Μετάβαση στο περιεχόμενο

Άρθρο για το επάγγελμα του Μηχανικού


Recommended Posts

Ουφ . Πάλι τα ίδια . Δεν βαρεθήκατε τις μισές αλήθειες , τα ολόκληρα ψέμματα και την πλήρη άγνοια ?

 

Τα σιχαθήκαμε.. Αλλά όσο παραμένουμε στη χώρα της υποκρισίας και του νεοπλουτισμού, ή μάλλον πλέον νεοπτωχισμού, είναι αναπόφευκτο να παλεύουμε για λίγο φως.

Link to comment
Share on other sites

Σε ένα ευνομούμενο κράτος , θα είχε νόημα να βγάζεις με περιορισμένα δικαιώματα , γιατί υπάρχουν διαφορετικών απαιτήσεων έργα και μελέτες .

Αλλά όχι όπως γίνεται τώρα με 2 παράλληλες σχολές που οδηγούν σε ίδιο επίπεδο προσόντων .

 

Αρα λύση απλή υπάρχει , το θέμα είναι αν θέλουμε να την δούμε .

 

Το περί άγνοιας που ανέφερα , αφορά κάτι συγκρίσεις που κάνετε με παλιές σχολές τις οποίες ανεπίτρεπτα απαξιώνετε .

 

Το έχω πεί και παλιότερα , ότι το 60 και το 70 κάθε σχολική γενιά της Α' δημοτικού είχε περίπου 300,000 παιδιά . Από αυτούς μόλις τα 100.000 τελείωναν το λύκειο , ενώ εξετάσεις έδιναν περίπου 130,000 άτομα μαζί με τους παλαιότερους απόφοιτους .

 

Οι θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν μόλις 15000 στα πανεπιστήμια και μέχρι το 1972 μόλις 2000 στην τότε ανώτερη εκπαίδευση , που έγιναν 5000 μετά το 1973 και άλλους 5000 στις παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες . Σύνολο δηλαδή γύρω στα 20-25000 άτομα δηλαδή οι εισακτέοι ήταν 1:12 - 1:15 κάθε γενιάς .

 

Στα τελευταία χρόνια η κάθε γενιά μειώθηκε στο μισό , τό λύκειο το τελειώνει το 80 % και εισάγονται στις σχολές το 50 % κάθε γενιάς . Δηλαδή ο ανταγωνισμός είναι 6-7 φορές μικρότερος .

 

Προσοχή λοιπόν στις συγκρίσεις γιατί παλιότερα το εύρος των βαθμών εισαγωγής ήταν πολύ μικρότερο .

Link to comment
Share on other sites

BAS είναι λάθος μου που αναφέρθηκα στις σχολές αυτές γιατί στην πραγματικότητα δεν έχω καμία γνώση των σπουδών που προσέφεραν. Αυτό όμως που ξέρω σίγουρα και αυτό ήθελα περισσότερο να τονίσω, είναι ότι οι συνθήκες σήμερα είναι τελείως διαφορετικές και δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοιες καταστάσεις και πράγματα. Δεν θέλω να επεκτείνω την συζήτηση στο παρελθόν γιατί πλέον δεν έχει καμία σημασία και σε αυτό θα επιμείνω. Το θέμα είναι να αναγνωρίσουμε που έχουμε φτάσει και να κάνουμε κάτι γι' αυτό, εφόσον συμφωνούμε ότι υπάρχει πρόβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν το ανέφερα μόνο γιά σένα , αλλά και γιά τους άλλους γιατί οι αφορισμοί δεν βοηθούν . Ετσι όταν αναφερόμαστε σε θέματα που δεν γνωρίζουμε απλά εκτιθέμεθα .

 

Εχουμε και τον ΚΑΝΑ εδώ που φοίτησε σε εκείνες τις σχολές και μπορεί να μας πεί τι συνέβαινε , αλλά μπορώ να σου πώ ότι με κάτω από 12 δέν πέρναγες πουθενά .

Link to comment
Share on other sites

BAS

 

Χωρίς μάλλον να το καταλάβεις... συμφωνούμε στο ποστ #22....

 

Παρέθεσα την ιστορική εξέληξη των σημερινών ΤΕΙ... και συμφωνώ απόλυτα στο γεγονός ότι... όσο και αν έχουν περάσει οι εποχές.... το '70 προχώραγε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 1-15.... ενώ τα τελευταία χρόνια σχεδόν 1-1... Είναι λοιπόν αυτονόητο... ότι το επίπεδο των επιτυγχόντων... απλά κατέρευσε...

 

Και βεβαίως... για εμένα δεν τίθεται θέμα σύγκρισης των φοιτητών - σπουδαστών των δύο εποχών... Τους αποφοίτους του "μικρού πολυτεχνείου" τους σέβομαι απόλυτα.... Αλλά δεν γίνεται ΚΑΙ οι ~50-60-70.000 απόφοιτοι ΑΕΙ ΤΕΙ της δεκαετίας του 2000 να έχουν το επίπεδο των ~ 10-20.000 του 1970.... Όλοι περάσαμε από σχολικές τάξεις... και ξέρουμε τι άξιζε ο καθένας.... (και το ερώτημα... πρέπει να μείνουμε στο τι έκανε ο καθένας στο λύκειο...? απάντηση... 1. οι πανελλήνιες είναι με αξιοπιστία 99,99% ο πιο αξιοκρατικός θεσμός που είχε και έχει η σύγχρονη Ελλάδα.... 2. Η αγορά τον καθένα που αξίζει... είτε ΤΕΙ είτε ΑΕΙ απλά τον βάζει στην θέση που του αξίζει....)

 

Υ.Γ. Αλλά όχι όπως γίνεται τώρα με 2 παράλληλες σχολές που οδηγούν σε ίδιο επίπεδο προσόντων . Εδώ διαφωνούμε...... εδώ υπάρχει διαφορά μεταξύ τμημάτων.... ανά πόλη... σχεδόν καμμία σύγκριση... και σε ΑΕΙ και σε ΤΕΙ...

 

Α! και κάτι ακόμα... Αλήθεια θα εξισώνατε σε επίπεδο ΕΔ έναν Κτηνίατρο ΑΠΘ με έναν απόφοιτο ΤΕΙ ιχθοκαλλιέργειας Μεσολλογίου ή ζωικής παραγωγής πχ Άρτας ????

Link to comment
Share on other sites

Mάλλον μπερδεύεσαι .

Και εγώ είμαι εισακτέος του τέλους του 70 , γιά αυτό μιλάω γιά τότε . Σίγουρα σήμερα με τους τόσους εισακτέους το μέσο επίπεδο εισακτέων είναι χαμηλό . Αλλά πόσοι αποφοιτούν τελικά . Γενικά στοιχεία δεν ξέρω . Θα απαντήσω παρακάτω γιά κάτι που ξέρω επίσημα .

 

Οι πανελλήνιες λοιπόν είναι αξιόπιστος θεσμός , αλλά οι μισοί διπλωματούχοι μετά το 80 δεν πέρασαν από αυτόν .

Κανείς δεν λέει να έχουν πλήρη ΕΔ οι ΤΕ των ΠΕ .

Εγώ μάλιστα λέω να υπάρχουν επίπεδα και γιά τους 2 . Εκεί λέω ότι δεν πρέπει να έχουμε παράλληλες σχολές που να οδηγούν στο ίδιο επίπεδο το 6 .

 

Αρα πρέπει να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών κυρίως στα πολυτεχνεία σύμφωνα με την Μπολώνια γιατί τώρα έτσι όπως είναι αδικεί όλους στην Ελλάδα , αφού 4ετείς και 5ετείς σπουδές ισοτιμούνται με 3ετείς .

 

Εκεί που έχεις ατυχήσει είναι στα παραδείγματα που φέρεις . Είναι στα επίπεδα των επιχειρημάτων των συνδικαλιστών και δεν σου αξίζει .

 

Παίρνοντας αφορμή από το τελευταίο σου παράδειγμα και επειδή ο γιός μου είναι φοιτητής στο Γεωπονικό πανεπιστήμιο , θα σου πω ότι σύμφωνα με έρευνα του ίδιου του πανεπιστημίου , το 50 % των εισαχθέντων της τελευταίας δεκαετίας που αφορά η έρευνα , δεν αντέχει το βάρος των 117-125 μαθημάτων , ανάλογα με το τμήμα και εγκαταλείπει τις σπουδές του .

 

Εννοείται βέβαια ότι ο κτηνίατρος είναι τμήμα της ιατρικής επιστήμης και είναι διαφορετικό επάγγελμα από τις άλλες δύο ειδικότητες που είναι περιορισμένα τμήματα της γεωπονικής επιστήμης . Στον τομέα τους όμως θα μπορούσαν να έχουν πλήρη ΕΔ , διαφέροντας έτσι από ένα γεωπόνο που έχει μεγαλύτερη ευρύτητα ΕΔ .

 

Ετσι και εσύ ως μηχανολόγος έχεις μεγαλύτερη ευρύτητα ΕΔ από έναν μηχανολόγο ΤΕ .

 

Το θέμα είναι πολύ εύκολο να λυθεί . Αρκεί να επικρατήσει η κοινή λογική .

Edited by BAS
Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ ότι η άμεση αντιστοιχία στο επίπεδο του φυτικού κεφαλαίου του Γεωπονικού... είναι το φυτικής παραγωγής... να τους εξισώσουμε πλήρως τα ΕΔ?

 

αντίστοιχα... στο επίπεδο του ζωικού κεφαλαίου της Κτηνιατρικής... είναι το ζωικής παραγωγής...ιχθυοκαλλιέργειες... κτλ

 

 

Για την Μπολώνια... απλά στην πράξη.... δεν με αφορά... όποιος έχει εργαστεί σοβαρά στο προπτυχιακό επίπεδο στην Ελλάδα... έχει κάθε εφόδιο να βγει στο εξωτερικό... και να συνεχίσει αυτό που θέλει.... χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα... απλά στην Ελλάδα το πάμε ανάποδα...

 

Τέλος, "Οι πανελλήνιες λοιπόν είναι αξιόπιστος θεσμός , αλλά οι μισοί διπλωματούχοι μετά το 80 δεν πέρασαν από αυτόν .".... Εκτός από τις πανελλήνιες και τις κατατακτήριες σε μικρό ποσοστό... υπάρχει και άλλος????

Link to comment
Share on other sites

Τι λέω και δεν γίνομαι κατανοητός . Ο Γεωπόνος του ΓΠΑ και του ΑΠΘ ανεξάρτητα τμήματος έχει πλήρη ΕΔ παντού σε κάθε τομέα . Ο φυτικής παραγωγής ΤΕ μόνο στον τομέα του και εκεί μέχρι ένα σημείο . Το ίδιο και ο ζωικής , βιολογικών , ιχθυοκαλλιεργιών κλπ . Ηδη από τα τμήματα αυτά άρχισε και το μάζεμα των σχολών .

 

Την δεύτερη παράγραφο δεν την κατάλαβα .

 

Αυτό που είπα γιά τις πανελλήνιες είναι ότι δεν έχουν περάσει όλοι από αυτές . Κάποιοι δεν πέρασαν εδώ , πήγαν έξω και είχαν δεύτερη και τρίτη ευκαιρία , η άλλοι είχαν άλλου είδους αβάντες .

 

Υπάρχει ένα θέμα γιά τις σχολές και τι πρέπει να γίνει , όπου έχουμε ήδη καταθέσει τις απόψεις μας και το άνοιξε ο candus .
Link to comment
Share on other sites

Η τρίτη εκδοχή.. εισόδου στα ΑΕΙ... από το παράθυρο... την δεκαετία του 80 ήταν... οι μεταγραφές από το εξωτερικό... συμφωνώ απόλυτα... ας είναι καλά οι τότε κυβερνήσεις που πάντα εύρισκαν δικαιολογίες για να επιτρέπουν μεταγραφές από βουλγαρο-ρουμανικα... "πανεπιστήμια".... Αλλά αυτό δεν ήταν το 50%... μερικές χιλιάδες ναι.... Άλλα ποια είναι η τύχη των περισσοτέρων... με εξαίρεση αυτών που μετά την μεταγραφή πήραν και θέση στο δημόσιο...?

Link to comment
Share on other sites

Η τρίτη εκδοχή.. εισόδου στα ΑΕΙ... από το παράθυρο... την δεκαετία του 80 ήταν... οι μεταγραφές από το εξωτερικό... συμφωνώ απόλυτα... ας είναι καλά οι τότε κυβερνήσεις που πάντα εύρισκαν δικαιολογίες για να επιτρέπουν μεταγραφές από βουλγαρο-ρουμανικα... "πανεπιστήμια"...

 

Τα πανεπιστημια σε χωρες οπως η Σοβιετικη ενωση, Βουλγαρια, Ρουμανια το `80 που ακομα υπηρχε το καθεστως

σε πληροφορω οτι ειχανε υψηλοτατο επιπεδο. Μετα την πτωση των καθεστωτων ηρθε η ακραια φτωχια που εφερε

την διαφθορα και το εκτεταμενο λαδι...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.