Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πρόβλημα με το σύστημα πυρόσβεσης.


NIK-KAL

Recommended Posts

Οι δικές μου παραστάσεις λένε ότι σχεδόν κανένα πυροσβεστικό δε δουλεύει με αυτόν τον τρόπο, παρόλο που θα έπρεπε.

 

 

Μπορείς να δεις το ΕΝ 12845 (το οποίο είναι κάπως "της μόδας" τελευταία). Εναλλακτικά, δες την πολύ φθηνότερη ΤΟΤΕΕ 2451/86 η οποία έχει πολλά κοινά σημεία με το ΕΝ αλλά ήταν "ξεχασμένη".

 

Η πίεση των 10 bar δεν είναι επικίνδυνη για ένα δίκτυο χαλυβδοσωλήνα. Κάπου εκεί αν δεν κάνω λάθος είναι η προδιαγραφή αντοχής των sprinkler (τα έχω δοκιμάσει ως τα 12bar). Εκείνο που θα φοβόμουνα είναι ότι η πίεση ίσως είναι υπερβολική για τη χρήση της μάνικας, αν κάποιος ανοίξει τον κρουνό τέρμα.

 

Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται ένα by pass προς τη δεξαμενή ώστε να μη λειτουργούν οι αντλίες με μηδενική παροχή που θα οδηγήσει σε υπερθέρμανση του νερού εντός του κελύφους της αντλίας. Αν δε σε ενοχλεί η μέγιστη πίεση που μπορεί να αναπτύξουν οι αντλίες, αυτό το by pass μπορεί να γίνει με λεπτό σωληνάκι, πχ 3m Φ8 (εσωτερική διάμετρος).

 

Η δικη σου παραπομπη με παραξενεψε και ξαναεριξα μια ματια στα αναγραφομενα του φιλου.

Αναφερει οτι δεν ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ αυτοματα.Αν ισχυει κατι τετοιο οντως δεν ειναι φυσιολογικο(αν μπορει να ανεβασει μια φωτο με τις ρυθμισεις και τον τυπο των διαφορικων που χρησιμοποιει).

Τα δικτυα ειναι η PN10 η PN 16 bar,λογω υλικων που χρησιμοποιουν.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα στους συναδέλφους που ασχολούνται με το πρόβλημα που έχω.

 

Καταρχήν να σας ενημερώσω πως στην έξοδο για τα spingler και για τον περιβάλλον χώρο(κρουνοί) υπάρχουν ρυθμιστικές βαλβίδες που δεν επιτρέπουν την πίεση να ανέβει πάνω από 5 bar(αυτό έχει σαν ένδειξη η ρυθμιστική).

 

Η αντλία στα χαρακτηριστικά της αναγράφει 130 - 190 m/h και ύψος H 90-80m

 

Όπως προανέφερα μετά από τηλεφώνημα στην κατασκευάστρια εταιρία οι ίδιοι μου είπαν πως δεν πρέπει να κόβει και η ηλεκτροαντλία και η ντιζελοαντλία(σύμφωνα με την οδηγία). Αυτό που θέλω εγώ να κάνω, λογικά για να προστατέψω το δίκτυο και τις αντλίες αλλά και για αποφυγή λαθών από το προσωπικό  να εκτονώσω το δίκτυο μετά από μια καθορισμένη πίεση στην δεξαμενή από όπου αντλείτε το νερό μέχρι να πάει ο τεχνικός να σταματήσει την αντλία.

 

 

Την οδηγία που ανεφέρατε  που μπορούμε να την βρούμε. Η Πυροσβεστική  μπορεί να βοηθήσει σ' αυτό το θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το EN 12845, όποια αντλία ξεκινήσει δεν σταματά αυτόματα, αλλά μόνο χειροκίνητα. Όντως ελάχιστα Πυροσβεστικά είναι εναρμονισμένα με αυτό το πρότυπο, γιατί δεν το απαιτεί η Π.Υ. και είναι και πολύ ακριβότερο

Link to comment
Share on other sites

.. και είναι και πολύ ακριβότερο

Πολύ ακριβότερο γιατί?   Πόσο στοιχίζει μια βοηθητική επαφή ρελέ για αυτοσυγκράτηση?

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το EN 12845, όποια αντλία ξεκινήσει δεν σταματά αυτόματα, αλλά μόνο χειροκίνητα.

 

Ίσως επαναλαμβάνομαι, αλλά και την ίδια απαίτηση είχε η ΤΟΤΕΕ 2451/86.

 

Η μέθοδος πλεονεκτεί από πλευράς κόστους καθώς δεν απαιτείται τεράστιο δοχείο διαστολής. Μειονέκτημά της είναι ότι σπαταλά το καύσιμο της πετρελαιοκίνητης αντλίας. Δε βλάπτει ο πρεσοστάτης να κλείνει τη βαλβίδα της diesel. Στο επόμενο on, απλά θα ανοίξει πάλι η βαλβίδα, και θα επιταχύνει η μηχανή χωρίς να χρειαστεί μιζάρισμα καθώς μέχρι εκείνη τη στιγμή θα περιστρέφεται σε χαμηλές στροφές (δεν σβήνει άμεσα όταν κλείσει η βαλβίδα).

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

με μανομετρικο 90μ δεν ανεβαζεις επικινδυνες πιεσεις.

 

GPER ,εχεις δικιο στο 10,8,5 αν θυμαμαι ..Εκτος του jockey.

 

miltos ,βαση αυτου που αναφερει o GPER ουτε βαλβιδα πρεπει να παρεμβαλεται στην λειτουργια γιατι σε ενα δυο λεπτα θα κλεισει ο κινητηρας .

 

το ΕΝ 12845 το βρισκουμε καπου?

Link to comment
Share on other sites

miltos ,βαση αυτου που αναφερει o GPER ουτε βαλβιδα πρεπει να παρεμβαλεται στην λειτουργια γιατι σε ενα δυο λεπτα θα κλεισει ο κινητηρας .

 

Επειδή ίσως δεν εννοούμε το ίδιο, σε ποια βαλβίδα αναφέρεσαι? Εγώ εννοούσα τη βαλβίδα πετρελαίου, που χρησιμοποιείται για το σβήσιμο του κινητήρα.

Link to comment
Share on other sites

Την βαλβιδα πετρελαιου λεω και εγω.

Με τον τροπο που λες εσυ κοβεις την εντολη αρα καποια στιγμη ο κινητηρας θα σβησει.το προτυπο λεει οτι πρεπει να σβησει μονο χειροκινητα.(ειτε με ντιζα ειτε με μπουτον)

Link to comment
Share on other sites

Οι διαφορές του "απλού" πυροσβεστικού συγκροτήματος και του ΕΝ 12845 δεν είναι μόνο το χειροκίνητο σταμάτημα. Είναι αρκετές και τόσες ώστε δεν μπορείς ένα "απλό" να το μετατρέψεις σε ΕΝ, χωρίς να αντικαταστήσεις σχεδόν τα πάντα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Την βαλβιδα πετρελαιου λεω και εγω. Με τον τροπο που λες εσυ κοβεις την εντολη αρα καποια στιγμη ο κινητηρας θα σβησει.το προτυπο λεει οτι πρεπει να σβησει μονο χειροκινητα.(ειτε με ντιζα ειτε με μπουτον)

 

Ναι, αλλά αν υπάρχει όντως κάποια "κατανάλωση", πχ φωλιά ή έστω ένα σπασμένο spinkler, δε θα προλάβει να σβήσει ο κινητήρας. Θα σβήσει μόνο αν δεν υπάρχει κατανάλωση, όπως πχ αν μείνει το συγκρότημα χωρίς παροχή ρεύματος και η πίεση πέσει σταδιακά λόγω διαρροών, οπότε θα παίξει το ρόλο της jockey.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.