Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τα πτυχία των Πολυτεχνείων γίνονται μάστερ


stathis.mp

Recommended Posts

 

Στην Ελλάδα υπάρχουν σημαντικές ιδιαιτερότητες

 

Α) Τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ δεν έχουν καμία σχέση τόσο στην οργάνωση, λειτουργία, επιστημονικό προσωπικό (στα ΑΤΕΙ το 70% είναι ωρομίσθιοι), εγκαταστάσεις, κλπ. Εκ των πραγμάτων λοιπόν συγκρίνουμε διαφορετικά πράγματα. Στο εξωτερικό ποτέ δεν υπήρχαν τόσες σημαντικές διαφορές. Η πολιτική ηγεσία ποτέ δεν θα παραδεχτεί οτι έφτιαξε τα ΑΤΕΙ για να αυξήσει το κατακεφαλήν εισόδημα συγκεκριμένων περιοχών και για ψήφους. Επίσης ποτέ δεν θα παραδεχτεί οτι δεν τους έδωσε ποτέ τα μέσα, τις δυνατότητες και την χρηματοδότηση για να λειτουργήσουν όπως τα αντίστοιχα του εξωτερικού.

 

Β) Το πρόβλημα με τα ΕΔ δημιουργείται λόγω του one man show που λειτουργεί στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό υπάρχουν μεγάλα μαγαζιά και οι μηχανικοί κρίνονται διαφορετικά. 

 

Γ) Το πρόβλημα με τα ΕΔ αυξάνετε με την Ελληνική ιδιαιτερότητα να μην υπάρχουν σοβαρές εξετάσεις και πραγματική και αποδεδειγμένη εμπειρία για να πάρει κάποιος ΕΔ.

 

Η συνθήκη της Μπολώνιας υπεγράφη για να μην παραδεχτεί η πολιτική ηγεσία το πρόβλημα που η ίδια είχε δημιουργήσει. Το πολιτικό κόστος θα ήταν τεράστιο. Σήμερα θα προσπαθήσει να μεταφέρει το πρόβλημα στους αποφοίτους και με τον τρόπο αυτό να βγάλει την ουρά της απέξω. Διαβάζοντας τα παραπάνω καλά τα πάει....

 

  

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 291
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Σύμφωνα λοιπόν με αυτές τις ιδιετερότητες και τα λάθη των κυβερνήσεων τι θα ήταν σωστό να γίνει τώρα και με ποιά σειρά?

 

Δηλαδή να δοθούν ΕΔ στα τεϊ ή όχι ακόμα? να πάψει να υπάρχει ακαδημαϊκή διαφορά μεταξύ πολυτεχνείων και τεϊ ή όχι ακόμα? 

 

 

Κατά τη γνώμη μου αρκεί να σοβαρέψουν οι εξετάσεις άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και ίσως αυτές να είναι η στένωση από την οποία θα πρέπει να περνούν όλοι, ασχέτως του ιδρύματος που τελείωσαν. Και φυσικά να καταλήγουν σε ενιαίο επιμελητήριο. Εξετάσεις λοιπόν για όλους, ελληνικά, ξένα πανεπιστήμια, τεϊ, κολλέγια κλπ, σε πανελλήνιο επίπεδο και με κρυμμένο στο διορθωτή το όνομα του υποψηφίου. 

 

Επίσης, ο διορισμός στο δημόσιο να γίνεται κι αυτός με εξετάσεις όπως στους εκπαιδευτικούς. Διότι οι καλοί βαθμοί και τα μάστερ μπορεί να ληφθούν και με αναξιοκρατικές μεθόδους, δεδομένης και της οικογενειοκρατίας. Για τον ίδιο λόγο είναι προβληματικό και το θέμα της εμπειρίας. Εφόσον η πρόσβαση στο επάγγελμα εξαρτάται από τις γνωριμίες με εργοδότες αλλά και πελάτες, η εμπειρία αυτή δεν είναι δείκτης των γνώσεων του υποψηφίου. Το σωστό θα είναι να κωδικοποιηθούν οι δεξιότητες που καθιστούν κάποιον "έμπειρο" και να αξιολογηθούν με την κατάλληλη εξέταση.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Αρχικά θα πρέπει να βρεθούν τα χρήματα ώστε να αναβαθμιστούν τα ΑΤΕΙ και πλέον να λειτουργούν σαν πανεπιστημιακά ιδρύματα. Αν τα χρήματα δεν υπάρχουν να κλείσουν. Το ίδιο ισχύει και για τα πανεπιστήμια. Αν δεν έχετε τα χρήματα να τα λειτουργήσετε σωστά να τα κλείσετε. 

 

Αν δεν θέλετε να τα κλείσετε και δεν έχετε χρήματα τότε να υπάρξουν δίδακτρα στα επαγγελματικά πτυχία (πχ νομική, πολυτεχνείο, ιατρική). Στα μη επαγγελματικά πτυχία να συνεχίσει η δωρεάν παιδεία. Είναι όμως παράλογο η επαγγελματική εκπαίδευση που κοστίζει ένα κάρο λεφτά να είναι δωρεάν. Προφανώς ο φοιτητής δεν θα πληρώσει αμέσως άλλα θα μπορεί να πάρει δάνειο από το ΤΠΔ με το επιτόκιο της ΕΚΠ το οποίο θα αποπληρώσει σε 15 χρόνια μετά την λήψη πτυχίου. 

 

Τα πανεπιστήμια θα πρέπει να ορίζουν από μόνα τους την βαθμολογία εισαγωγής και τον αριθμό εισακτέων. Δεν είναι όλα στο ίδιο σακούλι. Η αξιολόγηση τουλάχιστον αυτό έχει δείξει. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να βγάλω 100 αποφοίτους στο περίπου διότι δεν έχω λεφτά και όχι 60 όπως πρέπει.  

 

Στους ήδη υπάρχοντες αποφοίτους ΑΤΕΙ να δοθεί σε όλους η ευκαιρία να μετατρέψουν τα πτυχία τους σε αντίστοιχα των ΑΕΙ κατόπιν 7-8 μαθημάτων τα οποία θα πρέπει να μπορούν να παρακολουθήσουν και απο απόσταση και σε βάθος 3 ετών. Απο εκεί και πέρα το ΤΕΕ θα πρέπει να τους αναγνωρίσει αμέσως.

 

Το θέμα δεν είναι να δοθεί λύση στα ΕΔ αλλά να μην διαιωνίζουμε το πρόβλημα κρατώντας σε ομηρία τους πολίτες.   

 

Το βασικό πρόβλημα, όπως τα πάντα σε αυτή την χώρα ακούει στο όνομα " Το κόμμα είναι πάνω από την χώρα, τα μέλη του κόμματος είναι πάνω από τα μη μέλη και θα σας κάτσουμε στο σβέρκο θέλετε δεν θέλετε." και ψιτ........ έχουμε και νόμο ώστε οι μαλακίες να μην τιμωρούνται". 

 

Θα πρέπει οι ιστορικοί του μέλλοντος να ψάξουν πολύ καλά να βρούνε κάτι που έγινε σε αυτή την χώρα και δεν εξυπηρετούσε κάποιο κόμμα αλλά την χώρα. Οταν το βρούνε ........σιγά μην το βρούνε.........να το διδάσκουμε στα παιδιά.     

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Πως ορίζονται τα επαγγελματικά πτυχία;

Με τους ήδη αποφοίτους θα ισχύσουν αλλαγές η όχι;

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Είναι αυτά που ξεπερνάνε το κόστος των 20000-28000 ευρώ ανα φοιτητή.

 

Εδώ έχουμε τα πολυτεχνεία, τους χημικούς, τους γιατρούς, φαρμακοποιούς, κτηνιάτρους.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά δεν γνωριζα οτι υπαρχει τετοια διάκριση και ποιο το νόημα της εν παση περιπτωση

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by ikaros13
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω απολυτα με Ροδοπουλος αν και δεν με συμφερει γιατι ειμαι χρονια ωρομισθιος σε ΤΕΙ παραλληλα με το ελευθερο επαγγελμα.Δεν συγκρινεται η οργανωση του,τα μαθηματα  κ.α. με τα πολυτεχνεια.

Δεν γνωριζω αν υπαρχει αναλογη βαθμιδα στο ανεπτυγμενο εξωτερικο και τι ρολο εχουν στην κοινωνια αλλα δεν υπαρχει λογος να εχουμε μια κατωτερη σχολη (απο αποψη προσφερομενων υπηρεσιων) που βγαζει και αυτη μηχανικους.

 

Επισης συμφωνω και στη μεταβατικοτητα που προτεινει Ο Ροδοπουλος γιατι δεν μπορεις να αφησεις ξεκρεμαστους τοσους μηχανικους ΤΕ αν τα κλεισεις.

 

Γενικα +1 Ροδοπουλος

Link to comment
Share on other sites

κανείς δε διαφωνεί με τη μεταβατικότητα! το πρόβλημα είναι ότι οι τεχνολόγοι συμφορουμίτες ισχυρίζονται ότι πληρούν ήδη τους όρους της ισοτιμίας.

 

εγώ το μόνο που διαφωνώ είναι τα δίδακτρα στα... "επαγγελματικά πτυχία".

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

κανείς δε διαφωνεί με τη μεταβατικότητα! το πρόβλημα είναι ότι οι τεχνολόγοι συμφορουμίτες ισχυρίζονται ότι πληρούν ήδη τους όρους της ισοτιμίας.

 

εγώ το μόνο που διαφωνώ είναι τα δίδακτρα στα... "επαγγελματικά πτυχία".

 

Η γιαγιά μου όταν την ανάγκαζα να ξαναπεί κάτι παραπάνω από δύο φορές μου έλεγε: "¨Αντε ξαναβάλτα να τα αρμέξουμε"

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αρχικά θα πρέπει να βρεθούν τα χρήματα ώστε να αναβαθμιστούν τα ΑΤΕΙ και πλέον να λειτουργούν σαν πανεπιστημιακά ιδρύματα. Αν τα χρήματα δεν υπάρχουν να κλείσουν.

 

Στους ήδη υπάρχοντες αποφοίτους ΑΤΕΙ να δοθεί σε όλους η ευκαιρία να μετατρέψουν τα πτυχία τους σε αντίστοιχα των ΑΕΙ κατόπιν 7-8 μαθημάτων .     

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.