Μετάβαση στο περιεχόμενο

Χρόνος ζωής λαδιού σε μηχανή εσωτερικής καύσης που δεν έχει δουλέψει


CostasV

Recommended Posts

Αναφέρομαι σε λάδια που χρησιμοποιούμε σε μηχανές εσωτερικής καύσης. Στο μυαλό μου έχω κυρίως τις ΜΕΚ που χρσημοποιούμε για τα Η/Ζ (γεννήτριες). Είτε είναι πετρελαίου, είτε βενζίνης.

Ο κάθε κατασκευαστής της ΜΕΚ, δίνει στο εγχειρίδιο τις απαιτήσεις για τόσες ώρες λειτουργίας ή π.χ. για αλλαγή κάθε έτος, ακόμα και αν δεν έχει δουλέψει η μηχανή ούτε για 10 ώρες. Ομως, ο κατασκευαστής της ΜΕΚ δεν πληρώνει το λάδι και θέλει να είναι καλυμμένος σε κάθε περίπτωση.

Αλλά το να αλλάζεις και να πετάς το αδούλευτο λάδι, επειδή απλώς το λέει ένα εγχειρίδιο, δεν το βλέπω σωστό. Τι στο καλό οικολόγοι είμαστε; :smile:

 

Εχετε δει αναφορές για μελέτες ή συστάσεις (αλλά να έχουν βάση σε κάποιο ουσιώδες σκεπτικό) σχετικά με το χρονικό διάστημα που πρέπει να περάσει για να αλλάξουμε τα λάδια σε μια ΜΕΚ που ΔΕΝ δούλεψε καθόλου ή που δούλεψε ελάχιστα;

Link to comment
Share on other sites

είναι λογικό να ζητάει αλλαγή και δίχως να δουλέψει καθόλου αν περάσει ο χρόνος διότι χάνει την συνεκτηκότητά του το λάδι!

τώρα εξαρτάται απο την ποιότητα που του βάζεις και το πόσο λεπτόρευστο είναι!αλλά στον χρόνο πάνω πρέπει να το αλλάξεις!όπως και στα αυτοκίνητα που ανεξαρτήτως χιλιομέτρων πρέπει στο χρόνο να τα αλλάξεις τα λαδάκια του!;)

Link to comment
Share on other sites

Αν τα νέα λάδια που θα βάλω, βρίσκονται αποθηκευμένα (σε διάφορες αποθήκες) για χρόνο μεγαλύτερο από ό,τι τα παλιά λάδια που είχα στην μηχανή (και τα οποία δεν δούλεψαν σχεδόν καθόλου, άντε 1-2 ώρες το πολύ-πολύ), κάνω καλό ή κακό;

Link to comment
Share on other sites

Το ζήτημα σχετικά με τη συχνότητα των αλλαγών του ελαίου με έχει απασχολήσει πολύ. Ειδικότερα για τήν περίπτωση που προανέφερες (δηλαδή τη μη χρήση ή ελάχιστη χρήση). Ανατρέχοντας σε πολλούς και διάφορους κατασκευαστές κινητήρων όλοι συνιστούν την αλλαγή ελαίου σε κάποιο αριθμό χιλιομέτρων ή ωρών λειτουργίας ή με τη λήξη του έτους. Το link: http://www.seatnet.gr/forum/viewtopic.php?f=22&t=6862 μου έλυσε και πιστεύω ότι θα σου λύσει πολλές ή όλες τις απορίες.

Από οικονομικής σκοπιάς πιστεύω ότι σε αυτές τις περιπτώσεις είναι προτιμότερη η αλλαγή σε ετήσια συχνότητα με ενός, αξιόπιστου, ενδεδειγμένου και που πληρεί τις ελάχιστες προδιαγραφές, ορυκτελαίου παρά ενός κατά πολύ ακριβότερου ημισυνθετικού ή συνθετικού και ας χάσουμε λίγο σε απόδοση ή κατανάλωση.

Από οικολογικής σκοπιάς εννοείται πως δεν πετούμε ούτε σταγόνα ελαιολιπαντικού (και τηγανόλαδου) στην αποχέτευση ή στα σκουπίδια αλλά στις δεξαμενές που προορίζονται για ανακύκλωση.

Link to comment
Share on other sites

Τα λάδια σε μια ΜΕΚ πρέπει, άσχετα με το αν αυτή έχει δουλέψει ή όχι, να αλλάζονται σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευστή.

Οι υδρατμοί που δημιουργούνται στο εσωτερικό της είναι δυνατόν να μειώσουν δραστικά το χρόνο ζωής των μηχανικών μερών της ακόμη και να συμβάλλουν στην αστοχία τους.

Μια συμβουλή. Κάθε ΜΕΚ πρέπει σε τακτά χρονικά διαστήματα να τίθεται σε λειτουργία για αρκετή ώρα ώστε να δουλεύουν τα λάδια (θερμοκρασία, πίεση κλπ). Μάλιστα, στην τεχνική ορολογία πρέπει η ΜΕΚ να τα ''μασά'' ώστε όταν φθάσει η ώρα αλλαγής να μην πάνε χαμένα.

Όσο για τον άν αυτό είναι αντιοικολογικό, όλα τα συνεργεία διαθέτουν τα χρησιμοποιημένα ελαιώδει σε εταιρίες προς ανακύκλωση τους....

Link to comment
Share on other sites

Τι ποσά υγρασίας μπορούν να συγκεντρωθούν μέσα στο κάρτερ; Ειδικά όταν το λάδι δουλεύει 1 φορά κάθε δύο εβδομάδες για περίπου 10-15 λεπτά, ΧΩΡΙΣ φορτίο; Δηλαδή 26 εκκινήσεις ανά έτος με συνολικό χρόνο περίπου 5 ώρες. Σε έναν κινητήρα φορτηγού (ή άλλου οχήματος) αυτές οι συνθήκες μπορεί να πραγματοποιηθούν ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ και με τον κινητήρα να δουλεύει με φορτίο και όχι στο ρελαντί. Θα άλλαζε κανείς τα λάδια σε ένα φορτηγό μετά από μία ημέρα δουλειάς;

Να προσθέσω ότι σε μερικές περιπτώσεις Η/Ζ, υπάρχει και αντίσταση (με θερμοστάτη στους 30-35 deg C) για να θερμαίνει το λάδι κατά την διάρκεια του χειμώνα;

 

Για την οικολογική μου ευαισθησία: όταν παραδίδεται για ανακύκλωση ένα προϊόν που ΔΕΝ πρόσφερε τίποτα από όσα θα έπρεπε να προσφέρει, το θεωρώ ότι είναι σπατάλη. Σπατάλη τόσο φυσικών πόρων (ενέργεια για επεξεργασία κατά τη φάση παραγωγής, ενέργεια κατά τις δευτερεύουσες φάσεις όπως συσκευασία, μεταφορά, αποθήκευση, πώληση κτλ), όσο και σπατάλη χρημάτων.

 

s.a.k.i. , ευχαριστώ για το άρθρο. Είναι μάλλον γενικού ενδιαφέροντος. Ψάχνω για κάτι πιο έγκυρο για να το χρησιμοποιήσω ως βάση για την αλλαγή του χρόνου αλλαγής του λιπαντικού. Κανονικά θα έπρεπε να μου αρκεί η οδηγία του κατασκευαστή. Αλλά δεν μου αρκεί.

Link to comment
Share on other sites

Όταν μιλάμε για υγρασία σε ένα κινητήρα δεν εννοούμε την ύπαρξη 1ης φάσης νερού (δηλ καθαρό νερό) αλλά υγρασία η οποία δν μπορεί να παρατηρηθεί με το απλό μάτι.

Άλλο νερό και άλλο υγρασία...

 

Συμφωνώ ότι επιβαρύνεται όλη η γραμμή παραγωγής από την ανακύκλωση του λαδιού μέχρι την διάθεση του, από την άλλη όμως θα επιβαρυνθεί η τσέπη μας σε βάθος χρόνου!

Link to comment
Share on other sites

Τι ποσά υγρασίας μπορούν να συγκεντρωθούν μέσα στο κάρτερ; Ειδικά όταν το λάδι δουλεύει 1 φορά κάθε δύο εβδομάδες για περίπου 10-15 λεπτά, ΧΩΡΙΣ φορτίο; Δηλαδή 26 εκκινήσεις ανά έτος με συνολικό χρόνο περίπου 5 ώρες. Σε έναν κινητήρα φορτηγού (ή άλλου οχήματος) αυτές οι συνθήκες μπορεί να πραγματοποιηθούν ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ και με τον κινητήρα να δουλεύει με φορτίο και όχι στο ρελαντί. Θα άλλαζε κανείς τα λάδια σε ένα φορτηγό μετά από μία ημέρα δουλειάς;
Κώστα, οι συνθήκες που περιγράφεις είναι εντελώς αντίθετες από αυτές που το άρθρο του saki περιγράφει ως ιδανικές. Το ιδανικό θα ήταν ο κινητήρας να εργάζεται σε συνθήκες λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι σύντομοι χρόνοι λειτουργίας δεν είναι ότι καλύτερο (σύμφωνα με το άρθρο). Φαντάζομαι πχ ότι οι μικροί χρόνοι λειτουργίας, (σε μεταβατικές συνθήκες) είναι καλή "ευκαιρία" για να μαζέψει το λάδι υγρασία που παράγεται κατά την καύση και συμπηκνώνεται σε κρύες επιφάνειες.

 

Και μένα δε θα μου άρεσε να πετάξω καινούργια λάδια. Στο κάτω κάτω πόσο ζημιά μπορει να κάνουν τα παλιά, τον επόμενο χρόνο, μέσα σε 5 ώρες που θα ξαναδουλέψει η ΜΕΚ την επόμενη χρονιά?

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα με το saki. Όντως ενας κινητήρας πρέπει να λειτουργεί σε συνθήκες λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 

Όσο για τα λάδια, εάν περάσουν κάποιες ώρες ή χιλιόμετρα ή χρόνος (ανάλογα με την εφαρμογή και τις οδηγίες κατασκευαστή) πρέπει να θεωρούνται χρησιμοποιημένα άσχετα εάν δν έχουν δουλέψει.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.