Jump to content
  • Θέσεις Εργασίας Μηχανικών στην Θεσσαλονίκη
JEK

Διαστασιολόγηση πλάκας εδραζόμενης επί εδάφους.

Recommended Posts

Συνάδελφοι,μετά από μια γρήγορη αναζήτηση δεν βρήκα κάτι σχετικό με τον τίτλο του ερωτήματος.

Η περίπτωση αναφέρεται σε πλάκα οπλ. σκυροδέματος,εδραζόμενη στο έδαφος και φορτιζόμενη από κίνηση και στάθμευση οχημάτων.

Παλαιότερα είχα εντοπίσει μια δημοσιευμένη μελέτη του Δ.Μπα'ι'ρακτάρη,που δυστυχώς τώρα την αναζητώ.

Την έχει υπόψη του κάποιος συν. , ή έχει εκπονήσει αντίστοιχη,ώστε να με καθοδηγήσει βιβλιογραφικώς;

Ευχαριστώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ποια η διαφορά απο διαστασιολόγηση πλάκας ραντιε;;

 

Βεβαια, εδω θα εχεις τα τρόπον τινά traffic loads, αλλά οι αρχές σχεδιασμού-αναλυσης, θεωρω πως ειναι οι ιδιες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναί,εντάξει η ραντιέ,αλλά με τι φορτία;οδογεφυρών;

Υπάρχει κάποιο DIN για αυτήν την περίπτωση πλακών;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με τον ορο vehicle loads on bridges βρηκα κατι στο google... Προσπαθησε το.

 

Αν και το θεμα εχει ξανασυζητηθει (ειμαι σιγουρος, αλλα στο χαος τι να βρεις) θεωρω πως ειναι μια καλη προσομοιωση να δεις τις πορειες-τροχιες των οχηματων και σε αυτες τις ζωνες να βαλεις το φορτιο που αναλογει για καθε μια απο τις 4 ροδες του οχηματος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μεμονωμένο φορτίο τροχού θα χρησιμοποιήσεις, μια που η επιφάνεια επιρροής "πέφτει" γρήγορα, με αποτέλεσμα να μην έχει νόημα η επαλληλία... Βάζεις ελατήρια, το φορτίο και λύνεις.

 

Γενικά πάντως η ορθολογική επιλογή είναι κατασκευή συμπυκνωμένης υπόβασης και άοπλου καταστρώματος...

 

@Saltapidas, δεν τόλμησα να παραπέμψω στα σχετικά θέματα, διότι είναι μπερδεμένα τα φορτία πλακών με τα φορτία εδαφοπλακών. Μία αναζήτηση για "εδαφόπλακα" βγάζει αρκετά σχετικά αποτελέσματα, αλλά...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jek, έχεις το βιβλίο του ερμόπουλου, ευρωκώδικας 1?την αναθεωρημένη έκδοση του 2008.

νομίζω προτείνονται κάποια πράγματα γι' αυτά που ζητάς στις σελίδες 28, 29 και 30 τόσο για ομοιόμορφο κατανεμημένο σε επιφάνειες κυκλοφορίας οχημάτων όσο και για κατανεμημένο από τροχούς. τώρα αν θες κάτι πιο εξειδικευμένο θα πας σε γέφυρες και τα ανάλογα φορτία...αν δεν το έχεις, θα μεριμνήσω δια εσέ αύριο, απλά let me know.

έχω και μια απορία στο θέμα που μάλλον είναι περισσότερο κατασκευαστική.

ας υποθέσουμε ότι για τα ανάλογα φορτία επιλύουμε την πλάκα και στις θέσεις του συγκεντρωμένου φορτίου (τροχοί) προκύπτει μια τοπική πύκνωση του οπλισμού.πώς γνωρίζουμε ότι όντως στην πράξη εκεί που θα γίνει η πύκνωση θα κάτσουν τα φορτία?...

σε μία τέτοια σχετική απλή περίπτωση που είχα κάποτε, είχα οπλίσει όλη την πλάκα (μικρή γύρω στα 35τ.μ.) με τον "πυκνό" οπλισμό και είχα ζητήσει από τον αρχιτέκτονα να τοποθετηθεί προειδοποιητική πινακίδα που να λέει πόσα αμάξια μπαίνουν και τί βάρους επιτρέπεται να είναι..α και να γίνει διαγράμμιση των θέσεων..βέβαια εκείνο το μικρό πάρκινγκ τελικά δεν είχε υλοποιηθεί ποτέ, οπότε δεν ξέρω αν είχα κάνει καλά!!..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μεμονωμένο φορτίο τροχού θα χρησιμοποιήσεις, μια που η επιφάνεια επιρροής "πέφτει" γρήγορα, με αποτέλεσμα να μην έχει νόημα η επαλληλία... Βάζεις ελατήρια, το φορτίο και λύνεις.

Nαι, αλλα μαλλον πρεπει να λαβει το φορτιο που δινει ο καθε αξονας του οχηματος. Εαν μιλαμε για μεγαλο χωρο, ετσι μπορει να κανει τρομερη οικονομια.

Γενικά πάντως η ορθολογική επιλογή είναι κατασκευή συμπυκνωμένης υπόβασης και άοπλου καταστρώματος...

Eγω παλι ειμαι υπερ της πλάκας ~35εκ με 2#...

@Saltapidas, δεν τόλμησα να παραπέμψω στα σχετικά θέματα, διότι είναι μπερδεμένα τα φορτία πλακών με τα φορτία εδαφοπλακών. Μία αναζήτηση για "εδαφόπλακα" βγάζει αρκετά σχετικά αποτελέσματα, αλλά...

Απο ενα σημειο και μετα ειναι λογικο να συμβαινει αυτο, μη λεμε και οτι θελουμε...

 

Το μεμπτο ειναι πως δεν γινονται προσπαθειες για να λυθει το προβλημα.

Η μαλλον εγινα και σταματησαν το 2009...

 

Αποτελεσμα του εθισμου στο post trimming;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σχετικό θέμα παιδιά είναι ΑΥΤΟ

 

Κάπου αναφέρω σε ένα μήνυμα εκεί για μοντέλα φόρτισης γεφυρών από οχήματα κατά DIN 101, 102 αλλά απ΄ότι είδα δεν είναι διαθέσιμο το upload που είχα κάνει.

Αν σας ενδιαφέρει μπορώ να τα ανεβάσω πάλι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

φυσικά και μας ενδιαφέρει.ευχαριστούμε.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eυχαριστώ τους συν. για την καθοδήγηση.

noutsaki,μην κάνεις τον κόπο,το έχω.

Θα προχωρήσω την συγκεκριμένη μελέτη(αφορά πλατεία),προσπαθώντας να λύσω και άλλα ζητήματα σχετικά με αρμούς κλπ.

Παράλληλα θα συνεχίσω να αναζητώ την δημοσίευση που αναφέρω στο#1,θυμάμαι ότι ήταν εξαιρετικά διαφωτιστική και το κυριότερο δεν απαιτούσε χρήση προγράμματος.

Οπωσδήποτε θα σας ενημερώσω επ'αυτού.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.