι δεν κρίνεσαι κατάλληλος οριακά, να υπάρχει ένα προπαρασκευαστικό έτος, γιατί είναι κρίμα να θέλεις πχ να σπουδάσεις μια ειδικότητα και επειδή οι βαθμοί σου δεν αρκούν, να αναγκάζεσαι να επιλέξεις μια άλλη που μπορεί να μη σε ενδιαφέρει και τόσο πολύ. Εάν πάλι τα έχεις πάει χάλια στο λύκειο, όχι. Δε θα σπουδάσεις. Αν θέλεις ξαναδιάβασε μόνος σου και δώσε εξετάσεις για να μπεις στο προπαρασκευαστικό έτος.

Έτσι όποιος έχει μεράκι να σπουδάσει κάτι του δίνεται και δεύτερη ευκαιρία να το κάνει, παύει και το Πολυτεχνείο VS TEI, και η ποιότητα των σπουδών θα ανέβει, και θα σταματήσουν τα άτομα που βρίσκονται “καταλάθος” σε κάποια ειδικότητα απλά γιατί εκεί περνούσαν. Απλά πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

Οταν μίλησα για την ανεργία, αναφερομουν στο γεγονός ότι χρησιμοποιούν τον όρο "φοιτητής" για να παρουσιάσουν μειωμένο ποσοστό ανεργίας.

Αν λέω άν, 10000 επιπλέον αποτυχόντες βγουν αυτή τη στιγμή στην αγορά εργασίας, πόσοι θα αποροφηθούν ?? Αυτομάτως ανεβαίνει το ποσοστό ανεργίας.

Αυτό φοβούνται και προσπαθούν να "κρατήσουν" την κοινωνία, σπουδάζοντάς την στις σχολές της "ψαροκώσταινας".

Χρησιμοποιούν την παιδεία για τεχνητούς πολιτικούς ελιγμούς, με αποτέλεσμα να ΄χουν ιδρυθεί τόσα τμήματα και σχολές και να καταργείτε και η βάση του 10, ώστε όλοι ευχαριστημένοι.

Αααα, να μην ξεχάσω και την απορρόφηση των διδακτόρων στη δουλειά, πού το πάς αυτό, τόσα "μυαλά" στην ανεργία...

και μετά....τα βλέπουμε μπροστά μας καθημερινά

Link to comment
Share on other sites

Το να ξεγελάς μια κατάσταση μαγειρεύοντας τα νούμερα δεν εξυπηρετεί πουθενά. Μπορεί παλιά να συνέβαινε, αλλά χαμηλώνοντας την ανεργία στα νούμερα δεν λύνεται το πρόβλημα. Στις μέρες μας το θέμα είναι υπαρκτό είναι μπροστά μας. Πόσοι νέοι δεν αράζουν ή δεν έχουμε αράξει κι εμείς αρκετά μεγάλο διάστημα και στις θέσεις αυτές δουλεύουν αλβανοί που πιάνουν το κομπόδεμα τους. Η βάση επομένως θα πρέπει να είναι τουλάχιστον το 10, ώστε οι υπόλλοιποι από νωρίς να πηγαίνουν σε άλλες αξιοπρεπείς κατευθύνσεις για να ζήσουν κι όχι να περιμένουν να τους "πετάξουν" εκτός οι σχολές και η ανεργία. Είναι καλύτερα από την αρχή γιατί μετά χάνουν το τρένο. Πάντως εγώ προτιμώ τον εαυτό μου ένα απλό, ταπεινό, τίμιο γεωργό, παρά έναν μηχανικό που ζεί στο άγχος και στις εκπτώσεις σε ηθικό και οικονομικό τομέα προκειμένου να βγάλει το ψωμί.

Κάποια πράγματα όπως την Ιατρική και το επάγγελμα του μηχανικού θα πρέπει να τα κρατάμε σε υψηλά επίπεδα για το καλό της κοινωνίας για το καλό όλων μας.

Link to comment
Share on other sites

Οσες σχολές δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα , κοινωνική καταξίωση και δεν είναι Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα έχουν εισακτέους με 3 και 4 , γιατί από φέτος είναι και τα κολλέγια .

 

Ετσι όλοι οι γονείς έχουμε τα εξής δεδομένα .

 

Το κόστος σπουδών στην ελληνική επαρχία , στο εξωτερικό και στα κολλέγια είναι περίπου το ίδιο . Αρα το ζητούμενο είναι τι σου εξασφαλίζουν οι σπουδές αυτές στην αγορά εργασίας .

 

Εκεί είναι όλο το παιχνίδι των βάσεων . Καθαρά προσφορά και ζήτηση .

 

Αφού έχουμε 92000 υποψήφιους γιά 88000 θέσεις , απλά οι σχολές χαμηλής ζήτησης δεν θα έχουν υποψήφιους με ψηλούς βαθμούς .

 

Πρέπει λοιπόν το πελατειακό κράτος να τις καταργήσει η να τις κάνει επιθυμητές γιατί οι περισσότερες από τις σχολές χαμηλής ζήτησης ΕΧΟΥΝ επαγγελματικά δικαιώματα , απλά το αντικείμενο σπουδών δεν είναι ελκυστικό .

 

Πάντοτε οι γεωπονικές σχολές είτε πανεπιστημίων , είτε ΤΕΙ είναι χαμηλής ζήτησης , γιατί ο κόσμος δεν τις θεωρεί κοινωνικά καταξιωμένες .

 

Βέβαια αυτό είναι λάθος γιατί όλη η επιβίωση μας βασίζεται στις τροφές και στην καλιιέργεια της γής και της θάλασσας . Σήμερα δε με την βιομηχανοποίηση , τις μεταλλάξεις και τα πρόσθετα η υψηλή επιστημονική γνώση είναι αναγκαία .

 

Αλλες σχολές χαμηλής ζήτησης είναι οι ξενόγλωσσες φιλολογίες και διάφορες νεφελώδεις ανθρωπιστικές σπουδές . Εκεί είναι ένα θέμα , αλλά γιά αρκετές είναι αναγκαία η ύπαρξη τους . Θα χρειαζόταν απλώς μείωση των εισακτέων .

 

Υπάρχουν και περίεργες σχολές που είναι αποτέλεσμα σοφιστειών των πολιτικών και των τοπικών κοινωνιών με αποτέλεσμα να μην είναι επιθυμητές .

 

Περίεργη είναι τα τελευταία χρόνια η πτώση των βάσεων στις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων των ΤΕΙ , που και ΕΔ καλά έχουν και είναι απαραίτητες στην οικονομία μας . Δεν είναι όμως σχολές γιά δημόσιους υπάλληλους και μιά και τα τελευταία χρόνια τα παιδιά ψάχνανε το δημοσιουπαλληλίκι το αποτέλεσμα ήταν οι δάσκαλοι να χτυπάνε 19000 + και οι αστυνομικοί και πυροσβέστες να ακολουθούν στην υψηλή πτήση .

 

Τώρα βέβαια μπορεί αυτά να αλλάξουν , λίγο φέτος , περισσότερο από του χρόνου , με το νέο καθεστώς της Ελληνικής ΔΝΤκρατίας .

 

post-21093-131887243689_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.