Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διαδικασία χορήγησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος


MAKAP

Recommended Posts

μεταφορά από άλλο θέμα:

Ως νέος μηχανικός, είναι λογικό να μην ξέρεις τι σημαίνει αλλά δεν έχεις ακούσει από παλιούς συναδέλφους ότι η άδεια άσκησης επαγγέλματος δινόταν μετά από "οκτάωρη" (πραγματική) εργασία πάνω σε θέματα που έβαζε ο καθηγητής? Οι εξεταζόμενοι είχαν, βεβαίως, τη δυνατότητα να έχουν πάνω στο σχεδιαστήριο όλα τα βοηθητικά εργαλεία δηλαδή λογαριθμικούς πίνακες, χειροκίνητες αριθμομηχανές :) (όποιος δεν θυμάται τις FACIT, υπάρχουν ακόμη στο ΕΜΠ ως μουσειακό δείγμα), βιβλία κλπ

 

Μήπως, με την ευκαιρία αυτής της κουβέντας, θα ήταν χρήσιμο να ξανασυζητήσουμε το μεγάλο θέμα της διαδικασίας χορήγησης της άδειας άσκησης επαγγέλματος στους μηχανικούς και, κυρίως, το επίπεδο που η διαδικασία αυτή έχει "κατρακυλήσει" από το τέλος της δεκαετίας του '70 μέχρι σήμερα ?

Link to comment
Share on other sites

ok... μόνο ως ιστορία το έχω ακουσει. Συγκεκριμένα λέγανε πως δίνανε εξετάσεις με... ένα καρότσι (κυριολεκτικά) βιβλία. Θα συμφωνήσω πως για να δωθεί η άδεια θα ήταν προτιμότερο να εξετάζεσαι σε ένα (τουλάχιστον) μονόροφο κτίριο (επίλυση με το χέρι πλακών, δοκών, υπ/των, θεμελίων) εαν πρόκειτε για δομοστατικούς. Τουλάχιστον θα εξασφαλιζοταν τα βασικά. Δεν συμφωνώ με την εξέταση στην διπλωματική (που μπορεί να είναι άσχετου θέματος) όπως δεν συμφωνώ και με την επανεξέταση σε όοοολα τα μαθήματα.

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, σωστά σε ενημέρωσαν. Ανάλογα με το μάθημα των "οκτάωρων", οι εξεταζόμενοι κουβαλούσαν σακκούλες με βιβλία (βλέπεις εκείνη την εποχή δεν υπήρχε internet για να κατεβάζεις βιβλιοθήκες) γιατί έπρεπε να ολοκληρώσουν την εργασία τους, στο διατιθέμενο χρονικό όριο των 8 ωρών, με τον καλλίτερο, κατά το δυνατόν, τρόπο.

 

Συμφωνώ και εγώ ότι η εξέταση πρέπει να γίνεται σε ένα μάθημα από αυτά που διδάχθηκε ο εξεταζόμενος (έστω και κατ' επιλογή του) αλλά οπωσδήποτε όχι με το σημερινό σύστημα.

 

Νομίζω, όμως, ότι έχουμε ξεφύγει από το θέμα και αυτή η συζήτηση (για τον τρόπο εξέτασης για την άδεια άσκησης επαγγέλματος) πρέπει να σταματήσει.

Link to comment
Share on other sites

Μαζί σου vaggelis2000!! Προσωπικά πιστεύω πως οι επάρκεια των δομοστατικων θα πρέπει να επανεξετάζεται ανά χρονικά διαστήματα γιατί πήραν όλοι ένα πρόγραμμα και όποιον πάρει ο χάρος!!!

Link to comment
Share on other sites

Κατ΄αρχάς ευχαριστώ τον (άγνωστο) συντονιστή που υλοποίησε την πρότασή μου και την έκανε ξεχωριστό θέμα.

 

Τώρα μπορούμε να αναπτύξουμε τη σκέψη μας πάνω στο μεγάλο αυτό θέμα και συγκεκριμένα πως βλέπουμε τη διαδικασία χορήγησης της άδειας άσκησης επαγγέλματος. Για όσους δεν έζησαν την εποχή με τα οκτάωρα, την περιέγραψα παραπάνω. Για όσους δεν θυμούνται την εξέλιξη του θέματος, θυμίζω ότι, μετά τον εκρηκτικά μεγάλο αριθμό Ελλήνων μηχανικών που σπούδασαν κυρίως στην Ιταλία αλλά και σε άλλες χώρες (Αγγλία, Γαλλία κλπ) τη δεκαετία του '70, επέστρεψαν στην Ελλάδα και θέλησαν να πάρουν άδεια, το σύστημα φρακάρισε και για ένα μεγάλο διάστημα οι μηχανικοί δεν έπαιρναν την άδεια. Τότε το ΤΕΕ πρότεινε να οργανώσει ένα νέο σύστημα που έλυσε μεν προσωρινά το ακανθώδες πρόβλημα αλλά υποβίβασε σημαντικά το κύρος της διαδικασίας χορήγησης της άδειας. Με την πάροδο του χρόνου, η διαδικασία εκφυλίστηκε πολύ περισσότερο και σήμερα φτάσαμε στο σημείο να αρκούν μία ή δύο ερωτήσεις των εξεταστών προς τον εξεταζόμενο σχετικά με τη διπλωματική του εργασία και έτσι χορηγείται η άδεια.

 

Οι εξεταστές είναι συνήθως συνάδελφοι κάποιας ηλικίας (και ίσως εμπειρίας) και σπανίως ανήκουν στο διδακτικό προσωπικό των ΑΕΙ. Η επιλογή τους γίνεται συνήθως με κριτήρια παραταξιακά (του ΤΕΕ) και όχι επιστημονικά. Οι (προφορικές) ερωτήσεις είναι απλοϊκές και επαναλαμβανόμενες σε κάθε εξεταστική περίοδο σε σημείο που αν ο εξεταζόμενος έχει την πρόνοια να ρωτήσει το φίλο του που πέρασε την προηγούμενη περίοδο, θα ξέρει ακριβώς τις ερωτήσεις που θα γίνουν.

 

Κατά την άποψή μου, η διαδικασία χορήγησης της άδειας άσκησης επαγγέλματος έχει ισοπεδώσει προς τα κάτω τις γνώσεις και την επιστημοσύνη των μηχανικών. Πιστεύω ότι κάτι πρέπει να γίνει σ' αυτή την κατεύθυνση, όχι μόνο για την ίδια τη διαδικασία αλλά, κυρίως, για το κύρος και την αξιοπιστία των μηχανικών. Χαίρομαι γιατί νέοι συνάδελφοι δήλωσαν παραπάνω ότι θέλουν και αυτοί να αλλάξει κάτι.

 

Άντε να δούμε ...

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα ήθελα να διαβάσω τις απόψεις όσων υποστηρίζουν ότι "το πτυχίο πρέπει να εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα"

Link to comment
Share on other sites

συνάδελφε Μάκαρ

στον τόπο μας λέμε μιά παροιμία 'ο κατήφορος οδηγεί στον πάτο' και δυστυχώς τον έχουμε πάρει

η ισοπέδωση,η απαξίωση έχουν γίνει πιά κανόνας

σήμερα όσοι μορφώνονται μορφώνονται απο μόνοι τους και όσοι έχουν τη 'σφραγίδα της δωρεάς' θα διαπρέψουν κατα κανόνα στο εξωτερικό.

Όπως γράφει και ο Σαράντος Καργάκος στο Έλληνική Παιδεία ένας νεκρός με μέλλον΄μετά τη λήψη του πτυχίου που μοιράζεται πιά όπως τα ρούχα της μετακατοχικής Ούντρα η πλειοψηφία θα ζητά δικαιωματικά θέση στο δημόσιο και θα την παίρνει χάρη στη δύναμη της εξωνημένης ψήφου η χάρη στην κομματική σφραγίδα

Οι αλλαγές στην διαδικασία απόκτησης άδειας επαγγέλματος θεωρήθηκαν καινοτομίες είναι όμως προφανές ότι μεταβλήθηκαν σε κενοτομίες και έτσι σιγά-σιγά ο διπλωματούχος μηχανικός αποδομήθηκε και λειτουργει σε ένα ιδιότυπο καθεστώς δικαιωμάτων-δυνατοτήτων-διεκδικήσεων αλληλοσυγκρουόμενων και αντιφατικών που αντανακλούν με πιστότητα το χάος που επικρατεί στον τόπο μας και στον επαγγελματικό μας χώρο

πέρασαν πολλά χρόνια απο την αποφοίτησή μου και το ότι είμαι εργοταξιακός μηχανικός επιβάλλει να είμαι πολύ προσεκτικός στις προτάσεις μου που συνοψίζονται

1. Οι εξετάσεις για άδεια άσκησης επαγγέλματος θα πρέπει να είναι ανεξάρτητες της διπλωματικής εργασίας που είναι αναγκαστικά επικεντρωμένη

2. Πριν την χορήγηση άδειας υποχρεωτική εργασία (αμοιβόμενη και επιδοτούμενη προφανώς)

 

και πάνω απο όλα πλήρης και σαφής διαχωρισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων

τα ξαναλέμε

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.