Jump to content

Η πορεία εξέλιξης της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65


Recommended Posts

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ,  έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δις ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του  Ε65 τον Απρίλιο του 2024 , σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα,  το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

  • 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
  • 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
  • Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
  • Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, στο Βόρειο Τμήμα, που ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.  Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. 

Βόρειο τμήμα: Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. Ευρώ. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 50,895% (στοιχεία Απριλίου 2024). Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
  • 2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
  • 23 Γέφυρες
  • 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών  (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων

Πρόοδος Κατασκευής Βορείου Τμήματος

  • Συνολική πρόοδος κατασκευής 50,895%.
  • Σήραγγες: 86,84%
  • Γέφυρες: 77,69%
  • Ασφαλτικά: 33,00%
  • Χωματουργικά: 46,39%

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 182,1 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι συνολικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65
Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45’ (από 03:15’ σήμερα)
Αθήνα – Γρεβενά 04:00’
Αθήνα – Μέτσοβο 04:00’
Αθήνα – Καστοριά 04:35’
Αθήνα – Κοζάνη 04:30’
Αθήνα – Καρπενήσι 03:00’
Αθήνα – Τρίκαλα <03:00‘
Αθήνα – Καρδίτσα 02:35’

View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Ελπίζω να υπάρχει ιδιώτης διαχειριστής για πολλά πολλά χρόνια για τη σωστή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου αυτού και ας πληρώνω διόδια, γιατί αν περιμένω προκοπή από τους υπαλλήλους ή τους συνδικαλιστές του δημοσίου ...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, akakios said:

Ελπίζω να υπάρχει ιδιώτης διαχειριστής για πολλά πολλά χρόνια για τη σωστή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου αυτού και ας πληρώνω διόδια, γιατί αν περιμένω προκοπή από τους υπαλλήλους ή τους συνδικαλιστές του δημοσίου ...

Φίλε καλησπέρα.

 

Παλαιότερα είχα και εγώ την ίδια άποψη με εσένα. Πλέον έχω την εντελώς αντίθετη. Προς ανακούφισή σου, ναι, υπάρχει ιδιώτης που έχει αναλάβει συμβατικά τη λειτουργία και συντήρηση.  Το πόσο σωστά αυτός εκπληρώνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις, είναι μεγάλη κουβέντα, και σίγουρα δεν έχει σημασία η άποψη κανενός πάνω σε αυτό, μιλάνε τα γεγονότα. Εμείς ωστόσο ως χρήστες πληρώνουμε, είτε αυτός κάνει τη δουλειά του, είτε όχι.

Link to comment
Share on other sites

On 6/6/2024 at 1:17 PM, akakios said:

Ελπίζω να υπάρχει ιδιώτης διαχειριστής για πολλά πολλά χρόνια για τη σωστή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου αυτού και ας πληρώνω διόδια, γιατί αν περιμένω προκοπή από τους υπαλλήλους ή τους συνδικαλιστές του δημοσίου ...

Κάτσε περίμενε προκοπή από τα καρτελ των ιδιωτών. Μέχρι που έρθουν τα δύσκολα (δες χιόνι Αττική Οδό) και μετά θα φταίνε οι άλλοι. Φυσικά εάν έχεις κολλητό τον πρωθυπουργό, μπορεί να βάλει να πληρώσει και το κράτος την χασούρα σου. Όλα καλά, ταλαιπωρεί ο πολίτης, πληρώνει ο πολίτης. Αυτοί παίρνουν τα εκατομμύρια για να έχουν ένα service van και να κόβουν τα δεντράκια κάθε χρόνο. Κάτσε δούλεψε εσύ τζάμπα υπερωρίες, όλα μια χαρά.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Apollon said:

Όλα καλά, ταλαιπωρεί ο πολίτης, πληρώνει ο πολίτης. Αυτοί παίρνουν τα εκατομμύρια για να έχουν ένα service van και να κόβουν τα δεντράκια κάθε χρόνο. Κάτσε δούλεψε εσύ τζάμπα υπερωρίες, όλα μια χαρά.

Έτσι ακριβώς... Πλήρωνε και φόρους στο κράτος (δικαίου και πρόνοιας - πλάκα κάνω), πλήρωνε και τον ιδιώτη να τον κάνεις μάγκα. Όλα ρολόι (για κάποιους).

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ευτυχώς που έχω ... μετοχές ... στους ιδιώτες διαχειριστές και όλα ΡΟΛΟΙ!!!

Edited by akakios
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.