Μετάβαση στο περιεχόμενο

Καμένοι πυκνωτές διόρθωσης συνφ. Τί φταίει;


gnusselt

Recommended Posts

Παραθέτω φωτογραφία από πίνακα που φέρει πυκνωτές διόρθωσης συνημιτόνου. Με το "σήκωμα" του διακόπτη οι πυκνωτές έσκασαν.

Υποψιάζομαι ότι οι πυκνωτές δεν αποφόρτισαν σωστά κατά τη λειτουργία τους στις αντιστάσεις που έχουν, με αποτέλεσμα όταν έκλεισε ο διακόπτης ο συσσωρευμένος στατικός ηλεκτρισμός "έσκασε".

Zητώ τη γνώμη σας.

post-724-131887266663_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Οι πυκνωτές έσκασαν επειδή βραχυκύκλωσαν, και βραχυκύκλωσαν επειδή κάτι έπαθε το διηλεκτρικό τους. Το δε διηλεκτρικό συνηθίζει να "παθαίνει" όταν θερμαίνεται.

 

Κάτι καλώδια κάτω από τους πυκνωτές, κάηκαν πριν ή μετά;

Link to comment
Share on other sites

Την περίπτωση του φαινομένου συντονισμού εξαιτίας αρμονικών την εξετάσατε;

Link to comment
Share on other sites

Αυτή η συστοιχία πυκνωτών δούλευε ή μόλις την εγκατέστησες έσκασε;!

 

Για δώσε περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο εγκατάστασης, την συνδεσμολογία και τα Kvar!

Link to comment
Share on other sites

Η εγκατάσταση δούλευε για 5 χρόνια. Μετά σταμάτησε για 4 χρόνια. Μετά δούλεψε 1 μήνα. Μετά σταμάτησε για 10 μέρες. Όταν έγινε "επανεκκίνηση" κάηκαν τα πάντα. Τα καλώδια κάηκαν και αυτά την ίδια στιγμή, προφανώς από τη φωτιά-τόξο που εκδηλώθηκε. Αυτό που μου έκανε εντύπωση τι γύρευε εκεί ο διακόπτης φορτίου.

Το συνολικό πεδίο είναι 80 kVar. Μετά από αυτό τροφοδοτείται πίνακας εκκίνησης κινητήρων. Δυστυχώς δεν γνωρίζω άλλα στοιχεία.

 

AlexisPap // Το διηλεκτρικό τί μπορεί να πάθει; Υποτίθεται ότι αντέχουν σε θερμοκρασίες 55 C.

 

 

kostas_super_3 // Δεν γνωρίζω πολύ καλά το θέμα των αρμονικών. Πώς μπορούν να συντονιστούν; Τί εννοείς με αυτό;

Link to comment
Share on other sites

Απλά, αν και η ανάλυση δεν βοηθάει, εγώ βλέπω ένα βραχυκύκλωμα στα καλώδια κάτω από τους πυκνωτές (κι αυτό το πορτοκαλί χρώμα μου μοιάζει σαν υπερθερμασμένος χαλκός).

Αν πάλι αστοχούσαν (βραχυκύκλωναν) οι πυκνωτές, δεν θα ήταν απλώς καμμένοι, αλλά θα είχαν ρημάξει.

 

Υποθέτοντας ότι τα ασφαλιστικά έπεσαν αμέσως, μου φαίνεται περισσότερο για βραχυκύκλωμα των αγωγών...

 

Φυσικά όλα αυτά βλέποντας την φωτογραφία...

 

Ο τρίτος πυκνωτής από αριστερά, τί έχει πάθει;

 

Υ.Γ: Όσο για τους 55°C... τόσο λίγο;

Link to comment
Share on other sites

Ουσιαστικά οι αρμονικές μπορούν να επιφέρουν τον συντονισμό του κυκλώματος στο οποίο είναι συνδεδεμένοι οι πυκνωτές. Έτσι ελαχιστοποιείται η σύνθετη αντίσταση του κλάδου πυκνωτών-φορτίου, μεγαλώνει το ρεύμα, υπέρβαση της ονομαστικής τάσης, μεγαλώνει η θερμοκρασία οπότε έχουμε και μεγάλο μπουμ!

 

Δεν βρίσκω τον τύπο για τον υπολογισμό της μέγιστης αρμονικής στην οποία μπορεί να γίνει ο συντονισμός! Αυτός ο τύπος εμπεριέχει στην σχέση και τα Kvar των πυκνωτών. Αλλά δεν πειράζει, εάν καταλήξεις σε αυτό το συμπέρασμα θα χρειαστείς την βοήθεια ειδικού και συγκεκριμένων οργάνων για την μέτρηση των αρμονικών!

 

Προσωπικά έχω αλλάξει πυκνωτές σε πεδίο χαμηλής. Αλλά οι αυτόματοι ισχύος έπεφταν μόλις τους σήκωνες και υποδείκνυαν τις συστοιχίες που είχαν πρόβλημα. Όταν ανοίξαμε τις συστοιχίες τους έβρισκα "σκασμένους" στο κάτω μέρος ή φουσκωμένους, όπως ακριβώς τους ηλεκτρολυτικούς στις πλακέτες. Αλλά ούτε μία αντίσταση δεν είχε πρόβλημα! Για αυτό δεν μπορώ να σου πω εάν μια αντίσταση θα μπορούσε να σου δημιουργήσει τέτοιο πρόβλημα! Αλλά και ούτε εσύ θα βρεις καμιά για να μετρήσεις...

 

Επίσης θέλω να ρωτήσω εάν ο πίνακας έχει ρελαί πυκνωτών για να μπαίνουν στο δίκτυο; Αυτά έχουν πάνω μπλοκ επαφών για την εκφόρτιση των πυκνωτών. Δεν ξέρω εάν προσθέτουν επιπρόσθετη ασφάλεια μαζί με τις αντιστάσεις των πυκνωτών;!

 

Δεν φαίνεται και κάποιος ανεμιστήρας στον πίνακα για να κρατά σταθερή μια χαμηλή θερμοκρασία! Μόνο περσίδες από πάνω... Αλλά θα μου πεις μετά από 5 χρόνια τους επηρέασε η θερμοκρασία;!

 

Δεν νομίζω να είναι διακόπτης φορτίου. Είναι διακόπτης ισχύος και χρειάζεται για την προστασία του φορτίου = πυκνωτές! Ενώ φαίνεται να φεύγουν τρία καλώδια μεγάλης διατομής και να πηγαίνουν προς τα αριστερά, φεύγουν και κάποια άλλα προς την δεξιά μεριά του πίνακα! Αυτά τι φορτίο εξυπηρετούν; Εκτός και εάν είναι δύο συστοιχίες από 4 και 4 και τροφοδοσία από κοινό διακόπτη...

 

Μάλλον για πρόβλημα στους πυκνωτές που είναι από δεξιά φαίνεται και όχι για βραχυκύκλωμα πριν τον διακόπτη! Τα άλλα τα πήρε παραμάζωμα η φωτιά.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτά είναι!

Οταν έχουμε πηνία και πυκνωτές με απλά λόγια, οι χωρητικότητες είναι παράλληλα με τα πηνία έχουμε συντονισμένα κυκλώματα τα οποία η αρμονικές τους δίνουν υπερτάσεις στο δίκτυο !

Το καημένο το διηλεκτρικό τι να κάνει, άντεξε μια, άντεξε 2, δεν βάσταξε άλλο ! ...και μπουμ! :roll:

Συμπέρασμα: Συνίσταται παλμογράφημα της τάσης για έλεγχο παρουσίας αρμονικών οι οποίες μπορεί να δημιουργήσουν υπερτάσεις στο δίκτυο!!!!

 

Με το χρόνο εκφορτισης πόσος ήταν? εκφορτιζόταν οι πυκνωτές ή όχι?

Οι κινητήρες πόσοι ήταν ?

Οι πυκνωτές μπαίνουν στο δίκτυο όλοι μαζί η σε στάδια ?

λογικότερο είναι να μπαίνουν σε στάδια αλλά αυτό προϋποθέτει και ανάλογο κύκλωμα επιτήρησης και χειρισμού (αυτόματα)άρα παραπάνω κόστος

 

Υ.Γ. Κάτι τέτοια λέγανε να βάζουμε και στους πίνακες των ανελκυστήρων αλλά... τουλάχιστον από μένα δεν το βλέπω διότι σε 7 δευτερόλεπτα (μέγιστος χρόνος αναμονής σε στάση μεταξύ 2 διαδοχικών κλήσεων) δεν νομίζω ότι θα προλάβουν να εκφορτισουν!!!

 

Variable Voltage Variable Frequency και παλι VVVF !!!:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.