Μετάβαση στο περιεχόμενο

modified sine inverter και κλιματιστικο


pankrok

Recommended Posts

συναδελφοι μια βοηθεια

θελει ενα πλαικαρι να βαλει ντε και καλα ενα κλιματιστικο οικιακο στην βαρκα του.

επειδη τα dc κλιματιστικα τα βρηκε ακριβα αποφασισε να παρει ενα κινεζοταιβανεζικο inverter ονομαστικης ισχυως 3KVA για να οδηγησει απο τις μπαταριες της βαρκας ενα κλιματιστικο ονομαστικης ισχυως 1KW.

φυσικα για λογους κοστους θελει να παρει το φθηνο οποτε σε καμια περιπτωση δε θα βρει καθαρου ημιτονου inverter αλλα modified (τετραγωνο παλμο).

η ερωτηση ειναι αν τελικα το κλιματιστικο μπορει να λειτουργησει για καιρο χωρις πολλα προβληματα με τετοιο ρευμα και αν θα πρεπει να προτιμησει τυπου inverter η συμβατικο (που λογικα συμβατικο θα προτιμησει)

τωρα να θα τον βγαλουν οι μπαταριες δε με ενδιαφερει , απλα θελω να ξερω αν θα πρεπει να τον πεισω να παρει "κανονικο" inverter με εξοδο ημιτονο και οχι κατι φθηνο.

Link to comment
Share on other sites

Θα πρέπει να προσπάθήσεις να πείσεις τον ενδιαφερόμενο ότι "καλή δουλειά με φθηνά υλικά ΔΕΝ γίνεται".

Ειδικά όταν πρόκειται για επαγωγικά και "δύσκολα φορτία", είναι πολύ σημαντικό ο inverter DC/AC να είναι καθαρού ημιτόνου.

Επίσης, εννοείται ότι ένα επώνυμο κλιαμτιστικό τύπου inverter και ενεργειακής κλάσης Α, έχει σημαντικά μικρότερη κατανάλωση από ένα "oti-na-nai" απλό και χαμηλού κόστους κλιματιστικό. Θα ήταν ευεργετικό για τις μπαταρίες του και για την αυτονομία που θα έχει το σύστημα γενικότερα.

 

Εσύ οφείλεις να τον προειδοποιήσεις για να μην σου ζητάει ευθύνες αργότερα.

Link to comment
Share on other sites

του το πα το πηρε - σε καλη μερια!

απλα επειδη ο λογος που θελει να βαλει κλιματιστικο στη βαρκα ειναι τελειως χαζος για μενα (" θελω οταν πηγαινω για ψαρεμα να μπορω να την πεφτω το μεσιμερι 2-3 ωρες στην καμπινα") δεν του δινω περισσοτερη σημασια (εγω στο ειπα)

θεωριτικα τι θα παθει ζημια , το inverter η το φθηνο κλιματιστικο?

Link to comment
Share on other sites

Κανείς δεν θα πάθει ζημιά. Η μπαταρία του σκάφους (Pb-12V-60Ah) δεν νομίζω ότι μπορεί να δώσει το ρεύμα εκκίνησης για κλιματιστικό ισχύος 1kW (λογικά θα ζητάει 5kVA στην εκκίνηση = 420Α στα 12V).

 

Επίσης, αν καταφέρει να εκκινήσει, θα ξοδέψει την μπαταρία σε 20min και θα επιστρέψει από το ψάρεμα με τα κουπιά! :)

Link to comment
Share on other sites

Κανείς δεν θα πάθει ζημιά. Η μπαταρία του σκάφους (Pb-12V-60Ah) δεν νομίζω ότι μπορεί να δώσει το ρεύμα εκκίνησης για κλιματιστικό ισχύος 1kW (λογικά θα ζητάει 5kVA στην εκκίνηση = 420Α στα 12V).

 

Επίσης, αν καταφέρει να εκκινήσει, θα ξοδέψει την μπαταρία σε 20min και θα επιστρέψει από το ψάρεμα με τα κουπιά! :)

 

αυτο δεν ειναι προβλημα τοσο γιατι "προνοησε" και εχει 5 μπαταριες στο συνολο 500Ah (βεβαια μονο οι 3 ειναι deep cycle !!) και τη μια θα την εχει καβατζα για να παρει μπροστα η μηχανη.

πηρε και δυο πανελακια (ειναι της μοδας στα σκαφη) που λεει οτι του δινουν 5Α οποτε ολη την εβδομαδα τις φορτιζει.

φυσικα και εχει ξοδεψει υπερδιπλασια χρηματα απο μια αθορυβη γεννητρια 2KVA που θα του εδινε ημιτονο. anyway την τριτη θα μου πει τι καταφερε :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

[ΟΤ]

Πιο φθηνά θα του έβγαινε να παίρνει κάθε φορά που πάει για ψάρεμα δύο σακούλια πάγο...

Θα τον χρησιμοποιούσε και για τα ψάρια. :)

[/ΟΤ]

Link to comment
Share on other sites

Κανείς δεν θα πάθει ζημιά. Η μπαταρία του σκάφους (Pb-12V-60Ah) δεν νομίζω ότι μπορεί να δώσει το ρεύμα εκκίνησης για κλιματιστικό ισχύος 1kW (λογικά θα ζητάει 5kVA στην εκκίνηση = 420Α στα 12V).

 

Επίσης, αν καταφέρει να εκκινήσει, θα ξοδέψει την μπαταρία σε 20min και θα επιστρέψει από το ψάρεμα με τα κουπιά! :)

 

Γειά σας κι απο μένα .

 

Δεν τίθεται θέμα ρεύματος εκκίνησης με κλιματιστικό Inverter. Προφανώς από την στιγμή που εχει Inverter (Δεν έχει σημασία αν έιναι ημίτονου η τετραγώνου) θα έχει λειτουργίες ομαλής εκκίνησης. Πρακτικά αυτά ξεκινάνε με χαμηλή τάση και συχνότητα και την αυξάνουν σταδιακά.

 

αυτο δεν ειναι προβλημα τοσο γιατι "προνοησε" και εχει 5 μπαταριες στο συνολο 500Ah (βεβαια μονο οι 3 ειναι deep cycle !!) και τη μια θα την εχει καβατζα για να παρει μπροστα η μηχανη.

πηρε και δυο πανελακια (ειναι της μοδας στα σκαφη) που λεει οτι του δινουν 5Α οποτε ολη την εβδομαδα τις φορτιζει.

φυσικα και εχει ξοδεψει υπερδιπλασια χρηματα απο μια αθορυβη γεννητρια 2KVA που θα του εδινε ημιτονο. anyway την τριτη θα μου πει τι καταφερε :mrgreen:

 

Χωρίς να ξέρω το είδος της γεννήτριας και τι ηλεκτρονικά βοιθήματα έχει για να σταθεροποιεί την έξοδο της είναι πολύ πιθανόν μια χαμηλού κόστους γεννήτρια να μην έχει σταθερή συχνότητα η τάση με αποτέλεσμα να καταστρέψει ευαίσθητες συσκευές.

 

Χωρίς να ξέρω το είδος της γεννήτριας και τι ηλεκτρονικά βοιθήματα έχει για να σταθεροποιεί την έξοδο της είναι πολύ πιθανόν μια χαμηλού κόστους γεννήτρια να μην έχει σταθερή συχνότητα η τάση με αποτέλεσμα να καταστρέψει ευαίσθητες συσκευές.

 

Αφού έχει κάνει τα έξοδα να αγοράσει τα φωτοβολταϊκά και τις μπαταρίες θα πρότεινα χωρίς να έχω σκοπό να κάνω κάποια διαφήμιση ένα Inverter απομονωμένου δικτύου όπως το Sunny Island της SMA. Αυτού του τύπου τα Εξασφαλίζουν ένα σταθερό AC δίκτυο με χαρακτηριστικά κανονικού δικτύου.

 

http://www.sma-hellas.com/el/proionta/metatropeis-aytonomon-diktyon/sunny-island-2012-2224.html

 

lempidis, καλώς ήρθες στο foroum. Συγχώνεψα τις διαδοχικές δημοσιεύσεις σου. Αν θέλεις να προσθέσεις κάτι σε υπάρχουσα δημοσίευση, πάτα το κουμπακι "επεξεργασία". Ρίξε μια ματιά στους κανόνες συμμετοχής για να δεις τα πλαίσια στα οποία κινούμαστε.

Ευχαριστώ, miltos

Link to comment
Share on other sites

τελικα γλυτωσαμε τα πυροτεχνηματα μεχρι στιγμης.

το κλιματιστικο (οχι inverter) ξεκινησε κανονικα και λειτουργησε για 4 ωρες.

οι μπαταριες ψωφησανε νωριτερα απο οτι ανεμενε καθως με εναν προχειρο υπολογισμο 3τμ πανελ δεν ειναι δυνατον να φορτισουν μπαταριες στις 6KWh μεσα σε μια βδομαδα.

τωρα λοιπον μενει να βρει τροπο να τις φορτιζει!

 

κλασσικη περιπτωση τσαπατσουλιας...

συναδελφε οπως καταλαβαινεις ειτε το δω σαν διαφημιση ειτε οχι , τετοιο πραμμα δεν προκειται να αγορασει, ειναι θεμα νοοτροπιας και ταξερολισμου

Link to comment
Share on other sites

τελικα γλυτωσαμε τα πυροτεχνηματα μεχρι στιγμης.

το κλιματιστικο (οχι inverter) ξεκινησε κανονικα και λειτουργησε για 4 ωρες.

οι μπαταριες ψωφησανε νωριτερα απο οτι ανεμενε καθως με εναν προχειρο υπολογισμο 3τμ πανελ δεν ειναι δυνατον να φορτισουν μπαταριες στις 6KWh μεσα σε μια βδομαδα.

τωρα λοιπον μενει να βρει τροπο να τις φορτιζει!

 

 

 

 

Πόση μέγιστη ισχύ έχουν τα πάνελ?

 

Για να φορτίσει μπαταρία 12V/500Ah (6KWh) σε 5 ημέρες χρειάζεται 300Wp η και λιγότερο. (Στην Ελλάδα 1000Wp παράγουν >4KWh την ημέρα).

 

Αλλά με αυτήν την μπαταρία, ένα φτηνό Inverter (συνήθως τα φτηνά Inverter έχουν βαθμό απόδοσης μικρότερο από 80%), θεωρώντας πως και το AC είναι 9000BTU (κατανάλωση ~~950W/h) και η μπαταρία αν είναι πλήρως φορτισμένη θα φτάσει στο 30% σε περίπου 3 ώρες συνεχούς λειτουργίας.

 

Η εκτίμηση η δικιά μου είναι πως οι μπαταρίες ήταν πλήρως φορτισμένες από τα πάνελ.

 

Ερώτηση από τα Πανέλ προς την μπαταρία έχει βάλει ελεγκτή φόρτισης με MPPT ή απλό με διόδους?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.