Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM

Recommended Posts

Καλημέρα συνάδελφοι!

 

Θα ήθελα την βοήθεια σας. Ορκίστηκα για πρωτη φορά πραγματογνώμονας και η υποθεση είναι λιγο περίπλοκη. 

 

Πρόκειται για αστοχία κινητήρα με 20Κ Km. Ο κινητήρας είναι ο 1,4 Twincharger (turbo-compressor) με τα 160PS

 

Ο εναγων ιδιοκτητης του οχηματος ισχυριζεται ότι επειδη τα εμβολα ειναι χυτα δεν επαρκουν για την ιπποδυναμη

Ο κατασκευαστης λεει οτι τα συγκεκριμενα ειναι επαρκη μέχρι 100KW/L (= 190PS για τα 1,4 L)

To δικαστηριο με καλει να απαντησω αν ειναι σωστη η επιλογη του κατασκευαστη

 

Καταρχάς δεν μπορω να βρω καποιο υποδειγμα πραγματογνωμοσυνης για τοσο τεχνικο θέμα. Για τροχαια βρισκω.

 

Αν καποιος εχει κατι υποψιν η συμβουλη του θα ήταν πολυτιμη!

 

Επι της ουσιας ειναι φανερο τι έχει γινει. Πολυ υψηλή ροπή (και οχι αναγκαστικα ιπποδυναμη), άρα πιεσεις και θερμοκρασιες. Ο κινητηρας ειναι άμεσου ψεκασμού και δουλεύει φτωχα, άρα επιδεινώνει την κατασταση. Οι βαλβίδες εισαγωγής δεν καθαρίζονται απο μείγμα και γινονται χάλια απο τα καυσαερια που βαζει μεσα το EGR. Τα καυσαέρια αυξάνουν και άλλο την θερμοκρασια στον κυλινδρο. Ο φρεσκος αερας που μπαινει λογω βρομικων βαλβιδων δεν κανει τον στροβιλισμο που πρεπει. Oλα τα σημαδια δειχνουν detonation. Μετα εχουμε αποκολληση κομματιου απο το πιστονι και τα υπολοιπα τα φανταζεστε. 

 

Εχει κανεις καποια ιδεα πως μπορω να στηριξω τον συλλογισμο αυτο με βιβλιογραφια; Εχω φαει τον κοσμο να ψαχνω χωρις αποτελεσμα!

Αν καποιος εχει διαφορετικη αποψη θα χαρω να την συζητησουμε!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-78412-0-94641200-1495961327_thumb.jpg

post-78412-0-16448900-1495961339_thumb.jpg

post-78412-0-07847200-1495961349_thumb.jpg

post-78412-0-56895100-1495961360_thumb.jpg

post-78412-0-69563900-1495961371_thumb.jpg

post-78412-0-75836000-1495961382_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος αναφέρεσαι στον κινητήρα του VAG group που χρησιμοποιείται κυρίως στο Golf και στο Scirocco. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες όντως έχουν παρουσιάσει σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας. Εγώ θα ξεκινούσα διαβάζοντας forums της VW ή scirocco - golf forums όπου σίγουρα υπάρχουν νήματα που αφορούν το θέμα. Διαβάζοντας εκεί θα διαπιστώσεις ποιοί άλλοι λόγοι μπορεί να συντρέχουν και κατά πόσο έχει κινηθεί κάποιος άλλος ιδιοκτήτης έναντι της VW (είμαι σίγουρος πως κάποιοι έχουν κινηθεί). Εγώ επιπλέον θα κοιτούσα:

 

1. Το βιβλίο σέρβις να δω κατά πόσο ο ιδιοκτήτης έκανε τα σέρβις στην ώρα τους

2. Αν είχε προχωρήσει σε βελτιώσεις του κινητήρα

Edited by project.breeze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν υπάρχει αποκόληση κομματιού από το έμβολο... έστω και πχ η ακίδα από το μπουζί να είχε σπάσει η κυλινδροκεφαλή και το έμβολο θα είχαν αρκετά χτυπήματα...

 

Θεωρώ ότι έχει χτυπήσει το έμβολο στην κυλινδροκεφαλή... ίσως σε "hard core" κατέβασμα ταχύτητας....

 

 

Τώρα το...

 

Ο εναγων ιδιοκτητης του οχηματος ισχυριζεται ότι επειδη τα εμβολα ειναι χυτα δεν επαρκουν για την ιπποδυναμη

 

είναι να είχαμε να λέγαμε.... όλοι οι κινητήρες πέρα του σταδίου του σχεδιασμού... ελέγχονται με χιλιάδες ώρες δοκιμών πριν μπουν στην παραγωγή... Αστοχία υλικού προφανώς μπορεί να υπάρξη... αλλά όχι δεν επαρκούν για την ιπποδύναμη των... 160hp.... :smile:

Edited by astrah
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος αναφέρεσαι στον κινητήρα του VAG group που χρησιμοποιείται κυρίως στο Golf και στο Scirocco. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες όντως έχουν παρουσιάσει σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας. Εγώ θα ξεκινούσα διαβάζοντας forums της VW ή scirocco - golf forums όπου σίγουρα υπάρχουν νήματα που αφορούν το θέμα. Διαβάζοντας εκεί θα διαπιστώσεις ποιοί άλλοι λόγοι μπορεί να συντρέχουν και κατά πόσο έχει κινηθεί κάποιος άλλος ιδιοκτήτης έναντι της VW (είμαι σίγουρος πως κάποιοι έχουν κινηθεί). Εγώ επιπλέον θα κοιτούσα:

 

1. Το βιβλίο σέρβις να δω κατά πόσο ο ιδιοκτήτης έκανε τα σέρβις στην ώρα τους

2. Αν είχε προχωρήσει σε βελτιώσεις του κινητήρα

 

 

Αν δεν κάνω λάθος αναφέρεσαι στον κινητήρα του VAG group που χρησιμοποιείται κυρίως στο Golf και στο Scirocco. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες όντως έχουν παρουσιάσει σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας. Εγώ θα ξεκινούσα διαβάζοντας forums της VW ή scirocco - golf forums όπου σίγουρα υπάρχουν νήματα που αφορούν το θέμα. Διαβάζοντας εκεί θα διαπιστώσεις ποιοί άλλοι λόγοι μπορεί να συντρέχουν και κατά πόσο έχει κινηθεί κάποιος άλλος ιδιοκτήτης έναντι της VW (είμαι σίγουρος πως κάποιοι έχουν κινηθεί). Εγώ επιπλέον θα κοιτούσα:

 

1. Το βιβλίο σέρβις να δω κατά πόσο ο ιδιοκτήτης έκανε τα σέρβις στην ώρα τους

2. Αν είχε προχωρήσει σε βελτιώσεις του κινητήρα

 

Καταρχάς ευχαριστω για την απαντηση και το ενδιαφέρον!

 

Εχω ξεψαχνισει τα φορουμ, ελληνικα και διεθνη. Δεν μπορω ομως να στηριχτω σε αποψεις μη εμπεριστατωμενες. Στους περισσοτερους εγινε στα πλαισια καλης θελησης αντικατασταση κινητηρα ή γενναια έκπτωση και δεν το τραβηξαν δικαστικα

 

1. Τα σερβις ηταν στην ωρα τους. ειχε εξαλλου 20 χιλιαδες km μολις

2. Ειχαν βγαλει update εγκεφαλου προαιρετικο. Κυκλοφορει η φημη οτι για να μην σπανε δεν εδινε εντολη για full boost αν παταγες με χαμηλες rpm και για αυτο ο ιδιοκτητης δεν το εβαλε, στην πραξη εκοβε το αμαξι. Στην αρνηση αυτη στηριζεται η VW και λεει ειχε chip... τρεχα γυρευε. Θεωρουμε οτι δεν εχει προγραμμα. Θεωρω ότι ένα σωστο πρόγραμμα το πρωτο που κανει ειναι να κανει πιο πλουσιο το μειγμα και να ριξει τις θερμοκρασιες. Θεωρητικα θα ήταν καλυτερα σε νορμαλ πλαισια παντα

 

Η VW εχει βγαλει 3 κωδικους για εμβολα

http://www.realoem.me/Volkswagen/RDW/SCI/2010/651/R/1/107/107010#1

Μετα καταργησαν το μοτερ τελειως!

Τα εμβολα αλλαχτηκαν με ΟΕΜ και το μοτερ ξαναεσπασε στα 60Κ (επισυναπτω φωτο). Το νεο σπασιμο δεν μας αφορα δικαστικα αλλα ήταν παλι στον κυλινδρο #1

μπεκ και μπουζι ηταν ΟΚ. Τα μπεκ ειναι υποπτα γενικα επειδη αν δεν ψεκαζουν με σωστη βενταλια δεν ψυχουν σωστα τον κυλινδρο (αμεσος ψεκασμος)

 

Το τρελο ειναι η ζημια στα squish bands! ανεξηγητη... δυσκολο να εχεις αυταναφλεξης στο σημειο αυτο.

Ψαχνω να βρω συσχετισμο θερμοκρασιας και ροπης κινητηρα, οχι ιπποδυναμης... πιστευω εκει ειναι το ζουμι. Πασχω απο βιβλιογραφια...

 

Tα ιδια φαινομενα παρατηρουνται και στον 3κυλινδρο 1,2L

Ενδεικτικα εδω: https://tinyurl.com/hmer6na

 

post-78412-0-12932200-1495971224_thumb.jpg

post-78412-0-02557200-1495971240_thumb.jpg

post-78412-0-88874100-1495971251_thumb.jpg

Edited by enzo fox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν υπάρχει αποκόληση κομματιού από το έμβολο... έστω και πχ η ακίδα από το μπουζί να είχε σπάσει η κυλινδροκεφαλή και το έμβολο θα είχαν αρκετά χτυπήματα...

 

Θεωρώ ότι έχει χτυπήσει το έμβολο στην κυλινδροκεφαλή... ίσως σε "hard core" κατέβασμα ταχύτητας....

 

 

Τώρα το...

 

 

είναι να είχαμε να λέγαμε.... όλοι οι κινητήρες πέρα του σταδίου του σχεδιασμού... ελέγχονται με χιλιάδες ώρες δοκιμών πριν μπουν στην παραγωγή... Αστοχία υλικού προφανώς μπορεί να υπάρξη... αλλά όχι δεν επαρκούν για την ιπποδύναμη των... 160hp.... :smile:

 

Ενδιαφερουσα προσεγγιση!

Πως να χτυπησει όμως το εμβολο στην κεφαλη; Διωστηρες και πίροι ήταν μια χαρα και χρησιμοποιηθηκαν ξανα. 

 
Εγώ στα σημαδια της κορωνας του εμβολου διακρινω πλαστικες παραμορφωσεις, στο χειλος μιας τουλαχιστον λακκουβας. Αρα, καποιο κομματι αποκολληθηκε κι εκανε γκελ μεταξυ κεφαλης και εμβολου.
 
Το κομματι που αποκολληθηκε απο τα ring grooves (2η φωτο), ειναι αυτο που, κατα πασα πιθανοτητα, "επαιζε" μεταξυ κεφαλης και εμβολου και εκανε μερικα απο τα πρωτα σκαψιματα...Απο κει και περα, η επιφανεια του εμβολου εγινε τοσο χαλια που λογικα να ενισχυσε την περεταιρω αυταναφλεξη - για να καταληξει σε αυτο το χαλι
 
Αρα κοπηκε κομματι απο το εμβολο. Το οτι κοπηκε, φαινεται απο τα σκαψιματα...Οσα εχουν υπερυψωμενα χειλη ειναι απο κρουση κι οχι απο πειρακια

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάντως το γεγονός ότι έχουν ακουστεί πολλά για τον εν λόγω κινητήρα και ότι η VW αντικαθιστά κινητήρες στα "πλαίσια της καλής θέλησης" εμένα μου λέει ότι είναι όντως κάτι δεν πάει καλά. Αντίστοιχη περίπτωση αλλά που αφορούσε πλαίσια που έσπαγαν εύκολα είχε εμφανιστεί στα Suzuki GSXR της γενιάς 2005-2006. Με το παραμικρό έσπαγαν πλαίσιο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

συγνωμη αν κανω λαθος αλλα τα πιστονια ειναι για r32,a1 audi,eos κλπ για αυτο και ειναι 4.

για το update ειναι σοβαρο "σφαλμα" οτι δεν το εκανε.το προγραμμα οπως λες ΑΝ ηταν σωστο θα εκανε πιο πλουσιο το μειγμα,αλλα λιγα προγραμματα ειναι σωστα.ο.πελατης δεν ειχε περασει κανενα προγραμμα;φιλτρο,εξατμιση;μαμα ολα;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα από μένα.

Ποιά είναι η ερώτηση του δικαστηρίου? Όπως ακριβώς είναι διατυπωμένη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

συγνωμη αν κανω λαθος αλλα τα πιστονια ειναι για r32,a1 audi,eos κλπ για αυτο και ειναι 4.

για το update ειναι σοβαρο "σφαλμα" οτι δεν το εκανε.το προγραμμα οπως λες ΑΝ ηταν σωστο θα εκανε πιο πλουσιο το μειγμα,αλλα λιγα προγραμματα ειναι σωστα.ο.πελατης δεν ειχε περασει κανενα προγραμμα;φιλτρο,εξατμιση;μαμα ολα;

 

Kαταρχας σε ευχαριστω για την προσπαθεια να βοηθησεις. Νομίζω κανεις λαθος για τα εμβολα, κοιτα τις ημερομηνιες. Οι 3 κωδικοι ειναι για:

 

1. αρχή παραγωγης έως 16.05.2011

 

2. 17.05.2011>> 09.01.2012

 

3. 10.01.2012>>τελος παραγωγης

 

Μιλαμε παντα για τον CAVD. Δεν εχει σημασια σε ποιο οχημα τοποθετειται.

 

Εννοειται αν ειναι σωστο το προγραμμα. Παντως οταν το ειδα εγω το αυτοκινητο δεν είχε τιποτα, ουτε καν φίλτρο aftermarket, ουτε τιποτα. Δεν μπορει να αποδειχθει ουτε αν ειχε ουτε αν δεν ειχε προγραμμα, ουτε να κανω προσωπικες εκτιμησεις. Δεν πρεπει να μπω σε αυτο το υποθετικο μονοπατι. 

 

Εγω πρεπει να απαντησω γιατι αστοχησε με μηχανολογικη τεκμηριωση, ουτε την VW εχω συμφερον να υπερασπιστώ, ούτε τον ιδιοκτήτη. Πληρωμη έχω κανονισει εξ ημισείας.

Αυτο που με καιει ειναι να βρω βιβλιογραφια και να βγαλω ενα συμπερασμα τεκμηριωμενο

Edited by enzo fox
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα από μένα.

Ποιά είναι η ερώτηση του δικαστηρίου? Όπως ακριβώς είναι διατυπωμένη.

 

καλησπερα συναδελφε!

 

αντιγραφω απο τον διορισμο:

"...καλει τον πραγματογνωμονα να αποφανθει περι της καταλληλοτητας των χρησιμοποιηθεντων εμβολων χυτου κραματος αλουμινιου στον ως ανω κινητηρα λαμβανομενων υποψη της ανθεκτικοτητας αυτων καθως και των παραμετρων λειτουργιας του ως ανω κινητηρα, καθως και να αναφερει οτιδηποτε αλλο συναφες με τα ως ανω ερωτηματα συμπερασμα εξαγει ο ιδιος. "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.