Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    681 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Η ομάδα Up Stories σε συνεργασία με τον διακεκριμένο χειριστή Drone Βασίλη Γαλανάκη παρουσιάζει ένα βίντεο με χρήση θερμικού Drone από το κέντρο της Αθήνας.
      Συγκεκριμένα η πτήση πραγματοποιήθηκε σήμερα 25 Ιουλίου 2022 στην ευρύτερη περιοχή της Λεωφόρου Αθηνών και του Κηφισού.
      Τα ευρήματα για ακόμα μια φορά προκαλούν δέος καθώς αν και δεν μιλάμε για μια ιστορικά ζεστή μέρα οι ενδείξεις του Drone μας έδειξαν θερμοκρασίες μερικές φορές ακόμα και στους 90 βαθμούς Κελσίου.
      Από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία των μετρήσεών μας είναι τα γνωστά πρακτορεία ΚΤΕΛ στον Κηφισό που τέτοιες μέρες κατακλύζονται από χιλιάδες τουρίστες.
      Η θερμοκρασία στην οροφή του παλαιού αυτού κτήριου έφτανε τους 80 βαθμούς Κελσίου με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα αληθινό θερμοκήπιο στο εσωτερικό του τερματικού σταθμού.
       
    2. webTV

      Engineer

      Κατεδαφίστηκε η πέτρινη γέφυρα του Ιλισσού: Μια σιωπηλή απώλεια για την υδροϊστορία της Αθήνας, ένα σπάνιο τεχνικό και ιστορικό τεκμήριο του 20ού αιώνα, η πέτρινη πεντάτοξη γέφυρα στις εκβολές του Ιλισσού ποταμού, δεν υπάρχει πλέον. 
      Η γέφυρα, που βρισκόταν στη συμβολή της Λεωφόρου Ποσειδώνος με τα όρια Καλλιθέας και Μοσχάτου, κατεδαφίστηκε στις 5 Νοεμβρίου 2025 στο πλαίσιο των αντιπλημμυρικών έργων που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής. 
      Η κατασκευή της γέφυρας έγινε μεταξύ 1905 και 1908, αποτελούσε μία από τις τελευταίες υλικές μαρτυρίες της υδροϊστορίας της Αθήνας και συνδεόταν με τη μεγάλη επέμβαση διευθέτησης του Ιλισού στις αρχές του περασμένου αιώνα. Ο σκοπός της ήταν να εξασφαλίζει τη διέλευση πολιτών και οχημάτων πάνω από τον ποταμό, ενώνοντας τις δύο αναπτυσσόμενες τότε περιοχές.
      Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις κατοίκων, συλλόγων και ειδικών από το 2014, το αίτημα χαρακτηρισμού της ως «νεώτερου μνημείου» δεν εγκρίθηκε ποτέ από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού. Όταν η κατεδάφιση εντάχθηκε στα αντιπλημμυρικά έργα προϋπολογισμού 12,8 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., η διαδικασία θεωρήθηκε μη αναστρέψιμη, καθώς οι σχετικές συμβάσεις και μελέτες είχαν ήδη προχωρήσει.
      Το επιχείρημα που επικράτησε ήταν ότι η γέφυρα αποτελούσε «υδραυλικό εμπόδιο» για την ομαλή απορροή των υδάτων.
      Ωστόσο, σύμφωνα με μηχανικούς και ερευνητές, υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις — όπως ήπιες παρεμβάσεις στην κοίτη και προσαρμογή του υδραυλικού προφίλ — που θα μπορούσαν να συνδυάσουν την αντιπλημμυρική προστασία με τη διατήρηση του ιστορικού έργου.
      Η κατεδάφιση της πέτρινης γέφυρας του Ιλισσού αναδεικνύει, σύμφωνα με ειδικούς, ένα ευρύτερο πρόβλημα στη διαχείριση της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς: τα τεχνικά έργα και οι υποδομές που σφράγισαν την αστική ανάπτυξη του 20ού αιώνα σπάνια αναγνωρίζονται ως πολιτιστικά αγαθά.
      Την ώρα που ο δημόσιος λόγος επικεντρώνεται στην επανασύνδεση της Αθήνας με το νερό και την ανάδειξη των ρεμάτων της, η πρωτεύουσα έχασε ένα αυθεντικό τεκμήριο της σχέσης της με τον Ιλισό — έναν ποταμό που άλλοτε κυλούσε ελεύθερος και σήμερα επιβιώνει μόνο κάτω από το οδόστρωμα.
      Η απώλεια της γέφυρας δεν είναι μόνο ζήτημα αισθητικής ή νοσταλγίας, αλλά συλλογικής μνήμης και ταυτότητας. Όπως σημειώνουν αρχιτέκτονες και ιστορικοί, η επόμενη ανάλογη περίπτωση — είτε πρόκειται για γέφυρα, υδραγωγείο ή τεχνικό έργο — χρειάζεται να αντιμετωπιστεί με θεσμική πρόνοια, έγκαιρη τεκμηρίωση και συμμετοχή της κοινωνίας.
       














      Πηγή: https://www.youtube.com/@Millerium-MichaelMiller
      Φωτογραφίες: https://www.facebook.com/groups/107446506033882/permalink/24859996090352247/
    3. webTV

      Engineer

      Εγκαταλελειμμένα, καθυστερημένα και αποτυχημένα μεγαλεπήβολα έργα ανά τον κόσμο. Περιλαμβάνει τα έργα:
      - Interstate H-3, USA Hawaii
      - Ciudad Real Central Airport, Spain
      - Naypyidaw, Myanmar
      - Forest City, Malaysia
      - Yucca Mountain Nuclear Waste Repository
       
    4. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο σε λυγισμό.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/lygismo...
    5. webTV

      Engineer

      «Ανερχόμενη Υγρασία» ή Ανιούσα Υγρασία ή αλλιώς, Τριχοειδής Ανύψωση!  Όπως και να την αποκαλέσει κανείς, αναφέρεται ξεκάθαρα στο ίδιο και το αυτό δυσμενές φαινόμενο. Τώρα, ως προς την εικόνα εμφάνισης, ποιες αλήθεια είναι εκείνες οι δυσμένειες που χαρακτηρίζουν τα δυσάρεστα, οπτικά, φαινόμενα που παρατηρούνται και οφείλονται στις δράσεις τριχοειδούς ανύψωσης. Ανάλογα με την περίπτωση που εξετάζεται, ποιες οι ειδικού σχεδιασμού, προσφερόμενες λύσεις που διατίθενται στην γκάμα της SINTECNO SA και είναι σε θέση να εφαρμόσει κανείς για να απαλλαγεί από τα χρόνια αυτά προβλήματα; 
        Στο μαγνητοσκοπημένο σεμινάριο, παρουσιάζονται τα θέματα που σχετίζονται με την ανερχόμενη υγρασία,  αναλύονται τα συστήματα εφαρμογής που αποτελούν ενδεδειγμένες λύσεις αντιμετώπισης, ενώ περιγράφονται και τα βήματα που καλείται κατά σειρά να ακολουθήσει ο επιβλέπων μηχανικός για να εξαλείψει την υγρασία και τις φθορές που έχουν προκληθεί σε μία κατασκευή.  Θεματολογία
      Ποια ακριβώς είναι η περίπτωση που αντιμετωπίζετε; Εμφανίζονται διχρωμίες, εξανθήματα ή μήπως "φουσκώματα" βαφής, αποφλοιώσεις- απολεπίσεις και τοπικές συγκεντρώσεις αλάτων Υπάρχουν μέτρα καταπολέμησης των δυσμενειών αυτών και αν ναι, ποια είναι αυτά; Ποιες οι λύσεις που προσφέρονται για την περίπτωση από τη SINTECNO; Έχει νόημα να προβεί κανείς σε μέτρα επιφανειακού χαρακτήρα ή μήπως από πλευράς επεμβάσεων πρέπει να καταφύγει σε πιο αποτελεσματικές λύσεις ώστε να αντιμετωπίσει τα χρόνια προβλήματα μια για πάντα ; Αφού εφαρμόσω τη μέθοδο ή τον συνδυασμό των μεθόδων που προτείνονται, βάφω μετά ελεύθερα με ότι χρώμα θέλω; Υπάρχει κάποιος περιορισμός, προτείνεται κάποια κατεύθυνση; Βίντεο από το αναλυτικό σεμινάριο που διοργανώθηκε από την Sintecno σε συνεργασία με την ERGOCAD.
    6. webTV

      Engineer

      Τα επτά (7) σύγχρονα θαύματα του κόσμου όπως προέκυψαν από την διαδικτυακή ηλεκτρονική ψηφοφορία της ελβετικής οργάνωσης New7Wonders είναι:   (1) Πυραμίδα Kukulkan, Mεξικό 
      (2) Taj Mahal, Ινδία
      (3) Christ the Redeemer, Bραζιλία
      (4) Petra, Ιορδανία 
      (5) Machu Picchu, Περού
      (6) Colosseum, Ιταλία
      (7) The Great Wall, Κίνα    
    7. webTV

      Engineer

      Μια εξαιρετική 3D αναπαράσταση της Παλιάς Θεσσαλονίκης, μια οπτική σύγκριση του παλιού με το σήμερα.
       
      Πηγή: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/thessaloniki/palia-thessaloniki/3d-anaparastasi-tis-palaias-thessalonikis/
    8. webTV

      GTnews

      Μια ισχυρή ριπή ανέμου κατέστρεψε μια ανεμογεννήτρια ύψους 65 μέτρων με τρεις λεπίδες σε ένα αγρόκτημα στο Ροστοκ της Γερμανίας. Αναφέρθηκε ότι από το περιστατικό δεν τραυματίστηκε κανείς. Ο αυτοκινητόδρομος έμεινε κλειστός μετά το περιστατικό.
       
    9. webTV

      Engineer

      Ένα ταξίδι στο μυαλό μια ιδιοφυΐας και η απεικόνιση των νοηματικών πειραμάτων που μόνο ο Άλμπερτ Αϊνστάιν μπορούσε να φανταστεί.
      Συλλογισμοί που σαστίζουν το μυαλό μας, πάνω στην ταχύτητα του φωτός, το χώρο και το χρόνο και άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε το Σύμπαν.
      Το μοναδικό αυτό Ντοκιμαντέρ, αποκαλύπτει σε βάθος ποιος ήταν πραγματικά ο άνθρωπος και επιστήμονας Αϊνστάιν. Βασισμένο σε αποκαλύψεις απο τα προσωπικά έγγραφα του και στη γνώμη ειδικών.
      http://greekdocumentaries2.blogspot.com/2012/09/nova.html
      Πηγή: http://greek-documentaries.blogspot.gr/2012/09/nova.html
      Από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και την εκπομπή Σαββατοκύριακο Παρέα το επεισόδιο: Αϊνστάιν: Η ζωή και το έργο του μεγαλύτερου επιστήμονα του 20ου αιώνα
       
    10. webTV

      Engineer

      Μέσω της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος σκοπεύει να αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ταχύτερη διέλευση των οχημάτων στο παραλιακό μέτωπο. Οι οδηγοί θα απολαμβάνουν νέες διόδους, ενώ οι πεζοί θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη θάλασσα.
      Το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1,3 χιλιόμετρα, θα εκτείνεται από την παραλία του Αλίμου έως τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
      Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει έξι (6) λωρίδες κυκλοφορίας από τρεις (3) σε κάθε ρεύμα ενώ θα συμβάλει σημαντικά στην μείωση της συμφόρησης με την κατάργηση έξι (6) φωτεινών σηματοδοτών.
      Αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομών του The Ellinikon.
      Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025.
       
    11. webTV

      GTnews

      Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Ερευνών Σκυροδέματος (ΕΠΕΣ), μετά την ωρίμανση των διαδικασιών για την έκδοση της 2ης γενιάς των Ευρωκωδίκων, προσκάλεσε τον Δρ Πολιτικό Μηχανικό κ. Τηλέμαχο Παναγιωτάκο (www.linkedin.com/in/tpanagiotakos), να παρουσιάσει το σχέδιο των νέων κανονισμών οι οποίοι αφορούν στις κατασκευές από σκυρόδεμα και τα σημεία με τις σημαντικότερες αλλαγές.
      Η παρουσίαση προς τους Έλληνες Μηχανικούς, Ερευνητές και Ακαδημαϊκούς κρίνεται σκόπιμη προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση καθώς ο κ. Παναγιωτάκος είναι μέλος από την Ελληνική πλευρά στην σχετική Ευρωπαϊκή επιτροπή η οποία επεξεργάζεται την έκδοση των νέων βελτιωμένων Ευρωκωδίκων.
      Η παρουσίαση έχει τον τίτλο: “Αντισεισμικός Σχεδιασμός κατασκευών Οπλισμένου Σκυροδέματος με τη 2η γενιά των Ευρωκωδίκων”.
      To link με το βιντεοσκοπημένο υλικό και τις παρουσιάσεις παρατίθεται στον παρακάτω σύνδεσμο :
      https://www.dropbox.com/scl/fo/snckiamwpw0kxf9vox5oc/h?rlkey=8gnad5cftpedghqagp9422ij7&dl=0
      Περισσότερα: http://www.epes.org.gr/
    12. webTV

      Engineer

      Το ντοκιμαντέρ διάρκειας 50 λεπτών δείχνει πως ξεπεράστηκαν οι δυσκολίες για την κατασκευή της γέφυρας...Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ή επίσημα Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης. Ένα από τα πιο σημαντικά έργα της σύγχρονης Ελλάδας. Κανείς όμως δεν μπορούσε να φανταστεί πόσο δύσκολη ήταν η υλοποίηση του οράματος του Χαρίλαου Τρικούπη.
      Δείτε το εκπληκτικό ντοκιμαντέρ του National Geographic, που προβλήθηκε και πάλι πριν από λίγες μέρες:
      Το 2039 περνάει στο Δημόσιο η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
      Σύμφωνα με το vima.gr η Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» συνεχίζει να μένει στα ιδιωτικά χέρια ως το 2039. «Οσον αφορά το έργο της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου παραδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο μετά το τέλος της περιόδου παραχώρησης που ανέρχεται σε 42 χρόνια».
      Αυτό απαντά το υπουργείο Υποδομών στην ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων (ΑΚΕ) του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου για το τι μέλλει γενέσθαι με την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, η οποία ως φαίνεται κρατικοποιείται περί το 2039.
      Εξ αυτών, «τα πρώτα επτά αναλώθηκαν για τις μελέτες και τις κατασκευές, και στη συνέχεια τα 35 έτη αποτελούν την περίοδο λειτουργίας, η οποία λήγει το 2039» σημειώνει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. «Η περίοδος λειτουργίας του έργου είναι δυνατόν να συντμηθεί αν στο μεταξύ επιτευχθεί το όριο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων της παραχωρησιούχου εταιρείας Γέφυρα ΑΕ» καταλήγει.
      Πάντως, ο κ. Χρυσοχοΐδης σημειώνει ότι «οποιαδήποτε τροποποίηση, εάν και όποτε συμφωνηθεί, για τις Συμβάσεις Παραχώρησης των έργων της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, θα πρέπει να κυρωθεί με νεότερους νόμους από το Κοινοβούλιο».
      Σημειωτέον ότι τα δικαιώματα των δύο έργων έχουν μεταβιβαστεί στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), στο πλαίσιο του σχεδίου «Δαίδαλος», που προέβλεπε την τιτλοποίηση των εισπράξεων του Δημοσίου από τα διόδια της Αττικής Οδού, της Γέφυρας, της Εγνατίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, της Ιόνιας Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και του Μορέα για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους.
      http://www.o-klooun.com/media/k2/items/cache/190046d78eea825976f5f5305c3cf4d2_XL.jpg
      Ωστόσο, το «πάγωμα» των εργασιών στους τέσσερις δρόμους προκάλεσε και τη «φραγή» στο σχέδιο τιτλοποίησης.
      Μάλιστα, η αλλαγή των συμβάσεων που πέρασαν πρόσφατα από τη Βουλή δεν αφήνει πολλά περιθώρια αξιοποίησης των συγκεκριμένων πόρων.
      Πηγή: http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/242647
      Δείτε και άλλα video από το κανάλι του Michanikos.gr στο Youtube: http://www.youtube.com/channel/UCNqQHX1CL923wiTHhW_bLZw/videos?flow=grid&view=1
      Δείτε όλες τις playlist από το Michanikos.gr webTV
      1.
      2.
      3.
    13. webTV

      Engineer

      H μεγαλύτερη υπόγεια θερμική λίμνη στον κόσμο ανακαλύφθηκε στην Αλβανία από Τσέχους ερευνητές.
      Η ύπαρξη της ήταν γνωστή από το 2021, ωστόσο, η ομάδα ανακοίνωσε ότι επέστρεψε στη λίμνη το 2024 με τελευταίας τεχνολογίας τρισδιάστατους σαρωτές, επιβεβαιώνοντας ότι το κρυμμένο υδάτινο σώμα είναι το μεγαλύτερο του είδους του που γνωρίζει η επιστήμη.
      Οι επιστήμονες ονόμασαν τη λίμνη “Neuron” από το ίδρυμα, το οποίο χρηματοδότησε την πρόσφατη αποστολή. Η λίμνη έχει μήκος 138 μέτρα και πλάτος 42 μέτρα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα η λίμνη χωράει 8.335 κυβικά μέτρα νερού, που ισοδυναμεί με περίπου 3,5 ολυμπιακές πισίνες.

      Κατά την εξερεύνηση της περιοχής γύρω από την πόλη Λεσκοβίκι στην Αλβανία η ερευνητική ομάδα εντόπισε μια τεράστια στήλη ατμού να εκτινάσσεται από μια οροσειρά και μετά από προσεκτική αναζήτηση είδε ότι η στήλη υψωνόταν από ένα άνοιγμα βάθους 100 μέτρων. Οι ερευνητές κατέβηκαν στο βαθύ λάκκο και βρήκαν ένα εκτεταμένο σύστημα σπηλαίων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων με ιαματικές πηγές και ενός που περιείχε αυτή την λίμνη.
      «Κατά την αρχική μας εξερεύνηση, δημιουργήσαμε έναν βασικό χάρτη χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό μας και αμέσως συνειδητοποιήσαμε ότι είχαμε ανακαλύψει κάτι εξαιρετικό» αναφέρει ο Ρίτσαρντ Μπούντα, μέλος της ερευνητικής αποστολής.
       
    14. webTV

      Engineer

      Το αυτόνομο ελικοφόρο αεροσκάφος θα είναι διαθέσιμο προς ενοικίαση από τον προσεχή Ιούλιο.
      Το πρώτο αυτόνομο ελικοφόρο αεροσκάφος για τη μεταφορά προσώπων θα είναι διαθέσιμο για μίσθωση από τον Ιούλιο, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Δρόμων και Μεταφορών του Ντουμπάι. Το κινεζικής κατασκευής Ehang 184 μπορεί να μεταφέρει έναν ελαφρύ επιβάτη με τις αποσκευές του σε πτήσεις μισής ώρας.
      Πηδάλιο και άλλα όργανα δεν υπάρχουν στην καμπίνα του drone -ο επιβάτης απλά επιλέγει τον προορισμό σε μια οθόνη αφής και το σύστημα αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα.
       
      «Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές με αυτό το όχημα στους ουρανούς του Ντουμπάι», δήλωσε στο Associated Press εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Δρόμων και Μεταφορών, μιλώντας στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Διακυβέρνησης.
      Ηλεκτροκίνητο με τέσσερις έλικες
      Το πρωτότυπο του drone παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2016 στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λος Άντζελες. Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιούνιο, η πολιτεία της Νεβάδα έδωσε το πράσινο φως για δοκιμαστικές πτήσεις.
      Το ηλεκτροκίνητο Ehang 184 πετά με τέσσερις έλικες και αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 160 χιλιομέτρων ανά ώρα. Η μπαταρία αρκεί για πτήσεις 30 λεπτών σε αποστάσεις μέχρι 50 χιλιόμετρα, ενώ το συνολικό βάρος του φορτίου περιορίζεται στα 100 κιλά.
      Πάντως το drone της κινεζικής Ehang δεν θα κρατήσει για πολύ τον τίτλο του πρώτου επιβατικού drone: ανάλογα σχέδια έχει ο Λάρι Πέιτζ της Google και η Airbus, ενώ η ισραηλινή εταιρεία Urban Aerοnautics ελπίζει ότι να ξεκινήσει το 2020 τις δοκιμές ενός επιβατικού drone στρατιωτικής χρήσης που μπορεί να μεταφέρει 500 κιλά.
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=862086
    15. webTV

      Engineer

      Επάξια θέση στη λίστα με τα «θαύματα» της μηχανικής καταλαμβάνει ο Over-Water Highway, ο οικολογικός αυτοκινητοδρόμος με την ασύγκριτη ομορφιά.
      Κάθε ταξίδι με το αυτοκίνητο αποτελεί μια διέξοδο από τα προβλήματα της καθημερινότητας, μια ευκαιρία για χαλάρωση και ξεκούραση. Λίγες διαδρομές, ωστόσο, μπορούν να προσφέρουν την εμπειρία που υπόσχεται ο Over-Water Highway, ένας αυτοκινητόδρομος στην Κίνα που έχει κατασκευαστεί μόλις λίγα μέτρα πάνω από το νερό, και συγκεκριμένα πάνω έναν παραπόταμο του Γιαγκ-Τσέ, του μεγαλύτερου ποταμού της Ασίας.
      Ο αυτοκινητόδρομος εδρεύει στην περιφέρεια Guzhao της επαρχίας Hubei στην Κεντρική Κίνα και όταν παραδόθηκε στην κυκλοφορία, τον Αύγουστο του 2015, αντιμετωπίστηκε ως ένα «θαύμα» της μηχανικής. Έχει μήκος 10 χλμ. και ξεκινά από μία ανυψωμένη γέφυρα στην κομητεία Xingshan καταλήγοντας στην πόλη Gufu.

      Ο σκοπός κατασκευής του έργου ήταν να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού από την κομητεία Xingshan στον αυτοκινητόδρομo G42 (απο 1 ώρα σε 20 λεπτά), που ενώνει τις πόλεις Σαγκάη και Τσενγκντού.
      Σύμφωνα με τον επικεφαλής του πρότζεκτ, Chen Xingda, όταν προτάθηκε η δημιουργία του έργου, τέθηκαν στο τραπέζι τρεις λύσεις. Δύο εξ αυτών αφορούσαν στη διάνοιξη ενός μεγάλου τούνελ στα βουνά της περιοχής.
      Η τρίτη, η οποία και πήρε το «πράσινο» φως αφορούσε τη δημιουργία ενός αυτοκινητοδρόμου πάνω στο νερό, μιας και κρίθηκε σκόπιμο να προστατευτούν οι δασικές εκτάσεις.

      Πέρα από την αδιαπραγμάτευτη ομορφιά του, ο Over-Water Highway, έχει αποκτήσει τον τίτλο του πρώτου οικολογικού δρόμου πάνω από το νερό. Όσον αφορά, τέλος, το κόστος κατασκευής αυτό ανήλθε σε 440 εκατ. γουάν (66,8 εκ. ευρώ), και ήταν διπλάσιο απ’ ό,τι αν επιλεγόταν η πρόταση της δημιουργίας σήραγγας μέσω των βουνών.
      Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο: 
       
    16. webTV

      GTnews

      Μπορεί στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες να συζητούμε αν τα πράσινα κτίρια πρέπει να προωθούνται από την Πολιτεία με κίνητρα (υπόθεση κινήτρων ΝΟΚ στο ΣτΕ), αν η ανακύκλωση μπορεί να εφαρμοστεί στη χώρα (Κομισιόν κατά Ελλάδας για τα απόβλητα) ή αν και πόσο πρέπει οι πόλεις να επεκτείνονται (υποθέσεις εκτός σχεδίου δόμησης στο ΣτΕ και πρόγραμμα Πολεοδομικού Σχεδιασμού Κωνσταντίνος Δοξιάδης), αλλά η πραγματική συζήτηση σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο γίνεται για το πως θα βρεθούν εφαρμόσιμες λύσεις για πιο πράσινες πόλεις, τώρα, όπως αναδεικνύει και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, τονίζεται σε ρεπορτάζ της Έρης Δρίβα στο economix.gr.
      Οι αστικές περιοχές συμβάλλουν κατά 70% στις παγκόσμιες εκπομπές CO2 και καταναλώνουν το εντυπωσιακό 75% της παγκόσμιας ενέργειας. Ο αντίκτυπος αυτός πρόκειται να αυξηθεί λόγω της ραγδαίας αστικοποίησης: μέχρι το 2050, περισσότερα από τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού – περίπου 6,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι – θα αποκαλούν τις πόλεις σπίτι τους. Αυτό θα προκαλέσει τεράστια πίεση στους πόρους, απαιτώντας ακόμη περισσότερη ενέργεια και εντείνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πόλεών μας.
      Αν θέλουμε ένα μέλλον ανθεκτικό στο κλίμα, πρέπει να μετατρέψουμε τις τσιμεντένιες ζούγκλες μας σε βιώσιμα, ακμάζοντα αστικά οικοσυστήματα. Αλλά πώς θα γίνει αυτό και ποιες καινοτομίες θα μπορούσαν να το κάνουν πραγματικότητα;
      Η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στη μετασχηματιστική δύναμη της τεχνολογίας για το κλίμα.
      Η επόμενη οικοδομική επανάσταση
      Η τεχνολογία για το κλίμα θα μπορούσε να αποτελέσει το κλειδί για τη δημιουργία πιο βιώσιμων, ανθεκτικών και αειφόρων πόλεων. Μεταξύ του 2020 και του 2021, οι επενδύσεις στην κλιματική τεχνολογία εκτοξεύτηκαν στα 56 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για τη μετάβαση, συμπεριλαμβανομένων τομέων όπως η αναβάθμιση των κτιρίων, θα μπορούσαν να φτάσουν τα 275 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2021 και 2050. Η γεφύρωση αυτού του χρηματοδοτικού κενού θα απαιτήσει λύσεις κλιματικής τεχνολογίας που θα αλλάξουν τα δεδομένα του παιχνιδιού για την επιτάχυνση της απαλλαγής του αστικού περιβάλλοντος από τον άνθρακα.
      «Η απαλλαγή του δομημένου περιβάλλοντος από τις εκπομπές άνθρακα δεν είναι απλώς μια ιστορική επενδυτική ευκαιρία, αλλά η πιο ελπιδοφόρα ευκαιρία να αποτρέψουμε την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη πάνω από τους 2 βαθμούς Κελσίου, διασφαλίζοντας το μέλλον για τις επόμενες γενιές. Η τεχνολογία για το κλίμα είναι το απόλυτο σενάριο «win-win»», λέει ο Michael Beckerman, διευθύνων σύμβουλος της ομάδας επιχειρηματικών κεφαλαίων καθαρής τεχνολογίας CREtech Climate Venture Coalition. Ο Stonly Blue, διευθύνων εταίρος και συνιδρυτής του επενδυτικού ταμείου πρώιμου σταδίου Third Sphere, προσθέτει: «Ένα από τα πιο εκπληκτικά πράγματα που μάθαμε στα 10 χρόνια που είμαστε στον τομέα αυτό είναι ότι οι καλύτερες επενδύσεις για το κλίμα δεν μοιάζουν με «εταιρείες για το κλίμα». Μοιάζουν με σπουδαίες, ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες με πελάτες που τις αγαπούν. Αλλά αν ψάξετε λίγο, θα διαπιστώσετε ότι αυτές οι εταιρείες δημιουργούν ένα ή περισσότερα πλανητικά οφέλη για κάθε δολάριο εσόδων, όπως η αποφυγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) ή η βελτίωση της ανθεκτικότητας».
      Αντιμετώπιση του ενσωματωμένου άνθρακα
      Από πού ξεκινάμε λοιπόν; Η κατανόηση και η αντιμετώπιση του ενσωματωμένου άνθρακα – των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται για την παραγωγή των υλικών ενός κτιρίου – είναι ζωτικής σημασίας. Μπορεί να αντιπροσωπεύει το 80-90% των ετήσιων εκπομπών ενός κατασκευαστή ακινήτων, αλλά συχνά επισκιάζεται από τις εκπομπές από τη θέρμανση, την ψύξη και τον φωτισμό. Η Tangible Materials, μια νεοφυής επιχείρηση κλιματικής τεχνολογίας, συνεργάζεται με κατασκευαστές ακινήτων για την αξιολόγηση του αποτυπώματος άνθρακα εντός των χαρτοφυλακίων ακινήτων τους. «Η αυξανόμενη αναγνώριση των οικοδομικών υλικών ως σημαντικών συντελεστών των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, που αντιστοιχούν στο 11%, έχει οδηγήσει σε αύξηση της ρυθμιστικής προσοχής», εξηγεί η Anneli Tostar, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Tangible. Από το Βανκούβερ έως το Νιου Τζέρσεϊ, ακόμη και το Λονδίνο, εφαρμόζονται νέοι κανονισμοί για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των δομικών υλικών. Αυτό υποχρεώνει τους κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για να πληρούν τα πρότυπα των κτιρίων.
      Η δύναμη των ανακτημένων υλικών
      Περίπου το 60% των κτιρίων που θα υπάρχουν το 2050 δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη, επομένως οι πόλεις έχουν μια μοναδική ευκαιρία και ευθύνη να προσεγγίσουν την ανάπτυξη με έναν πιο έξυπνο, βιώσιμο και ανθεκτικό τρόπο. Αυτό σημαίνει την κατασκευή συστημάτων που μπορούν να αντέξουν τις μελλοντικές προκλήσεις. Η ανακτημένη ξυλεία μπορεί να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα της ξυλείας και τη ζήτηση για νέα ξυλεία. Αυτό όχι μόνο διατηρεί τα δάση αλλά και ελαχιστοποιεί τα απόβλητα. Η πρόκληση έγκειται στην αποτελεσματική ανακύκλωση μεγάλων ποσοτήτων υλικών. Η Urban Machine, μια εταιρεία κλιματικής τεχνολογίας, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική για την αφαίρεση χύδην συνδετήρων από την ξυλεία, επιτρέποντας την επαναχρησιμοποίησή της σε νέες κατασκευές. «Είμαστε σε μια αποστολή να ανακτήσουμε την ξυλεία από τα απόβλητα κατασκευών και κατεδαφίσεων, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να χτιστεί ξανά. Καθώς τα κτίριά μας γερνούν, παρέχουν τη μοναδική πηγή πρώτης ποιότητας ξυλείας παλαιάς βλάστησης. Αυτό το υλικό πρέπει να επαναχρησιμοποιηθεί για να στεγάσει τους κατοίκους αντί να καεί ή να θαφτεί», λέει ο Eric Law, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας Urban Machine.
      Καινοτόμες πράσινες τεχνολογίες
      Για να απαλλαγούμε από τον άνθρακα στις πόλεις μας, πρέπει επίσης να υιοθετήσουμε καινοτόμα δομικά υλικά, ηλιακούς συλλέκτες, πράσινες στέγες και κλιματικές τεχνολογίες που βασίζονται στη φύση. Αυτές οι εξελίξεις μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας και δημιουργούν χώρους που προάγουν την υγεία και την ευημερία. Σύμφωνα με το Συμβούλιο Πράσινων Κτιρίων των ΗΠΑ, τα κτίρια με πιστοποίηση LEED είναι σχεδιασμένα ώστε να είναι 25-30% πιο ενεργειακά αποδοτικά από τα συμβατικά κτίρια. Η ενσωμάτωση του βιοφιλικού σχεδιασμού, ο οποίος φέρνει στοιχεία της φύσης στους αστικούς χώρους, βελτιώνει περαιτέρω την ποιότητα ζωής στην πόλη.
      «Η ενσωμάτωση περισσότερων λύσεων με βάση τη φύση στις πόλεις θα γίνεται όλο και πιο σημαντική καθώς οι αστικοί πληθυσμοί και οι αντίστοιχες ανάγκες τους σε τρόφιμα, νερό και κατοικησιμότητα θα διευρύνονται τα επόμενα χρόνια. Η προσέλκυση κεφαλαίων για να συμβεί αυτό θα απαιτήσει τον συν-σχεδιασμό λύσεων με ένα μείγμα ενδιαφερομένων μερών από οργανώσεις που βασίζονται στην κοινότητα, δήμους, φορείς του ιδιωτικού τομέα και άλλους», εξηγεί ο Mitch Rubin, διευθυντής καινοτομίας του μη κερδοσκοπικού επενδυτή κλιματικής τεχνολογίας Elemental Impact.
      Τα βιοηλιακά και πράσινα πάνελ οροφής της Zauben βοηθούν τα κτίρια να παραμένουν πιο δροσερά και μειώνουν τη χρήση ενέργειας για κλιματισμό, μειώνοντας το ενεργειακό κόστος έως και 25%. Αυτή η υδροπονική τεχνολογία είναι κατά 66% ελαφρύτερη από τα παραδοσιακά συστήματα πράσινων στεγών και μπορεί να ψύξει τις επιφάνειες των στεγών κατά 30-40 βαθμούς Κελσίου. Αυτό καταπολεμά το φαινόμενο της «θερμικής νησίδας» που κάνει τις πόλεις πιο ζεστές από τις κοντινές αγροτικές περιοχές.
      Η κατασκευαστική τεχνολογία που βασίζεται στη φύση μπορεί να αποανθρακώσει σημαντικά τις πόλεις. Σύμφωνα με έκθεση στο περιοδικό Nature, το πρασίνισμα μόλις του 35% των αστικών περιοχών της ΕΕ θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 55,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Η ενσωμάτωση οικοδομικών υλικών με βάση τη φύση καθιστά τις πόλεις πιο άνετες για να ζει κανείς, συμβάλλει στον καθαρισμό του αέρα, βελτιώνει τη μόνωση, μειώνει τη ρύπανση και ενθαρρύνει την επιστροφή οικοσυστημάτων που είναι κρίσιμα για την ευημερία των οικοτόπων.
      Η πορεία προς τα εμπρός: Συνεργασία και κοινότητα
      Οι καινοτόμοι Zauben και Urban Machine έχουν καλλιεργηθεί από το Κέντρο Αστικού Μετασχηματισμού σε συνεργασία με την UpLink, την πλατφόρμα ανοικτής καινοτομίας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, στο πλαίσιο της πρόκλησης Yes SF. Αλλά η τεχνολογία από μόνη της δεν μπορεί να μεταμορφώσει τις πόλεις- η εμπλοκή της κοινότητας είναι απαραίτητη. Οι πόλεις μπορούν να προωθήσουν την αίσθηση της ιδιοκτησίας και της ευθύνης, εμπλέκοντας τους πολίτες στον αστικό σχεδιασμό και τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι διαδικασίες συμμετοχικού σχεδιασμού μπορούν να ενδυναμώσουν τα άτομα να συμβάλουν στις προσπάθειες βιωσιμότητας της κοινότητάς τους.
      Οι υποστηρικτικές πολιτικές και τα καινοτόμα μοντέλα χρηματοδότησης είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της κλιματικής τεχνολογίας. Οι κυβερνήσεις και οι οργανισμοί του ιδιωτικού τομέα πρέπει επίσης να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν κίνητρα για πράσινες επενδύσεις και να διασφαλίσουν ότι τα ρυθμιστικά πλαίσια διευκολύνουν, αντί να εμποδίζουν, τη βιώσιμη ανάπτυξη.
      Το όραμα των βιώσιμων, ανθεκτικών πόλεων είναι εφικτό. Ωστόσο, απαιτεί συλλογική προσπάθεια. Αξιοποιώντας τη δύναμη της κλιματικής τεχνολογίας, ενισχύοντας την καινοτομία και αγκαλιάζοντας τη συμμετοχή και την πολιτική της κοινότητας, μπορούμε να αντιστρέψουμε το ρεύμα κατά της κλιματικής αλλαγής και να ξεκινήσουμε την επόμενη επανάσταση για να πρασινίσουμε τις πόλεις μας.
      Δείτε εδώ αναλυτικά το αφιέρωμα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ: https://www.weforum.org/stories/2024/12/can-climate-tech-save-our-cities/#:~:text=Nature-based construction technology can,as 55.8 million tons annually.  
      Δείτε εδώ ένα βίντεο για μερικούς καινοτόμους που κάνουν τις πόλεις μας πιο βιώσιμες:
       
    17. webTV

      Engineer

      Από την σειρά "Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους" Επ.11 - Τα ξυστά στο Πυργί της Χίου.
      Τα Ξυστά όμως αποτελούν ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό θέμα το οποίο δεν συναντάται πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Όλες οι προσόψεις των πυργούσικων σπιτιών και γενικότερα των οικοδομημάτων είναι διακοσμημένες με ξυστά.
      Τα ξυστά είναι διακοσμητικά σχήματα, γεωμετρικά ως επί το πλείστον, χαραγμένα και ξυσμένα πάνω σε φρέσκο κονίαμα στις προσόψεις κατοικιών και άλλων κτιρίων.
      Η τεχνική αυτή δεν επινοήθηκε, αλλά εισήχθηκε στη Χίο πιθανότατα από τη Γένουα της Ιταλίας την περίοδο που οι Γενουάτες κατείχαν το νησί.
      Στο Πυργί έχουν βρεθεί ξυστά που έχουν χαραγμένα επάνω τους την ημερομηνία 1893, αλλά υπάρχουν και αναφορές ότι αυτή η παράδοση διατηρείται από τον μεσαίωνα.

      Από παλιές φωτογραφίες και βιβλιογραφικά τεκμήρια ή και από υπολείμματα ξυστών που τοποθετούνται χρονολογικά πριν από το 1850, συναντούμε τη συνήθεια αυτή σποραδικά μέσα στον οικισμό. Σε αρχαία αγγεία που βρέθηκαν στον Εμπορείο, επίνειο του Πυργιού, υπήρχαν τα ίδια σχήματα με τα σημερινά ξυστά.
      Δεν ζωγράφιζαν παλιά ολόκληρες τις προσόψεις των σπιτιών στο Πυργί παρά μόνο τοπικά γύρω από τα παράθυρα και τις πόρτες άπλωναν λίγο σοβά και φτιάχνανε μικρά ξυστά. Ακόμα έφτιαχναν και ξυστά με κύκλους, ακτίνες και δαντελωτά σχέδια, στο ταβάνι της σάλας των σπιτιών, που τα έλεγαν «φεγγάρια».

      Η εκπομπή: Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους
      Σκοπός της εκπομπής είναι να προβάλλει τους ανθρώπους που με την αφοσίωσή τους στην τέχνη τους, διατηρούν ζωντανή την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας.
      Τεχνίτες απ’ όλη την Ελλάδα, ανοίγουν τα εργαστήρια και την καρδιά τους και μιλούν για τη δουλειά, τη ζωή και τα έργα που δημιουργούν, με κόπο και μεράκι.
      Σήμερα, βέβαια, τα επαγγέλματα αυτά αργοσβήνουν... αφενός διότι η εξέλιξη και ο εκσυγχρονισμός κάλυψαν τις ανάγκες, και αφετέρου διότι δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση από τους νεότερους να ασχοληθούν. Έτσι λοιπόν οι παραδοσιακές τέχνες χάνονται, δεν παύουν όμως να αποτελούν ένα τεράστιο και αναπόσπαστο κεφάλαιο του λαϊκού μας πολιτισμού.
      Δείτε την εκπομπή για τα ξυστά στο Πυργί της Χίου:
      http://www.dailymotion.com/video/xkhp0r_%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B1-%CE%BA%CE%B9-%CE%B5%CF%85%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%80-11-%CF%84%CE%B1-%CE%BE%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CE%AF%CE%BF%CF%85_people?start=5
      Πηγή: http://www.egeorgalas.gr/news-articles/latest-news/73-pirgi-chios.html
      και
      http://krasodad.blogspot.gr/2011/03/video_06.html
    18. webTV

      Engineer

      Δείτε την παρουσίαση της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων από το ΤΕΕ:
      Επίσης σχετική ενημέρωση από το ΤΕΕ αναφέρει:
      Λόγω μεγάλου ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις Διαδικτυακές Ενημερωτικές Παρουσιάσεις της ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου -μέχρι στιγμής έχουν κατατεθεί περίπου 2300 αιτήσεις- στην πρώτη παρουσίαση θα συμμετέχουν 300 άτομα, συγκεκριμένα όσοι υπέβαλαν την αίτηση μέχρι 12/01/2021, ώρα 12:23 π.μ. Στους συμμετέχοντες θα αποσταλεί σχετικό ενημερωτικό e-mail. Η εκδήλωση θα μεταδίδεται ταυτόχρονα διαδικτυακά, ενώ, μετά την ολοκλήρωσή της, θα είναι διαθέσιμη ελεύθερα για όλους από τα μέσα του ΤΕΕ. Η παρουσίαση θα επαναληφθεί, προκειμένου, σταδιακά, να συμμετέχουν όλοι όσοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον μέχρι το βράδυ της 13ης/01/2021. Ο προγραμματισμός των επαναληπτικών παρουσιάσεων θα υλοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες. Οι συμμετέχοντες θα ενημερώνονται άμεσα, μέσω σχετικού e-mail.
    19. webTV

      Engineer

      O Μάκης Παπαδημητρίου αποφάσισε να δει από πρώτο χέρι τι του πάει καλύτερα… το μετρό ή το αυτοκίνητο; To τηλεοπτικό συνεργείο του Panda ήταν αντικειμενικός κριτής. Το συμπέρασμα, δικό σας!
      Λίγα λόγια για το πρόγραμμα της WWF – Καλύτερη Ζωή
      Η κρίση έφερε αλλαγές στον τρόπο που μετακινούμαστε. Ένα μεγάλο μέρος των πολιτών ανά την Ελλάδα χρησιμοποιεί τα μέσα αστικής συγκοινωνίας για τις καθημερινές μετακινήσεις του. Είναι πιο φθηνά, βοηθάνε στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.
      Παρόλα αυτά το αυτοκίνητο παραμένει το βασικό μέσο στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών ανά την Ελλάδα. Το 2011, το 81,6% των επιβατοχιλιόμετρων που διανύθηκαν έγιναν με αυτοκίνητο και μόλις το 17,7% με τη δημόσια συγκοινωνία! Όμως μαζί με το αυτοκίνητο έρχονται οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, το αυξημένο κόστος μετακινήσεων για τα νοικοκυριά, το μποτιλιάρισμα, τα νεύρα, τα ατυχήματα.
      Στη WWF – Καλύτερη Ζωή λέμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τις μεταφορικές μας συνήθειες και να έρθουμε ακόμα πιο κοντά στα μέσα αστικής μετακίνησης. Λέμε Πάντα μέσα, πάντα με Μέσα! Αρωγό και συνεργάτη στη θεματική έχουμε τις Συγκοινωνίες Αθηνών, τον οργανισμό που μεταφέρει καθημερινά πάνω από 1.000.000 επιβάτες σε όλη την Αττική! Από τον Δεκέμβριο του 2014 έως τον Μάρτιο του 2015 συνεργαζόμαστε με τις Συγκοινωνίες Αθηνών και υλοποιούμε μία καμπάνια ευαισθητοποίησης για τα μέσα αστικής συγκοινωνίας. Σκοπός μας να αναδείξουμε τα οφέλη των μετακινήσεων με μέσα αστικής συγκοινωνίας στο περιβάλλον, την υγεία, την τσέπη, τον κοινωνικό ιστό! Σε αυτή προσπάθεια σας θέλουμε δίπλα μας!
      Περισσότερα: http://kalyterizoi.gr/fakeloi/panta-mesa#sthash.AUSLhF1X.dpuf
    20. webTV

      Engineer

      Ψηφιοποιημένες διαδικασίες παραγωγής απογειώνουν την βιομηχανία της Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Κατασκευών (AEC).
      Ολοκληρώνονται οι εργασίες στο νέο κεντρικό σταθμό του μετρό του Ριάντ King Abdullah Financial District (KAFD) της Σαουδικής Αραβίας ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2024.
      Σχεδιασμένος από τους Zaha Hadid Architects ο σταθμός αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα BIM Modeling ως μέρος της διαδικασίας παραγωγής ενός σύνθετου κατασκευαστικού έργου.
      Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Harry Ibbs, Επικεφαλής BIM και Workflows στην Zaha Hadid Architects σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο World Architecture Community «η βιομηχανία Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Κατασκευών (AEC) δεν έχει ακόμη πλήρως ψηφιοποιηθεί και είναι αρκετά πίσω από την αεροδιαστημική βιομηχανία, τη μεταποιητική βιομηχανία, καθώς και τις βιομηχανίες προϊόντων και καταναλωτικών αγαθών όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες -Mercedes ή η McLaren- των οποίων τα εργοστάσια επισκεπτόμαστε συχνά και ακούμε τους υπεύθυνους παραγωγής, ή τους τεχνικούς διευθυντές».

       

       
      Ο σταθμός του μετρό έκτασης 45.000 τετραγωνικών μέτρων, ο οποίος ανατέθηκε από την Αρχή Ανάπτυξης του ArRiyadh το 2012, έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στον αυξανόμενο αριθμό κατοίκων (που αναμένεται να φτάσει τα 8,5 εκατομμύρια κατοίκους σε μια δεκαετία) στην πόλη του Ριάντ.
      Αποτελεί το κεντρικό σταθμό του μετρό στο νέο σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας για την πόλη που περιλαμβάνει 6 κύριες γραμμές που καλύπτουν 176 χιλιόμετρα και 85 νέους.

      Το νέο κτίριο του σταθμού μετρό KAFD θα έχει έξι πλατφόρμες σε τέσσερις ορόφους και δύο επίπεδα υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.
      Το κύριο στοιχείο του σταθμού είναι ο τρισδιάστατος δικτυωτός ατσάλινος σκελετός του που ορίζεται από μια ακολουθία αντίθετων ημιτονοειδών δικτυωμάτων που παραλαμβάνουν την βασικές κυκλοφοριακές ροές του κτιρίου.
      Ο εξωτερικός ατσάλινος σκελετός ζυγίζει 4.237 τόνους με άλλους 2.785 τόνους για την εσωτερική χαλύβδινη κατασκευή. 
      Δίνοντας προτεραιότητα στη «συνδεσιμότητα» στο εσωτερικό, όλη η προβλεπόμενη κυκλοφορία συρμών, αυτοκινήτων, και πεζών στην περιοχή έχει χαρτογραφηθεί και δομηθεί για να βελτιστοποιηθεί η εσωτερική κυκλοφορία και να αποφευχθεί η συμφόρηση.
      Αυτά τα ημιτονοειδή κύματα επεκτείνονται στο περίβλημα του σταθμού και συνδέονται αυστηρά με την εσωτερική του διάταξη, μεταφράζοντας την αρχιτεκτονική ιδέα στο εξωτερικό.
      Η πρόσοψη του σταθμού του μετρό διαθέτει ειδικό μοτίβο που μειώνει το ηλιακό φως, ενώ οι γεωμετρικές διατρήσεις εντάσσουν τον σταθμό στο πολιτιστικό του περιβάλλον. 
      Φωτογραφίες © Faisal Bin Zarah
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.