Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Εαν κάνεις απευθείας εκκίνηση θα χρειαστείς κάποιον διακόπτη φορτίου που να αντεχει επαγωγικα ρευματα, αλλιως ρελέ με περιστροφικο διακόπτη και επαφη ΝΟ
Οι μικροαυτόματοι διαθετον μαγνητική (βραχυκύκλωμα) και θερμική (υπερένταση) προστασία. Αυτά όμως ειναι για την γραμμή. Το θερμικό είναι για προστασία από υπερένταση στο φορτίο σου, δηλαδή στον κινητήρα

  • Thanks 1
  • Απαντήσεις 59
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Αγαπητέ @hlektrik89και οι υπόλοιποι συνάδελφοι,

Στο Νο 7 από τα Technical applications papers της ΑΒΒ βλέπω πως σε όλα τα assemblies προτείνει MCB μόνο με μαγνητική προστασία ο οποίος επιτρέπει μέχρι 13 x In σε αντίθεση με τους "συμβατικούς" MCB που έχουν και προστασία υπερφόρτισης (10 x In), για τις ίδιες φυσικές διαστάσεις.

Το θερμικό ρελέ σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο τοποθετείται μετά το ρελέ ισχύος.

  1. Η γραμμή τροφοδοσίας μπορεί να είναι χωρίς προστασία υπερφόρτισης?
  2. Η θέση της προστατευτικής διάταξης βραχυκυκλώματος στην αναχώρηση π.χ. του γενικού πίνακα προστατεύει τη γραμμή ή τον κινητήρα από βραχυκύκλωμα?

ευχαριστώ

Δημοσιεύτηκε (edited)
On 13/6/2022 at 9:02 ΜΜ, persepolis88 said:

Η γραμμή τροφοδοσίας μπορεί να είναι χωρίς προστασία υπερφόρτισης?

  1. Η θέση της προστατευτικής διάταξης βραχυκυκλώματος στην αναχώρηση π.χ. του γενικού πίνακα προστατεύει τη γραμμή ή τον κινητήρα από βραχυκύκλωμα?

1.ναι

2.και τα 2

Edited by miltos
Διαγραφή τμήματος παράθεσης
  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι μια βοήθεια παρακαλώ γιατί έχω πελαγώσει....

Οταν από την εξίσωση  P=1,73 x V x I x cosφ υπολογίζω το ρεύμα Ι ενός κινητήρα τριφασικού υπολογίζω το ρεύμα ανά φάση ή το μέτρο της διανυσματικης άθροισης και των τριών φάσεων;  Μετά θα επιλέξω μαγνητοθερμικό βάσει της έντασης της μιας φάσης (πόσο είναι αυτό;) ή βάσει του διανυσματικού αθροίσματος;

Και όταν μετρήσω με αμπεροτσιμπίδα τη μια φάση πιο ρεύμα μετράω; Είτε μετράω στην είσοδο του διακόπτη είτε μετράω λίγο πριν τον κινητήρα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Το Ι ειναι το μετρο του ρευματος γραμμης και αυτο μετρας και με αμπεροτσιμπηδα. Βαση αυτου διαστασιολογεις μαγνητοθερμικο. ΑΝ το μαγνητοθερμικο μπει στην αρχη της γραμμης το ρυθμιζεις σε αυτο το ρευμα.ΑΝ μπει θερμικο στην πλερα του κινητηρα (μετα το ρελε δηλαδη) , σε συνδεση αστερα βαεις παλι το Ι, σε συνδεση τριγωνο βαζεις Ι/ ριζα 3

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Δημοσιεύτηκε (edited)

Οταν λες ρεύμα γραμμής εννοείς της μιας φάσης ;  Τα ρεύματα σε καθε φάση θα πρέπει να έχουν ιδια τιμή;

 

Edited by gnusselt
Δημοσιεύτηκε (edited)

ναι και σχεδον ιδια ναι

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Δημοσιεύτηκε (edited)

Όταν επιλέγω τριφασικό διακόπτη ισχύος 100Α αυτό σημαίνει ότι σε κάθε από τους L1, L2, L3 περνάει ρεύμα 100Α και είναι η ένταση Ι της εξίσωσης  P=1,73 V I cosφ. Σωστά;

 

Edited by gnusselt
  • 3 years later...
Δημοσιεύτηκε (edited)

Motor-Weight-Motor-Nameplate.png.0c6198625bd6506ec1331a57cafddcae.png

Πάμε να δούμε.

Έστω ότι τον θέλουμε σε Δ:

Pin = √3 · Vπ · Iπ · PF = 8,15 kW (50 Nm)

Έστω ότι τον θέλουμε σε Υ:

Pin = 3 · Vφ · Iφ · PF = 8,19 kW (50 Nm)

όπου στο Δ:

Vφ = Vπ, Iφ = Iπ/√3

και στον Υ:

Vφ = Vπ/√3, Ιφ = Iπ

Γι’ αυτό στον αστέρα έχουμε το 1/3 της ροπής δεδομένης σταθερής τάσης τροφοδοσίας.

Έστω τροφοδοσία Vline = 400 V (3φ).

Πάμε για αστέρα:

Pin = 3 · Vφ · Iφ · PF = 3 · 230 · 4,65 · 0,85 = 2,73 kW (17 Nm).
Σημείωση: το Ιφ δεν είναι αυτό που γράφει στο καρτελάκι, διότι η τάση δεν είναι 690 V αλλά 230 V (400/√3). Το ρεύμα και η τάση είναι πλέον 1/√3 των μεγεθών. (1/√3)² = 1/3.

Πώς θα τον ασφαλίσεις; (Κ5Α)

Έστω ότι θέλεις να τον δουλέψεις σε Υ στα 400 V πολικά.

Τότε έχεις ~4,65 A ανά φάση. Το ρεύμα μαγνήτισης/εισροής είναι 6–10 φορές το In και διαρκεί το πολύ 10 κύκλους. 10/50 = 0,2 s → 200 ms.

image.thumb.png.ebb792f04ea5a3e5bb3e3557dc4ca13d.png

Ένας 4P ή 3P Κ5Α σου δίνει χρόνο εισροής τουλάχιστον 300 ms.

Το ζήτημα τώρα είναι να δεις το εξής: με ποια ταχύτητα θα αναπτύξει στροφές ο κινητήρας. Δηλαδή να βρεις την καμπύλη s–t (ολίσθηση ως προς χρόνο). Από αυτή θα οδηγηθείς στην καμπύλη I–t (ρεύμα ως προς χρόνο) και θα δεις πώς διαγράφεται αυτή η καμπύλη σε σχέση με τον MCB.

image.png.43564f8e01486e99e6d194b1d6718633.png όπου s η ολίσθιση image.png.835f5bde7b816deddd9f4a665403ee8d.png

Συνηθως ένας κινητήρας, όταν είναι φορτισμένος με Mnom, χρειάζεται περίπου 2 s για να πέσει το ρεύμα στο Inom. Συνεπώς, με γραμμική προσέγγιση αλλά και με κάτι πιο κοντά στην πράξη (διακεκομμένη) έχουμε:

image.thumb.png.94b717d0bc307c31e98fe235cb1c666d.png

Το ζήτημα είναι αν σε 1 s θα έχεις πέσει κάτω από 6·In — τότε είσαι μια χαρά.

Ένα αντίστοιχο παράδειγμα και με Δ:

Ιφ = Ιπ/√3 = 8,06 A. Τι θα βάλεις λοιπόν; Μια Κ10A αρκεί;

Πείτε μου εσείς, αλλιώς θα γράφω μέχρι του χρόνου.

Edited by MrShyEngineer
Δημοσιεύτηκε
On 28/8/2025 at 12:17 ΜΜ, MrShyEngineer said:

Πείτε μου εσείς, αλλιώς θα γράφω μέχρι του χρόνου.

πριν γράφεις πρέπει να διαβάζεις, ένας κινητήρας 400/690 δεν μπορεί να λειτουργήσει σε 230V.  Οι κινητήρες προστατεύονται με διατάξεις ρυθμιζόμενου ρεύματος. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.