Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ερασιτεχνικό ρεκτιφιέ στροφαλοφόρου


AlexisPap

Recommended Posts

Χάλασε ο θερμοστάτης που ελέγχει το βεντιλατέρ.

Αυτό είχε σαν συνέπεια να ζεσταθεί η μηχανή μέχρι που έσβησε.

 

Στην συνέχεια ο θερμοστάτης αντικαταστάθηκε, όμως μετά από 50km η μηχανή έσβησε οριστικά λόγω κουζινέτων.

 

Τα κουζινέτα φθάρθηκαν λόγω ελλιπούς λίπανσης, που αποδίδεται στην ύπαρξη νερού (σαπουνάδα βρέθηκε σε όλη την μηχανή και αρκετό νερό στον πάτο του κάρτερ).

 

Είναι λίγο μυστήριο το πως συνδυάστηκαν οι δύο βλάβες, αν συνδυάστηκαν πράγματι και δεν πρόκειται περί σύμπτωσης.

 

 

Παρεμπιπτόντως, το "κόλλημα" των κουζινέτων (εν τέλει δεν κόλλησαν ακριβώς) προκάλεσε σημαντική υπερθέρμανση του στροφαλοφόρου και των διωστήρων. Τα μέταλλα στην περιοχή (κουζινέτα, στρόφαλοι, μπιέλες) άλλαξαν χρώμα (μαύρισαν).

 

Επίσης, κάτι που δεν μπορώ να εξηγήσω, είναι ότι η μηχανή δεν έδινε καθόλου ισχύ: Αδυνατούσε να κρατήσει ρελαντί με το γκάζι τέρμα πατημένο, μολονότι γυρνούσε ελεύθερα (δεν είχε κολλήσει).

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 49
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

- Τα ελατήρια των εμβόλων δεν είχαν κολλήσει, παρά την υπερθέρμανση. Ωστόσο είχαν χαλαρώσει (είχαν μαζέψει)... Μπορεί να δικαιολογηθεί αυτό από την ζέστη;

 

Πιθανότατα είναι φθορά λόγω των 230.000km... (με την επιφύλαξη του πόσο "είχαν μαζέψει")

 

Οι δύο βλάβες δεν είναι μυστήριο.... είναι η χρονική συνέχεια... Δεν ενεργοποιήθηκε το βεντιλατέρ... ανέβασε θερμοκρασία... από κάπου....(έχουν αναφερθεί παραπάνω οι εκδοχές) πέρασε νερό... δημιουργήθηκε σαπουνάδα... καλή λίπανση-ψύξη στροφάλου-μετάλλων... διαστολή μετάλλων... τέλος.....

 

Το ότι γυρνούσε ελεύθερα έχει να κάνει προφανώς ότι το επιχείρησες με κρύο τον κινητήρα... άρα δεν υπήρχαν διαστολές... συν ότι το γύρισες 1-2-3-4rpm και όχι 850-900rpm που στροφάρει στο ρελαντί.... και με δεδομένο ότι εσύ με την χρήση κάποιου εργαλείου μήκους (πολύ χονδρικά) 1m άσκεισες δύναμη 20kg στροφάρισες τον κινητήρα με μία ροπή 20kgm ενώ ο κινητήρας αποδίδει ~15kgm.

Link to comment
Share on other sites

(με την επιφύλαξη του πόσο "είχαν μαζέψει")

 

Η φθορά δεν ήταν μετρήσιμη. Όμως το διάκενο ήταν περίπου 7mm, όταν τα καινούρια ελατήρια είχαν διάκενο 15mm. Όπως προείπα, η μηχανή είχε χάσει την συμπίεση της, γιαυτό και υποθέτω ότι για κάποιον λόγο τα ελατήρια παραμορφώθηκαν.

 

 

Το ότι γυρνούσε ελεύθερα έχει να κάνει προφανώς ότι το επιχείρησες με κρύο τον κινητήρα... άρα δεν υπήρχαν διαστολές... συν ότι το γύρισες 1-2-3-4rpm και όχι 850-900rpm που στροφάρει στο ρελαντί...

 

Αρνητικό. Ενώ ακόμη ήμουν στον δρόμο, κι ενώ με τρίτη και τέρμα γκάζι δεν μπορούσε πια να τραβήξει το αυτοκίνητο, το άφησα να ρολάρει κι έσβησε. Όσο ακόμη κινούμουν γύρισα με την μίζα και είχε ανάφλεξη, αλλά δεν μπορούσε να κρατήσει ρελαντί. Αφήνοντας τον συμπλέκτη δεν προκαλούσε ασυνήθιστη αντίσταση στην κύλιση. Έπαιρνε μπος κι έσβηνε. Όταν σταμάτησα, η μηχανή γυρνούσε ανεμπόδιστα με την μίζα, επίσης μπορούσα να την γυρίσω με το χέρι -πριν κρυώσει πάντα- από την τροχαλία του κλιματιστικού.

 

Ωστόσο, μολονότι δεν κόλλησε, δεν ανέβαζε ισχύ.

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Η μίζα έχει μεγαλύτερη ροπή από τον κινητήρα(έως τις ~1000-1200rpm του κινητήρα))... ώστε να υπερκινά την ροπή αδρανείας του κινητήρα + την συμπίεση προκειμένου να μπορεί να τον στρέψει με ικανοποιητικό αριθμό στροφών και να τον θέτει σε λειτουργία... επομένως είναι λογικό να μπορεί η μίζα να περιστρέφει τον κινητήρα...

 

Η επίδραση των τριβών σε έναν ΜΕΚ αυξάνεται με τον αριθμό των στροφών, και μάλιστα στο τετράγωνο (εξού και η πτώση της ροπής από ένα όριο στροφών και μετά)... επομένως ήταν δυνατό να περιστρέψεις τον κινητήρα κάποιες μοίρες "με το χέρι" αλλά ο κινητήρας δεν είχε την δυνατότητα να ανεβάσει στροφές....και άρα να αποδόσει ισχύ, λόγω της επίδρασης των ασυνήθηστων τριβών που είχαν αναπτυχθεί λόγω της βλάβης...

 

Επιπλέον, γιατί ξέχασα να το αναφέρω πριν, η υπερθέρμανση του κινητήρα, έχει ως αποτέλεσμα την αυτανάφλεξη της βενζίνας, νωρίτερα από το επιθυμητό (πριν κλείσουν οι βαλβίδες και γίνει έναυση του σπινθηριστή-μπουζί) με αποτέλεσμα, επικουρικά, να χάνεται συμπίεση και επομένως ισχύς...

 

Σε ό,τι αφορά το διάκενο, αν πρόκειται για ακριβώς το ίδιο ελατήριο (ίδιο κατασκευαστή και κωδικό, γιατί πιθανόν να είναι "βελτιωμένο") η διαφορά αυτή οφείλεται στην θερμική καταπόνηση-κόπωση των 230.000km, θερμο-συστολοδιαστολές... "έγινε πιο μαλάκο" και είναι φυσιολογικό.... Αν οφειλόταν στην στιγμιαία υπερθέρμανση θα είχαν "πάρει" και οι κύλινδροι, διοτί τότε θα μιλάγαμε για πολύ μεγάλες θερμοκρασίες...(που επέτρεπαν την αλλαγή γεωμετρίας των ελατηρίων)

Link to comment
Share on other sites

Στο θέμα των ελατηρίων με κάλυψες απολύτως. Η Θερμοκρασία δεν ανέβηκε σε τέτοια επίπεδα, κι αυτό φαίνεται εύκολα από την κατάσταση των εμβόλων και του λαδιού που έχουν επάνω τους.

 

Στο θέμα των τριβών δεν με κάλυψες. Όπως είπα, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τρεις τρόπους περιστροφής:

- Με το χέρι -> 1rpm

- Με την μίζα -> 300rpm

- Χρησιμοποιόντας την ορμή του αυτοκινήτου -> 2000rpm

και κανένας δεν έδειξε να αναπτύσσεται ασυνήθιστα υψηλή τριβή.

 

Δεν μιλάω για απλώς "αυξημένη" τριβή, αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Οι τριβές ήταν αυξημένες, ο στροφαλοφόρος υπερθερμάνθηκε και τα λάδια που έρχονταν σε επαφή με αυτό καιγόντουσαν...

 

...Πω - πω! Αυτό θα πει συνειρμός!

Μπορεί η πτώση ισχύος να οφείλεται στην εισροή μεγάλης ποσότητας αναθυμιάσεων στην εισαγωγή;

Όταν άνοιξα την τάπα του λαδιού (με σβηστή την μηχανή) έβγαζε "κάπνα" σύννεφο, σαν να έβραζαν τα λάδια...

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Καθόλου.

Καθαρά, ωραίο μπεζ χρωματάκι, και βαλβίδες επίσης με άψογα χρώματα και καθαρές...

Όμως όλη η ιστορία (απώλεια ισχύος - σβήσιμο) έγινε μέσα σε ένα - δύο λεπτά...

 

Τώρα που το σκέφτομαι, η πολλαπλή εισαγωγής όταν την έλυσα έσταζε λάδι...

 

post-33892-0-23446600-1341055119_thumb.jpg

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Τώρα που το σκέφτομαι, η πολλαπλή εισαγωγής όταν την έλυσα έσταζε λάδι...

 

Να ένας ακόμα σοβαρός λόγος... και κατά την γνώμη μου είναι συνδιασμός όλων, και των παραπάνω...

Link to comment
Share on other sites

 

Τώρα που το σκέφτομαι, η πολλαπλή εισαγωγής όταν την έλυσα έσταζε λάδι...

 

 

Λογικό αφού λες παραπάνω ότι τα λάδια ήταν σαν να έβραζαν (στην ουσία έβραζαν λόγω των υπερβολικά αυξημένων τριβών) πέρναγαν αναθυμιάσεις λαδιού από το σωληνάκι των αναθυμιάσεων στην εισαγωγή.

Link to comment
Share on other sites

Μα, ακριβώς, ως στοιχείο επιβεβαίωσης στην παραπάνω υπόθεση το έθεσα, και ως αντεπιχείρημα στο καλό χρώμα των μπουζί...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.