Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/09/2021 in Ειδήσεις

  1. Η ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA θα είναι υποχρεωτική από αύριο για χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Από την 1η Νοεμβρίου η υποχρεωτικότητα θα αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και επαγγελματιών. Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για την επόμενη μέρα. Υποχρεωτική είναι από αύριο, Παρασκευή, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων για χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας MyDATA. Από την 1η Νοεμβρίου η υποχρεωτικότητα θα αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και επαγγελματιών. Μέχρι σήμερα περισσότερες από 235.000 επιχειρήσεις συμμετέχουν στην ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA στον ένα χρόνο πιλοτικής λειτουργίας. Πλέον, από αύριο 1η Οκτωβρίου, καθίσταται υποχρεωτική η διαβίβαση παραστατικών εσόδων για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ καθώς και για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ. Ένα μήνα αργότερα από την 1η Νοεμβρίου η υποχρέωση αυτή επεκτείνεται και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Πάντως σε κοινή γραμμή υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ δεν προβλέπουν κυρώσεις εντός του 2021. Mέσα στον ένα χρόνο της πιλοτικής λειτουργίας της ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA: Έχουν εγγραφεί 235.000 επιχειρήσεις από όλο το φάσμα του επιχειρείν. Έχουν διαβιβαστεί περίπου 100.000.000 παραστατικά, συνολικής αξίας σχεδόν 53 δισ. ευρώ, ενώ κάθε ημέρα, αποστέλλονται πάνω από 1.000.000 παραστατικά. Στην εφαρμογή timologio, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA, έχουν εγγραφεί 12.600 επιχειρήσεις Υπάρχουν ήδη 8 πιστοποιημένοι πάροχοι ψηφιακής τιμολόγησης, οι οποίοι έχουν μέχρι στιγμής διαβιβάσει σχεδόν 14.000.000 παραστατικά στην πλατφόρμα myDATA. Από τον Οκτώβριο του 2020 λειτουργεί ειδική γραμμή υποστήριξης του myDATA στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί σχεδόν 15.000 ερωτήματα μέσω τηλεφώνου και mail, τα οποία έχουν απαντηθεί σε ποσοστό 85%, ενώ το υπόλοιπο 15% βρίσκεται σε διαδικασία επεξεργασίας απάντησης. Μετά από διαδοχικές αναγκαίες παρατάσεις λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με την Α. 1156/2021 καθορίστηκαν οι ημερομηνίες έναρξης διαβίβασης παραστατικών από τις επιχειρήσεις, ως εξής: Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά: Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 Euro Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 Euro Εκτιμάται ότι το σύνολο των παραπάνω επιχειρήσεων είναι περίπου 195.000. Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/03/2022. Στόχος της ΑΑΔΕ και του Υπουργείου Οικονομικών είναι, με το πέρας της πιλοτικής λειτουργίας η διαδικασία να περάσει σε συνθήκες καθημερινής λειτουργίας για το σύνολο των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, κοινή γραμμή του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ είναι να μην προβλεφθούν κυρώσεις εντός του 2021. Ζητούμενο στη φάση αυτή είναι, μέσα από την καθολικότητα της συμμετοχής των επιχειρήσεων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον τήρησης των βιβλίων και έκδοσης παραστατικών για τις επιχειρήσεις, να αντιμετωπιστούν όλα τα μικρότερα ζητήματα που τυχόν δεν έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα και η πλατφόρμα να λειτουργήσει ομαλά για όλες τις επιχειρήσεις. Ενόψει της έναρξης λειτουργίας της εφαρμογής timologio, εστάλησαν περίπου 1,5 εκατομμύριο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις επιχειρήσεις, υπενθυμίζοντας τις ημερομηνίες έναρξης της υποχρέωσης διαβίβασης παραστατικών στο myDATA. Τέλος, από τον Απρίλιο του 2018, που η ΑΑΔΕ ξεκίνησε το εγχείρημα της θέσπισης των ψηφιακών βιβλίων και της ψηφιακής τιμολόγησης, έχει δημοσιευθεί πλήθος άρθρων στον έντυπο και ψηφιακό τύπο σχετικά με τη λειτουργία του myDATA. Α. ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ myDATA 1. Ενημέρωση και εκπαίδευση κοινωνικών εταίρων για την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Η ΑΑΔΕ από τον Οκτώβριο του 2018 έως και σήμερα έχει συνδιοργανώσει πάνω από 40 ενημερωτικές ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια σχετικά με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA στα μέλη φορέων επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, και λογιστών - οικονομολόγων, επιχειρήσεων πληροφορικής και Επιμελητηρίων, εκ των οποίων οι 20 πραγματοποιήθηκαν εντός των τελευταίων δώδεκα μηνών. Ενδεικτικά αναφέρονται φορείς όπως Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (δύο εκδηλώσεις), ΣΕΒ, ΣΕΠΕ, ΕΕΤ, ΤτΕ, ΕΣΕΕ, ΣΒΕΣΘΕ, ΣΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, Motor Oil, ΟΒΕ, ΠΟΠΕΚ, ΕΒΕΑ, ΕΒΕΠ, Εμποροβιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών, Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, Τεχνικό Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, Συμβολαιογραφικός Σύλλογος, ΠΟΦΕΕ, ΕΦΕΕΑ, Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών, ΠΑΕΛΟ, Εταιρείες Ορκωτών, Σύνδεσμος Α.Ε. και Ε.Π.Ε., Εμπορικά Επιμελητήρια Πειραιά, Ηρακλείου Κρήτης, Πρέβεζας, 'Αρτας, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Ξάνθης, Πατρών, Ενώσεις Ασφαλιστικών, Αεροπορικών, και Ακτοπλοϊκών Εταιρειών, Γραφεία Γενικού Τουρισμού, Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Ξενοδοχεία), Ομοσπονδία Εκτελωνιστών Ελλάδας, Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας κ.α. Περαιτέρω, με τους περισσοτέρους από τους παραπάνω φορείς έχουν συσταθεί και λειτουργούν 44 επιμέρους «Ομάδες myDATA», μέσω των οποίων διεξάγονται τηλεδιασκέψεις με σκοπό την επίλυση θεμάτων. Επιπλέον δίνεται η σχετική ενημέρωση, διενεργείται η αντίστοιχη τεκμηρίωση και αναρτώνται στο site myDATA της ΑΑΔΕ, ερωτήσεις - απαντήσεις, θεματικές ενότητες είτε ανά κλάδο, είτε συνολικά για την ενημέρωση του οικοσυστήματος της ελληνικής οικονομίας. Ταυτόχρονα, ενόψει της θέσης σε λειτουργία της εφαρμογής timologio, εστάλησαν περίπου 1,5 εκατομμύριο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις επιχειρήσεις, υπενθυμίζοντας τις ημερομηνίες έναρξης της υποχρέωσης διαβίβασης παραστατικών στο myDATA. Τέλος, από τον Απρίλιο του 2018, που η ΑΑΔΕ ξεκίνησε το εγχείρημα της θέσπισης των ψηφιακών βιβλίων και της ψηφιακής τιμολόγησης, έχει δημοσιευθεί πλήθος άρθρων στον έντυπο και ψηφιακό τύπο σχετικά με τη λειτουργία του myDATA. 2. Για τις χειρόγραφες επιχειρήσεις Η ΑΑΔΕ, από την 01/10/2020, έχει δώσει την πρόσβαση στις επιχειρήσεις μέσω των κωδικών taxis να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους μέσω της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης που αποτελεί ένα από τα πέντε κανάλια διαβίβασης. Οι επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης στην περίπτωση είτε που είχαν εκδώσει έως πενήντα τιμολόγια, είτε είχαν ακαθάριστα έσοδα έως πενήντα χιλιάδες ευρώ κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος. Οι επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης μόνο στην περίπτωση είχαν εκδώσει έως πενήντα τιμολόγια, κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος. Τέλος, πριν από σχεδόν ένα μήνα, η ΑΑΔΕ έθεσε σε παραγωγική λειτουργία τη δωρεάν εφαρμογή timologio, για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών της επιχείρησης και την ταυτόχρονη διαβίβασή τους στo myDATA. Απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις οι οποίες είτε δεν διαθέτουν κάποιο μηχανογραφικό σύστημα είτε αυτό που χρησιμοποιούν δεν καλύπτει πλέον τις καθημερινές τους ανάγκες. Μέσα από ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο περιβάλλον μια επιχείρηση μπορεί να διαμορφώσει το προφίλ της, να συνθέσει το πελατολόγιο της, να οργανώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και να εκδώσει τα παραστατικά της αποστέλλοντας ταυτόχρονα και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στην πλατφόρμα του myDATA. 3. Τι ισχύει για τις περιοχές με χαμηλή ταχύτητα internet ή μηδενική εμβέλεια Αν και δεν είναι στις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ, σε κάθε περίπτωση η Ανεξάρτητη Αρχή είναι σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με την ΕΕΚΤ (Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας) για το εντοπισμό θεμάτων που αφορούν την απώλεια επικοινωνίας που εμποδίζουν την αδιάληπτη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Οι επιχειρήσεις αυτών των περιοχών που τεκμηριωμένα αδυνατούν να διαβιβάσουν δεδομένα δεν θα υπόκεινται σε κυρώσεις μη διαβίβασης και θα έχουν τη δυνατότητα να διαβιβάσουν δεδομένα με συγκεκριμένο τρόπο που θα ορίσει η ΑΑΔΕ. Σε κάθε περίπτωση, οι εν λόγω περιπτώσεις δεν αποτελούν την πλειοψηφία των υπόχρεων επιχειρήσεων. Η ΑΑΔΕ συνεχίζει να παρακολουθεί συστηματικά τις περιπτώσεις απώλειας επικοινωνίας και να συμβάλλει στην αποκατάσταση αυτού του είδους των προβλημάτων. 4. Παρακρατήσεις Δικηγόρων από τα Γραμμάτια Προκαταβολής των Δικηγορικών Συλλόγων Με τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών έχει συσταθεί Ομάδα myDATA, μέσω της οποίας έχει δημιουργηθεί θεματική ενότητα για τις συναλλαγές εσόδων των Δικηγορών με διακριτά σενάρια συναλλαγών. Από το σχετικό υλικό έχει ήδη αναρτηθεί ο Ειδικός Οδηγός των Δικηγόρων για την δωρεάν εφαρμογή έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών timologio, που περιέχει τα σενάρια συναλλαγών, στα οποία περιλαμβάνεται και ο τρόπος διαβίβασης των παρακρατήσεων. 5. Τι ισχύει για παραστατικά ΕΛΤΑ Σύμφωνα με το άρθρο 2 της Απόφασης Α. 1138/2020, τα ΕΛΤΑ ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου δεν έχει την υποχρέωση διαβίβασης δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, με την προϋπόθεση ότι οι πράξεις αυτές δεν υπόκεινται σε Φ.Π.Α., σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την Οδηγία 2006/112/ ΕΚ (παρ. 9, άρθρο 8 του ν. 4308/2014). Το Δεκέμβριο του 2020 μετά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΕΛΤΑ η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.) κατέχει το 100% των μετοχών. Ως εκ τούτου οι λήπτριες επιχειρήσεις που λαμβάνουν έξοδα από τα ΕΛΤΑ έχουν υποχρέωση να διαβιβάσουν σύνοψη και χαρακτηρισμό εξόδων είτε με Τύπο Παραστατικού 13.1 ΑΛΠ, είτε με Τύπο Παραστατικού 13.2 ΑΠΥ. 6. Ανανεώσεις και αναβαθμίσεις του συστήματος και της έκδοσης αποφάσεων. Yπενθυμίζεται ότι υλικό ενημέρωσης της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA είναι αναρτημένο πριν από την 01/10/2021 έως σήμερα με συνεχείς επικαιροποιήσεις. Παρακάτω δίνεται για δική σας ενημέρωση το σχετικό link για την άμεση πρόσβασή σας στο ενημερωτικό υλικό: https://www.aade.gr/mydata 7. Κωδικός για πλαστικές σακούλες από τις ταμειακές μηχανές Σήμερα, για σκοπούς επιβολής του σχετικού τέλους πλαστικής σακούλας, η παρακολούθηση των ποσών που τιμολογούνται από πλαστικές σακούλες στα βιβλία των επιχειρήσεων γίνεται με ειδική λογιστική εγγραφή. Το ίδιο ισχύει μέχρι στιγμής και για το myDATA, στις περιπτώσεις όπου οι πλαστικές σακούλες τιμολογούνται μέσω Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ). Η ΑΑΔΕ έχει επεξεργαστεί τρόπους, ώστε και στις περιπτώσεις αυτές να καταστεί εφικτός ο άμεσος διαχωρισμός των σχετικών ποσών από τα υπόλοιπα έσοδα που τιμολογούνται μέσω ΦΗΜ, όπως έχει ήδη δοθεί λύση για τις αντίστοιχες τιμολογήσεις που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ μέσω ειδικών προγραμμάτων λογισμικού (ERP). Θα δοθούν σχετικές οδηγίες τεχνικού και λογιστικού χειρισμού προσεχώς. Β. MyDATA για επιχειρήσεις με συγκεκριμένη δραστηριότητα. 1. Τουριστικά Γραφεία Σχετικά με τα Τουριστικά Γραφεία έχει αναρτηθεί από 02/07/2021 σχετικό ενημερωτικό υλικό, Το σχετικό link είναι το παρακάτω: https://www.aade.gr/epiheiriseis/mydata-ilektronika-biblia-aade/tekmiriosi-gia-epiheiriseis/atypes-omades-mydata (τίτλος Γραφεία Γενικού Τουρισμού) Οι εν λόγω θεματικές ενότητες έχουν τεκμηριωθεί και συμφωνηθεί με την Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA) 2. Εταιρείες του άρθρου 45 του Ν.2859/2000 ΦΠΑ Σύμφωνα με τις επιχειρησιακές και τεχνικές προδιαγραφές που έχουν αναρτηθεί εδώ κι ένα χρόνο, υπάρχει τεχνική δυνατότητα διαβίβασης των δεδομένων από τις εν λόγω εταιρείες. Για την περαιτέρω διευκόλυνση τους, θα δοθούν επιπλέον διευκρινίσεις με ανάρτηση ενημερωτικού υλικού μέχρι τις 30.9.2021. 3. Ασφαλιστικές Εταιρείες Εδώ και δύο χρόνια λειτουργεί «Ομάδα myDATA» - Ασφαλιστικών Εταιρειών και έχει ήδη δοθεί η αντιστοίχιση εσόδων των ασφαλιστικών εταιρειών με τους σχετικούς Τύπους Παραστατικών του παραρτήματος της Α.1138/2020. Υπάρχει διαρκής συνεργασία με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, και τυχόν επικαιροποιήσεις στις οδηγίες αναρτώνται μετά από την κοινή μας τεκμηρίωση και αποδοχή. Ειδικά για το θέμα των εξωχώριων ασφαλιστικών εταιρειών, ισχύει ό,τι προβλέπεται για όλα τα παραστατικά δαπανών που λαμβάνουν ημεδαπές επιχειρήσεις από αλλοδαπές εταιρείες. Δεδομένου ότι οι αλλοδαπές εταιρείες δεν νοείται να υπαχθούν σε υποχρέωση διαβίβασης παραστατικών στο myDATA, οι ημεδαπές επιχειρήσεις που λαμβάνουν τα παραστατικά αυτά, τα διαβιβάζουν ως έξοδά τους, σύμφωνα με τη σχετική διαδικασία που έχει ήδη εξειδικευθεί.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.