Μετάβαση στο περιεχόμενο

Χώρος στάθμευσης στην πρασιά


Takis3008

Recommended Posts

Γειά σας. Αναζητώ συμβουλή σε ένα θέμα που μου φαίνεται περίπλοκο αλλά ίσως είναι αρκετά απλό.

Οικοδομή (έκδοση άδειας 1979) φαίνεται στα πολεοδομικά σχέδια να έχει 2 υπόγεια, ισόγειο, άλλους 4 ορόφους και δώμα. Το α' υπόγειο στο οποίο βρίσκεται η είσοδος του κτιρίου και ένας μεγάλος χώρος χαρακτηρισμένος ως αποθήκη εξέχει 2μ. πάνω από το διαμορφωμένο έδαφος (επιτεπόταν προ ΓΟΚ 85?). Στο χαρακτηρισμένο ως ισόγειο και στους υπόλοιπους ορόφους υπάρχουν τα οροφοδιαμερίσματα ενώ στο β υπόγειο οι αποθήκες και το λεβητοστάσιο.

Κατασκευαστικά το α υπόγειο έγινε ισόγειο (κατέβασμα ενός σκαλοπατιού στην είσοδο και στην αποθήκη η οποία έγινε κατάστημα με κανονική και μοναδική είσοδο από την πρασια!), το ισόγειο α όροφος κ.ο.κ. Το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή με πρασιά 6μ. Έχει πρόσωπο 8.5μ. με τα 5.5μ. να είναι η αποθήκη-κατάστημα και τα 3μ. η είσοδος. Όλα αυτά τα χρόνια ο χώρος αυτός νοικιαζόταν ως αποθήκη και δεν υπήρχε πρόβλημα. Πριν απο μερικούς όμως μήνες αγοράστηκε απο κάποιον ο οποίος το μετέτρεψε σε κατάστημα κατήργησε το σκαλοπάτι και έβαλε τζαμαρία. Πέραν όμως από αυτά άρχισε να ανεβάζει τα οχηματά του στην πρασιά και έβαλε και σήμα για 24ωρη είσοδο-έξοδο. Εμείς όλα αυτά τα χρόνια δεν είχαμε ποτέ χρησιμοποιήσει την πρασιά για παρκάρισμα αφού είναι μία θέση για 6 ιδιοκτήτες.

Πλέον όμως χάνουμε και τη θέση του δρόμου (βάζει 2 αυτοκίνητα στην πρασιά και ένα στο δρόμο!!). Όταν του ζητήσαμε το λόγο είπε πως έχει συμβόλαιο που του παραχωρεί τη χρήση της πρασιάς. Και ρωτώ: γίνεται να παραχωρείται η πρασιά σε κάποιον ιδιοκτήτη? Και αν ναι γίνεται να παραχωρείται σε ιδιοκτήτη αποθήκης που δεν προσμετρά καν στη δόμηση (έχει μόλις 40 χιλιοστά οικοπέδου). Το συμβόλαιο (τον καθορισμό οριζόντιων ιδιοκτησιών προφανώς) δεν το έχω δει ακόμα. Απορώ όμως αν υπάρχει περίπτωση να έχει ορισθεί χώρος παρκινγκ στο συμβόλαιο και να έχει αποδοθεί η χρήση του στον ιδιοκτήτη της αποθήκης. Και αν απλά του έχει δοθεί η χρήση της πρασιάς μπορεί και να παρκάρει?

Και τελικά γίνεται να παραχωρείται η πρασιά σε κάποιον που δεν έχει εμβαδόν στο σ.δ.?

 

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα σου απαντήσω πολεοδομικά γιατί το κεφάλι μου είναι καζάνι.

Αλλά, μπροστά σε είσοδο-έξοδο δεν έχει δικαίωμα να παρκάρει κανένας. Ούτε ο ιδιοκτήτης της θέσης στάθμευσης.

Link to comment
Share on other sites

Οικοδομή (έκδοση άδειας 1979) .... Το α' υπόγειο στο οποίο βρίσκεται η είσοδος του κτιρίου και ένας μεγάλος χώρος χαρακτηρισμένος ως αποθήκη εξέχει 2μ. πάνω από το διαμορφωμένο έδαφος (επιτεπόταν προ ΓΟΚ 85?).

για τον ΓΟΚ73 δεν το γνωρίζω

αλλά στον ΓΟΚ55 ύπάρχουν περιπτώσεις που επιτρέπεται

 

Όταν του ζητήσαμε το λόγο είπε πως έχει συμβόλαιο που του παραχωρεί τη χρήση της πρασιάς. Και ρωτώ: γίνεται να παραχωρείται η πρασιά σε κάποιον ιδιοκτήτη?

ναι γίνεται

το αν υπάρχει αποκλειστική χρήση της πρασιάς θα το δεις στο συμβόλαιο

τώρα το συμβόλαιο του 79 να μιλά για θέση στάθμευσης σχεδόν το αποκλέιω

αυτό όμως δε σημαίνει πως άν έχει αποκλειστική χρήση της πρασιάς δεν μπορεί να βγάλει νέα οικοδομική άδεια

Link to comment
Share on other sites

1. Καταρχήν, ναι, μπορεί να παραχωρηθεί αποκλειστική χρήση πρασιάς σε συνιδιοκτησία.

2. Δεν ξέρω αν αυτό γίνεται όταν η ιδιοκτησία είναι στο (υποτιθέμενο) υπογειο.

3. Οι θέσεις στάθμευσης υποχρεωτικά δηλώνονται στο διάγραμμα κάλυψης. Μετά το εγκεκριμένο δ.κ. το υποβάλλεις με αίτηση στο δήμο για να συναινέσει το δημοτικό συμβούλιο στη χωροθέτηση των θέσεων (συνήθως συναινεί). Στη συνέχεια η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου παραπέμπεται στην επιτροπή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η οποία εγκρίνει (ή απορρίπτει) την τοποθέτηση σήματος. Σε περίπτωση έγκρισης, ο δήμος (και όχι ο ιδιοκτήτης) αναλαμβάνει να φτιάξει και να τοποθετήσει το σήμα. Αν κάτι απ΄ όλα τα παραπάνω δεν έχει τηρηθεί, πας στην αστυνομία και ζητάς να αφαιρεθεί το απαγορευτικό, (μη διανοηθείς να αυτοδικήσεις)

Link to comment
Share on other sites

Το βασικό σας ερώτημα είναι: αν κάποιος που έχει 40 χιλιοστά οικοπέδου που αντιστοιχούν σε αποθήκη μπορεί να έχει την αποκλειστική χρήση της πλάγιας πρασιάς και αν μπορεί να έχει την αποκλειστική χρήση μπορεί να σταθμεύει στην επιφάνεια αυτή οχήματα.

Η απάντηση είναι:

1. Εφόσον έχει ποσοστό οικοπέδου θεωρείται συνιδιοκτήτης και εφόσον αναφέρεται στο συμβόλαιό του ότι έχει την αποκλειστική χρήση μπορεί να την έχει.

2. Αν έχει την αποκλειστική χρήση μπορεί να σταθμεύει και αυτοκίνητο, όπως μπορεί να έχει μόνιμα τροχόσπιτο ή κήπο με τριαντάφυλλα.

 

Τώρα, από όσο καταλαβαίνω, τα υπόλοιπα είναι λίγο μπερδεμένα:

Κάνατε είσοδο της Οικοδομής σε α΄ Υπόγειο!

Η αποθήκη, δηλαδή το Υπόγειο, έγινε Κατάστημα με τζαμαρία από το γείτονα!

Και ποιος ξέρει τι ακόμη έχετε κάνει.

 

Συμπέρασμα:

Βρείτε ειρηνική λύση μεταξύ σας και διευθετείστε τα προβλήματα των αυτοκινήτων με ήρεμο και συμβιβαστικό τρόπο.

Τα υπόλοιπα μην τα πολυσκαλίζετε γιατί όλοι είστε εκτεθειμένοι με τις υπερβάσεις της οικοδομής. Και εσείς λόγω της εισόδου και ο γείτονας που μετέτρεψε το Υπόγειο σε Κατάστημα με Τζαμαρία

Τα πρόστιμα είναι ιδιαιτέρως ψηλά για όλους!!!

Link to comment
Share on other sites

2. Αν έχει την αποκλειστική χρήση μπορεί να σταθμεύει και αυτοκίνητο, όπως μπορεί να έχει μόνιμα τροχόσπιτο ή κήπο με τριαντάφυλλα.

 

Μπορει επίσης να βγάζει και άδεια από το δήμο (όπως περιγράφηκε στην παραπάνω απάντηση) για να βάζει και να βγάζει τα αυτοκίνητα του (τοποθετόντας σήμα?) ? Δηλαδή αν τον κλείσουμε έχει δικαίωμα να φωνάξει την αστυνομία? (κάτι που έχει κάνει ήδη). Και με τις χρήσεις τι γίνεται? Μπορεί ένας χώρος χαρακτηρισμένος ως αποθήκη να μετατραπεί έτσι απλά σε κατάστημα?

 

Τώρα, από όσο καταλαβαίνω, τα υπόλοιπα είναι λίγο μπερδεμένα:

Κάνατε είσοδο της Οικοδομής σε α΄ Υπόγειο!

Η αποθήκη, δηλαδή το Υπόγειο, έγινε Κατάστημα με τζαμαρία από το γείτονα!

Και ποιος ξέρει τι ακόμη έχετε κάνει.

 

Ναι στα σχέδια της πολεοδομίας η είσοδος του κτιρίου φαίνεται στην κάτοψη α' υπογείου και η αποθήκη έχει είσοδο από την πρασιά και όχι μέσα από το κτίριο (είμαι νέος μηχανικός και δεν γνωρίζω τι ίσχυε προ ΓΟΚ85 οπότε εμένα δε μου έκανε εντύπωση!). Στα σχέδια το καθαρό ύψος της αποθήκης-καταστήματος φαίνεται να είναι 3.25μ. με τα 2μ. να εξέχουν του διαμορφωμένου εδάφους. Προφανώς πλέον το 1.25μ. έχει γίνει 0!

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Η κύρια απορία που μου μένει είναι αν μπορούμε να παρκάρουμε στο δρόμο μπροστά χωρίς να μας ενδιαφέρει αν έχει αυτοκίνητο στην πρασιά (σημειώνω οτι έχει φέρει, παρκάρει και κουκουλώσει στη μία ''θέση'' της πρασιάς το οικογενειακό του αυτοκίνητο και δεν το έχει κινήσει εδώ και μέρες...)

Link to comment
Share on other sites

Takis3008

 

1. Αν έχει βγάλει άδεια στάθμευσης από τον Δήμο δεν μπορείτε να κλείσετε τη διέλευση των οχημάτων. Αν δεν έχει βγάλει άδεια μπορείτε να σταθμεύετε στο δρόμο όπου θέλετε έξω από τον χώρο της αποκλειστικής χρήσης που έχει. Ακόμα και μπροστά του.

(Κάνε όμως ένα σκιτσάκι να καταλάβουμε περισσότερο. Η πρασιά των 6 μ. που αναφέρεις παραπάνω μήπως είναι το προκήπιο της ρυμοτομίας?)

Όμως εκείνο που σίγουρα είναι αυθαίρετο είναι η μετατροπή της Αποθήκης σε Κατάστημα. Ο ίδιος φυσικά θα ισχυρίζεται ότι είναι Αποθήκη και κάνει χρήση του χώρου ως Αποθήκη και όχι ως Κατάστημα.

 

2. Σύμφωνα με την οικοδομική άδεια η Αποθήκη αυτή δεν θα πρέπει να είναι σύννομη, αφού στην πράξη έχει αποκαλυφθεί από την περιβάλλουσα επίχωση και μετατράπηκε από βοηθητικός χώρος σε χώρο κύριας χρήσης σύμφωνα με τα σχετικά άρθρα του ΓΟΚ/73, όπου αναφέρεται ρητά πότε ενας χώρος είναι βοηθητικός και πότε κύριος. (Αν δεν μπορείς να τα βρεις μπορώ να τα ανεβάσω στο φόρουμ).

 

3. Θυμάμαι, ότι στο μικτό σύστημα δόμησης κατά ΓΟΚ/73 επιτρεπόταν να τοποθετηθεί η είσοδος της οικοδομής στο Ημιυπόγειό της ύστερα από έγκριση της ΕΠΑΕ, εφόσον η επιφάνεια αυτή θα συμπεριλαμβανόταν στη συνολική επιτρεπόμενη επιφάνεια της οικοδομής.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν διάβασα τη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας και λέει τα εξής :

-Το ημιισόγειο αυτό (έτσι το αναφέρει εδώ και όχι σαν α’ υπόγειο που αναφέρεται στα εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια) περιλαμβάνει την κύρια είσοδο της πολυκατοικίας, το φρέαρ του ανελκυστήρα και την υπ’ αριθμόν Υ1 οριζόντια ιδιοκτησία, μια αίθουσα επιφάνειας 125 μ2, …όγκου… μ3, χιλιοστών … κλπ.

-Στην ιδιοκτησία αυτή ανήκει κατ’ αποκλειστική χρήση ο έμπροσθεν χώρος της πρασιάς απαγορευμένης της μονίμου στάθμευσης βαρέων οχημάτων ή της χρησιμοποίησης του ως χώρος αποθήκευσης πραγμάτων.

Παρακάτω και χειρόγραφα έχει προστεθεί το εξής:

-Διευκρινίζεται ότι εν τη έννοια ‘αποκλειστική’ δεν περιλαμβάνεται η τοποθέτηση τραπεζιών και καθισμάτων.

 

Άρα με βάση τα παραπάνω είναι δυνατόν να μπορεί να πάρει άδεια από το δήμο για να σταθμεύει αυτοκίνητα? Και στο διάγραμμα κάλυψης και στις κατόψεις δεν απεικονίζεται πουθενά θέση στάθμευσης.

 

2. Σύμφωνα με την οικοδομική άδεια η Αποθήκη αυτή δεν θα πρέπει να είναι σύννομη, αφού στην πράξη έχει αποκαλυφθεί από την περιβάλλουσα επίχωση και μετατράπηκε από βοηθητικός χώρος σε χώρο κύριας χρήσης…

3. Θυμάμαι, ότι στο μικτό σύστημα δόμησης κατά ΓΟΚ/73 επιτρεπόταν να τοποθετηθεί η είσοδος της οικοδομής στο Ημιυπόγειό της ύστερα από έγκριση της ΕΠΑΕ, εφόσον η επιφάνεια αυτή θα συμπεριλαμβανόταν στη συνολική επιτρεπόμενη επιφάνεια της οικοδομής.

 

Δεν γνωρίζω τι έχει κάνει με τη χρήση του χώρου. Αυτό που ξέρω βάσει σχεδίων πολεοδομίας είναι ότι από το α’ υπόγειο ή αλλιώς ημιισόγειο (!) ο χώρος της εισόδου προσμετράει στη δόμηση ενώ της αποθήκης ή αλλιώς ‘αίθουσας’ (!) όχι, άρα θα πρέπει να έχει θεωρηθεί υπόγειος βοηθητικός χώρος (αν κάνω λάθος διορθώστε με). Υπάρχει πάντως περίπτωση να μπορεί νόμιμα να μετατραπεί υπόγειος βοηθητικός χώρος σε κατάστημα?

Link to comment
Share on other sites

Takis3008

 

1. Διαβάζω προσεκτικά τη σύσταση:

 

Στην ιδιοκτησία αυτή ανήκει κατ’ αποκλειστική χρήση ο έμπροσθεν χώρος της πρασιάς απαγορευομένης της μονίμου στάθμευσης βαρέων οχημάτων ή της χρησιμοποίησης του ως χώρος αποθήκευσης πραγμάτων.

 

Εάν το ερμηνεύσουμε αυτό τι λέει? Απαγορεύεται η μόνιμη στάθμευση βαρέων οχημάτων, δηλαδή συμπεραίνεται ότι επιτρέπεται η μόνιμη στάθμευση ελαφρών οχημάτων. Αυτό πραγματικά είναι ένα πρόβλημα για σας, γιατί πάει στον Δήμο και λέει εγώ δεν έχω βαρέα οχήματα και δεν τα σταθμεύω μόνιμα παρά μόνο παροδικά και παίρνει άδεια.

 

2. Εφόσον είναι έτσι όπως το λες, η Είσοδος της Οικοδομής είναι νόμιμη αφού προσμετράει στο Σ.Δ. και φαίνεται στη άδεια.

Η μετατροπή του Υπογείου-Αποθήκης σε Κατάστημα δεν είναι νόμιμη. Ο μόνος τρόπος να θεωρηθεί το Υπόγειο νόμιμο Κατάστημα είναι να έχει προσμετρηθεί στο Σ.Δ. στο Π.Κ. στο Σ.Ο και να μην έχει υπερβεί το νόμιμο ύψος της Οικοδομής. Λίγο δύσκολα να συμβαίνουν όλα αυτά. Άρα εκεί τον πιέζετε θυμίζοντας ότι τα πρόστιμα είναι δύο (ανέγερσης και διατήρησης) και δυσβάσταχτα.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ και πάλι για την πολύ κατατοπιστική βοήθεια. Θέτω και ένα τελευταίο ερώτημα: Εφόσον οι θέσεις στάθμευσης πρέπει να ορίζονται και στο διάγραμμα κάλυψης και στο σχέδιο που συνοδεύει το συμβόλαιο πως είναι δυνατόν να πήρε άδεια από το δήμο αφού δε φαίνεται πουθενά καθορισμένη θέση στάθμευσης? Και για πόσες θέσεις πήρε άδεια για μία ή δύο? Ο χώρος μπροστά από το κατάστημά του χωράει οριακά δύο αυτοκίνητα (περίπου 5.5μ.) και βάζει συνήθως δύο το πρωί ενώ αφήνει ένα το βράδυ. Το πρόσωπο του οικοπέδου είναι 8.45μ. Δηλαδή πόση ''φάτσα'' μπορεί να χρησιμοποιήσει για είσοδο?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.