Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αλλαγή χρήσης-parking pilotis-μετατροπή σε κλειστά parking


xekolla

Recommended Posts

καλησπερα εχουμε μια πολυκατοικια 20ετιας , οι οποια εχει στην pilotis 8 ανοικτα parking, και θελω να κανω 4 καινουρια κλειστα parking.Mπορω να το κανω αυτο? Που μπορω να ψαξω για περισσοτερες πληροφοριες. Οπως καταλαβαινετε ειμαι νεος μηχανικος.Σας Ευχαριστω.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 33
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Οι κλειστοί χώροι στάθμευσης στην pilotis μετρούν μόνο στον όγκο.

Θα πρέπει όμως να υπολογίσεις αν ο ελεύθερος χώρος της pilotis εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερος του 50% της πραγματοποιούμενης κάλυψης του κτιρίου.

Συνεπώς, αν έχεις περιθώρια, ΝΑΙ μπορείς να το κάνεις.

Link to comment
Share on other sites

οκ δηλαδη πρεπει να εχω την απαιτουμενη καλυψη,κ τα κλειστα parking δεν μετρανε στην δομηση. Οσο αφορα τον ογκο,αφου θα αλλαξει, τι περιορισμους θα πρεπει να καλυπτω? ευχαριστω.

Link to comment
Share on other sites

Μισό, γιατί μπερδεύτηκα. Το αρχικό ζητούμενο είναι η μετατροπή ανοιχτών χώρων στάθμευσης της pilotis σε κλειστούς ή η προσθήκη κλειστών χώρων προφανώς στον ακάλυπτο? Γιατί το ζήτημα του όγκου δεν κολλάει στην 1η περίπτωση.

 

Πάντως επειδή εγώ καταλαβαίνω ότι ισχύει η πρώτη περίπτωση πρέπει όντως να διασφαλιστεί ότι το 50% της pilotis θα λειτουργεί ως parking. Εφόσον αλλάζουν οι όψεις απαιτείται αναθεώρηση όψεων (και ΕΠΑΕ αν η αρχική άδεια πέρασε από εκεί).

Link to comment
Share on other sites

Ο ελεύθερος χώρος της pilotis δεν μετρά στον όγκο.

Ο χώρος των κλειστών χώρων στάθμευσης που βρίσκονται μέσα στην pilotis μετρούν στον όγκο.

Κάνω λάθος;

Link to comment
Share on other sites

Όπως διαβάζω τη νομοθεσία

νομίζω πως είτε φτιάχνεις κατοικία είτε κλειστό χώρο (όχι απλά στεγασμένο) στάθμευσης μετρά κανονικότατα και στη δόμηση και στον όγκο (και στην κάλυψη σε άλλη περίπτωση, όχι στη συγκεκριμένη ερώτηση)

 

παρακαλώ αν γνωρίζετε κάτι διαφορετικό πληροφορήστε με

 

σας παραθέτω τη νομοθεσία που βρήκα

Link to comment
Share on other sites

Αποφ-98728/7722/93                   (ΦΕΚ-167/Δ/2-3-93)

             [ΙΣΧΥΕΙ απο 2-3-93]      (ΦΕΚ-167/Δ/93)

 Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που

               εξυπηρετούν τα κτίρια (Οικοδομές).

            ( Χώροι - Θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων)

                (Garages, Γκαραζ,Πάρκινγκ,Parking

                      (Πάρκινγκ  (Parking)

           ΑΡΘΡΟΝ-1 ΑΡΘΡΟΝ-2 ΑΡΘΡΟΝ-3 ΑΡΘΡΟΝ-4 ΑΡΘΡΟΝ-5

             ΑΡΘΡΟΝ-6 ΑΡΘΡΟΝ-7 (βλέπε και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ)

       (Κεκλιμένα επίπεδα  Εξωτερικές Ράμπες - Κλίση Ράμπας)

 

 

ΑΡΘΡΟΝ-4.

       1. Για την κατασκευή των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων

ισχύουν οι όροι και περιορισμοί δόμησης, οι προϋποθέσεις και

προδιαγραφές που ορίζονται από τις διατάξεις του ΓΟΚ, του

κτιριοδομικού κανονισμού, του κανονισμού πυροπροστασίας και των

εκτελεστικών διαταγμάτων του Ν-960/79.

Link to comment
Share on other sites

1. Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός

2. Διατάξεις του ν.2831/2000

3. Ερμηνευτικές Εγκύκλιοι του ν. 2831/2000

 

 

Αρθρο 7

    Συντελεστής Δόμησης

 

1. Για τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης που πραγματοποιείται  στο οικόπεδο:

    Α. Προσμετρώνται:

    α) οι επιφάνειες των στεγασμένων και κλειστών από όλες τις  πλευρές χώρων του κτιρίου, οποιασδήποτε χρήσης, σε όλους τους ορόφους, καθώς και τα υπόγεια, με την επιφύλαξη της επόμενης περίπτωσης Ββ,

     β) οι επιφάνειες των εξωστών και ημιϋπαίθριων χώρων εκτός από τους αναφερόμενους στην παράγραφο 2 του άρθρου 11,

     γ) οι ακάλυπτες επιφάνειες με διάσταση μικρότερη από 1,20 μ

 

Β. Δεν προσμετρώνται:

β) Ένας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που  καταλαμβάνει το κτίριο, προοριζόμενος αποκλειστικά για βοηθητικές  χρήσεις, εφόσον η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το  1,50 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους και το ύψος του δεν  υπερβαίνει τα 3,00 μ., μετρούμενο μεταξύ του δαπέδου και της  οροφής, εκτός αν έχει καθοριστεί μεγαλύτερο ελάχιστο ύψος για τη  χρήση του συγκεκριμένου χώρου κατ εφαρμογή του άρθρου 26. Εφόσον σε κτίριο κατοικίας κατασκευάζονται καταστήματα και κάτω από αυτά αποθήκες στον υπόγειο όροφο, για την εξυπηρέτηση τους,  επιτρέπεται η κατασκευή δεύτερου υπόγειου επιφάνειας ίσης με την  επιφάνεια των αποθηκών, χωρίς να προσμετράται στο συντελεστή  δόμησης.

ε) Εξώστες, ημιυπαίθριοι χώροι, αρχιτεκτονικά στοιχεία,  προστεγάσματα και σκίαστρα, όπως ορίζεται στο άρθρο 11

η) Οι στεγασμένοι χώροι για τη στάθμευση αυτοκινήτων

Τα παραπάνω εφαρμόζονται ανάλογα και για τα φρέατα ανελκυστήρων και τους διαδρόμους κοινής χρήσης.

ι) Ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστηλώματα (PILOTIS), εφόσον έχει:

1) επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφανείας που καταλαμβάνει το κτίριο,

2) στάθμη δαπέδου 0,50μ. πάνω ή κάτω (± 0,50μ.) από την οριστική στάθμη του περιβάλλοντος εδάφους σε κάθε σημείο του, και

3) ελεύθερο ύψος τουλάχιστον το προβλεπόμενο για χώρο κύριας χρήσης και έως 3,00 μ. ή και μεγαλύτερο αν το μεγαλύτερο των 3 μέτρων κατασκευαστεί ύστερα από έγκριση της Ε.Π.Α.Ε.

Στην περίπτωση αυτή δεν προσμετρούνται επίσης χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων και εισόδων που βρίσκονται στο χώρο αυτόν, επιφανείας έως το 5% της επιφάνειας που καλύπτει το κτίριο. Εαν η προκύπτουσα επιφάνεια είναι μικρότερη των 30μ2, τότε η επιφάνεια αυτή δύναται να φθάνει τα 30μ2, για κάθε συγκρότημα κλιμακοστασίου.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.