Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επιμέτρηση σκυροδέματος.


 
xaxi

Recommended Posts

@allegria1996

Για τον έλεγχο που θέλεις να κάνεις πρέπει να έχεις υπόψη σου ότι τα ωφέλιμα φορτία που δίνει το γραφείο συγκοινωνιών είναι τα μέγιστα νόμιμα. Όμως έχω ακούσει ότι συμβαίνει μερικές φορές, σε μερικές περιοχές, οι βαρέλες να γεμίζονται παραπάνω από το νόμιμο, αν αυτό είναι τεχνικά εφικτό, για να γλυτώνουν δρομολόγια. Όπως επίσης να έρχονται μισογεμάτες κλπ.

Ο μόνος ασφαλής τρόπος για να ελέγξεις την ποσότητα είναι να ζητήσεις επιμέτρηση από το μηχανικό σου.

Link to comment
Share on other sites

Acnt σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου. Δεν είμαι συνάδελφος. Να εξηγήσω λοιπόν λίγο την κατάσταση: στην περίπτωσή μου υπάρχει τόσο επιβλέπων μηχανικός όσο και εργολάβος. Ο μηχανικός, παρόλο που θα έπρεπε να επιβλέπει τις εργασίες αγρόν αγοράζει, χωρίς να θέλω να τον σχολιάσω περισσότερο. Η διαφορά μου δημιουργήθηκε με την εταιρία εμπορίας σκυροδέματος καθότι διαπίστωσα ότι ο εργολάβος μου τα είχε, κοινώς, κάνει πλακάκια με διάφορες εταιρίες και ενώ με χρέωνε υλικά, τα "έριχνε" σε άλλες κατασκευές του. Έτσι έγινε και με την εταιρία μπετόν. Δε με ενδιαφέρει να διαπιστώσω πόσα κυβικά έπεσαν συνολικά στο σπίτι γιατί και τη συνεργασία μου με τον εργολάβο διέκοψα και σκυρόδεμα παρέλαβα τόσο πριν όσο και μετά από τη συγκεκριμενη εταιρία, από άλλες εταιρίες. Με ενδιαφέρει λοιπόν να αποδείξω ότι οι βαρέλες της συγκεκριμένης εταιρίας που μετέφεραν το σκυρόδεμα δεν έχουν αυτή τη χωρητικότητα και επομένως με υπερχρέωσαν, δεδομένου μάλιστα ότι ο εργολάβος πληρωνόταν με το κυβικό μέτρο. Σκέψου ότι από το τμήμα συγκοινωνιών βρήκα τα ωφέλιμα φορτία των βαρέλων και επουδενί δεν πλησιάζουν, όχι να καλύψουν τα κ.μ. που μου καταλογίζουν για την κάθε βαρέλα.

 

Varvaris έχεις απόλυτο δίκιο. Αφενός όμως μία εκ των βαρέλων έχει ωφέλιμο φορτίο 3,6 κ.μ. και ισχυρίζονται ότι μετέφερε 9 (!!!!) και αφετέρου όταν τους είπα ότι ο εργολάβος είχε ξανακάνει αυτή τη "λαδιά" δηλ. χρέωσε υλικά σε εμένα ενώ τα πήγε αλλού, οι ίδιοι τους ισχυρίστηκαν ότι είναι αξιόπιστη εταιρία και δε θα ρίσκαραν επουδενί σε κάποιο έλεγχο της τροχαίας ή του ΣΔΟΕ να διαπιστωθεί κάποια παρανομία σε βάρος τους. Άρα ούτε το να υπερβούν το νόμιμο βάρος-φορτίο θα ρίσκαραν, πάντα σύμφωνα με τα λεγόμενά τους.

 

Παρατήρηση: Μην διαχωρίζετε διαδοχικές δημοσιεύσεις σας.

acnt

Link to comment
Share on other sites

Όχι, δεν πάει έτσι...

Οι βαρέλες "παίρνουν" μέχρι και 10 κυβικά δηλ 24tn. Για παραπάνω δεν ξέρω. Με τα τα ωφέλιμα φορτία δεν νομίζω να βγάλεις άκρη. Μόνο με επιμέτρηση της οικοδομής, για να δεις αν το άθροισμα των κυβικών στα παραστατικά είναι όσο έχει πέσει. Εσένα δεν σε ενδιαφέρει αν φέραν το μπετό με 10άρα βαρέλα (10 κμ εννοώ), με πλοίο ή με το χέρι... Απλά δεν σε νοιάζει. Κοίτα να δεις πόσα κυβικά έχουν πέσει πραγματικά.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή αν το σκυρόδεμα έπρεπε να πέσει και έπεσε στην οικοδομή σου, αλλά μεταφέρθηκε με υπέρβαρες μπετονιέρες λες ότι δεν πρέπει να το πληρώσεις?

Νομίζω ότι έχεις άδικο. Αν θέλεις να "τιμωρήσεις" την εταιρεία ή τον εργολάβο εντάξει, μπορείς να τους δυσκολέψεις αλλά τυχόν δικαστήριο θα το χάσεις.

Τα σωστά βήματα αγαπητέ allegria1996 είναι:

1. Επιμέτρηση του σκυροδέματος που έπεσε στην οικοδομή. Αν η ποσότητα διαφέρει προς τα πάνω από τη μελέτη, να ζητήσεις από τον επιβλέποντα μηχανικό να σου αιτιολογήσει τη διαφορά. Αν δεν έχεις καλή συνεργασία με το μηχανικό σου, μπορείς να απευθυνθείς στο Τεχνικό Επιμελητήριο για πραγματογνωμοσύνη.

2. Επανεξέταση των κριτηρίων που είχες όταν διάλεξες μηχανικό-εργολάβο-εταιρεία σκυροδέματος. Αν σε εξαπάτησαν δηλαδή και νιώθεις ότι εσύ ήσουν σωστός.

3. Συμβουλέψου το δικηγόρο σου, ιδιαίτερα σχετικά με τα συμφωνητικά που έχεις υπογράψει.

Link to comment
Share on other sites

Acnt δεν είναι όλες οι βαρέλες το ίδιο και από το τμήμα συγκοινωνιών μου είπαν ότι η ποσότητα που πρέπει κατά τα νόμιμα να "παίρνει" μία βαρέλα καθορίζεται από το ωφέλιμο φορτίο της. Επομένως με νοιάζει με τι βαρέλα μου τα έφεραν γιατί είμαι σίγουρος καταρχήν ότι αδίκως, όπως εξηγώ παρακάτω, μου χρεώνουν μπετόν αλλά στην εσχάτη με ενδιαφέρει να αποδείξω ότι με υπερχρέωσαν. Αλήθεια πώς ξέρεις ότι οι βαρέλες "παίρνουν" μέχρι 10 κ.μ.; Γιατί σε ένα τιμολόγιο με χρέωσαν 11 και ήταν η μοναδική βαρέλα που δεν μπόρεσα να βρω το ωφέλιμο φορτίο της.

 

Varvaris δεν τίθεται θέμα ούτε εκδίκησης ούτε τιμωρίας. Εγώ ουδέποτε πήρα σκυρόδεμα από τη συγκεκριμένη εταιρία γιατί μετά τη "λαδιά" που μου έκανε ο εργολάβος και για διάστημα περίπου 2 μηνών που συνέχισα τη συνεργασία μου μαζί του, παραλάμβανα ο ίδιος τα υλικά, οπότε είμαι βέβαιος γι αυτό, απλώς αυτοί ισχυρίζονται το αντίθετο και ως εκ περισσού προσπαθώ να αποδείξω ότι ακόμη και αν υποθέσουμε ότι πήρα μπετόν από αυτήν την εταιρία, που επιμένω πως όχι, σίγουρα δεν είναι οι ποσότητες που μου καταλογίζουν. Επομένως επιδιώκω να αποδείξω ότι ψεύδονται και είναι στο "κόλπο" με τον εργολάβο.

Link to comment
Share on other sites

Ωραία, το πιο απλό λοιπόν είναι η επιμέτρηση. Η αντιπαραβολή των ποσοτήτων που υπάρχουν στα τμήματα της οικοδομής με αυτές που γράφουν τα παραστατικά των εταιρειών θα αποδείξει ότι το "κόλπο" ήταν άλλα κυβικά να γράφουν τα παραστατικά και άλλα να παραδίδονται στο έργο. Όπως και να 'χει, το σωστό είναι να τους πληρώσεις τις πραγματικές ποσότητες και όχι αυτές που σου χρέωσαν εκδίδοντας δελτία αποστολής στο όνομά σου επειδή έτυχε κάπου να δουν το ΑΦΜ σου...

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου: είμαι διατεθειμένος να πληρώσω τις πραγματικές ποσότητες, εφόσον υπάρχουν, που όμως όπως προείπα από τη συγκεκριμένη εταιρία δεν υφίστανται. Δε θέλω να αδικήσω κανέναν, ανεξάρτητα από τις αδικίες που έχουν γίνει σε βάρος μου. Ζήτησα από το μηχανικό μου να μου ετοιμάσει μία τεχνική έκθεση αλλά αφενός είναι βαρέας καύσεως και αφετέρου μου μίλησε για απόκλιση, χωρίς να μου προσδιορίσει ποσοστό. Η εταιρία ισχυρίζεται ότι έχει ρίξει περίπου 50 κ.μ.. Η απόκλιση μπορεί να καλύψει αυτές τις ποσότητες; Βέβαια, επιμένω πως δεν υπάρχει περίπτωση να παρέδωσαν μπετόν και να μην το ήξερα γιατί ήμουν ΠΑΝΤΑ ΠΑΡΩΝ. Συγνώμη για τα κεφαλαία.

Link to comment
Share on other sites

Η απόκλιση συνήθως προσδιορίζεται ως ποσοστό επί κάποιας ποσότητας. Και η πράξη π% επί 0 = 0 είναι σωστή. Αν λοιπόν δεν "είδες" βαρέλες της εταιρείας στο εργοτάξιο γιατί δεν ελέγχεις τις ημερομηνίες των παραστατικών τους? Για την ίδια ημερομηνία σκυροδέτησης ή για το ίδιο τμήμα του έργου θα έχεις παραστατικά της άλλης εταιρείας. Και έτσι αποδεικνύεις ότι ισχύει αυτό που έγραψα για το ΑΦΜ, αρνείσαι να τους πληρώσεις και καταγγέλλεις την απάτη.

Για τα 50 κ.μ.: Επειδή η απόκλιση προκύπτει (κυρίως) ως ποσοστό ανάλογο με τις συνθήκες του έργου, με σύνηθες εύρος 0-10%, θα μπορούσε να είναι λογική απόκλιση για επιμετρούμενο έργο άνω των 500 κ.μ. Βέβαια εκτός από την απόκλιση μπορεί ιεραρχικά να υπάρχει και περίπτωση ανθρώπινου λάθους (και δικού σου) ή κακής συνεννόησης και τέλος η περίπτωση της απάτης.

Link to comment
Share on other sites

allegria1996

 

Δεν θα κάτσω να ασχοληθώ καθόλου με τα μπετά του υπογείου σου.Αν εννοείς αυτά,είσαι χαμένος από χέρι στις ποσότητες.

 

Στην ανωδομή:

1 cm παραπάνω στο πάχος των πλακών σε 200 τ.μ. κάτοψη έχει ως αποτέλεσμα 2 επιπλέον κυβικά σε κάθε στάθμη.

Ακόμη,σε κάθε σκυροδέτηση,μισό κυβικό μένει στη σκάφη της πρέσσας απαραιτήτως για να λειτουργεί αυτή.Αυτό το χάνεις.

Επιπροσθέτως,μετά τις 14.30,ΔΕΝ γίνονται δεκτές επιστροφές πλεονάζοντος σκυροδέματος στις βαρέλες σε ιδιωτικά έργα.

Οι επιστροφές σκυροδέματος όμως σε περίπτωση που γίνονται δεκτές,αποκόπτονται με βάση τα 0,5 μ3.Δηλαδή,αν είχες επιστροφή 0,45 μ3,αυτό ΔΕΝ θεωρείται 0,5 μ3,αλλά 0,00

Συμπληρώνω,ότι η συνολική σταλία (που ΔΕΝ πέφτει μέσα στον ξυλότυπο) είναι σε ένα σύνηθες ιδιωτικό 2-3 μ3 (μπάζα).

Ωστόσο,σε πλάκα 20 cm πάχους,αν ρίξεις τη θεωρητική ποσότητα,λόγω της κάθισης με τη συμπύκνωση θα σου βγει 19 cm,οπότε αναγκαστικά ρίχνεις 1 cm επιπλέον σε όλη την επιφάνειά της.

Επιπλέον,αν τα αδρανή είναι υγρά λόγω βροχής,πληρώνεις μπετό σούπα και επιπλέον κυβικά,γιατί όταν αυτά τιμολογούνται,αυτό γίνεται με βάση το συνολικό βάρος του φορτίου και όχι βάσει του όγκου που παρέχει το παρασκευαστήριο.Και επειδή στα πιστοποιημένα παρασκευαστήρια ΔΕΝ παρεμβάλλεται ανθρώπινο χέρι παρά μόνο για να πατηθεί το κουμπάκι της σύνθεσης,η υγρασία των αδρανών είναι ουσιαστικά νερό που χρεώνεται ως σκυρόδεμα....

Τα αδρανή συμπληρώνω,ΔΕΝ έχουν σταθερή πυκνότητα,αυτό εξαρτάται από το λατομείο.Με λίγα λόγια,πιο ''πυκνό'' αδρανές σημαίνει επιπλέον χρέωση στα κυβικά....λόγω λατομείου...

Εξ' ού και ένα MINIMUM 5% -εγώ λέω 20 % απόκλιση στις ποσότητες στο σύνολο των σκυροδετήσεων(συμπεριλαμβάνω και ένα αξιοπρεπές υπόγειο..).

Σε βάθρο γέφυρας καλουπωμένο ΣΤΟ ΧΙΛΙΟΣΤΟ με τοπογραφική καθοδήγηση η απόκλιση ήταν 5%..................

 

 

ΠΡΙΝ ξεκινήσεις να ορύεσαι,διάλεξε τυχαία μια πλάκα,κάνε μια τρύπα,μέτρα το πάχος της και σύγκρινέ το με τη μέλέτη....

 

Δεν δέχομαι αντιρρήσεις παρά μόνο με επιχειρήματα.

 

Απάντησα γιατί έκρινα ότι έτσι ήταν το σωστό μα βάση τα συμφέροντα του κλάδου μας,και των συναδέλφων που θα βρουν απάντηση στο ερώτημα που τους βασάνιζε και τους άφηνε με ανοικτό το στόμα...(γιατί πέφτω έξω στην επιμέτρηση?)

 

Όποιος διαφωνεί με την τοποθέτησή μου,είναι από τώρα αγνοημένος και έτσι κ αλλιώς θα τα βρει μπροστά του.Γιατί τα νέυρα μου δεν είναι καλά σήμερα.......Ούτε συστάσεις-υποδείξεις θα γίνουν δεκτές,αυτά που έγραψα δεν γράφονται με άλλο τρόπο,τουλάχιστον από μένα.Μόνο ερωτήσεις....

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.