Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εκτός σχεδίου αποστάσεις από κόμβους Εθνικών Οδών


erling

Recommended Posts

Συνάδελφοι μου είπαν από πολεοδομία, για κάποιον νόμο που δεν επιτρέπει την δόμηση σε συγκεκριμένες αποστάσεις από κόμβο?

Γνωρίζει κάποιος κάτι επ' αυτού?

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 22
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Υπαρχει οντως τετοια διαταξη, αυτο που σου ειπαν ισχυει

 

αν ενοεις διασταυρωση οδων, δες εδω

Αποδ-ΔΜΕΟ/ε/0/907/96 ΦΕΚ-715/Β/20-8-96

 

αν εννοεις αποσταση απο διαμορφωμενο κομβο εισοδου-εξοδου στην οδο, ρωτα και στην ΔΕΣΕ ή ΔΕΚΕ της περιοχης σου

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ dgt, μάλλον για αυτήν πρόκειται.

Αν δεν μπορέσω να την βρω, θα σε παρακαλούσα να την ανέβαζες (αν την έχεις βέβαια)

Ευχαριστώ και πάλι και χρόνια πολλά.

Link to comment
Share on other sites

ΦΕΚ Β` 715/1996 Αριθ. ΔΜΕΟ/ε/Ο/907

Καθορισμός τμημάτων οδών ως εθνικών ή επαρχιακών

και χαρακτηρισμός κλάδων κόμβων.

 

 

Ο YΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜ. ΕΡΓΩΝ

 

Εχοντας υπόψη:

 

1. Το Ν. 1558/1985 "Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Οργανα".

 

2. Το Π.Δ. 69/88 "Οργανισμός της Γεν. Γραμματείας Δημοσίων Εργων",

όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

3. Τις διατάξεις του Ν. 1418/84 "Δημόσια έργα και ρυθμίσεις συναφών

θεμάτων" (ΦΕΚ 23Α) και ειδικότερα τις διατάξεις των παραγρ. 2 και 3 του

άρθρου 25.

 

4. Το Π.Δ. 347/93 (ΦΕΚ 146Α/93) "Λήψη μέτρων για την ασφάλεια της

υπεραστικής συγκοινωνίας".

 

5. Το Π.Δ. 401/93 (ΦΕΚ 146Α/93) "Τροποποίηση του Π.Δ. 143/89 που

αφορά διατάξεις σχετικές με όρους και προϋποθέσεις εγκατάστασης και

λειτουργίας αντλιών καυσίμων και κυκλοφοριακής σύνδεσης εγκαταστάσεων

μετά των οδών" (ΦΕΚ 69Α/89).

 

6. Την ανάγκη να διασαφηνισθεί όπου υπάρχει αμφιβολία, ο

χαρακτηρισμός τμημάτων οδών ως εθνικών ή επαρχιακών λόγω

χρησιμοποίησής τους ως κλάδων κυκλοφοριακών κόμβων και την ανάγκη

εξασφάλισης κυκλοφορίας στους κόμβους επί των εθνικών και επαρχιακών

οδών και σύνδεσης άλλων οδών προς αυτές, για να εφαρμόζονται αντίστοιχα

οι σχετικές διατάξεις", αποφασίζουμε:

 

Αρθρο ΜΟΝΟΝ

 

1) Στην περίπτωση που το Εθνικό ή Επαρχιακό οδικό δίκτυο

διασταυρώνεται με άλλες οδούς, εκτός εγκεκριμένου σχεδίου πόλης και

εκτός ορίων οικισμών, και υπάρχει διαμορφωμένος κόμβος ή γενικά

σύνδεση, τα μήκη των τμημάτων των οδών αυτών που νοούνται αντίστοιχα

σαν εθνικές ή επαρχιακές οδοί, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ. 2

του άρθρου 25 του Ν. 1418/84, ορίζονται ως ακολούθως, με αρχή μέτρησης

το σημείο τομής των αξόνων των δύο οδών (θεωρητικό σε περίπτωση

ανισόπεσης διασταύρωσης και πραγματικό σε περίπτωση ισόπεδης

συνάντησης):

 

Α. Διασταύρωση (συνάντηση) Εθνικής οδού Βασικού δικτύου:

 

α. με Εθνική οδό Δευτερεύοντος δικτύου 250 μ.

 

β. με Εθνική οδό Τριτεύοντος δικτύου 250 μ.

 

γ. με Επαρχιακή οδό Πρωτεύοντος δικτύου 250 μ.

 

δ. με Επαρχιακή οδό Δευτερεύοντος δικτύου 150 μ.

 

ε. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 100 μ.

 

Β. Διασταύρωση (συνάντηση) Εθνικής οδού Δευτερεύοντος δικτύου:

 

α. με Εθνική οδό Τριτεύοντος δικτύου 200 μ.

 

β. με Επαρχιακή οδό Πρωτεύοντος δικτύου 200 μ.

 

δ. με Επαρχιακή οδό Δευτερεύοντος δικτύου 100 μ.

 

ε. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 800 μ.

 

Γ. Διασταύρωση (συνάντηση) Εθνικής οδού Τριετεύοντος δικτύου:

 

α. με Επαρχιακή οδό Πρωτεύοντος δικτύου 150 μ.

 

β. με Επαρχιακή οδό Δευτερεύοντος δικτύου 100 μ.

 

γ. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 80 μ.

 

Δ. Διασταύρωση (συνάντηση) Επαρχιακής οδού Πρωτεύοντος δικτύου:

 

α. με Επαρχιακή οδό Δευτερεύοντος δικτύου 100 μ.

 

β. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 80 μ.

 

Ε. Διασταύρωση (συνάντηση) Επαρχιακής οδού Δευτερεύοντος δικτύου:

 

α. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 50 μ.

 

Κατ` εξαίρεση η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων από τους άξονες ή τα

όρια των Δημοτικών ή Κοινοτικών οδών, όταν αυτές διασταυρώνονται με

οδούς ανώτερης κατηγορίας, ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.

347/93 όπως κάθε φορά ισχύει και στο τμήμα που αντιστοιχεί στις

παραπάνω καθοριζόμενες αποστάσεις. Η εξαίρεση αυτή δεν ισχύει για το

δημοτικό ή κοινοτικό δίκτυο που έχει αναγνωριστεί ως κύριο με απόφαση

Νομάρχη.

 

2) Στην περίπτωση που το εθνικό ή επαρχιακό οδικό δίκτυο

διασταυρώνεται με άλλες οδούς, μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων

του 1923, χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο πόλης, ή μέσα στα όριο οικισμών

κάτω των 2.000 κατοίκων οριοθετημένων σύμφωνα με το από 24.4.85 Π.Δ.

(ΦΕΚ 181Δ/85), όπως ισχύει και υπάρχει διαμορφωμένος κόμβος ή γενικά

σύνδεση, τα μήκη των τμημάτων των οδών αυτών, που νοούνται αντίστοιχα

σαν εθνικές ή επαρχιακές οδοί, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ. 2

του άρθρου 25 του Ν. 1418/84, ορίζονται ως ακολούθως, με αρχή μέτρησης

το σημείο τομής των αξόνων των δύο οδών (θεωρητικό σε περίπτωση

ανισόπεδης διασταύρωσης και πραγματικό σε περίπτωση ισόπεδης):

 

Α. Διασταύρωση (συνάντηση) Εθνικής οδού Βασικού δικτύου:

 

α. με Εθνική οδό Δευτερεύοντος δικτύου 150 μ.

 

β. με Εθνική οδό Τριτεύοντος δικτύου 100 μ.

 

γ. με Επαρχιακή οδό Πρωτεύοντος δικτύου 100 μ.

 

δ. με Επαρχιακή οδό Δευτερεύοντος δικτύου 70 μ.

 

ε. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 70 μ.

 

Β. Διασταύρωση (συνάντηση) Εθνικής οδού Δευτερεύοντος δικτύου:

 

α. με Εθνική οδό Τριτεύοντος δικτύου 100 μ.

 

β. με Επαρχιακή οδό Πρωτεύοντος δικτύου 100 μ.

 

γ. με Επαρχιακή οδό Δευτερεύοντος δικτύου 70 μ.

 

δ. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 50 μ.

 

Γ. Διασταύρωση (συνάντηση) Εθνικής οδού Τριτεύοντος δικτύου:

 

α. με Επαρχιακή οδό Πρωτεύοντος δικτύου 70 μ.

 

β. με Επαρχιακή οδό Δευτερεύοντος δικτύου 50 μ.

 

γ. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 50 μ.

 

Δ. Διασταύρωση (συνάντηση) Επαρχιακής οδού Πρωτεύοντος δικτύου:

 

α. με Επαρχιακή οδό Δευτερεύοντος δικτύου 70 μ.

 

β. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 50 μ. Ε. Διασταύρωση

(συνόντηση) Επαρχιακής οδού Δευτερεύοντος δικτύου:

 

α. με Δημοτική ή Κοινοτική οδό 30 μ.

 

Κατ` εξαίρεση η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων από τους άξονες ή τα

όρια των Δημοτικών ή Κοινοτικών οδών, όταν αυτές διασταυρώνονται με

οδούς ανώτερης κατηγορίας, ορίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες για την

περιοχή πολεοδομικές διατάξεις και στα τμήματα που αντιστοιχούν στις

παραπάνω καθοριζόμενες αποστάσεις. Η εξαίρεση αυτή δεν ισχύει για το

δημοτικό ή κοινοτικό δίκτυο που έχει αναγνωριστεί ως κύριο με απόφαση

Νομάρχη.

 

3) Οι κοινόχρηστες αγροτικές οδοί ανήκουν κατά κυριότητα στο Δήμο ή

την Κοινότητα μέσα στα διοικητικά όρια του οποίου ευρίσκονται και κατά

συνέπεια καλύπτονται από τη ρύθμιση του άρθρου 25 παράγρ. 2 του Ν. 1418

και του Β.Δ. 465/70 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

 

4) Αν επί του εθνικού ή επαρχιακού οδικού δικτύου και εκτός

εγκεκριμένου σχεδίου πόλης διαμορφώνονται ισόπεδοι ή ανισόπεδοι κόμβοι,

οι συνδετήριοι κλάδοι των κόμβων χαρακτηρίζονται ως τμήματα της οδού

με την ανώτερη διαβάθμιση και με την αρίθμηση αυτής.

 

Από τη δημοσίευση της απόφασης αυτής καταργείται η Α1/0/2/7/12.3.1985

(ΦΕΚ 154Β/85) απόφαση Υπουργού.

 

Από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού

Προϋπολογισμού.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Αθήνα, 6 Αυγούστου 1996

 

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

Κ. ΛΑΛΙΩΤΗΣ

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι, για να καταλάβω. Αυτή η απόφαση λέει πως στις συγκεκριμένες αποστάσεις, ο δρόμος χάνει την κατηγορία του και ανεβαίνει στην κατηγορία του δρόμου που διασταυρώνεται?

Δηλαδή αν έχω δρόμο που ανήκει στο Δευτερεύον Εθνικό και αυτός διασταυρώνεται με Βασικό Εθνικό, μέσα στην απόσταση των 200μ από τον κόμβο δεν μπορώ να δομήσω ή ότι απλά οφείλω να κρατήσω αποστάσεις από άξονα αντίστοιχες με του Βασικού Εθνικού?

Ευχαριστώ και πάλι.

 

υ.γ. achille μήπως από την ερώτησή μου (#34) και μετά, πρέπει να πάει σε νέο νήμα?

Link to comment
Share on other sites

Ότι πεις!

 

Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι ο δρόμος "αναβαθμίζεται" και πρέπει να τηρείς αποστάσεις που αντιστοιχούν σε εκείνες της σπουδαιότερης οδού.

Αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στην φωτιά...

Link to comment
Share on other sites

Αυτό ακριβώς σημαίνει.

Απλά επηρεάζεται όπως είναι λογικό και η δυνατότητα εγκρισης κυκλοφοριακής σύνδεσης.

Αν απαιτείται.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.