Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μείωση θορύβου σε αερόθερμο τζάκι


FouksMechMech

Recommended Posts

Άρα πρέπει να κάνω το "προφανές". Αύξηση της διατομής και αντικατάσταση του έυκαμπτου σπιράλ με λείους αγωγούς.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 24
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Προφανώς, αν είναι εφικτό.

 

Αλλιώς ρυθμίζεις τον ανεμιστήρα σε χαμηλή ταχύτητα.

 

Υ.Γ. Ίσως να έχεις βελτίωση με "τράβηγμα - τέντωμα" του εύκαμπτου αεραγωγού.

Edited by antloukidis
Link to comment
Share on other sites

Το τράβηγμα τέντωμα το λες μπας και μειωθούν λίγο οι "σπείρες" του εύκαμπτου για και μειωθούν λίγο οι τριβές. Όμως είναι στενοκοπιά εκεί, ίσως μόνο να μικρύνω το κομάτι ώστε να αναγκαστώ να το τεντώσω πιο πολύ.

 

Βασικά όμως, μάλλον μου φαίνεται πιο εύκολα να τραβήξω εσωτερικό αέρα από 2 σημεία, με αρχική διατομή Φ160 (και σίτα) και μετά με συστολή Φ160/Φ140, και οι 2 εσωτερικές παροχές να κουμπώσουν πάνω σε ένα Υ που θα βρίσκεται στη 1 (εσωτερική) αναρρόφηση του μοτέρ.

 

Και αν δω λίγη βελτίωση, ίσως πάω και σε λείους αγωγούς. Απλάαναρωτιέμαι εκεί μέσα στη στενοκοπιά, πως κουμπωνει κανείς τα τμήματα των λείων αγωγών που θα έχουν και κάμποσες ανοιχτές γωνίες.... μόνο με αλουμινοταινία.... ???

 

Βασικά σκέφτομαι να ξεκουμπώσω τελείως το σπιράλ της εσωτερικής παροχής, να δω πόσο θόρυβο κάνει χωρίς σπιράλ, έτσι εντελώς ελεύθερο το μοτέρ....

Link to comment
Share on other sites

αλουμινοταινια θα ξεκολησει σκετη πολύ συντομα.αν είναι ψυχρος ο αερας μπορεις να βαλεις πλαστικη .Εγω παλι θα ελεγα αν μπορεις να βαλεις καποιο ηχομονωτικο υλικο στην σωληνα  ή να γινει καποιο κουτακι? φωτο υπαρχει?

Link to comment
Share on other sites

Φωτό θα βάλω πιο μετά. Απλά ... το ηχομονωτικό.... σε πιο σημείο? να τυλίξω εξωτερικά το σπιράλ? Και πως αλλιώς να ενώσω τα τμήματα των λείων αγωγών? Να τα βιδώσω μεταξύ τους με αυτοδιάτρητες βίδες?

 

Όντως ο αέρας είναι ψυχρός. Είναι ο εσωτερικός αέρας από το σπίτι, με Θ μεταξύ 18-24 βαθμούς.

Link to comment
Share on other sites

Ορίστε, ανεβάζω και φωτό.

 

Εσωτερικό αέρα μπορώ να πάρω από 2 σημεία, α) μπροστά και κάτω από την πόρτα του τζακιού, και β) από δεξιά (όπως κοιτάμε) κάτω από το tiemme.

 

To μοτέρ, βρίσκεται κάτω από την εστία, στο κέντρο, και η απόσταση από την έξω πλευρά της γυψοσανίδας έως το μοτέρ είναι περίπου 50 cm.

 

Σκέφτομαι λοιπόν το εξής:

 

1) Μεγάλωμα της εμπρός κάτω περσίδας (που θα έχει και σίτα για έντομα), να γίνει περίπου 60 cm x 20 cm. Θα χρησιμεύει και για παροχή αέρα μέσα από το σπίτι για την εκτόνωση. Επάνω στο κουτί της, ένα πλένουμ με μία παροχή Φ160. Πάνω σε αυτή την παροχή συστολή Φ140/Φ160 και από το Φ140 να φύγουν λεία εξαρτήματα. Βασικά θα χρειαστώ μερικές ανοιχτές καμπύλες Φ140 και ίσως ένα πολύ μικρό κομμάτι αγωγού Φ140. Βασικά για γαλβανιζέ σκέφτομαι. Ενώ το μοτέρ έχει παροχή Φ140, στην περσίδα λέω να βάλω Φ160 επειδή θα υπάρχει σίτα που γενικά κόβει....

 

2) Πάνω στο μοτέρ (στην παροχή εσωτερικού αέρα), ένα Υ (ή παντελόνι) Φ140. Από το ένα "πόδι" θα πάω με λείο αγωγό στην εμπρός πλευρά του τζακιού, και με το άλλο "πόδι" θα πάω (με λεία εξαρτήματα) στη δεξιά πλευρά, όπου και εκεί θα βάλω μια τετράγωνη περσίδα 20 cm x 20 cm, με σίτα, με πλένουμ Φ160 και μια συστολή Φ160/Φ140.

 

Έχω ελπίδα να κάνω δουλειά?

post-51431-0-06142100-1396777777_thumb.jpg

post-51431-0-43149600-1396777795_thumb.jpg

Edited by FouksMechMech
Link to comment
Share on other sites

πολυ φοβαμαι οτι εχεις πολυ μικρο χωρο για μονωση πλενουμ-σωληνων και η μειωση θορυβου θα ειναι πολυ μικρη.

σωληνα μονωμενο ( συγνωμη για την διαφημιση http://www.kaffe.gr/product.asp?catid=210  )  γιατι για να βαλεις στρογγυλη σωληνα μονωμενη δεν εχεις χωρο.

Δωσε και στοιχεια απο το μοτερ (πιεση παροχη,ταχυτητα αερα κλπ ) μιας και πιστευω επειδη ειναι βιομηχανικου τυπου τον θορυβο δεν θα τον γλυτωσεις.

περιπτωση να βγει εκτος οικιας?(πισω απο το τζακι) υπαρχει? Υπολογισε και αλλο ενα μειον,οτι κατω απο την εστια μονωση στα πλενουμ τι θα βαλεις? πετροβαμβακα?

Link to comment
Share on other sites

Βασίλη,

 

Σε ευχαριστώ καταρχήν για το χρόνο σου. Μερικές παρατηρήσεις.

 

α) Έστω ότι πάω έξω το μοτέρ. Πως θα "σπρώξω" μετά το αέρα στην πλάτη της εστίας? Το μοτέρ "κουμπώνει" με κάποιο τρόπο πάνω σε αυτήν... Θα χρειαστεί κάποια ιδιοκατασκευή για να εισάγω τον αέρα στην εστία?

 

β) Έστω ότι αποφασίζω να βάλω λείους αγωγούς..... (βασικά μερικές ανοιχτές γωνίες 45ο θα χρειατώ). Αυτά.... πως ενώνωνται μεταξύ τους? Μια λύση είναι η αλουμινοταινία (ο αέρας θα είναι κρύος). Πρέπει να κάνω και κάτι άλλο? Χρειάζονται κολιέδες?

 

γ) Γιατί να χρησιμοποιήσω μονωμένους αγωγούς? Η μόνωση αυτή είναι ηχομόνωση ή θερμομόνωση?

 

δ) Το μοτέρ είναι ονομαστικής παροχής 1000 m3/h. Δεν έχω άλλα στοιχεία. Η ταχύτητα ροής προφανώς εξαρτάται από τη διατομή....

 

ε) Εγώ τη φασαρία την ακούω στο στόμιο στο σημείο εισαγωγής. Ο θόρυβος παράγεται όντως εκεί???? στο σημείο αναρρόφησης???? Η μεταφέρεται εκεί και εγώ ΝΟΜΙΖΩ ότι τον ακούω από εκεί μόνο????

 

στ) Το καλό είναι ότι όλη η πρόσοψη τουτζακιού και κάτω από το μάρμαρο, είναι γυψοσανίδα, εκτός από τις γωνίες που είναι YTONG για να πατήσει το μάρμαρο. Άρα κάτω από το μάρμαρο, έχω τρόπο να μεγαλώσω την πρόσβαση. Επίσης, εκεί που είναι το tiemme (στη γωνία στο δεξιό πλάι του τζακιού) είναι πάλι γυψοσανίδα. Δηλαδή, για 30 πόνους περίπου, αυτό που φαίνεται ως τοίχος, είναι γυψοσανίδα. Έτσι, μπορώ να την κόψω και να βρεθώ πίσω από την εστία αλλά καταρχήν θέλω να δω μήπως μπορώ να γλυτώσω τα μερεμέτια και τις σκόνες..... και την παντόφλα ......

Πίσω από το τζάκι υπάρχει ένα μπαλκονάκι που πατάει το πίσω μέρος της εστίας, και είναι κτιστό και διαμορφώνει ένα μεγάλο θερμοθάλαμο.

 

Ευχαριστώ.

Edited by FouksMechMech
Link to comment
Share on other sites

α) ναι θα πρεπει να τον εισαγεις παλι με σωληνα μεσα.Βλεπω στην φωτο που αναρτησες εχεις σωληνα στην αναροφηση και σωληνα στην καταθλιψη. με τον ιδιο τροπο θα βγει εξω το μοτερ .

β) Οντως αυτες οι σωληνες που εχεις παραγουν λιγο θορυβο.Τι σωληνα σκεφτεσαι να χρησιμοποιησεις?αν εφαρμοζουν καλα δεν ειναι απαραιτητο ουτε ταινια ουτε σφιγκτηρες.Ευκολη ειναι με σωληνα ανοξειδωτο (σαν αυτο που βαζουν σε καμιναδα) σου κοβουν οση διασταση θες,οσες μοιρες θες,εχουν δικους τους σφικτηρες και εσωτερικα o-ring .Μειονεκτημα θελει ακριβης  μετρηση ,αλλιως πλαστικο σωληνα?

γ) μονο ηχομονωση,για να μην μεταφερει και τον θορυβο .ακομα και το πλενουμ που θες να κανεις αν δεν εχει ηχομονωστικο υλικο μεσα ,μπορει να το κανεις και ηχειο.Οπως ακριβως γινεται ''ντουντουκα'' η σωληνα.

δ) σε πολλους κατασκευαστες που ειδα τα 1000μ³ το δινουν με 200 διατομη.Ειναι σημαντικο μειον αυτο.Επισης αν ειχαμε στοιχεια να δουμε ποσα db ειναι θα βοηθουσε.στην ουσια το θορυβο τον προκαλει αυτος και η ταχυτητα του αερα.Ενδεικτικα εξαεριστηρας αεραγωγων στο 1000μ³ εχει 52dba (στα 3μ) και silent εχει 21db!!!! .Aν τωρα αυτος που εχεις ειναι 55-60 db πιστευω πως δυσκολα θα πεσει ο θορυβος σε ανεκτα ορια.

ε) Μεταφερεται απο το μοτερ.

 

ποσα εισαι προθυμος να ξοδεψεις? αν ειχες καποιο smartphone να εκανες ενδεικτικα καποιες μετρησεις τον θορυβο του μοτερ.

Link to comment
Share on other sites

Βασίλη....

 

α) Αυτό που είδες ως "κατάθλιψη" ΔΕΝ είναι κατάθλιψη. Το μοτέρ είναι διπλής αναρρόφησης. Τραβάει αέρα ΚΑΙ από μέσα ΚΑΙ από έξω. Το 2ο λοιπόν σπιράλ, το αριστερό όπως κοιτάς, είναι η παροχή εξωτερικού αέρα. Βέβαια είναι σαφώς λιγότερος από τον εσωτερικό, λόγω του ότι στο εξωτερικό στόμιο υπάρχει ψιλή σίτα για έντομα και κόβει αρκετά.

 

β) Για τις "σωληνώσεις" σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω μεταλλικά εξαρτήματα γαλβανιζέ, και αν κουμπώνουν σχετικά σταθερά, να βάλω απλά και αλουμινοταινία στις ενώσεις. Όχι για να μη χάνουν αέρα, αλλά κυρίως για συγκράτηση-σύσφιξη.

 

γ) Αν βάλω μονωμένο αγωγό (σπιράλ ή λείο) με υαλοβάμβακα από ΕΞΩ, αυτό θα μειώσει το θόρυβο? Μα ο θόρυβος δεν παράγεται μέσα στο εύκαμπτο σπιράλ, λόγω των "ραβδώσεων" που έχει (τριβές στη ροή) και λόγω υψηλής ταχύτητας ροής (μεγάλη παροχή σε μικρή σχετικά διατομή) ???

 

δ) Το μοτέρ όπως σου είπα έχει 2 εισόδους Φ140. Εξωτερικού και εσωτερικού αέρα, που τον "σπρώχνει" στην πλάτη της εστίας από το κάτω μέρος της, εκεί που κουμπώνει το μοτέρ. Δύσκολα θα πάω έξω το μοτέρ, αφού μετά θα δυσκολευτώ αρκετά να προσαρμόσω την έξοδο του μοτέρ (που θα είναι μακρια από την εστία) στο σημείο κάτω από την εστία.

 

ε) Εκτιμώ ότι αν τραβήξω εσωτερικό αέρα από 2 σημεία (από εμπρός/κάτω από το μάρμαρο) και από το δεξι πλάϊ, και συγχρόνως αντικαταστήσω τα εύκαμπτα σπιράλ με λεία εξαρτήματα, θα μειώσω αφενώς μεν τη ταχύτητα ροής (αφού ο εσωτερικός αέρας θα παρέχεται από 2 αγωγούς), αφετέρου δε, θα μειώσω τις τριβές με τα λεία εξαρτήματα.

 

Σκέφτομαι να "ξεκουμπώσω" το σπιράλ από το μοτέρ (της εσωτερικής παροχής αέρα) να το δουλέψω με "ελεύθερη" τη μία είσοδο για να δω αν ο θόρυβος είναι τελικά από το μοτέρ (φτερωτή) ή από το σπιράλ. Εμένα πάντως μου ακούγεται έντονα στην είσοδο, εκεί που γίνεται το "ρούφηγμα" του αέρα. Και ακούγεται σαν φύσιμα-βουητό... όχι μεταλλικός σα να έχει φαγωθεί η φτερωτή ή το ρουλεμάν... (ρουλεμάν έχει..?) Εκτός αν ξεγελιέμαι, και ο θόρυβος δημιουργείται λόγω της αυξημένης ταχύτητας ροής, και των τριβών λόγω ραβδώσεων του σπιράλ.

 

Αν αντικαθιστούσα τα σπιράλ με εξαρτήματα ορθογωνικής διατομής, θα κέρδιζα κάτι? Έχω βρει από κάποιον κατάλογο κάθε λογής εξάρτημα (γωνίες, καμπύλες και μετατροπή από Φ σε ορθογωνικό).

 

Το κόστος δε νομίζω ότι θα ξεφύγει, καθώς πιάνουν τα χέρια μου, και μπορώ να "επέμβω" ο ίδιος.Πόσο πια να κάνουν μερικά εξαρτήματα λεία Φ140...?

Edited by FouksMechMech
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.