Μετάβαση στο περιεχόμενο

Έλεγχος υπάρχοντος κτηρίου με αντισεισμικό 1984


 
kwstas

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Πρόκειται για την οικοδομή της εικόνας στην οποία οι τρεις τελευταίοι όροφοι (του πιο υπερυψωμένου τμήματος της οικοδομής), δεν υπάρχουν αυτήν την στιγμή. Το κτίριο είναι με άδεια του 1988 δηλ αντισεισμικό του 1959 με τις τροποποιήσεις του 1985. Είμαι νέος μηχανικός, (χρήστης του ΝΕΧΤ, για όσους το κατάλαβαν από την εικόνα) και θα μου φανούν υπερπολύτιμες μερικές συμβουλές από όλους σας (έμπειρους και μη) στα παρακάτω ερωτήματα:

1. Έχω σοβαρή υποψία ότι στην στατική μελέτη του μηχανικού της άδειας (με πρόγραμμα SPVAK Βαδαλούκα-Κατσάμπα) δεν προσομοιώθηκε καθόλου το υπόγειο μολονότι η οικοδομή έχει υπόγειο στην πραγματικότητα - όλο μέσα στο έδαφος. Αυτό το κατάλαβα από την αρίθμηση που έχει κάνει στις στάθμες. Το συνήθιζαν αυτό με τα προγράμματα της εποχής και δεν λαμβαναν καθόλου υπόψη το υπόγειο επειδή πρακτικά είναι αμετάθετο και η σεισμική συνιστώσα ξεκινάει από το ισόγειο? Μήπως κάνω λαθος εγώ? Αν ναι, τότε δεν έχει προσθέσει στην μελέτη μία ολόκληρη στάθμη.

2. Θέλω να ελέγξω και να επανεπιλύσω τον φορέα μόνο για δική μου ασφάλεια. Μου προτείνετε να μην λάβω και γω υπόψην το υπόγειο? Ή να το λάβω υπόψην απλά ως αμετάθετο όροφο? Με ή χωρίς τα τοιχώματα ως ράβδοι ακαμψίας ανάμεσα στα υποστυλώματα και τοιχεία? Με ή χωρίς τέλεια διαφράγματα? Με η χωρίς πακτώσεις στα θεμέλια?

Σε μία πρώτη επίλυση που έκανα (με τους ορόφους της προσθήκης) λαμβάνοντας και το υπόγειο ως αμετάθετο (εξού και η φωτογραφία), με πακτώσεις και τέλεια διαφράγματα, τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά: - Σχεδόν όλα τα θεμέλια του τετραόροφου τμήματος αστόχησαν σε σεπιτρ. - Ο δομητικός σχεδιασμός ολών σχεδόν των θεμελίων ήταν ανεπαρκής.

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας

post-807-131887216003_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 21
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic