Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πολλαπλή γείωση ΕΗΕ σε ΤΝ


Recommended Posts

Ναι, το "ένα πασσαλάκι" είχε προφανώς την έννοια "για τα μάτια της ΔΕΗ".

 

Δεν το καταργούμε μεν, αλλά:

 

Αν -λόγω κάποιου σφάλματος- απαιτούταν να λειτουργήσει η γείωση, το ρεύμα θα ακολουθούσε ούτως ή άλλως την διαδρομή της μικρής αντίστασης -> προς την θεμελιακή, και όχι τον δρόμο για το πασσαλάκι.

 

Άρα, υποθέτω ότι η γραμμή που οδηγεί στην αξιόπιστη, χαμηλής αντίστασης γείωση, θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως γείωση και όχι ως ισοδυναμική σύνδεση ή ως ΡΕ, αφού αυτήν θα επιλέξει το ρεύμα για να φτάσει στην γη.

 

Το πασσαλάκι θα είναι πάντα ολίγον... διακοσμητικό.

 

 

Edit:

Δηλαδή, με την ορολογία της §413.1.2.1, ο αγωγός που συνδέει την θεμελιακή με τον κόμβο Ν-Ε στον μετρητή (κύριο ακροδέκτη γείωσης) είναι κύριος αγωγός γείωσης και όχι αγωγός προστασίας ή αγωγός ισοδυναμικής σύνδεσης.

 

Επομένως -υποθέτω- θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ένας αγωγός του 3x16 ως κύριος αγωγός γείωσης μόνο αν τα 16mm² (και οι ενδιάμεσες συνδέσεις) επαρκούν για κύριο αγωγό γείωσης...

 

Είναι σωστός ο συλλογισμός;

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

αν μιλαμε για τη περιπτωση οπου ο μετρητης ειναι απομακρυσμενος απο τον γενικο πινακα της εγκαταστασης τοτε εχουμε.

 

Η ουδετερωση γινεται στον μετρητη. Εναλλακτικα, για εγκατασταση μεγαλης ισχυος, η ουδετερωση μπορει να γινει και στον πινακα.

Θα υπαρχουν 2 ηλεκτροδια γειωσης (συνηθψς ραβδος στον μετρητη και θεμελιακη στο κτιριο)

Ο κυριος ακροδεκτης γειωσης βρισκεται στο κτιριο.

Αγωγος γειωσης ειναι ο γωγος που συνδεει το ηλεκτροδιο γειωσης με τον ακροδεκτη γειωσης ή ισοδυναμικο ζυγο.

Απο τον ακροδεκτη γειωσης ή ισοδυναμικο ζυγο οδευει ο αγωγος προστασιας. Δηλ ο αγωγος μετρητη πινακα θεωρειται αγωγος προστασιας.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ΟΚ, το κατάλαβα.

Απλά μου φαίνεται παράλογο, επειδή το ρεύμα της ουδετέρωσης θα διαλέξει την μικρή αντίσταση γείωσης, και επομένως θα περάσει κατά κύριο λόγο από τον αγωγό που ονομάζεις "αγωγό προστασίας".

 

Από την άλλη, σε περίπτωση σφάλματος της εσωτερικής εγκατάστασης, ο αγωγός πίνακα-ακροδέκτη γείωσης (που λες ότι είναι "αγωγός προστασίας") θα λάβει μικρό μόνο ρεύμα σφάλματος, αφού ο ΡΕ γειώνεται μέσα στον πίνακα.

 

 

Στο σχήμα: ρεύμα ουδετέρωσης.

 

post-33892-0-98240300-1369916403_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

ως ρευμα ουδετερωσης εννοεις την επιστροφη του ουδετερου?

 

Στηνπεριπτωση σφαλματος κατι κανεις λαθος ή εχεις μπερδευτει. Ο ΡΕ "γειωνεται" στον πινακα μεσω του αγωγου πιανακα -ακροδεκτη γειωσης. Ο ακροδεκτης μπορει να ειναι και μεσα στον πινακα.

Link to comment
Share on other sites

Στην εξιδανικευμένη περίπτωση που οι αγωγοί και η πηγή έχουν μηδενική αντίσταση, η αντίσταση βρόχου σφάλματος είναι 1,818Ω. Το ρεύμα σφάλματος είναι 126,5A και μοιράζεται σε 115Α προς την θεμελιακή και 11,5Α προς το ηλεκτρόδιο.

 

Ο αγωγός "Ε" μεταξύ μετρητή και πίνακα διαρρέεται από τα 11,5Α και θα μπορούσε ακόμη και να καταργηθεί, χωρίς συνέπειες. Άρα γιατί να τον ονομάζουμε ΡΕ;

 

Ας δούμε τώρα το ρεύμα ουδετέρωσης (αδόκιμος ίσως ο όρος, αλλά αναφέρομαι στο ρεύμα που διαρρέει την σύνδεση του Ν με την γη, ανεξαρτήτως προέλευσης).

Μόνο το 1/11 αυτού του ρεύματος κινείται προς το πασσαλάκι, ενώ τα 10/11 πηγαίνουν προς την θεμελιακή.

Τα 10/11 περνάνε μέσα από τον αγωγό "Ε". Γιατί να μην ονομάσουμε αυτόν τον αγωγό "αγωγό γείωσης";

 

 

post-33892-0-39001300-1369918241_thumb.gif

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

@Αlexis το ρευμα βραχυκυκλωματος που θα προκυψει απο ενα σφαλμα σε ΤΝ συστημα δεν θα κινηθει προς τα ηλεκτροδια αλλα μεσα απο τον αγωγο του ουδετερου της παροχης θα οδηγηθει στον ουδετερο κομβο του Μ/Τ

Link to comment
Share on other sites

Έχεις δίκιο, θεώρησα εξιδανικευμένη περίπτωση, όπου οι αγωγοί έχουν απειρωστή αντίσταση, η πηγή (Μ/Σ) παρέχει απεριόριστο ρεύμα, και επομένως η φάση διατηρεί πάντα (ακόμη και στο βραχυκύκλωμα) δυναμικό 230V.

 

Τελείως υποθετικές οι παραδοχές αυτές (προφανώς) απλώς για να δείξω με απλά νούμερα αυτό που με προβληματίζει:

Μεταξύ δύο γειώσεων, αυτή με την σημαντικά μικρότερη αντίσταση λειτουργεί περίπου ως μοναδική γείωση.

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Διορθωση: θεωρησες οτι ο ουδετερος αγωγος εχει σεβαστη αντισταση.

 

Η Κυρια γειωση (οχι μοναδικη) θα ειναι οντως η θεμελιακη. Σε τι σε προβληματιζει αυτο?

Ειδικα αν η ουδετερωση γιενι στον πινακα, το ηλεκτροδιο στον μετρητη ειναι διακοσμητικο (ή εστω επικουρικο).

Το επιπλεον ηλεκτροδιο στον μετρητη γινεται για λογους ασφαλειας και αν παση περιπτωση το ζητανε οι προδιαγραφες.

Το ιδιο ισχυει και για τον αγωγο πινακα-μετρητη. Τον ονομαζουμε ΡΕ γιατι ετσι εχουμε συμφωνησει.

Εσυ αν θες ονομασε τον διαφορετικα. :mrgreen: . Θα αλλαξει κατι αν τον ονμασουμε διαφορετικα?

 

Μην ξεχναμε οτι Ολα τα παραπανω αναφερονται σε ενα υποθετικο παραδειγμα που δεν ισχυει στην πραξη....

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Είσαι τόσο σαφής που δεν μπορώ να πω κάτι άλλο... :)

Η ουδετέρωση λοιπόν δεν είναι ανάγκη να γίνει στον μετρητή, μπορεί να γίνει και στον πίνακα της ΕΗΕ...

 

Μία ακόμη ερώτηση μόνο, λόγω συνειρμού:

Μπορεί επομένως το κομμάτι μέχρι τον πίνακα να είναι ΤΝ-C;

 

 

ΥΓ: Συγνώμη που το παράδειγμα είναι υποθετικό, αλλά με απασχολεί το θέμα επί της αρχής και όχι επί συγκεκριμένου παραδείγματος.

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Ο προβληματισμός σου λοιπόν θα είχε βάση για το σύστημα ΤΤ, όπου οι γειώσεις συμμετέχουν στον βρόγχο σφάλματος.

 


Δηλαδή, με την ορολογία της §413.1.2.1, ο αγωγός που συνδέει την θεμελιακή με τον κόμβο Ν-Ε στον μετρητή (κύριο ακροδέκτη γείωσης) είναι κύριος αγωγός γείωσης και όχι αγωγός προστασίας ή αγωγός ισοδυναμικής σύνδεσης.

 

Αν και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, η έννοια "κύριος αγωγός γείωσης", αν δεν απατώμαι, δε χρησιμοποιείται πουθενά αλλού στο 384 εκτός από τη συγκεκριμένη παράγραφο.

 

 

Μπορεί επομένως το κομμάτι μέχρι τον πίνακα να είναι ΤΝ-C;

 

 

 

Μπορεί αν το επιτρέψει η ΔΕΗ. Δεν μου έχει τύχει όμως τέτοια περίπτωση.

Edited by miltos
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.