Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Sign in to follow this  
Engineer

Κατασκευή μονάδας αφαλάτωσης στο Καστελόριζο

Recommended Posts

Εργασίες για την κατασκευή μονάδας αφαλάτωσης στο Καστελόριζο αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα, ώστε να περιοριστεί σημαντικά το κόστος, για τους πολίτες αλλά και το κράτος, για την μεταφορά του νερού με καράβι, όπως γίνεται έως σήμερα.

 

Νωρίτερα υπεγράφη η σύμβαση ανάμεσα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, με αντικείμενο την επεξεργασία θαλασσινού νερού από μονάδες αφαλάτωσης για τις ανάγκες του Δήμου Μεγίστης και συνολική συμβατική αξία 870.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 24%).

 

«Διασφαλίζεται η υδατική αυτονομία του Καστελόριζου και συγκεκριμένα η παροχή εγγυημένης ποσότητας, τουλάχιστον, 40.000 κμ νερού, ετησίως, με ταυτόχρονη μείωση του δημοσιονομικού κόστους.

 

Με την παρούσα σύμβαση έγινε ένα καθοριστικό βήμα για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος της έλλειψης νερού του Δήμου Μεγίστης, την επίτευξη για πρώτη φορά αυτάρκειας πόσιμου νερού και του περιορισμού του κόστους ανά κυβικό, περίπου στο 1/5 της τιμής που πλήρωνε το ελληνικό δημόσιο, ως τώρα, για την μεταφορά του νερού με καραβάκι» ανέφερε σε δηλώσεις του ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός.

 

Πηγή: http://www.alfavita....#ixzz4pdfDKzax

 

Click here to view the είδηση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γνωρίζει κανείς αν είναι όντως πόσιμο το νερό που μεταφέρουμε με καράβια;
Γιατί αν είναι να πληρώνουμε 5πλάσια τιμή για ένα νερό που δεν πίνεται και μετά να αγοράζουν και μπουκάλια οι κάτοικοι για να πιούνε, μιλάμε για τεράστια σπατάλη χρημάτων και πόρων.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν γνωρίζω αν είναι πόσιμο συνάδελφε αλλά στην περίπτωση που δεν είναι και πάλι απαιτείται μεταφορά για τις ανάγκες λειτουργίας νοικοκυριών και επιχειρήσεων.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι φυσικά!

Απλά αν αναλογιστούμε πως η λύση της αφαλάτωσης είναι 5 φορές πιο φτηνή (σύμφωνα με το άρθρο) και παράγει πραγματικά πόσιμο νερό.

Προφανώς για νησιά κοντινότερα στην ηπειρωτική Ελλάδα το κόστος μεταφοράς είναι μικρότερο, Αλλα και πάλι, αν αναλογιστούμε το οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος του εμφιαλωμένου νερού, μιλάμε για ένα business case που πρέπει να εφαρμοστεί στα περισσότερα νησιά με κλειστά μάτια.

Και απ' όσο θυμάμαι απο τις επισκέψεις μου στις κυκλάδες πάντα μου λέγανε να μην πίνω απο την βρύση (ενώ συγγενικό μου πρόσωπο έχει πάθει γαστρεντερίτιδα μάλλον απο το εν λόγω νερό).

Edited by Ήρωνας

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακόμα κι αν η αφαλάτωση ήταν ελαφρώς ακριβότερη από τα καύσιμα των πλοίων, εγώ τη θεωρώ προτιμότερη για λόγους αυτονομίας των σπουδαίων αυτών νησιών.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.