mixanikos21 Δημοσιεύτηκε March 1, 2015 at 10:59 πμ Δημοσιεύτηκε March 1, 2015 at 10:59 πμ μπορει να μου εξηγησει καοπιος το λογο που η κλιση του τροχου ενος τρενουν ειναι 1/20 δηλαδη εχει κονικη μορφη?
georgegaleos Δημοσιεύτηκε March 1, 2015 at 11:22 πμ Δημοσιεύτηκε March 1, 2015 at 11:22 πμ (edited) Απ' ότι θυμάμαι από τα πολυτεχιακά έτη !!!! , αυτή η τιμή της κλίσης σε συνδιασμό με την σιδηροτροχιά (και την κλίση της σιδηροτρχιάς), τον τύπο της σιδηροτροχιάς, την επιτρεπόμενη ταχύτητα του δικτύου προκαλεί: α) από την μία τις μικρότερες φθορές σε σιδηροτροχιά και τροχό και β) από την άλλη, και περιορίζεται το φαινόμενο της τάσης τροχού να αναρριχηθεί αλλά και οι κλίσεις αυτές έχουν ως αποτέλεσμα ο τροχός ανυψούμενος κάποια στιγμή να επιτύχει οριακή επαφή και τότε η αναρρίχηση σταματά και ο τροχός τείνει να επαναπέσει στην γραμμή. Ελπίζω να χρησιμοποίησα σωστή ορολογία αλλα αυτά θυμάμαι ...... Edited March 1, 2015 at 11:28 πμ by georgegaleos
AlexisPap Δημοσιεύτηκε March 1, 2015 at 01:31 μμ Δημοσιεύτηκε March 1, 2015 at 01:31 μμ Ως γνωστόν, οι δύο τροχοί -δεξιοί και αριστεροί- είναι σταθερά στερεωμένοι πάνω στον άξονα. Περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα, και επομένως, αν ήταν κυλινδρικοί, στις στροφές θα κολλούσαν μονίμως στην εξωτερική ράγα της καμπύλης. Αυτό θα προκαλούσε απώλεια ενέργειας λόγω τριβής, σημαντικές φθορές στα επίσωτρα (και ακόμη σημαντικότερες στο νύχι και στο πλάι της ράγας), και κίνδυνο αστάθειας και εκτροχιασμού. Αντίθετα, με τους κωνικούς τροχούς, στις στροφές ο άξονας μετατίθεται προς τα έξω, ώστε ο εξωτερικός τροχός να εφάπτεται με την ράγα σε μεγαλύτερη διάμετρο απ' ο,τι ο εσωτερικός. Ακόμη, στην ευθεία, ο άξονας κεντράρει μόνος του ανάμεσα στις ράγες, και βρίσκει μία θέση ισορροπίας που είναι ευσταθής για ταχύτητες μέχρι 250+km/h. Τελικά, το νύχι του επίσωτρου δεν έρχεται σχεδόν ποτέ σε επαφή με τις ράγες, με όλα τα προφανή οφέλη. 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Συνδεθείτε τώρα