Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επάρκεια μεταλλικής κατασκευής.


 

Recommended Posts

Στέφανε, η δυσκαμψία της σύνδεσης θα είναι μικρότερη και γενικά η παραμορφώσεις του στύλου στη βάση θα είναι μεγαλύτερες από την θεώρηση ως πάκτωση. Αν προσέξεις και στον ευρωκώδικα υπάρχουν και έλεγχοι για τη δυσκαμψία μιας σύνδεσης ώστε να φανεί κατά πόσο η θεώρηση ώς πάκτωση αρκεί. Το ίδιο ισχύει και στη θεώρηση ως άρθρωση (δηλ. ότι στην πραγματικότητα παραλαμβάνει μικρές ροπές)

 

Η ενσωμάτωση στύλου στο μπετόν κατασκευαστικά είναι απλή υπόθεση. Σκάβεις, τοποθετείς το στύλο στη σωστή θέση και τον υποστηρίζεις με μαδέρια όπως θα στήριζες και τυχόν καλούπια και σκυροδετείς. Αυτό βέβαια έχει τα μειονεκτήματα της πιθανής διάβρωσης και ότι δεν γίνεται να ξεμονταριστεί αν απαιτηθεί.

 

Το IPE270 έως IPE330 χρησιμοποιείται κατά κόρον σε βιομηχανικά κτίρια πλάτους 12-15μ και πλαίσια ανά 5-6μ για σοβαρά φορτία χιονίου. Εκεί μπορεί να είναι υπό κλίση αλλά εσύ έχεις 5,4μ πλάτος που ισοδυναμεί με 2,7μ επιφάνεια επιρροής. Τις παραμορφώσεις μπορείς να τις ελέγξεις αλλά δεν εκτιμώ ότι θα υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα.

 

Με τις κοιλοδοκούς εκτιμώ ότι ο κατασκευαστής θα προτιμήσει να στήσει/κολλήσει την κατασκευή επί τόπου που δεν είναι και ότι καλύτερο. Τις μεταλλικές κατασκευές να τις σχεδιάζεις έτσι ώστε επί τόπου να γίνεται μόνο μοντάρισμα και η επεξεργασία (κολλήσεις/τρύπες/κόψιμο) να γίνεται στο εργοστάσιο που γίνεται πιο ποιοτική δουλειά.

 

Πως ενσωματώνετε στο σχόλιο σας την ερώτηση που απαντάτε?

Link to comment
Share on other sites

Στέφανε, η δυσκαμψία της σύνδεσης θα είναι μικρότερη και γενικά η παραμορφώσεις του στύλου στη βάση θα είναι μεγαλύτερες από την θεώρηση ως πάκτωση. Αν προσέξεις και στον ευρωκώδικα υπάρχουν και έλεγχοι για τη δυσκαμψία μιας σύνδεσης ώστε να φανεί κατά πόσο η θεώρηση ώς πάκτωση αρκεί. Το ίδιο ισχύει και στη θεώρηση ως άρθρωση (δηλ. ότι στην πραγματικότητα παραλαμβάνει μικρές ροπές)....

 

Ναι vasemax ,συμφωνώ με όλα αυτά, όλες οι συνδέσεις ουσιαστικά είναι ημιάκαμπτες και το παράρτημα J,πλέον μας δίνει τα υπολογιστικά μέσα για να δούμε τη δυσκαμψία σε κάθε περίπτωση.

Πάντως αλοίμονο αν έπρεπε για να έχω ικανοποιητικό βαθμό πάκτωσης να βάζω το στύλο στο σκυρόδεμα , και η σύνδεση με αγκύρια και λαπάτσα (και ικανούς μοχλοβραχίονες-αποστάσεις) να μη θεωρούνταν πάκτωση - θα είχαμε πάει προ πολλού ..φυλακή!

 

Υ.Γ. παράθεση και σβήνεις τα κομμάτια που δε θέλεις (όχι τα quote αρχής-τέλους)

Link to comment
Share on other sites

Στέφανε, η δυσκαμψία της σύνδεσης θα είναι μικρότερη και γενικά η παραμορφώσεις του στύλου στη βάση θα είναι μεγαλύτερες από την θεώρηση ως πάκτωση. Αν προσέξεις και στον ευρωκώδικα υπάρχουν και έλεγχοι για τη δυσκαμψία μιας σύνδεσης ώστε να φανεί κατά πόσο η θεώρηση ώς πάκτωση αρκεί. Το ίδιο ισχύει και στη θεώρηση ως άρθρωση (δηλ. ότι στην πραγματικότητα παραλαμβάνει μικρές ροπές)....

 

Ναι vasemax ,συμφωνώ με όλα αυτά, όλες οι συνδέσεις ουσιαστικά είναι ημιάκαμπτες και το παράρτημα J,πλέον μας δίνει τα υπολογιστικά μέσα για να δούμε τη δυσκαμψία σε κάθε περίπτωση.

Πάντως αλοίμονο αν έπρεπε για να έχω ικανοποιητικό βαθμό πάκτωσης να βάζω το στύλο στο σκυρόδεμα , και η σύνδεση με αγκύρια και λαπάτσα (και ικανούς μοχλοβραχίονες-αποστάσεις) να μη θεωρούνταν πάκτωση - θα είχαμε πάει προ πολλού ..φυλακή!

 

Θεωρώ υπερβολική δουλειά να ανατρέχει κανείς στο παράρτημα J για τόσο απλές κατασκευές. Ένα σωρό πράγματα απλοποιούμε με παραδοχές αλλιώς θα ήμασταν φυσικοί και όχι μηχανικοί. Εξάλλου οι έλεγχοι λειτουργικότητας είναι τελείως αυθάιρετοι. σήμερα είναι L/500 α'υριο μπορεί να είναι L/600. Ουσιασική διαφορά δεν υπάρχει. Απλά υπολογίζουμε κάτι χοντρικά. και 20% μεγαλύτεες να έιναι οι παραμορφώσεις τι έγινε?

Μήπως τα φορτία ανέμου τα γνωρίζουμε με τόση ακρίβεια?

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαστε και "μπακάληδες".

Τα φορτία χιονιού, ανέμου κλπ έχουν προκύψει από στατιστικά στοιχεία της ΕΜΥ και των μετεωρολογικών υπηρεσιών της υπόλοιπης Ευρώπης.

Στον υπολογισμό των φορτίσεων μπαίνουν αρκετοί παράγοντες και τελικά παίρνουμε και ένα συντελεστή ασφαλείας για την περίπτωση που θα ξεπεραστούν αυτά τα φορτία κάποια στιγμή στη διάρκεια ζωής του έργου.

 

Ανάλογα και οι έλεγχοι λειτουργικότητας δεν είναι καθόλου αυθαίρετοι.

Για να βγει αυτό το L/300 ή ό,τι άλλο έχουν δουλέψει πολλοί επιστήμονες, έχουν γίνει πειράματα και έχει βγει και μέσα από την εμπειρία των κατασκευών και των αστοχιών αυτών.

Link to comment
Share on other sites

Η ενσωμάτωση στύλου στο μπετόν κατασκευαστικά είναι απλή υπόθεση. Σκάβεις, τοποθετείς το στύλο στη σωστή θέση και τον υποστηρίζεις με μαδέρια όπως θα στήριζες και τυχόν καλούπια και σκυροδετείς. Αυτό βέβαια έχει τα μειονεκτήματα της πιθανής διάβρωσης και ότι δεν γίνεται να ξεμονταριστεί αν απαιτηθεί.

 

 

Σήμερα έκανα κάτι παρόμοιο για την πάκτωση.......τοποθετήσανε τα αγκύρια και την πλακα 60 πόντους από το επίπεδο εκσκαφής και κάνανε σκυροδέτηση. Τετάρτη πρωί τοποθετούν τις κολώνες (HEA 220) και συνεχίζουν με επιπλέον σκυροδέτηση 20 εκ. Θα βάλουν βιομηχανικό πάτωμα οπότε για λόγους αισθητικής η κάλυψη έιναι απαραίτητη. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύω ότι πετυχαίνω και καλύτερη ενσωμάτωση της κολώνας βάση.

 

Αν δεν κάνω λάθος οι διατομές HEA χρησιμοποιούνται κυρίως για δοκάρια. Στην συγκεκριμένη διαστασιολόγηση το IPE που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είναι μεγαλυτερο από 330....δεν είναι λίγο περίεργο?

Να σημειωθεί ότι για ανεμοπιέσης χρησιμοποιήθηκε πίεση 1.2KPA μιας και είναι παραθαλάσιο και ο γεωμετρία του χώρου δημιουργεί εσοχές.

 

'Οσον αφορά τις φορτίσεις ανέμου και χιονιού αυτές υπολογίζοντε σύμφωνα με τη μεγαλύτερη σε ένταση που προκύπτει κατά τη διάρκεια ζωής ενός έργου....δηλαδή 50 χρόνια. Όμως αυτό δεν επαληθεύετε από τις πολλές καταστροφές που συμβαίνουν ανά πλανήτη εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινόμενων. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από:

1) την κλιματική αλλαγή που συμβαίνει στον πλανήτη και δημιουργεί αυτά τα ακραία φαινόμενα ή

2)ότι αυτή η μέγιστη ανεμοπίεση που συμβαίνει κάθε 50 είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερης έντασης.

 

Άλλωστε και στην Ελλάδα μετά από κάθε καταστροφικό σεισμό αναπροσαρμόζουμε τους κώδικες για διαφορετικά εντατικά μεγέθη γιατί προκύπτει ότι οι παραδοχές έκλειναν προς τον μη ασφαλή σχεδιασμό (upper bound).[php:1:ac0e632893][/php:1:ac0e632893]

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος οι διατομές HEA χρησιμοποιούνται κυρίως για δοκάρια

Οι διατομές hea χρησιμοποιούνται κυρίως για στύλους ενώ τα ipe κυρίως για δοκάρια (με μονοαξονική κάμψη κυρίως)

 

1) την κλιματική αλλαγή που συμβαίνει στον πλανήτη και δημιουργεί αυτά τα ακραία φαινόμενα

Συμφωνώ απολύτως!

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.