Μετάβαση στο περιεχόμενο

Στροφική Δυσκαμψία κόμβων - όρια


 

Recommended Posts

Kαι για να πω και την άποψή μου στο αρχικό ερώτημα....αφού αντιμετωπίζουμε τους σύμμικτους κόμβους ως μεταλλικούς και μας πονοκεφαλιάζει το τι γίνεται πραγματικά, δεν μας μένει παρά να το εφαρμόσουμε στην πράξη και να κοπούν και οι πονοκέφαλοι!!!!!! Άρα...

 

...μην βάζεται διατμητικούς ήλους κοντά στις στηρίξεις :idea: :idea: :idea: !

 

 

 

Μηχανικοί γίναμε για να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη και πιο πρακτική --> άρα πιο ευχάριστη....

 

Υπάρχουν και άλλες χαρές στη ζωή που όταν τις δεις να υλοποιούνται παίρνεις μεγαλύτερη ευχαρίστηση από το να πονοκεφαλιάζεις με δυσθεώρητα προσομοιώματα που στην τελική, δεν θα χρησιμοποιηθούν ποτέ...

 

Ο Μηχανικός πρέπει να συνδυάζει την επιστημονική του οσμή με τις επιταγές της πράξης...ο,τιδήποτε άλλο ανήκει σε εργαστηριακούς χώρους, σε χώρους αφοσίωσης...

 

Ίσως είναι πιο ευχάριστο, τόσο στο μυαλό, όσο και στην αυτοπεποίθηση του Μηχανικού, να κάνει σωστές και πρακτικές παραδοχές, όπως στην περίπτωση τούτη εδώ, που συζητάμε - συζητάτε τόσες σελίδες τώρα, παρά από το να αναλίσκεται σε θεωρητικές κουβέντες....

 

Αν ήταν να στέκονταν όλοι οι Μηχανικοί ανά τους αιώνες, σε τέτοια προβλήματα, που συνεχώς παρουσιάζονται στις κατασκευές, δεν θα φτάναμε ποτέ σε αυτό το σημείο που είμαστε τώρα για να μπορούμε να συζητάμε αυτά ακριβώς τα προβλήματα...

 

Εντελώς φιλικά και πάντα συναδελφικά

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 119
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Νίκο γενικά συμφωνώ με τα λεγόμενά σου...αν θες να δυσκολέψεις τη ζωή σου υπάρχουν πολλοί τρόποι.

 

ΥΓ. Έχει να κάνει η απάντησή σου σε σχέση με την πρότασή μου; Λόγω παράθεσης ρωτάω....

Link to comment
Share on other sites

Εγώ συνεχίζω να μη καταλαβαίνω το θέμα σχετικά με τίς συνδέσεις.Δέν μπορώ να παρακολουθήσω το θέμα , θεωρώ πως η απλοποιηση της προσομοίωσης σε επίπεδη πλάκα είναι σωστή και δέν θα αναλύσω κάτι άλλο.

Edited by McRaster
Link to comment
Share on other sites

ΥΓ. Έχει να κάνει η απάντησή σου σε σχέση με την πρότασή μου; Λόγω παράθεσης ρωτάω....

 

Όχι, ίσα-ίσα...

 

Μα αυτό που και εγώ είπα σε προηγούμενα posts σε αυτό το θέμα, είναι μια πρόταση - η οποία υλοποιείται - και άκρως πρακτική, και συνάμα κάνει χρήση τόσο της σύμμικτης λειτουργίας (για τα κατακόρυφα φορτία, ειδικά σε χώρους βαριάς κυκλοφορίας, όπως γραφεία και χώροι συνάθροισης), όσο και της τόσα χρόνια αποτελεσματικής υλοποίησης μεταλλικών κόμβων που έχουν επιδείξει καλή συμπεριφορά στο σεισμό...

 

Δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν ερευνητικά προγράμματα, που τα μεν κάνουν παραδοχές σε κάτι που τα δε ερευνούν και αναλύουν. Και αυτά που τα δε κάνουν παραδοχές, τα μεν αναλύουν και ερευνούν....

 

Νίκο γενικά συμφωνώ με τα λεγόμενά σου

 

Δεν είμαι μελετητής που θα κάνω gross παραδοχές, μόνο και μόνο για να τελειώσω τη μελέτη στα γρήγορα....

 

Θα κάτσω και θα φιλοσοφήσω, ερευνήσω, ψάξω, διαβάσω, κάτι όμως που να έχει λόγο, ανάλογα με τα ζητούμενα στην κάθε μελέτη....

Και θα προσπαθήσω να το μοντελοποιήσω όσο πιο καλά προσεγγίζεται για τη φύση...

 

Η φύση δεν καταλαβαίνει από σύνθετα πράγματα...Εμείς κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη...

 

Η φύση μόνο θλίψη και εφελκυσμό καταλαβαίνει....και σε αυτά αντιδράει....

 

Πάντα συναδελφικά

Edited by nikoscivil
Link to comment
Share on other sites

nikoscivil ,ουσιαστικά και να θέλεις να το κάνει δύσκολο δέν υπάρχει και πρόγραμμα που να στο λύσει, τουλάχιστον απο τα ελληνικά.Δεν κατάλαβα αν μιλάει ο συνάδελφος για άκαμπτο ή ημιάκαμπτο κόμβο -σύνδεση.

 

Σε απάντηση σχετικά με του ήλους που είπε ο jackson, θέλω να συμπληρώσω οτι εάν δέν τοποθετηθούν ήλοι σε κάθε νεύρωση θα πρέπει να κάνεις έλεγχο της πλευρική ευστάθειας τών πελμάτων τών δοκών.Εάν δέν ισχύει τότε έλεγχος σε LTB

Edited by McRaster
Link to comment
Share on other sites

Η φύση μόνο θλίψη και εφελκυσμό καταλαβαίνει....και σε αυτά αντιδράει....

 

Kαι διάτμηση :smile:

 

 

Σε απάντηση σχετικά με του ήλους που είπε ο jackson, θέλω να συμπληρώσω οτι εάν δέν τοποθετηθούν ήλοι σε κάθε νεύρωση θα πρέπει να κάνεις έλεγχο της πλευρική ευστάθειας τών πελμάτων τών δοκών.Εάν δέν ισχύει τότε έλεγχος σε LTB

 

Με συγχωρείς βρε συ McRaster αλλά δεν καταλαβάινω πάλι τι εννοείς...εγώ είπα για κοχλίες στις συνδέσεις. Πώς προέκυψε ο στρεμπτοκαμπτικός;;; Το χασα λίγο.....

Edited by jackson
Link to comment
Share on other sites

Συγχώραμε αλλα δέν έγγραψες να μη τοποθετούμε ήλους κοντά στίς στηρίξεις; :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:. Χαθήκαμε στη μετάφραση ,λοιπόν παιδια καλό μεσημέρι απο μένα, ελπίζω να απαντηθεί το ερώτημα τελικά ,ενδιαφέρει και εμένα

Edited by McRaster
Link to comment
Share on other sites

Α μάλιστα, εκεί αναφερόσουν!

 

Μα στις στηρίξεις θεωρητικά πάντα κάνεις έλεγχο σε στρεπτοκαμπτικό αφού έχεις θλιβόμενο το κάτω πέλμα...βέβαια σε σύμμικτη λειτουργία το άνω πέλμα (εφελκυόμενο) δεσμεύεται από την πλάκα, ενώ χωρίς ήλους δεν δεσμεύεται καθόλου...

 

Αλλά από την άλλη, ξέρεις πολλά προγράμματα που κάνουν σωστό έλεγχο σε στρεπτοκαμπτικό με δέσμευση άνω πέλματος από εφελκυόμενη πλάκα σκυροδέματος :grin: ;;;

Link to comment
Share on other sites

Η απάντηση στο σχετικό ερώτημα του συναδέλφου: (Βάγιας - Ερμόπουλος - Ιωαννίδης ) ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΧΑΛΥΒΑ, σελ 198

 

Όταν όλα τα επιμέρους τμήματα του κόμβου είναι επαρκώς δύσκαμπτα, ο κόμβος μπορεί να θεωρηθεί οτι είναι ιδεατά άκαμπτος, συνεπώς δέν υπάρχει διαφορά μεταξύ των σχετικών στροφών στα άκρα τών μελών που συνδέονται σ'αυτόν.Ο κόμβος υφίσταται μία συνολική στροφή ως στερεό σώμα, η οποία ταυτίζεται με την επικόμβια στροφή που προκύπτει από τίς συνήθεις μεθόδους στατικής ανάλυσης.

 

Εάν ο κόμβος δέν διαθέτει καθόλου δυσκαμψία, τότε η δοκός θα συμπεριφερθεί ώς απλά εδραζόμενη,όποια και αν είναι η συμπεριφορά τών άλλων συνδεομένων μελών (αρθρωτός κόμβος)

 

Για ενδιάμεσες περιπτώσεις (μεταξύ μηδενικής και άπειρης δυσκαμψίας) η μεταβιβαζόμενη ροπή θα προκαλέσει μία μεταβολή φ στην αρχική γωνία μεταξύ τών συνδεόμενων μελών.Σ'αυτές τις περιπτώσεις ο κόμβος είναι ημιάκαμπτος.

 

Ο απλούστερος τρόπος για να προσομοιωθεί η συμπεριφορά ενός τέτοιου κόμβου είναι μέσω εωός στροφικού ελατηρίου μεταξύ τών άκρων των δύο συνδεόμενων μελών. Η "στροφική δυσκαμψία" S του ελατηρίου είναι η παράμετρος που συνδέει τη μεταβιβαζόμενη ροπή Mj πρός τη σχετική στροφή φ.

 

Οταν το S =0 ή σχετικά μικρό , τότε έχουμε αρθρωτό κόμβο

 

Όταν το S =οο έχουμε άκαμπτο κόμβο.

 

Σε όλες τίς άλλες περιπτώσεις έχουμε ημι-άκαμπτο κόμβο.

post-81292-0-15394000-1363218860_thumb.png

Edited by McRaster
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.