Μετάβαση στο περιεχόμενο

Δοχεία πιέσεως - μελέτη


ΟΩΝ

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 20
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ρωτάω γιατί π.χ. οι Πολιτικοί Μηχανικοί (που γνωρίζω), "διαχωρίζονται" σε συγκοινωνιολόγους, δομοστατικούς, υδραυλικούς, γεωτεχνικούς κλπ. Υπάρχει κάποιος αντίστοιχος διαχωρισμός για τους Μηχανολόγους, έτσι ώστε μια συγκεκριμένη κατηγορία να είναι "κατάλληλη" για μελέτη δοχείων πιέσεως;

Link to comment
Share on other sites

οπότε να φανταστώ ότι όλες αυτές οι ειδικότητες των Π.Μ ασχολούνται μόνο με τα τις ειδίκευσης τους....και άρα δεν κάνουν όλοι τις μελέτες π.χ κατασκευής κατοικιών

Edited by streetas
Link to comment
Share on other sites

Είναι κάτι που μπορούν να το μελετήσουν και οι μεν του κατασκευαστικού και οι δε του ενεργειακού τομέα.

Link to comment
Share on other sites

Αν θες να το θέσουμε σαν τομέα....οι κατασευαστές. Αλλά δεν παίζει κανέναν ρόλο. Ούτε πρόκειται να σου πει κανένας είμαι ενεργειακός ή κατασκευαστής ή διοίκησης.. Πόσοι ΠΜ πχ υδραυλικοί δεν υπογράφουν και ασχολούνται με στατικά κτιρίων μόνο.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ συνάδελφοι, έχω μπερδευτεί λίγο με την καινούργια μορφή του site (μάλλον λόγω ηλικίας) και δεν μου είναι εύχρηστο. Θα προσπαθήσω να το ξεπεράσω.

Στο θέμα τώρα, νομίζω ότι είναι αποκλειστικά δουλειά Μηχανολόγου Μηχανικού. Ο τυποποιημένος υπολογισμός που έχω υπ΄όψη μου ( και προσωπικά εφαρμόζω) είναι τα TRD που έχουν όπως παρακάτω :

 

TRD 301 : Κυλινδρικό περίβλημα σε εσωτερική υπερπίεση

TRD 302 : Κυλινδρικό περίβλημα σε εξωτερική υπερπίεση

TRD 305 : Επίπεδος κυκλικός πυθμένας σε εσωτερική υπερπίεση

TRD 303 : "Γουβωτός" κυκλικός πυθμένας σε εσωτερική υπερπίεση κλπ.

 

Οι τυποποιημένοι αυτοί υπολογισμοί αναφέρονται σε αρκετά βιβλία (ενδεικτικά αναφέρω του Λέφα "Εστίες και Ατμοπαραγωγοί" σελ. 58 - 80). Από την εμπειρία μου όμως μπορώ να αναφέρω ότι ο TRD302 δεν επαρκεί και η εφαρμογή του θέλει ιδιαίτερη προσοχή αφού αρκετές κατασκευές έχουν αστοχήσει ( δοχεία κενού ).

 

Επίσης η δοκιμασία του ηλεκτροσυγκολητή πριν του ανατεθεί η εργασία είναι πολύ σημαντική αφού η απόρριψη του δοχείου κατά την υδραυλική δοκιμασία συνεπάγεται σοβαρή απώλεια χρόνου και αύξηση κόστους (επιδιόρθωση συγκολήσεων ). Αυτή η δοκιμασία όμως (του ηλεκτροσυγκολητή εννοώ) μπορεί να γίνει μόνο με οπτικό έλεγχο δοκιμαστικής συγκόλησης, άρα ο μηχανικός πρέπει να έχει την εμπειρία αν το συγκεκριμένο συνεργείο μπορεί να κάνει ή όχι σωστά την δουλειά.

 

Προσωπική μου γνώμη 'ποτέ δεν αναθέτουμε την κατασκευή δοχείου πιέσεως σε συνεργείο, προτού να συμφωνήσουμε τον Τεχνίτη που θα κολλήσει και την ποιότητα της ραφής που θέλουμε'

Link to comment
Share on other sites

Πάντως νομικά δεν υπάρχει καποιο κόλυμα νομίζω. Δεν υπάρχει καποια μελέτη που κατατίθεται σε υπηρεσία που να θέλει υπολογισμό πάχους οπότε δεν ενδιαφέρει κανεναν ποιος θα την κάνει εκτός απο τον εργοδότη. Διορθώστε με αν μου ξεφεύγει κάτι.

Edited by ariss
Link to comment
Share on other sites

Άρη, νομίζω ότι χρειάζεται να κατατεθεί μελέτη για τον οργανισμό πιστοποίησης και σήμανσης ΕΝ του δοχείου πίεσης.

Link to comment
Share on other sites

Ξεπερνάω και πάλι τα νομικά που τα βρίσκω ανιαρά, ανούσια και προφανή και προχωρώ στην ουσία.

 

Είμαι -υποτεθείσθω- κατασκευαστής και θέλω να μπω στην αγορά δοχείων πιέσεως. Ή, θέλω να κατασκευάσω ένα και μοναδικό ειδικό δοχείο πιέσεως για κάποια εφαρμογή.

 

Θέλω μία μελέτη που θα επιτυγχάνει τις κανονιστικές απαιτήσεις (για να μπορέσω να το διαθέσω νόμιμα), ενώ θα μειώνει στο ελάχιστο το κατασκευαστικό κόστος.

 

Το πρόβλημά μου -ως εργοδότη- δεν είναι βεβαίως η "ανάλυση". Ούτε καν η μέθοδος υπολογισμού.

Θέλω έναν μηχανικό που ξέρει πως φτιάχνονται αυτά τα μαραφέτια, που μπορεί να αξιολογήσει τον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις μου...

 

Θέλω έναν μηχανικό που θα μου πει:

"τα δοχεία αυτού του μεγέθους φτιάχνονται από δύο μισά κύπελα που γίνονται από χάλυβα τάδε με βαθειά κοίλανση. Όμως επειδή δεν έχεις μεγάλη πρέσα, επειδή στην περιοχή σου δεν φτιάχνουν καλούπια βαθειάς κοίλανσης και επειδή δεν έχεις δουλέψει ποτέ ελάσματα με λίπανση, προτείνω να φτιάχνεις δοχεία στον κουρμπαδόρο με απλά πρεσαριστά καπάκια. Θα χρησιμοποιήσεις την τάδε πρέσα σου, να το σχέδιο για τα καλούπια, θα παίρνεις τον κύλινδο έτοιμο από τον προμηθευτή σου που έχει ήδη πάρει CNC κουρμπαδόρο, θα κάνεις τις ραφές στο ρομπότ με σύρμα και θα κολλάει την μούφα ο τάδε τεχνίτης με ηλεκτρόδιο επειδή είναι ήδη πιστοποιημένος. Στις εγκαταστάσεις σου με τα τέσσερα άτομα προσωπικό που έχεις θα βγάζεις 1000 δοχεία την ημέρα."

(υποθετικά όλα τα παραπάνω, η ενασχόλησή μου με τα δοχεία πιέσεως περιορίζεται στην τηλεθέαση του discovery channel)

 

Ο μηχανικός θα μου δώσει ένα μάτσο χαρτιά με τα σχέδια των δοχείων, των καλουπιών, με τις προδιαγραφές των υλικών, τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που υποχρεούμαι να διεξάγω και τα σχετικά πρότυπα, τα πιστοποιητικά που πρέπει να πάρω για την γραμμή παραγωγής και το προσωπικό, τα μέτρα ασφαλείας, τις προδιαγραφές καθαριότητας, αμμοβολής, φωσφάτωσης, βαφής, τον τρόπο χρήσης του εξοπλισμού μου για να πετύχω αυτές τις προδιαγραφές, τον νέο εξοπλισμό που χρειάζομαι, τους ελέγχους ποιότητας στο τελικό προϊόν, τον τρόπο συσκευασίας, παλεταρίσματος κλπ. Κάπου μέσα σε όλα τα χαρτιά θα είναι και η ανάλυση...

 

Είναι προφανές ότι χρειάζομαι έναν μηχανικό που να ξέρει από βιομηχανική παραγωγή και να έχει πραγματική εμπειρία στην βιομηχανική κατασκευή. Δεν με νοιάζει η ανάλυση, ποτέ δεν θα κάτσω να την διαβάσω, αυτή είναι ένα αμελητέο στάδιο στην δουλειά του μηχανικού, που -επί της ουσίας- αφορά τον ίδιο τον μηχανικό.

 

Είναι απολύτως σαφές ότι μία σκέτη ανάλυση ενός κάποιου δοχείου μου είναι παντελώς άχρηστη. Ποτέ δεν θα αναθέσω σε κάποιον μία σκέτη ανάλυση...

 

Για ποιόν λόγο συζητάμε τόσες μέρες το θέμα; Προφανώς υπάρχει μία παρανόηση σε σχέση με την έννοια της μελέτης, της παραγωγής, της ανάλυσης...

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Οι κατασκευαστές δεν είναι όλοι ίδιοι, ούτε έχουν την ίδια νοοτροπία. Ας πούμε για π.χ. τους λέβητες ατμού, ήδη στο χώρο της κατασκευής έχουν μπεί νέα παιδιά, συνάδελφοι μηχανικοί, πού κάνουν μία σοβαρή δουλειά με τεχνικές προδιαγραφές, συνεχείς βελτιώσεις, συμπλήρωση απαιτούμενης Τεχνικής υποδομής κλπ. (Δεν θέλω να αναφέρω ονόματα για μην θεωρηθεί διαφήμιση). Αν δεν ακολουθήσεις τους κανόνες για μία σωστή κατασκευή (ειδικά σε εξειδικευμένα θέματα όπως είναι τα δοχεία πίεσης) είναι σίγουρο ότι θα έχεις σοβαρά προβλήματα. Μου είναι γνωστή η αστοχία κατασκευής (αποδείχθηκε στις ακτίνες συγκολλήσεων) που απαιτήθηκε "ξύρισμα" όλων των ραφών και επανασυγκόλληση. Δεν νομίζω ο συγκεκριμένος κατασκευαστής να ξανακάνει την ίδια δουλειά χωρίς να ακολουθήσει κανόνες, αφού εκτός της δυσφήμισης είχε και ιδιαίτερο οικονομικό κόστος. Ας μην αναφέρουμε την περίπτωση ατυχήματος οπό την αστοχία της κατασκευής που μπορεί να έχει τραγικές συνέπειες. Συμπέρασμα : "πρέπει να επιμένουμε" και σίγουρα θα δικαιωθούμε.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.