Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επιλογή τομέα για το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών


Recommended Posts

Καλησπέρα, είμαι φοιτητής στο τμήμα πολιτικών μηχανικών στο Δ.Π.Θ.

Μπαίνω στο 4ο έτος σπούδων και καλούμαι να επιλέξω τομέα,

θα ήθελα να αφιερώσετε λίγο από τον χρόνο σας ώστε να με βοήθησετε στην επιλόγη.

Νομίζω το θέμα θα βοηθήσει και άλλους φοιτητές καθώς η ενημέρωση από το πανεπιστήμιο είναι μηδενική!

 

Παρατήρηση: Τα θέματα πρέπει να αναρτώνται στην σωστή θεματική κατηγορία.

Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής του forum.

Ευχαριστώ, achille.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Απαντήσεις 20
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Καλωσόρισες στον κοσμο του ΔΠΘ. Η επιλογή τομέα ειναι κάτι που διχάζει πολλοίς φοιτητές. Κάποιοι λένε ότι παίζει μεγάλο ρόλο στην καριέρα σου και τις γνώσεις και άλλοι οχι.

 

Δομοστατικος: Οι περισσότεροι τον αποφεύγουν γιατι εχει την φήμη του δύσκολου αν και οι πληροφορίες λένε ότι τα μαθήματα του περνιούνται πιο εύκολα απο τα κορμου. Για παράδειγμα οι "Μεταλλικές (ΙΙ)" ειναι πολύ πιο εύκολες απο την "Εισαγωγή στις Μεταλλικές" που διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο του 4ου έτους. Θα μάθεις πάντως διάφορα που οι άλλοι δεν τα ξέρουν η θα τα μάθουν αργότερα (π.χ. ΚΩΣ ΙΙ) Επιπλεον θα έχεις απο κοντά καθηγητές για μερικά απο τα δυσκολότερα μαθήματα όπως ΚΩΣ3 κτλ.

 

Γεωτεχνικός: Ίσως ο πιο σοβαρός τομέας. Οι καθηγητές δεν βαριούνται να κάνουν μάθημα και το επίπεδο των γνώσεων ειναι πολύ υψηλό όπως επίσης και το επίπεδο δυσκολίας. Αν σου άρεσαν αυτά που έκανες στις Θεμελιώσεις και θες να εμβαθύνεις και άλλο στα εδάφη και την συμπεριφορα τους τότε ειναι ότι καλύτερο. Ξαναλέω όμως ειναι δύσκολος τομέας και θέλει διάβασμα για να πάρεις βαθμούς. Τον διαλέγουν λίγοι 3-10 άτομα και το μάθημα γίνεται φροντιστηριακό. Οι καθηγητές ειναι σχεδόν πάντα διαθέσιμοι

 

Υδραυλικός: Πολλά νερά και κανένας δεν τον εχει σε μεγάλη εκτίμηση. Τα μαθήματα ειναι κάτι μεταξύ ποιότητας νερού, αστική υδραυλική και τεχνική υδρολογία. Η αλήθεια ειναι ότι δεν τον γνωρίζω καλά.

 

Συγκοινωνιακός: Σύμφωνα με τον Κάλφα πάνε όσοι δεν θα έπαιρναν ποτε πτυχίο. Η αλήθεια ειναι ότι επικρατεί ένα κλίμα "θα σου μάθω 5 πράματα και αυτά θέλω να ξέρεις" το οποίο δεν ειναι απαραίτητα κακό. Περιλαμβάνει πληθώρα μαθημάτων, απο αεροδρόμια και τον σχεδιασμό τους μέχρι μαθήματα που μοιάζουν με την Πολεοδομία (με αντίστοιχη, σε μέγεθος, εργασία φυσικά) και τον διαφορικό λογισμό/εφαρμογες του στα συγκοινωνιακά. (αν και το διδάσκει ο Παπαδόπουλος το περνάς άνετα). Επίσης εχει οδοστρώματα και αν θυμάσαι το εργαστήριο της Εδαφομηχανικης στο 3 έτος τώρα έχεις να κάνεις μόνος τις δόκιμες σε αντίστοιχο μάθημα του 5ου έτους. Οι βαθμοί ειναι υψηλοί γιατι τα 5 πράματα που σου διδάσκουν θα σου βάλουν, δεν ζητάνε παράλογα. Για το ζήτημα της διπλωματικής να το κοιτάξεις νωρίς αν πάρεις αυτόν τον τομέα. Όλοι ζητάνε τα δυο "ονόματα" (φαντάζομαι ξέρεις για ποιους μιλάω) και δεν περνούν πολλούς.

 

Δεν ξέρω αν βοήθησα αλλά το καλύτερο θα ήταν να διαλέξεις κάτι που αγαπάς και βρίσκεις ενδιαφέρον

Link to comment
Share on other sites

Δομοστατικος: Οι περισσότεροι τον αποφεύγουν γιατι εχει την φήμη του δύσκολου αν και οι πληροφορίες λένε ότι τα μαθήματα το περνιούνται πιο εύκολα απο τα κορμοί. Για παράδειγμα οι "Μεταλλικές (ΙΙ)" ειναι πολύ πιο εύκολες απο την "Εισαγωγή στις Μεταλλικές" που διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο του 4ου έτους. Θα μάθεις πάντως διάφορα που οι άλλοι δεν τα ξέρουν η θα τα μάθουν αργότερα (π.χ. ΚΩΣ ΙΙ) Επιπλεον θα έχεις απο κοντά καθηγητές για μερικά απο τα δυσκολότερα μαθήματα όπως ΚΩΣ3 κτλ.

 

Χεχε, τι μου θυμιζεις τωρα.....

 

Αν επιλεξεις το παραπανω, να εχεις μεγαλο αποθεμα υπομονης...

Link to comment
Share on other sites

Η περιγραφή του skrartosjo είναι σωστή σε γενικές γραμμές αλλά να προσθέσω κι εγώ:

Ο δομοστατικός είναι σχετικά δύσκολος αλλά και δεν επιβραβεύονται οι "καλοί" αναλόγως.

Εξηγούμαι:

Δεν είναι δυνατόν να είναι άριστα το 5,5 ή το 6 σε μια σειρά μαθήματα!!!

Ο καθηγητής παίρνει 6,5 και ο Θεός 7!!!

Δηλαδή έλεος.... Μαθαίνεις 5 πράγματα πιο ειδικευμένα για την πλειοψηφία των μηχανικών (οι οποίοι ασχολούνται με ιδιωτικά έργα) αλλά εν τέλει έχεις πολλές παράπλευρες απώλειες.

Για μένα ο υδραυλικός τομέας είναι καλή επιλογή. Καταρχήν αν διαβάσεις βγάζεις βαθμό (ποτέ δεν ξέρεις που σου χρειάζεται). Μαθαίνεις ενδιαφέροντα πράγματα σε τομείς που "δεν υπάρχουν πολλοί". Έτσι πας μετά και παίζεις π.χ. μια οριοθέτηση ρέματος ή μια μελέτη ή/και κατασκευή ύδρευσης στα ίσια...

Ενώ οι δομοστατικοί είναι πολλοί και θα έχεις δεδομένο ένα χαμηλότερο βαθμό (στάνταρ) και απλά ένα μεγαλύτερο image (μικρή η διαφορά).

Εγώ πήρα δομοστατικό και το μετάνιωσα. Βέβαια ασχολήθηκα πάρα πολύ με τα στατικά (και μεταλλικά και ειδικές κατασκευές) αλλά ασχολήθηκα και με άλλα θέματα (όπως οδοποιία και υδραυλικά) που έπρεπε να διαβάσω σχεδόν από την αρχή...

Και ο βαθμός... χαμηλός!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Σας ευχαριστώ πολύ για την βοηθεία,αν και καθυστερημένα! Τελικά επέλεξα συγκοινωνιακό τομέα έπειτα από αρκετό ψάξιμο και συζητήσεις..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Καλημέρα!Είμαι και εγώ φοιτήτρια στο ΔΠΘ,στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και τον Οκτώβρη πρέπει να επιλέξω κατεύθυνση.

Μήπως θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει με τους τομείς;

Έχω ήδη τελειώσει στο ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης το τμήμα Πολιτικών Έργων Υποδομής.

Link to comment
Share on other sites

Έχοντας τελειώσει το τμήμα Πολιτικών Έργων Υποδομής είχες μεγαλύτερη εξοικείωση με Υδραυλικά,Συγκοινωνιακά παρα με Δομοστατικά,Γεωτεχνικά (συγκρινόμενη με τον απόφοιτο Πολιτικό Δομικών Έργων).

Επομένως η επιλογή Συγκοινωνιακού ή Υδραυλικού Τομέα φαντάζει πιο "οικεία" στις μέχρι τώρα σπουδές σου.

Παραπάνω ο Γιάννης και ο skartosjo σκιαγραφούν τους 4 τομείς όπως τους έχουν αντιληφθεί εκείνοι.

Για να επιλέξεις όμως πρέπει να βάλεις στα παρακάτω κριτήρια τον δικό σου συντελεστή βαρύτητα:

1)Πρόοδος (συγκριτικά με τους άλλους) στα μαθήματα των 4 τομέων μέχρι τώρα:

Κριτήριο που σου δείχνει πολλά, όπως που έχεις έφεση, τι σ'αρεσε ώστε να ασχοληθείς παραπάνω κλπ

2)Ποιότητα Καθηγητών

Οι τομείς που έχουν ακομπλεξάριστους , με μεράκι και μεταδοτικότητα καθηγητές σίγουρα θα σου προσφέρουν ουσιαστικότερη ίσως και ευκολότερη συνέχιση των σπουδών σου. Πριν δεν τους είχες επιλεκτικά. Τώρα εν μέρει μπορείς.

3)Αγοραστική Ζήτηση

Κρύβει παγίδες. Δε μπορεί κανείς να σου πει με βεβαιότητα τι και που θα έχει ζήτηση στα επόμενα τουλάχιστον 30 χρόνια που θα εργαστείς. Αλλά και να είχες αυτή την πληροφορία χωρίς αγάπη για το συγκεκριμένο αντικείμενο μάλλον δε θα πετύχαινες.Οπότε:

4)Προσωπικό ενδιαφέρον:

Ποιανού τομέα τα μαθήματα σε εξιτάρουν, σε "αγγίζουν", σε ενθουσιάζουν. Βάλε νοερά τον εαυτό σου να εργάζεται σε ένα από αυτά στο γραφείο ή στο εργοτάξιο και ίσως πάρεις την απάντηση. Την απάντηση βέβαια μπορείς να την πάρεις και από το 1ο (πρόοδος)

5)Βαθμός Πτυχίου

Ποιανού τομέα τα μαθήματα έχουν υψηλότερες βαθμολογίες? Δεν είναι απαραίτητο να είναι και τα αγαπημένα σου. Μπορεί να έχει να κάνει καθαρά με τον βαθμό δυσκολίας. Ο βαθμός πτυχίου μπορεί να σου φανεί χρήσιμος περισσότερο στις Μεταπτυχιακές Σπουδές και λιγότερο στην αγορά εργασίας.

 

Προσωπικά το μεγαλύτερο συν/στη τον βάζω στο 4ο. Πιστεύω πραγματικά ότι είναι η βασική προϋπόθεση της επιτυχίας. Αν τρέφεις πάθος γι'αυτό που κάνεις θα κάνεις και καλή δουλειά. Και αυτήν η αγορά την επιβραβεύει συνήθως.

Edited by CivilKald
Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ πολύ!

Θα συμφωνήσω μάζι σου με όλες τις παραμέτρους που έθεσες.Ο τομέας όμως σε περιορίζει στο αντικείμενο της δουλειάς ή δεν μετράει;Πιστεύω ότι χρειάζεται προσωπική προσπάθεια για να ανταπεξέλθεις σε ότι καινούριο προκύπτει.Στο εξωτερικό τι ισχύει?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλησπέρα, θέλω και εγώ να ρωτήσω με τη σειρά μου. Επειδή πρέπει να επιλέξω και εγώ τομέα και είμαι ανάμεσα σε γεωτεχνικό και δομοστατικό, έχω κάποια διλήμματα. Μου αρέσει πιο πολύ ο γεωτεχνικός αλλά τώρα τελευταία οι πιο πολλές αγγελίες βλέπω ότι ζητούν δομοστατικούς επειδή σχεδόν όλες οι αγγελίες αναφέρονται για μελετητική εργασία (κινείται αλήθεια τίποτα άλλο εκτός απο μελέτες εδω;). Πάντα έτσι ήταν αυτό με τους μελετητές; Μόνο δομοστατικούς προσλάμβαναν; Χρειάζομαι τη βοήθεια σας!

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.